Sari la conținut

Franare La Chopper...?


van_eus
 Share

Postări Recomandate

Am cautat prin subforum, am mai scris pe ici pe colo cate ceva, dar am o nedumerire:

cum se comporta frana pe fata la choppere? Marauderul meu de 250 m-a trantit de 3 ori, usor ce e drept, la frana pe fata, pe langa schimbarea cauciucului care se va impune curand, intreb cum se comporta motoarele voastre la frana fata, si la frana in general.

 

Mersi mult, si sper sa imi dati ceva idei ca imi e mila de el sa il tot pun jos :D :welcome: :thanks:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista niste reguli general acceptate de toata lumea. Nu pui frana fata (mai ales) la viteza mica atunci cand motocicleta este inclinata sau iei o curba. Daca totusi te afli intr-o curba care se dovedeste a fi mai stransa decat credeai, aplici usor frana spate combinata cu frana fata cand simti ca greutatea se muta pe furca fata, slabind usor gazul. NU iei mana din gaz brusc pentru ca diferenta de turatie poate duce si ea la pierderea aderentei cauciucului din spate, mai ales cand esti intr-o treapta de viteza inferioara si/sau pe asfalt ud. In mod ideal ar fi bine sa reduci viteza INAINTE de intrarea in curba si sa accelerezi progresiv in jumatatea de iesire, cand vezi clar sfarsitul curbei. Recomandabil este ca franarea sa fie blanda , progresiva si pe cat posibil fara blocarea rotilor pentru ca atunci aderenta "se rupe" si motorul devine greu de controlat. In oras la viteze mici foloseste frana de motor, pe langa faptul ca iti va salva placutele de frana si tamburul de pe spate, iti va face motorul un pic mai zgomotos atentionandu-i pe soferi ca mai e "ceva" in spate. Daca frana de motor e insuficienta foloseste concomitent si frana spate, repet, la viteze mici. La viteze mari in linie dreapta, fara ezitare, ambele frane, spate si fata, in aceasta ordine sau, daca nu mai e timp sau reactie, doar frana fata. Nu blochezi sub nici o forma roata spate daca ai viteza mare, daca ai blocat-o fii sigur ca aplici presiune si pe frana fata inainte sa deblochezi cu grija spatele, altfel poate sa se termine rau. Despre franare ar fi un roman de scris totusi cel mai bun inceput si totodata cea mai buna recomandare ar fi sa te obisnuiesti, macar in oras, sa umbli cu franele "acoperite". Doua degete in permanenta pe maneta de frana si piciorul intotdeauna pe pedala rotii spate te vor ajuta sa castigi aproximativ o secunda in caz ca franarea se impune. De asemenea daca ai doua degete pe maneta franei fata nu vei mai fi tentat sa apuci cu toata mana manetutza aia (bruscand frana fata) care si asa e greu de gasit de incepatori in clipele tensionate. Si poate cea mai importanta recomandare, mergi cat mai mult posibil cu motorul, franarea nu se invata in fata calculatorului, ti-ai facut o idee aici , scoate-o la o plimbare ! Mult succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[si piciorul intotdeauna pe pedala rotii spate te vor ajuta sa castigi aproximativ o secunda in caz ca franarea se impune. De asemenea daca ai doua degete pe maneta franei fata nu vei mai fi tentat sa apuci cu toata mana manetutza aia (bruscand frana fata) care si asa e greu de gasit de incepatori in clipele tensionate. Si poate cea mai importanta recomandare, mergi cat mai mult posibil cu motorul, franarea nu se invata in fata calculatorului, ti-ai facut o idee aici , scoate-o la o plimbare ! Mult succes.

 

Mersi mult, in special pt frana in curbe, de mers o scot in fiecare zi cativa zeci km prin oras. Multe din cele spuse le-am prins repede si le folosesc, dar ai dreptate numai in situatia reala capeti experienta. Insa asta vroiam sa stiu si daca in genere choppperele sunt mai instabile la frana pe fata.

 

Thx again! :D :welcome:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ceea ce poti fi sigur este ca la choppere, din cauza centrului de greutate jos, nu risti aproape deloc sa te ridici pe roata din fata (stoppie). Am avut si eu marauder 250, nu mi s-a parut sa aiba frane asa de infioratoare, cred ca ai tras tu prea tare de ele de ai cazut de 3 ori pana acum. Mai trebuie sa fii atent si la suprafata de rulare. Praful, umezeala, nisipul, vopseaua alba de la marcaje diminueaza mult capacitatea de franare in siguranta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista niste reguli general acceptate de toata lumea. Nu pui frana fata (mai ales) la viteza mica atunci cand motocicleta este inclinata sau iei o curba. Daca totusi te afli intr-o curba care se dovedeste a fi mai stransa decat credeai, aplici usor frana spate combinata cu frana fata cand simti ca greutatea se muta pe furca fata, slabind usor gazul. NU iei mana din gaz brusc pentru ca diferenta de turatie poate duce si ea la pierderea aderentei cauciucului din spate, mai ales cand esti intr-o treapta de viteza inferioara si/sau pe asfalt ud. In mod ideal ar fi bine sa reduci viteza INAINTE de intrarea in curba si sa accelerezi progresiv in jumatatea de iesire, cand vezi clar sfarsitul curbei. Recomandabil este ca franarea sa fie blanda , progresiva si pe cat posibil fara blocarea rotilor pentru ca atunci aderenta "se rupe" si motorul devine greu de controlat. In oras la viteze mici foloseste frana de motor, pe langa faptul ca iti va salva placutele de frana si tamburul de pe spate, iti va face motorul un pic mai zgomotos atentionandu-i pe soferi ca mai e "ceva" in spate. Daca frana de motor e insuficienta foloseste concomitent si frana spate, repet, la viteze mici. La viteze mari in linie dreapta, fara ezitare, ambele frane, spate si fata, in aceasta ordine sau, daca nu mai e timp sau reactie, doar frana fata. Nu blochezi sub nici o forma roata spate daca ai viteza mare, daca ai blocat-o fii sigur ca aplici presiune si pe frana fata inainte sa deblochezi cu grija spatele, altfel poate sa se termine rau. Despre franare ar fi un roman de scris totusi cel mai bun inceput si totodata cea mai buna recomandare ar fi sa te obisnuiesti, macar in oras, sa umbli cu franele "acoperite". Doua degete in permanenta pe maneta de frana si piciorul intotdeauna pe pedala rotii spate te vor ajuta sa castigi aproximativ o secunda in caz ca franarea se impune. De asemenea daca ai doua degete pe maneta franei fata nu vei mai fi tentat sa apuci cu toata mana manetutza aia (bruscand frana fata) care si asa e greu de gasit de incepatori in clipele tensionate. Si poate cea mai importanta recomandare, mergi cat mai mult posibil cu motorul, franarea nu se invata in fata calculatorului, ti-ai facut o idee aici , scoate-o la o plimbare ! Mult succes.

:D numai ca parerea mea e ca atunci cand bochezi roata spate e cam riscant sa mai pui frana fata, eventual bagi mana in gaz ca sa te pui iar pe traiectorie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in plus majoritatea cruiserelor au pe fata un singur disc ce in conditii de franare serioasa produce o oarecare instabilitate ,oricum sa pui din cauza franei ,un marauder de 250 ,de trei ori jos,inseamna ca ai nevoie de mai multa experienta si dupa aceea vei descoperi singur ce si cum cu frana.

cat mai multi km fara incidente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am Intruder de 250 deci aproximativ aceeaÂşi chestie

 

motocicleta e uÂşoară Âşi lungă (marauderul e mai scurt parcă) Âşi din cauza asta e uÂşor să pierzi roata față în special la viteze mici;

 

echilibrează-te tot timpul folosind Âşi frâna spate. eu practic frânez cu fața în linii drepte, dar o țin Âşi din frâna spate (evident care e tot pe tambur) deÂşi uÂşurel că imediat se blochează.

 

în orice caz, foloseÂşte-le pe ambele, nu doar fața Âşi ai să simți imediat diferența Âşi ca stabilitate Âşi ca distanță de oprire

 

la viteze mai mari, cum zicea Âşi cristi80 fața dovedeÂşte o oarecare instabilitate dar repet, foloseÂşte Âşi spatele Âşi n-ai să mai cazi aÂşa uÂşor

 

în rest, semaca a cam acoperit ce era de zis

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D numai ca parerea mea e ca atunci cand bochezi roata spate e cam riscant sa mai pui frana fata, eventual bagi mana in gaz ca sa te pui iar pe traiectorie

 

Ideea de baza, trebuie poate un pic dezvoltata. Sa presupunem ca prin franare se urmareste incetinirea sau chiar oprirea, asadar daca ii dai gaz vei intra in camionul care franeaza brusc in fata ta. Daca roata spate este blocata (din greseala, lipsa de experienta, surprindere totala), ei bine daca este blocata la viteza mare, motorul va fugi de spate mai mult sau mai putin. In clipa in care roata este deblocata iar viteza este tot mare, lucru foarte plauzibil pt ca o roata blocata nu te mai incetineste mai mult decat una bine franata, ei bine daca viteza este tot mare, odata deblocata roata isi va recapata brusc forta giroscopica , ceea ce va forta motorul probabil inclinat sa se redreseze brusc. Redresarea asta poate arunca riderul din sa. Ideea este sa incetinesti cat poti de mult inainte sa deblochezi o roata blocata pe spate. Si presupunand ca blocarea rotii spate este din cauza unei franari de urgenta atunci ar fi bine sa fie dusa franarea pana la capat si prin aplicarea franei fata. De abia dupa ce viteza a scazut se poate elibera spatele in relativa siguranta dar neaparat cu anticiparea "socului" provocat de deblocarea rotii, care cu siguranta va urma. Basca , cu cat roata spate e blocata mai mult timp cu atat creste riscul de tavaleala asa ca frana fata in completare nu are cum sa strice. Asta evident fara blocarea si a rotii din fata, cale sigura catre spital.

 

Si inca ceva , daca esti in oras , in trafic, si folosesti frana de motor, nu e rau sa pisti si maneta de frana pe fata , cat sa se aprinda stopul din spate pentru ca soferii mai putini atenti pot sa nu sesizeze faptul ca se reduce distanta decat daca li se aprinde un bec in fatza. Nu-ti refuza o sansa in plus.

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frana de motor, nu e rau sa pisti si maneta de frana pe fata , cat sa se aprinda stopul din spate pentru ca soferii mai putini atenti pot sa nu sesizeze faptul ca se reduce distanta decat daca li se aprinde un bec in fatza. Nu-ti refuza o sansa in plus.

 

azi am blocat spatele din cauza unei proaste care mi-a iesit in fata si se asigura pe jumatatea drumului, :thanks: cred ca aveam 60 poate putin mai mult si eram cu piciorul pe frana asa ca am apasat ceva mai tare ca de obicei, spatele s-a dus taras cred ca 1-2 m inspre dreapta, si cum apasasem fata deja eram undeva in 20-30 cand am deblocat fara emotie. chiar daca a alunecat a fost total controlabila si nu eram in situatie de urgenta deci n-am avut emotii, Semaca mersi de sfatul de ieri ca se pare ca a fost util. :D

 

Frana de motor sincer sa fiu nu imi place sa o folosesc fiindca am curse prea lungi cand e inutila: de exemplu 50 - in a 3a e la turatie mare dar nu incetineste, iar a 2-a ma doare sufletul ca nu o folosesc decat intre 20-40;

 

Oricum frana de motor e intotdeauna insotita de una din frane exact pt a se aprinde becul. :welcome:

 

 

"oricum sa pui din cauza franei ,un marauder de 250 ,de trei ori jos,inseamna ca ai nevoie de mai multa experienta"

Cu experienta nu te contrazic si tocmai din cauza asta am intrebat, ca sa prind unde gresesc, sa remediez, ca nu imi place sa plimb de-a busilea, si crede-ma zi de zi incerc diverse sa vad cum reactioneaza.

Km fara incidente sa fie la toti cu experinta sau fara!

Editat de van_eus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista niste reguli general acceptate de toata lumea. Nu pui frana fata (mai ales) la viteza mica atunci cand motocicleta este inclinata sau iei o curba. Daca totusi te afli intr-o curba care se dovedeste a fi mai stransa decat credeai, aplici usor frana spate combinata cu frana fata cand simti ca greutatea se muta pe furca fata, slabind usor gazul. NU iei mana din gaz brusc pentru ca diferenta de turatie poate duce si ea la pierderea aderentei cauciucului din spate, mai ales cand esti intr-o treapta de viteza inferioara si/sau pe asfalt ud. In mod ideal ar fi bine sa reduci viteza INAINTE de intrarea in curba si sa accelerezi progresiv in jumatatea de iesire, cand vezi clar sfarsitul curbei. Recomandabil este ca franarea sa fie blanda , progresiva si pe cat posibil fara blocarea rotilor pentru ca atunci aderenta "se rupe" si motorul devine greu de controlat. In oras la viteze mici foloseste frana de motor, pe langa faptul ca iti va salva placutele de frana si tamburul de pe spate, iti va face motorul un pic mai zgomotos atentionandu-i pe soferi ca mai e "ceva" in spate. Daca frana de motor e insuficienta foloseste concomitent si frana spate, repet, la viteze mici. La viteze mari in linie dreapta, fara ezitare, ambele frane, spate si fata, in aceasta ordine sau, daca nu mai e timp sau reactie, doar frana fata. Nu blochezi sub nici o forma roata spate daca ai viteza mare, daca ai blocat-o fii sigur ca aplici presiune si pe frana fata inainte sa deblochezi cu grija spatele, altfel poate sa se termine rau. Despre franare ar fi un roman de scris totusi cel mai bun inceput si totodata cea mai buna recomandare ar fi sa te obisnuiesti, macar in oras, sa umbli cu franele "acoperite". Doua degete in permanenta pe maneta de frana si piciorul intotdeauna pe pedala rotii spate te vor ajuta sa castigi aproximativ o secunda in caz ca franarea se impune. De asemenea daca ai doua degete pe maneta franei fata nu vei mai fi tentat sa apuci cu toata mana manetutza aia (bruscand frana fata) care si asa e greu de gasit de incepatori in clipele tensionate. Si poate cea mai importanta recomandare, mergi cat mai mult posibil cu motorul, franarea nu se invata in fata calculatorului, ti-ai facut o idee aici , scoate-o la o plimbare ! Mult succes.

 

 

* :D

foarte corect si foarte frumos explicat, semaca! nu cred ca mai e ceva de adaugat..., vorba ta, experienta se face pe sosea, nu on-line :welcome:

 

eu am avut emotii la primele 2 iesiri (nu eram singura, am avut "spate" asigurat), am blocat roata pe spate, dar nu aveam viteza, era curba la 90 de grade (ambele bocaje in curba ...neprevazuta) si m-a luat prin suprindere, nu stiam motorul prea bine, mersesem numai pe motoretele de scoala, in poligon, pana atunci. Dar nu am cazut, am revenit pe pozitie imediat, cred ca instinctul m-a scos, nu stiu de ce am reactionat cum am reactionat, ...dar a fost bine :agree:

De atunci am mers peste 1000 de km, am carnet de o luna si invat continuu... Am mers pe ploaie, pe viraje (dar nu serpentine, nu la munte...), prin oras si pe afara din oras. Chooperul se comporta bine, nu regret nici o clipa ca l-am ales :funny: Am prieteni care si-au vandut chopperele si si-au luat touring, vara asta. Motivul: franele! Mi-au tinut toate teoriile posibile despre franarea de urgenta & stuff. Le-am spus ca eu nu am nevoie sa franez cu asa mare urgenta, ca merg prudent si preventiv :thanks: Asta nu insenma ca o tin pe Lucky (Intruer) la 20-30 km/h, ci ca incerc sa respect cat pot de mult (in Bucuresti chiar e o mare provocare asta) regulile de circulatie si sa nu ies cand e traficul bulibasit total...

Acum am insa o alta problema: caldura! Nu mai suport echipamentul. Casca e integrala, s-a cam si largit si e in sensul cel mai "viu" al cuvantului o povara(!). Geaca de piele mult prea groasa si grea, pantalonii la fel. Am inceput sa ma imbrac mai subtire, cu geaca de blugi si blugi, chestii normale adica... Stiu ca e riscant si ...ma streseaza ca trebuie sa fac un compromis. Nu mi-am luat protectii de genunchi, tibie, etc., ca nu gasesc marimea mea si tot ce am probat aici sunt ...incomode si mi se pare ca imi complic existenta :crack: Adevarul e ca nu am avut pana acum nici un accident (de masina sau de altceva, ...carnetul cat. B il am de peste 10 ani, asta de moto de o luna) si cumva am capatat o siguranta (tampita!) ca nici nu voi avea. In 30 ...si ceva de ani de existenta nu am avut nici un os rupt, desi am facut mult sport, si am mers mult cu bicicleta, adica nu am menajat scheletul :blbl: ...Totusi, ce sfat imi puteti da? pentru canicula vs. echipament. Merci! :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul e ca nu am avut pana acum nici un accident (de masina sau de altceva, ...carnetul cat. B il am de peste 10 ani, asta de moto de o luna) si cumva am capatat o siguranta (tampita!) ca nici nu voi avea.

 

doar cine nu merge nu pică, deci ... "pregăteÂşte-te"

 

 

Acum am insa o alta problema: caldura! Nu mai suport echipamentul. Casca e integrala, s-a cam si largit si e in sensul cel mai "viu" al cuvantului o povara(!). Geaca de piele mult prea groasa si grea, pantalonii la fel. Am inceput sa ma imbrac mai subtire, cu geaca de blugi si blugi, chestii normale adica... Stiu ca e riscant si ...ma streseaza ca trebuie sa fac un compromis. Nu mi-am luat protectii de genunchi, tibie, etc., ca nu gasesc marimea mea si tot ce am probat aici sunt ...incomode si mi se pare ca imi complic existenta :D

 

soluția nu e să te dezbraci, ci să cauți echipamentul potrivit. începe cu casca :welcome:

geaca de piele ... bănuiesc că e d'aia "la modă" de ciopărist, cam complet inutilă doar că te apără de vânt Âşi ploaie, ca Âşi gecile de piele de la Kenvelo (au aÂşa ceva?). eu am geacă de piele groasă cu protecții, am găuri la spate cu fermoar care pe vremea asta sunt deschise iar în oraÂş deschid un pic fermoarul în față Âşi se ventilează de zici că stau la ventilator

am Âşi geacă de oraÂş de vară numai găurele (tot cu protecții evident) dar cum ies din oraÂş se umflă ca un balon :thanks:

 

există Âşi blugi cu protecții încorporate ... nu se compară cu protecțiile de se pun peste pantaloni sau alea de enduro, dar nu pui genunchiul direct pe asfalt totuÂşi ...

 

în loc de ciocate sau cizme de piele întoarsă se găsesc Âşi ghete cu care se poate merge pe jos Âşi să nu pari robocop dar care au protecții Âşi talpă anti-derapantă să nu te faci de cacao la benzinărie când nu te uiți pe unde pui piciorul

 

etc etc totul e să cauți

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doar cine nu merge nu pică, deci ... "pregăteÂşte-te"

soluția nu e să te dezbraci, ci să cauți echipamentul potrivit. începe cu casca :crack:

geaca de piele ... bănuiesc că e d'aia "la modă" de ciopărist, cam complet inutilă doar că te apără de vânt Âşi ploaie, ca Âşi gecile de piele de la Kenvelo (au aÂşa ceva?). eu am geacă de piele groasă cu protecții, am găuri la spate cu fermoar care pe vremea asta sunt deschise iar în oraÂş deschid un pic fermoarul în față Âşi se ventilează de zici că stau la ventilator

am Âşi geacă de oraÂş de vară numai găurele (tot cu protecții evident) dar cum ies din oraÂş se umflă ca un balon :hug:

 

există Âşi blugi cu protecții încorporate ... nu se compară cu protecțiile de se pun peste pantaloni sau alea de enduro, dar nu pui genunchiul direct pe asfalt totuÂşi ...

 

în loc de ciocate sau cizme de piele întoarsă se găsesc Âşi ghete cu care se poate merge pe jos Âşi să nu pari robocop dar care au protecții Âşi talpă anti-derapantă să nu te faci de cacao la benzinărie când nu te uiți pe unde pui piciorul

 

etc etc totul e să cauți

 

* Da, da, asa e, ...cine nu merge, nu pica :welcome: Si cine nu risca, nu castiga. :D Totusi, de cand m-am suit pe moto, nu-mi mai vine sa ma dau jos :funny: Merg aproape zilnic, incerc sa evit traficul prin oras, ioar mai mult noaptea. Cu masina era altfel, ..adica mai mult trebuia sa alerg, sa rezolv teburi, sa fac ...chestii utile. Pe moto merg doar de placere :agree: D-aia si problema asta cu echipamentul.. Daca devine un disconfort, nu-mi convine, eu vreau sa fie doar placere, atat :10:

Geaca si pantalonii de piele i-am luat de pe Luis, geaca are buzunare ptr. protectii, inca nu le-am luat, dar le voi lua..., e din piele groasa si are "look-ul" ala chopperist, ca d-aia am luat-o, sa fie potrivire totusi. Problema e ca e totusi prea groasa, (aveam de ales sa iau una d-aia subtire, fara nici o protectie sau asta groasa, cu buzunare de protectii care nu are captuseala detasabila insa), iar geaca textila nu am gasit marimea mea cand am comandat. Acuma stiu, trebuie sa caut mult mai insistent, ca doar n-o sa ma trezesc cu geaca si pantalonii la usa, asa, de nowhere :blbl: Partea tampita e ca masura mea nu prea e pe piata (f. greu gasesc si manusi) se aduc pe aici numai numere ...uzuale. Ghete am din alea de munte (sunt f. bune, cu talpa de cauciuc natural, groasa, cu piele rezistenta, etc.), am si ghete moto, din piele, nu ma urc cu ciocatele pe Lucky, ca imi sunt un pic cam largi, ...desi arata bine ele impreuna :thanks: Casca e integrala, dar "jucausa", asa ca va trebui sa o schimb cat de curand. Ce parere aveti de castile open? Eu imi doresc una, mai ales ca e vara, ..dar stiu ca nu e destul de safe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

* Da, da, asa e, ...cine nu merge, nu pica :thanks: Si cine nu risca, nu castiga. :D Totusi, de cand m-am suit pe moto, nu-mi mai vine sa ma dau jos :hug: Merg aproape zilnic, incerc sa evit traficul prin oras, ioar mai mult noaptea.

 

n-am vrut să fiu cinic, dar statistic vorbind e aproape imposibil să nu "o furi" cumva, o linie de tramvai, o groapă, o pată de ulei, niÂşte nisip, o curbă care se strânge la ieÂşire, un tâmpit care întoarce peste tine posibilitățile sunt nenumărate; mai sunt Âşi care n-au avut incidente pe parcursul a câtorva mii de kilometri, dar foarte puțini în comparație cu restul lumii

e mai sigur să consideri că faci parte din "restul lumii" :agree:)

 

 

Acuma stiu, trebuie sa caut mult mai insistent, ca doar n-o sa ma trezesc cu geaca si pantalonii la usa, asa, de nowhere :10: Partea tampita e ca masura mea nu prea e pe piata (f. greu gasesc si manusi) se aduc pe aici numai numere ...uzuale. Ghete am din alea de munte (sunt f. bune, cu talpa de cauciuc natural, groasa, cu piele rezistenta, etc.), am si ghete moto, din piele, nu ma urc cu ciocatele pe Lucky, ca imi sunt un pic cam largi, ...desi arata bine ele impreuna :crack: Casca e integrala, dar "jucausa", asa ca va trebui sa o schimb cat de curand..

 

nu m-am referit la căutatul pe net, ci străbătut magazinele periodic Âşi uitat la the real thing

ai să remarci că sunt pantaloni cu căptuÂşeală care se scoate sau nu, cu tot felul de aerisiri mai mult sau mai puțin astupabile, cu tot felul de bucăți elastice mai mult sau mai puțin utile pentru a sta comod pe motocicletă, lucrurile astea nu se văd pe net, dovada, geacă cumpărată la care nu se scoate căptuÂşeala Âşi nu are nici aerisiri

 

buzunarele pentru protecții la geci Âşi pantaloni în general sunt standard, nu sunt pe mărimi deci poți găsi pentru ele protecții câte vrei, numai geaca/pantalonii să pice bine

 

despre ghetele de munte ai să ai altă părere dacă Doamne fereÂşte scapi motorul pe picior sau încerci să frânezi motocicleta cu picioarele :welcome:

 

 

Ce parere aveti de castile open? Eu imi doresc una, mai ales ca e vara, ..dar stiu ca nu e destul de safe.

 

eu am jet 55 de la Airoh pe care nu o mai folosesc că m-am obiÂşnuit cu full-face Âşi țin la botul meu :funny:

e aceeaÂşi structură ca la sv55 tot de la airoh, numai că în loc de bot, are un parbriz de sus până mai jos de bărbie

 

mie mi se pare mai comodă ca full-face dar nu o mai folosesc :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doua degete in permanenta pe maneta de frana si piciorul intotdeauna pe pedala rotii spate te vor ajuta sa castigi aproximativ o secunda in caz ca franarea se impune. De asemenea daca ai doua degete pe maneta franei fata nu vei mai fi tentat sa apuci cu toata mana manetutza aia (bruscand frana fata) care si asa e greu de gasit de incepatori in clipele tensionate.

 

Eu nu am inteles niciodata cum unii franeaza cu toata mana. Ma rog... As completa ca cele doua degete sa fie cat mai departe de capatul din dreapta al manetei.

Iar despre faza cu blocatul spatelui... nu cred ca asta e marea problema, nu trebuie sa va fie frica de asta. Trebuie doar sa invatati sa controlati motocicleta in orice situatie. Din punctul meu de vedere cea mai buna scoala e cu chopperul pe off-road :thanks:

Dar ideea de baza e: CAT MAI MULT PE MOTO, CAT MAI PUTIN PE SCAUN! :D :welcome:

@Semaca: good job!

Editat de Purghy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

despre ghetele de munte ai să ai altă părere dacă Doamne fereÂşte scapi motorul pe picior sau încerci să frânezi motocicleta cu picioarele :D

 

mie mi se pare mai comodă ca full-face dar nu o mai folosesc :thanks:

 

Salut Cria P,

cred ca UltraDM a vrut sa spuna ca e mai bine sa fii preventiv pentru orice eventualitate, eu cred ca merita sa sacrifici din placerea de a conduce , tocmai in ideea prezervarii acestei placeri.

Subsemnatul merge in toiul traficului si cred ca oricand se poate intampla ceva indiferent de cat esti tu de atent. Asa ca nu te plange de caldura si mergi cu echipament ca iti spun ma doare pe mine cand vad cate unul in tricou pe motor numai cu casca.

Urmatorul scenariu e cal mai frecvent in oras: mergi linistit cu 50 ai plecat primul, e liber si de pe o straduta iese unul care nici nu se uita, pur si simplu, iese, nu iti vine sa crezi, pui fata de tampit socat si daca nu ai suficient noroc sa il poti evita esti ...pa, fara protectii va durea rau - asta in cazul fericit;

 

Apropos de casca, incearca un Flip-up, pt oras mie mi se pare ok pt oras.la semafor o ridici si daca e cazul mai mergi asa cu ea te racoresti.

 

Bafta multa si pune-ti echipamentul, :welcome:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca UltraDM a vrut sa spuna ca e mai bine sa fii preventiv pentru orice eventualitate, eu cred ca merita sa sacrifici din placerea de a conduce , tocmai in ideea prezervarii acestei placeri.

 

deci da, ai zis mai bine ca mine :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

* Bun, ma puneti pe ganduri acuma, ..nu ca n-as avea la ce sa ma gandesc sau ca nu ma gandeam eu suficient la protectiile alea.. :welcome:

Acuma trebuie sa caut echipament calumea, de vara (ca de toama sa zicem ca am). Ce magazine/firme imi recomandati...? Ca sunt pe low budget vara asta, asa ca nu vreau echipament scump, iar ce am vazut prin magazinele din Bucuresti, sunt mai mult echipamente de enduro/sport, iar chestiile "pretentioase" imi sunt inaccesibile in momentul asta... :D

 

Sorry! ca am deviat subiectul ...despre frane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...