marius45jml Postat Aprilie 16, 2008 Share Postat Aprilie 16, 2008 Cat costa niste genunchiere ? 80 lei in targ la vitan de la magazinul louis..............sa nu iei de la bisnitarii de pe acolo ca le dau mai scump decat in magazin. Mi-a cerut unul pe niste genunchere 180 lei, si pe o geaca fara protectii 150 euro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clodius Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 (editat) Bucuros nevoie mare ca mi-am scos limitarea la scuter, plec in oras sa ma plimb si sa testez "jucaria". In drum spre Baneasa mall, la intersectia chiar de la aeroportul Baneasa, fac dreapta sa intru pe DN1, numai ca bag mana in acceleratie mai tare. Imi dau seama ca o sa ies de pe banda mea, si ca un incepator ce sunt , franez cu ambele roti (fi-mi-ar reflexele de ras) asa ca o scap de sub mine si ma intind pe asfalt. In spatele meu o masina. Noroc ca era verisoara mea si mergea incet pt ca tocmai plecase de la semafor si, ca si mine, facea dreapta. M-am ridicat destul de repede, zic eu, si am continuat drumul. "Damage report": - Oglinda dreapta rupta chiar de la imbinare (am lipit-o cu poxipol, dar cred ca aman inevitabilul pt ca n-o mai pot regla). - Furca putin deviata. Am prins roata fata intre picioare si am tras de coarne. Am reusit s-o indrept fara probleme. - Aparatoarea de la roata din fata putin zgariata, dar oricum mai avea niste zgarieturi de la incidentul fostului proprietar. - Carena dreapta zgariata si crapata pe o portiune de ~5 cm. Oare daca pun ceva bucati de plastic si cu silicon reusesc s-o repar cum trebuie? - Casca foarte putin zgariata. Oare ce se intampla daca n-o aveam? - Geaca ciupita in cateva locuri la nivelul cotului si umarului drept (noroc cu protectiile). Va trebui sa merg cu ea la croitor sa-mi puna petice. - Blugii murdari si ciupiti intr-un punct foarte mic. Sunt mai "trendy" asa . O julitura mica si la genunchiul drept si o vanataie la cel stang. - O durere la umar, in dreptul claviculei. Nu stiu daca de la cazatura, faptul ca m-am sprijinit in mana, sau de la protectii, este posibil sa ma fi lovit de acestea. Si o mica entorsa, dar aia trece repede. - Orgoliul ranit si putina frica la curbe , ca doar am cazut nu? - A reaparut problema cu semnalizarea: nu mai functioneaza decat cand accelerez. O sa desfac partea din fata ca sa curat releul de semnalizare si papucii de la fire. In rest, multumesc lui Dumnezeu ca n-am patit nimic grav si o sa fiu mult mai atent de acum incolo. Bine ca m-am echipat crespunzator, altfel nu stiu ce rani as fi avut. Aveam casca, geaca de vara cu protectii soft (coate, umeri si spate) si manusi (si acestea m-au scapat de niste julituri zdravene). Foarte inspirat ca am ales sa le iau si pe acestea din urma. Daca aveam si genunchere era si mai bine, dar... Editat Mai 2, 2008 de Clodius Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
trazvan Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 De ce nu se franeaza cu ambele roti? Pe care roata e mai bine sa franezi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clodius Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 Daca franezi in curba pe roata spate aceasta iti derapeaza, din cate am citit eu. Vezi mai bine pe la sectiunea de motociclisti, pt ca aceastia sunt mult mai experimentati decat noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzefeeR Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 E bine sa franezi cu ambele roti! Ideea e cum tragi de frana in momentul respectiv ... daca tragi ca ghiolbanu` te duci........ Bai fratilor, fitzi mai atentzi! Nu va mai impacientati! O redresati cu miscarii line, usoare... nu bruste! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sergiu_91 Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 De ce nu se franeaza cu ambele roti? Pe care roata e mai bine sa franezi? Eu franez asa: -in linie dreapta -> intai spate si dupaia fata -in curba -> spate (am un scuter mic si prapadit si daca pun pe fata imi aluneca urat de tot) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sica_sibiu Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 Eu franez asa:-in linie dreapta -> intai spate si dupaia fata -in curba -> spate (am un scuter mic si prapadit si daca pun pe fata imi aluneca urat de tot) eu franez in linie dreapta > intai spate si daca mai e nevoie fata , si in curba spate putin daca intru prea tare , sau sunt denivelari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionel_ Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 in curba intru cu frana de motor.si daca e nevoie pun frana pe spate..in linie dreapta franez cu spatele si oleak fata ...cand sunt cu o gagica franez cat de tare pot spatele si dupa aia fata ca sa vina peste mine sau cateodata franez fata brusc pe pietrish si ii doar repede drumu ... in curba fac counterstering(nush daca am scris bine) cand am viteza mare si nu`i pietrish pe drum ...si oleaca de acceleratie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mdanut Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 pe drept franez cea de fata mai mult apasata fata de cea de spate.......in curba las acceleratia si dak ii prea mare curba pun frana de fata fara aia de spate cateodata in curba acceleram nu mai puneam frana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sica_sibiu Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 eu nu las nici acceleratia la curbe , findca nu mai e stabil . (nu ma refer la fiecare curba,sau curbe de cartier , asa in general . ) doar in caz ca am intrat rau , sau sunt denivelari , sau nisip etc. si nu o pot luat , las acceleratia si franez putin de spate . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
r3mIx Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 folosesc numai frana fata cand e nevoie si spatele...la curbe nu pun nici o frana pt ca incetinesc inainte si in curba doar accelerez sa iau viteza..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VladuL Postat Mai 3, 2008 Share Postat Mai 3, 2008 Drept franez doar fata, in caz de ceva apelez si la frana spate sa derapez spatele; in curbe nu franez, decat daca am intrat prea tare (ceea ce mi se intampla foarte rar) spatele usor insa de obicei eu ca disperatul blochez roata si corectez inclinatia si derapajul cu frana fata, apoi accelerez si ies (powerslide). Sau ma las mai mult Nu frana fata in curba, cel putin nu tare, la fel si cu spatele! Franeaza inainte de curba! Daca mergi prea incet accelerezi usor in curba si blana la iesire Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionel_ Postat Mai 3, 2008 Share Postat Mai 3, 2008 daca ai cauciucuri noi n`ai cum sa derapezi ..doar daca este oleak pietrish pe carosabil... Daca intrii cu viteza intr`o curba te apleci foarte mult si oleak de acceleratie si cand ieshi din curba prinzi aderenta si se ridica singur! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
socky_06 Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 astazi am cazut si eu un pic cu scooterul :| cand imi era lumea mai draga scooter-ul tot spalat frumos stralucea afara soare mi se scoala mie sa incerc sa ma duc cu el intr-o roata si a luat-o de sub mine si mi s-a spart stopul de la frana spate si mi s-a zgariat un pic pe aparatoarea de la numar am scapat foarte usor dar stopul arata oribil se leaga politzia de mine dak mi s-a spart stopul si se aprinde momentan becul galben nu cel rosu cand pun frana desigur... asta ii doar o chestiune de timp cand imi gasesc stop imi si cumpar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VladuL Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 daca ai cauciucuri noi n`ai cum sa derapezi ..doar daca este oleak pietrish pe carosabil...Daca intrii cu viteza intr`o curba te apleci foarte mult si oleak de acceleratie si cand ieshi din curba prinzi aderenta si se ridica singur! Daca astepti dupa el sa se ridice, esti varsat demult Si cu cauciucurile noi derapezi cel mai rapid, ca se incalzesc greu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminake Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 astazi am cazut si eu un pic cu scooterul :| cand imi era lumea mai draga scooter-ul tot spalat frumos stralucea afara soare mi se scoala mie sa incerc sa ma duc cu el intr-o roata si a luat-o de sub mine si mi s-a spart stopul de la frana spate si mi s-a zgariat un pic pe aparatoarea de la numar am scapat foarte usor dar stopul arata oribil se leaga politzia de mine dak mi s-a spart stopul si se aprinde momentan becul galben nu cel rosu cand pun frana desigur... asta ii doar o chestiune de timp cand imi gasesc stop imi si cumpar nu-l lasa sa fuga de sub tine iar daca se intampla incearca sa pici in picoare si sa-l ti la verticala cum am facut eu odata am ramas cu el in aer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu_sibiu Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 (editat) nu-l lasa sa fuga de sub tine iar daca se intampla incearca sa pici in picoare si sa-l ti la verticala cum am facut eu odata am ramas cu el in aer Da cum sa nu il lasi sa fuga de sub tine, adica cum faci sa nu fuga de sub tine?? Editat Mai 4, 2008 de radu1992sb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminake Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 Da cum sa nu il lasi sa fuga de sub tine, adica cum faci sa nu fuga de sub tine?? pai in principui daca se ridica mai mult decat e nevoie si nu ai un echilibru relativ pe el apesi frana spate si lasi acceleratia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebastyan Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 Eu de obicei franez in linie dreapta numai fata si spatele rar de tot, in curbe de obicei mai ciupesc putin spatele daca intru prea tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminake Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 Makes u wonder Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionel_ Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 Daca astepti dupa el sa se ridice, esti varsat demult Si cu cauciucurile noi derapezi cel mai rapid, ca se incalzesc greu! si vrei sa merg cu alea slic? mai sunt nishte cauciucuri 120/70-13 sau 120/60-13 subtiri ..is bune alea ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kidmeister Postat Mai 5, 2008 Share Postat Mai 5, 2008 (editat) duminica vazui un accident .. stateam in fata blocului ma uitam in strada cum ploua si trece un scuter chinezesc nou cu 2 pe el (pasageru nu avea casca) .. se aud niste claxoane mult in urma lor (pe portiunea de drum unde se aflau ei nu era nici o masina in mers) .. pasageru intoarce capu sa se uite cine claxoneaza sau ce dracu se intamplase in urma lor .. acesta ii atrage atentia si conducatorului si intorc AMBII CAPU nu mai mult de 1 secunda. In momentu ala pleaca un ford de pe dreapta si da sa intoarca ( cu 10-15m in fata lor) ..mi-am dat seama ca daca intoarce vreunu capu tot intra in masina..eee fix in mom in care a intors capu s-au ingramadit am2 cu tot cu scuter in masina (deci no frana nimic . norok k aveau cam 30/h) .. scuteru harmonica pasageru murdar jerpelit cu arcada sparta ..ala cu casca chiar daca a fost primu si a spart geamu al masina nu avea absolut nimic.. faza naspa e k am asteptat politia care s-a ocupat anapoda de tot... vehicuele erau trase pe margine desi a fost victima .. ei masurau unde erau plasticele imprastiate (cik scuteru mergea pe sina de tramvai .. cum puii mei cand ala nici macar nu se uita in fata...cum sa treaca peste sina cu rotitele alea..in fine) face 2 poze la strada goala si ia in seama un martor chior .. scuteru nu avea nr ..cred k dabia fusese cumparat k avea folia pe el .. deci vinovati sunt toti 3 dupa parerea mea si auto si scuteristu si pasageru ca nu avea casca (+ k moral l-a facut pala sa se intoarca) GHINION urat oricum.. NU VA MAI UITATI INAPOI si casca e sfanta Editat Mai 5, 2008 de kidmeister Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dOctOr Postat Mai 5, 2008 Share Postat Mai 5, 2008 duminica vazui un accident .. stateam in fata blocului ma uitam in strada cum ploua si trece un scuter chinezesc nou cu 2 pe el (pasageru nu avea casca) .. se aud niste claxoane mult in urma lor (pe portiunea de drum unde se aflau ei nu era nici o masina in mers) .. pasageru intoarce capu sa se uite cine claxoneaza sau ce dracu se intamplase in urma lor .. acesta ii atrage atentia si conducatorului si intorc AMBII CAPU nu mai mult de 1 secunda. In momentu ala pleaca un ford de pe dreapta si da sa intoarca ( cu 10-15m in fata lor) ..mi-am dat seama ca daca intoarce vreunu capu tot intra in masina..eee fix in mom in care a intors capu s-au ingramadit am2 cu tot cu scuter in masina (deci no frana nimic . norok k aveau cam 30/h) .. scuteru harmonica pasageru murdar jerpelit cu arcada sparta ..ala cu casca chiar daca a fost primu si a spart geamu al masina nu avea absolut nimic.. faza naspa e k am asteptat politia care s-a ocupat anapoda de tot... vehicuele erau trase pe margine desi a fost victima .. ei masurau unde erau plasticele imprastiate (cik scuteru mergea pe sina de tramvai .. cum puii mei cand ala nici macar nu se uita in fata...cum sa treaca peste sina cu rotitele alea..in fine) face 2 poze la strada goala si ia in seama un martor chior .. scuteru nu avea nr ..cred k dabia fusese cumparat k avea folia pe el .. deci vinovati sunt toti 3 dupa parerea mea si auto si scuteristu si pasageru ca nu avea casca (+ k moral l-a facut pala sa se intoarca) GHINION urat oricum.. NU VA MAI UITATI INAPOI si casca e sfanta s-a ingramadit putin scuterul ala...inconstienti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brick23 Postat Mai 5, 2008 Share Postat Mai 5, 2008 (editat) s-a ingramadit putin scuterul ala...inconstienti Tu vorbesti ma,saptamana trecuta cand ai facut Hayabusa aia praf,cum era ? Editat Mai 5, 2008 de brick23 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alias Postat Mai 6, 2008 Share Postat Mai 6, 2008 Eu franez asa:-in linie dreapta -> intai spate si dupaia fata -in curba -> spate (am un scuter mic si prapadit si daca pun pe fata imi aluneca urat de tot) Salut. Corect, in linie dreapta se franeaza intai cu spatele si apoi cu fata. La scuter la fel ca si la motocicleta aproape 90% din capacitatea de franare este exercitata pe roata din fata. Intotdeauna cand franati este bine sa aduceti inainte agregatul la verticala, altfel exista riscul sa derapati si daca spatele il mai redresezi cu fata, daca a fugit este mult mai greu. Situatia se inrautateste atunci cand pe jos exista praf, nisip sau pietris, pete de ulei, balega, noroi, etc, sau atunci cand soseaua este uda. De ce se franeaza intai cu spatele, foarte simplu pentru a incarca ansamblul suspensie-roata fata cu greutate suplimentara, datorita miscarii centrului de greutate a ansamblului scuter-pilot/pasager inspre fata, miscare survenita in urma inertiei la franare. Atunci cand franati spatele veti observa ca suspensia fata se lasa putin, moment in care trebuie aplicata si frana fata. Acest tip de franare este foarte eficienta, daca este exercitata corect si daca vehiculul este in pozitie verticala. O franare violenta executata corect se termina de obicei intr-un stopie, deoarece datorita fortei de apasare si mutarii centrului de greutate pe roata din fata exista un contact suficient de bun intre roata din fata si asfalt, incat sa permita o forta mai mare de franare pe fata. In momentul in care frana de pe fata este actionata suficient de puternic incat spatele incepe sa se ridice, atunci capacitatea vehiculului de a frana cu roata din spate tinde la 0, moment in care trebuie eliberata treptat frana spate inainte de oprirea completa a rotii spate (adica roata spate trebuie sa se invarta), pentru a putea beneficia de efectul giroscopic si pentru a fi mai usoara aterizarea. Atentie in stopie trebuie sa va lasati pe spate pentru a modifica centrul de greutate si pentru a nu trece de punctul de echilibru (luati mana incet din frana fata), altfel se pica in cap. Dupa oprirea completa sau aproape completa trebuie mutat centrul de greutate inspre fata prin miscarea corpului, astfel aterizarea va fi mai usoara. Pe scurt nu franati decat daca scuterul se afla in pozitie verticala. Nu atingeti franele in curba decat daca stiti ce faceti. Trebuie franat suficient inainte de curba, atunci cand inca esti perpendicular pe sol, daca apuci sa-l inclini ajustezi din acceleratie, repet nu atingi franele decat daca sti ce faci, altfel o sa faci o tarsa de toata frumusetea. Va recomand tuturor sa va reglati frana de spate in asa fel incat la o forta de apasare maxima sa nu obtineti blocarea rotii spate, dar in acelasi timp franarea sa fie eficienta. Incercati sa faceti asta macar la inceput pana prindeti experienta. Bafta tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.