Sari la conținut

Adevar Sau Minciuna


LimpTA
 Share

Postări Recomandate

My point exactly...

Cu riscul de a parea nebun, moartea e cel mai bun lucru care ti se poate intampla. Analizand la rece...

 

Aici e strict vorba de varsta, de fapt, e vorba numai de ce ai tu in cap.

Insa imi este greu de crezut ca la acea varsta, frumoasa de altfel, ai maturitatea si constinta necesara sa "te tii in frau", sa "nu te dai la ea".

Problema apare atunci cand, dupa o perioada de mers (2-3 luni), zici ca le stii pe toate.

 

Am facut relationarea cu varsta deoarece mersul pe o motocicleta, indiferent de capacitate (cu atat mai mult pe o "racheta"), implica un anumit grad de constientizare a riscurilor si pericolelor care te pasc oriunde, oricand.

 

Poate insa tu esti o persoana constienta si nu esti dispus sa-ti pui viata in pericol.

Daca insa te decizi asupra unui ZX6R, fa bine si investeste si intr-un echipament cat de cat de calitate, si cat mai complet.

Poarta acest echipament indiferent de temperatura de afara si de distanta pe care vrei sa o parcurgi.

 

Pana la urma, iti cumperi motocicleta sa te bucuri de ea, sa te plimbi, nu sa stai prin spitale (in cel mai fericit caz), sau prin service-uri.

 

 

In primul rand...ce ai spus tu estre plin de intelepciune...ai dreptate........perfecta :D

 

In al doilea rand....Nu mam suparat de cele zise ..este parerea ta si este ff buna si de aceeasi parere sunt si eu.......

 

In al treilea rand.....deoarece esti posesor de ZX6R dak poti sa-mi dai niste date despre ea...daca merg cu "cap" fara teribilism.....(ca mai am momente cand dupa ce ma uit la un clip cu un accident moto ....si pe urma ma duc la o plimbare cu o moto ...sunt cam precaut ...speriat nu stiu cum sa zic.........) as zice eu k nu s-ar intampla nimic...faza zisa de tine cu moto e adevarata......De ex ptr un incepator....la ce trebuie sa acorde mai multa atentie caror detalii......?

 

In al patrulea rand......m-am gandit la un combinezon cu protectii full hard....caci is constient ca s-ar putea intampla neprevazutul.....un sofer beat sau prost imi taie fata etc etc......

 

 

Astept raspunsuri k am multe de invatat...Eu inca nu sunt decis la ZX6R... dar caut unele rasp care m-ar face sa ma razgandesc sau sa-mi intareasca ideea...m-am gandit si la ZX4R, GS500E.......... dar ZX6R mai ales modelul 200-2003 is in stare sa fac orice ptr unul de asta.......... :grinbandit:

 

Sper ca ma intelegi...Cat de viteza (poate ma repet)...o visez(cifra magica 299) dar dupa un timp in care voi aduna experienta...dar dupa cum se spune "niciodata nu este de ajuns"...............

 

Multumesc ptr reply...dak mi-ai mai putea rasp la intrebari iti raman recunoscator....doar e Comunitatea Motociclistilor din Romania.......

 

In final..........RESPECT MAN..... :blink:

 

 

Ajuti la dezv. tinerei generatii a Motociclistilor Romani.............

 

Buna, in primul rand felicitari pentru ultimul post! Eu am un CBr400rr, ceea ce cred ca este ideal pentru o fata(ca mine).Multi mi-au sugerat un Rs pentru inceput, insa dupa o discutie cu unul din baietii de la mag de pe Nitu Vasile, am zis ca nu se merita.. Daca o fata poate sa tina un moto de 400, de ce nu ar putea un baiat sa tina unu de 600 :D

 

 

Buna Ana...Merci de incurajare..si ai dreptate...eu m-am gandit si la cbr 400 rr dar am eliminat aceasta varianta ca piese de schimb....cam rar.....ptr acest model............cum e cu piesele.....si da niste detalii de motocicleta ta esti multumita...poate niste poze....... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 71
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

...

In al treilea rand.....deoarece esti posesor de ZX6R dak poti sa-mi dai niste date despre ea...daca merg cu "cap" fara teribilism.....(ca mai am momente cand dupa ce ma uit la un clip cu un accident moto ....si pe urma ma duc la o plimbare cu o moto ...sunt cam precaut ...speriat nu stiu cum sa zic.........) as zice eu k nu s-ar intampla nimic...faza zisa de tine cu moto e adevarata......De ex ptr un incepator....la ce trebuie sa acorde mai multa atentie caror detalii......?
...

 

Salut.

Cel mai prost aspect este ca este imprevizibila in sensul ca trebuie respectata. Dar ce motocicleta nu trebuie?

Cel mai dificil, la inceput, mi s-a parut faptul ca "nu te poti intelege cu ea".

Cel mai important lucru, dupa parerea mea, este sa te inveti foarte bine cu abreiajul. Sa-l inveti foarte bine, caci daca-ti scapa mana in gaz, este singurul lucru care te scoate din incurcatura. Scapatul mainii in gaz este o problema foarte serioasa cand te afli in treapta 1 sau 2.

Sa nu zici ca tie nu ti se va intampla ca asa ziceam si eu...pana s-a intamplat prima oara.

 

Apoi trebuie sa inveti franarea. Sa inveti limitele de blocare a rotilor (asta e un pic cam relativa avand in vedere ca depinde si de viteza) si cum sa te folosesti de ambele frane simultan.

 

Sa nu te culci pe ideea ca daca e din '95 - '99, fiind mai veche e mai cuminte...

 

Important mi se pare, de asemenea, si sangele rece si capacitatea de a lua decizii pe loc.

O gandire de genul "lasa ca m-a vazut", sau, "nu franez acum ca-i prea departe de mine", sau, "da-l dreaq de caine ca doar n-o trece chiar prin dreptul meu"... te baga la necazuri.

Niciodata nu trebuie sa gandesti ca tie nu ti se poate intampla. Trebuie sa fii pregatit pentru orice.

 

Sa mergi relaxat dar paranoic in acelasi timp. Relaxat in sensul ca NU AI VOIE SA BRUSCHEZI comenzile si paranoic in ceea ce priveste intuirea posibilelor situatii cu caracter periculos din trafic.

 

De asemenea trebuie sa constientizezi ca nu exista accidentul perfect. Ce vreau sa zic cu asta?

Acum o luna jumatate am cazut la viteza mica (10-15km/h) chiar in fata casei unde locuiesc. Strada noastra nu este modernizata (momentan este plina cu piscine "rain made") si in timp ce imi calculam traiectoria de acces la trotuar, am lovit o caramida. Luat prin surprindere, m-am dezechilibrat si vazand ca imi cade motocicleta pe picior m-am "aruncat" din sha. Si uite asa, din mijlocul starzii am ajuns sa dau cu capul (casca) de stalpul de iluminat de pe trotuar...

Revenind la afirmatia cu accidentul perfect... de ce nu m-am oprit in mormanul de nisip a lu' vecinu' ???

Daca nu aveam casca in cap mi-o luam rau.

Aaaa... am uitat sa mentionez ca iesisem pana in Supermaket-ul Real (la nici 2 km distanta de mine) sa cumpar niste nimicuri...

 

Ar fi multe de zis...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmmm..se pare ca m-am facut gresit inteleasa (dupa cum ti-am spus si pe PM, bogdane) ce-i frate atata graba??? :grinbandit: ..600 dupa 20 de ani(mi se pare mie normal). As fi zis cand va mai maturizati, dar se stie ca la voi e mai greu :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmmm..se pare ca m-am facut gresit inteleasa (dupa cum ti-am spus si pe PM, bogdane) ce-i frate atata graba??? :grinbandit: ..600 dupa 20 de ani(mi se pare mie normal). As fi zis cand va mai maturizati, dar se stie ca la voi e mai greu :blink:

 

 

Eu sa fiu sincer asa-i ai dreptate am vzt la unii k au R6 sau GSXR600 de la 17....cu A1 facand trecerea de la 125.....Eu am experienta ceva in scutere si moto de 125...si m-am gandit ca:

Treptele vietii moto sunt:

1.Cat. scuterelor de <50 cc

2.Cat. moto de < 125

3.Cat moto de 600

4.Cat moto de 1000

5.Cat. moto de peste 1000(in caz de te plictisesti de 1000cc ceea ce eu nu prea cred)............

 

Mam gandit la 400 sau 500 dar eu am vzt multe anunturi de ceva timp care nici acum nu s-au dat.......si as merge la sigur daca ma intelegi...............Am momente cand ma sperie gandu....."Valeu.....600"....dar supa o tura cu un Gpz 500 '89-'90 (ele nu se compara,diferenta e de la cer la pamant)dar nu mi s-a parut cn stie ce....parca era de 125...un pic mai grea.....La ambreaj am dat drumul usor....si dadea sa plece putin gaz.....si am luato....

Din a 1 in a 2..am debraiat am schimbat a 2 am pus ambreajul "la loc" si pe urma usor gaz...si totul a mers bn cu a 2 a fost o viteza de 80...destul de bn.....dar la frana de fata (numai fata am puso) nu prea mam simtit in siguranta) mai am de lucrat......

 

 

 

......

 

Salut.

Cel mai prost aspect este ca este imprevizibila in sensul ca trebuie respectata. Dar ce motocicleta nu trebuie?

Cel mai dificil, la inceput, mi s-a parut faptul ca "nu te poti intelege cu ea".

Cel mai important lucru, dupa parerea mea, este sa te inveti foarte bine cu abreiajul. Sa-l inveti foarte bine, caci daca-ti scapa mana in gaz, este singurul lucru care te scoate din incurcatura. Scapatul mainii in gaz este o problema foarte serioasa cand te afli in treapta 1 sau 2.

Sa nu zici ca tie nu ti se va intampla ca asa ziceam si eu...pana s-a intamplat prima oara.

 

Apoi trebuie sa inveti franarea. Sa inveti limitele de blocare a rotilor (asta e un pic cam relativa avand in vedere ca depinde si de viteza) si cum sa te folosesti de ambele frane simultan.

 

Sa nu te culci pe ideea ca daca e din '95 - '99, fiind mai veche e mai cuminte...

 

Important mi se pare, de asemenea, si sangele rece si capacitatea de a lua decizii pe loc.

O gandire de genul "lasa ca m-a vazut", sau, "nu franez acum ca-i prea departe de mine", sau, "da-l dreaq de caine ca doar n-o trece chiar prin dreptul meu"... te baga la necazuri.

Niciodata nu trebuie sa gandesti ca tie nu ti se poate intampla. Trebuie sa fii pregatit pentru orice.

 

Sa mergi relaxat dar paranoic in acelasi timp. Relaxat in sensul ca NU AI VOIE SA BRUSCHEZI comenzile si paranoic in ceea ce priveste intuirea posibilelor situatii cu caracter periculos din trafic.

 

De asemenea trebuie sa constientizezi ca nu exista accidentul perfect. Ce vreau sa zic cu asta?

Acum o luna jumatate am cazut la viteza mica (10-15km/h) chiar in fata casei unde locuiesc. Strada noastra nu este modernizata (momentan este plina cu piscine "rain made") si in timp ce imi calculam traiectoria de acces la trotuar, am lovit o caramida. Luat prin surprindere, m-am dezechilibrat si vazand ca imi cade motocicleta pe picior m-am "aruncat" din sha. Si uite asa, din mijlocul starzii am ajuns sa dau cu capul (casca) de stalpul de iluminat de pe trotuar...

Revenind la afirmatia cu accidentul perfect... de ce nu m-am oprit in mormanul de nisip a lu' vecinu' ???

Daca nu aveam casca in cap mi-o luam rau.

Aaaa... am uitat sa mentionez ca iesisem pana in Supermaket-ul Real (la nici 2 km distanta de mine) sa cumpar niste nimicuri...

 

Ar fi multe de zis...

 

 

Sau se pot intampla acc de genu: http://www.youtube.com/watch?v=99lO1sQpl8A

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sa fiu sincer asa-i ai dreptate am vzt la unii k au R6 sau GSXR600 de la 17....cu A1 facand trecerea de la 125.....Eu am experienta ceva in scutere si moto de 125...si m-am gandit ca:

Treptele vietii moto sunt:

1.Cat. scuterelor de <50 cc

2.Cat. moto de < 125

3.Cat moto de 600

4.Cat moto de 1000

5.Cat. moto de peste 1000(in caz de te plictisesti de 1000cc ceea ce eu nu prea cred)............

 

Nu neaparat. S-ar putea sa nu faci decat sa-ti amani "destinul".

Problema este NUMAI la "etaj". Parerea mea.

Totul se reduce la atitudinea ta fata de situatie, fata de motocicleta etc.

Se reduce la o anumita maturitate si constientizare a riscurilor. Ceva de genu : se merita sa ajung cu 10min mai devreme dar sa existe riscul de a pati ceva nasol? 

Atunci cand incerci sa-ti depasesti limitele, cand mergi peste limite si ritmul pe care tu il stapanesti, esti predispus la greseli. Iar pe 2 roti, greselile pot fi fatale.

Apoi mai sunt acele situatii, in care, pur si simplu ai ghinion; acele situatii care nu depind de puterea motocicletei sau de stilul tau de pilotaj sau atentia ta.

 

Dupa parerea mea, la cum se circula in BucurShit, cel mai smecher, cel mai tare, si cel mai capabil motociclist este acela care ajunge nevatamat la destinatie.

 

Sau se pot intampla acc de genu: http://www.youtube.com/watch?v=99lO1sQpl8A

 

Asta intra in categoria "Ar fi multe de zis..."

Trebuie sa-ti stabilesti si sa respecti niste reguli proprii. Insa, cu toate aceste reguli, mai exista si cazuri de rea vointa din partea celorlalti participanti la trafic.

Tind sa cred ca in link-ul de mai sus este vorba despre un astfel de caz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aproape o luna de cand mi-am luat motorul. Deci sunt clar incepator ( si voi mai fi mult timp de aici inainte). Ceea ce spune Kosh este mai mult decat adevarat. Nu conteaza de cat este motorul, de 125, de 400, de 500 sau de 600. Tot ce conteaza este cat de constient esti tu de ceea ce se poate intampla. Eu iti zic atat ... eu mi-am luat direct de 600, am luat-o usor, am testat un pic franarile ca sa stiu cat sa trag de maneta si in rest, muuuuulta atentie. La inceput o sa ti se para un pic mai dificil sa te "intelegi" cu ea, dar asta trece foarte repede, in maxim 100km o sa stii cum sa o iei. Foarte important este deasemenea sa nu bruschezi comenzile, mai ales ca incepator. In rest multa atentie si un gram de noroc si totul va fi bine. In fond si la urma urmei si daca iti iei un motor de 125 si esti tembel si tragi ca maimutza de gaz , mai mult ca sigur o sa ai destula viteza ca primul accident pe care il faci sa fie fatal. Mergi pe ce iti spune inima, ia-ti una de 600, dar invata inca din prima clipa sa o respecti. Cat despre incepatori pe 1000, sa ma ierte Dumnezeu, dar la alea chiar nu cred ca te poti descurca ca incepator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aproape o luna de cand mi-am luat motorul. Deci sunt clar incepator ( si voi mai fi mult timp de aici inainte). Ceea ce spune Kosh este mai mult decat adevarat. Nu conteaza de cat este motorul, de 125, de 400, de 500 sau de 600. Tot ce conteaza este cat de constient esti tu de ceea ce se poate intampla. Eu iti zic atat ... eu mi-am luat direct de 600, am luat-o usor, am testat un pic franarile ca sa stiu cat sa trag de maneta si in rest, muuuuulta atentie. La inceput o sa ti se para un pic mai dificil sa te "intelegi" cu ea, dar asta trece foarte repede, in maxim 100km o sa stii cum sa o iei. Foarte important este deasemenea sa nu bruschezi comenzile, mai ales ca incepator. In rest multa atentie si un gram de noroc si totul va fi bine. In fond si la urma urmei si daca iti iei un motor de 125 si esti tembel si tragi ca maimutza de gaz , mai mult ca sigur o sa ai destula viteza ca primul accident pe care il faci sa fie fatal. Mergi pe ce iti spune inima, ia-ti una de 600, dar invata inca din prima clipa sa o respecti. Cat despre incepatori pe 1000, sa ma ierte Dumnezeu, dar la alea chiar nu cred ca te poti descurca ca incepator.

 

 

Mult succes si km cat mai multi...

 

Cat despre incepator pe miar ... :goodposting:

Eu n-am fost in stare. Altii au fost, si mai sunt.

Insa, una e sa te urci pe un miar avand varsta de 30 de ani, familie si copii acasa (sau macar 30 de ani)... si alta e cand se suie un mucios de 18 ani care isi inchipuie ca asa se castiga respectul.

 

Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E corect ce spui tu de varsta. Eu am 26 de ani si consider ca si metalitatea mea (sper eu matura :goodposting: ) m-a ajutat pana acum. Insa am mai vazut cazuri de 30 de ani cu minte mai putina de 18, in fond si la urma urmei conteaza cat de matur esti mental si mai putin numeric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la varsta si maturitate...subscriu! Eu am 27 de ani si un baietel de 2, probabil acest lucru imi da de gandit inainte sa trag aiurea de gaz...recunosc ca am mai si sarit calu' cateodata, dar numai cand era drumul pustiu si asfaltul bun. Si eu sunt incepator, am permisul din Mai si nu am ss...am luat un sport-touring, dar cu performante de supersport. Am un YZF600R Thundercat de la Yamaha si pot sa spun ca este o mobra buna, foarte stabila( asta din cauza ca este grea, are 220kg, nu 160-180 ca majoritatea ss-urilor) care mi-a iertat destule greseli.

Inainte, cea mai mare pe care am calarit-o a fost de 150cc si diferenta e ca de la cer la pamant. Am luat-o din Medias, si pana la mine acasa sunt vreo 180 km...pot sa zic ca am mancat cea mai mare spaima din viata mea atunci cand am incalecat-o la Medias...pur si simplu mi-era frica de ea, eram constient de faptul ca am un monstru de 100+ cai sub c.ur si citisem o gramada de opinii ale "expertilor" de pe forum in legatura cu incepatorii pe 600cc...efectiv tremuram cand a trebuit sa o misc din loc. Culmea e ca am practicat planorismul si zborul cu parapanta, dar NICIODATA nu mi-a fost asa teama ca atunci cand am incalecat-o. Mi-am jurat ca nu o sa merg mai tare de 60-80 km/h cu ea pana acasa...VRAJEALA!!!!! Dupa vreo 15 km am inceput sa o simt sub mine, a inceput sa-mi treaca teama, s-a oprit tremuratul, asa ca mi-am permis cateva accelerari scurte, in diferite trepte de viteza, ca sa o vad cum reactioneaza la gaz, au urmat apoi catva franari cu fata, cu spatele, mai domoale, mai bruste, pana cand am inceput sa-mi dau seama cum se comporta in diferite situatii. Ne-am imprietenit relativ repede, si m-am indragostit de ea. Drumul pana acasa nu a fost deloc un chin, asa cum ma asteptam, ba dimpotriva, pe masura ce "vaca"( cum o alint eu din cauza dimensiunilor) halea km catre casa, devenea tot mai placut. Asa de placut incat la vreo 30 km de casa e o linie dreapta de vreo 5 km, si mi-am permis sa-i dau 180 la ora. :agree: pentru o perioada foarte scurta. Mi-a placut. Adevarul e ca dupa ce am ajuns acasa, aveam febra musculara la antebratul stang de la ambreiaj, dar surpriza! NIMIC altceva...nu dureri de spate, de incheieturi sau de orice alt fel. Acest lucru m-a facut sa o indragesc si mai mult...atat de mult incat ii simteam lipsa daca treceau mai mult de cateva ore fara sa o calaresc! Asa am ajuns sa merg pretutindeni calare pe ea, asa am ajuns sa fac 8000 km in primele 2 luni( timp in care am facut 1 schimb de ulei si 2 cauciucuri spate :goodposting: ). In primele zile dupa ce o luasem mi-era o teama teribila de curbe, pana cand am inceput incet, incet sa-mi dau seama care e dinamica in acestea...dupa o perioada intram cu mult tupeu in cele pe dreapta, dar muuult mai domol in cele pe stanga, si am ajuns ca acum, la 3 luni de cand o am sa-mi lipseasca cuiul limitator de la scarita din dreapta dupa ce am atins jos cu ea in doua curbe, iar de curbele pe stanga nu mai imi e frica.

Cu alte cuvinte, pot sa spun ca ma inteleg extrem de bine cu ea, dar in acelasi timp sunt constient ca mai am muuulte lucruri de invatat...si sunt convins ca sunt numai lucruri frumoase.

 

P.S. Probabil ca o sa-mi aud o caruta de critici acum, dar chiar nu-mi pasa! Stiu ce poate mobra mea, am testat-o, am invatat-o si mai ales am invatat ce inseamna respectul pentru o asemenea masinarie, si merg cu ea exact asa cum simt eu ca trebuie si cand trebuie. Bineinteles ca orice sfaturi sunt bine primite :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sfat :agree: @shackalu : sa o duci si pe circuit cand ai ocazia, ca e fun rau sa o "storci" putin :goodposting:, nu de alta....dar cu "scaritele de pamant" pe strada nu-i deloc sanatos:D

 

 

Ps: iar pt baietii care vor sa treca de la scuter la 1000...... daca simulati mana in gaz pe un miar....cum o faceti la scuter.......o sa fe ceva de genul.....mieru' zboara spre cer......si voi dati cu ceafa de pamant. Motociclismul, dupa parerea mea...nu inseamna doar warp in linie dreapta...... ca asa le aveam toti umplute de turbine:P

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

 

 

Salut.

In aceeasi situatie am fost si eu, minus experienta (moto si de trafic).

Eu am venit cu ea Giurgiu - Alexandria - Vartoape (bunici, o comuna la 30km de Alexandria) - Alexandria - Bucuresti.

Asta dupa ce nu mai condusesem nimic de cinci luni.

Urmarisem acest forum de mai bine de un an inainte... parca tot ce citisem aici imi trecea prin cap (nu brusca, nu brusca, nu-i da ocazia sa te surprinda ca vei intra in panica si vei brusca comenzile, etc. etc)

Cei mai grei au fost primii 15-20 km, senzatia de warp la acceleratie, teama de a nu ma pune in cap la franare.

Ideea e ca am fost constient si nu i-am dat nici o sansa sa ma surprinda. Am mers lejer si usor, cel mai mult i-am dat 140 pe drumul Alexandria Bucuresti cand am vazut si eu soseaua goala.

M-au durut incheieturile 3 zile, aveam febre musculare peste tot, dar n-am sa uit niciodata senzatia de multumire pentru ca mi-am indeplinit un vis vechi de 8 ani, si ca am ajuns "amandoi" intregi acasa.

 

A doua zi am iesit in trafic si vazand ca fac numai "gafe" minore, am decis sa ies numai seara si in weekend pana ma invat cu traficul.

Nu am vrut sa-mi asum nici un risc: era a mea, si aveam tot timpul din lume. 

Nici acum, dupa aproape 5 luni, "nu m-am dat la ea", cu toate ca parca o aplec altfel, franez altfel...

In trafic, cel mai mult mi-e teama de neprevazut. Prefer sa merg incet si prudent, caci nu se stie de unde apare acel "eveniment care nu trebuia sa se intample".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

In aceeasi situatie am fost si eu, minus experienta (moto si de trafic).

Eu am venit cu ea Giurgiu - Alexandria - Vartoape (bunici, o comuna la 30km de Alexandria) - Alexandria - Bucuresti.

Asta dupa ce nu mai condusesem nimic de cinci luni.

Urmarisem acest forum de mai bine de un an inainte... parca tot ce citisem aici imi trecea prin cap (nu brusca, nu brusca, nu-i da ocazia sa te surprinda ca vei intra in panica si vei brusca comenzile, etc. etc)

Cei mai grei au fost primii 15-20 km, senzatia de warp la acceleratie, teama de a nu ma pune in cap la franare.

Ideea e ca am fost constient si nu i-am dat nici o sansa sa ma surprinda. Am mers lejer si usor, cel mai mult i-am dat 140 pe drumul Alexandria Bucuresti cand am vazut si eu soseaua goala.

M-au durut incheieturile 3 zile, aveam febre musculare peste tot, dar n-am sa uit niciodata senzatia de multumire pentru ca mi-am indeplinit un vis vechi de 8 ani, si ca am ajuns "amandoi" intregi acasa.

 

A doua zi am iesit in trafic si vazand ca fac numai "gafe" minore, am decis sa ies numai seara si in weekend pana ma invat cu traficul.

Nu am vrut sa-mi asum nici un risc: era a mea, si aveam tot timpul din lume. 

Nici acum, dupa aproape 5 luni, "nu m-am dat la ea", cu toate ca parca o aplec altfel, franez altfel...

In trafic, cel mai mult mi-e teama de neprevazut. Prefer sa merg incet si prudent, caci nu se stie de unde apare acel "eveniment care nu trebuia sa se intample".

 

Ai grija ca nu cumva din prea multa prudenta sa mergi cu ea subturata si s-o strici aiurea...bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai grija ca nu cumva din prea multa prudenta sa mergi cu ea subturata si s-o strici aiurea...bafta

 

Ce-am povestit yo mai sus, se intampla acum ceva timp ...

Iar prin "nu m-am dat la ea" ma refer la mersul cu warp speed pe afara, sau mai rau, prin oras.

La inceput mergeam subturat, acum nu mai este cazul.

 

Oricum, nu stiu cat de adevarata este afirmatia precum ca se strica motorul daca mergi subturat.

Am auzit pareri pro si contra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta voiam si eu sa zic, dar sunt zero la mecanica si am zis sa ma abtin. mi-a zis si mie cineva sa-i mai dau in clanta din cand in cand.(turatii peste 6000-7000)

zicea cineva pe aici ca a schimbat la thundercat pana in 4000... frate nu-mi vine sa cred ca-i mai merge, thundercat-ul este putin mort la 4000, deabia pe la 5000-6000 schimb eu si tot mi se pare putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

em ft ok dak potzi sa te stapanesti si sa nu trai de ea .... orcarui incepator care mi`a cerut un sfat... acela a fost ... dak esti in stare sa mergi frumos cumparatz de 600 ....dak stii ca tragi si esti prost nu itzi cumpara asf uscat griji de tine si poate o sa ne int odata in trafic :)

post-24602-1222873511_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

em ft ok dak potzi sa te stapanesti si sa nu trai de ea .... orcarui incepator care mi`a cerut un sfat... acela a fost ... dak esti in stare sa mergi frumos cumparatz de 600 ....dak stii ca tragi si esti prost nu itzi cumpara asf uscat griji de tine si poate o sa ne int odata in trafic :)

 

 

ce firma is manusile? Ca nu se vede bine in poza. vabucci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man iti dau mare dreptate ..dar ..sa spunem ca iti cumperi una pentru incepatori ..125 , 250..o cumperi ..dai niste bani ..capeti niste experineta. ..si ca sa iti iei una de 600 (Asta e conceptia mea ) tre sa mai dai iar niste bani ..nu traim intr-o tara in care sa scoti bani foarte simplu ..cap sa ai ..ca restu se fac. ..

asfalt uscat !

 

 

la un schimb de motor poti sa nu pierzi bani daca il iei la un pret f bun, sau pierzi 2-3-5 sute , hai si 1000 de euro ... dar in schimb o operatie estetica la nas, una usoara si micutza e in jur de 1000 de euro... Si cu siguranta daca se ajunge la "daune fizice" serioase o sa iesi mult mai scump...Si atunci ... cum o sa mai gandesti ? tot asa ca traim intr-o tara in care nu se fac banii simplu ?! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hi folks! ma numesc Adi ….zis Limp si m-am gasit si eu in al 12-lea ceas sa postez un subiect controversat aici…si anume …incepator pe vitezana, in cazul meu… 600RR primul meu motor.

O am de 2 zile iar azi (a 3-a sta in garaj) vad ca deja plange .

Pentru ca citesc forumul asta de vreo 2 ani de zile pot sa zic ca mi-a dezvoltat o anume paranoia….asadar o sa incep cu amanunte care unora le-ar putea dilata sau contracta venele pe frunte. Cum a inceput?.... simplu mic fiind la 4-5 ani cand beleam ochii la euro-sport vroiam si eu sa ma inclin ca baietii aia.

Azi e 1 aug iar peste 29 de zile fac 20 de ani. Am B-ul de aproape 2 ani iar mersul zilnic in bucuresti cu conserva te invata multe lectii de viata in materie de traffic. A-ul il am de cand a inceput sezonul acesta la ilioara….pt ca pe cel trecut nu l-am mai prins….so am stat degeaba iarna cu dosarul la ei.

Asadar am adus motorul acasa acum 2 zile si am sa va povestesc experientele mele de pana acum pe el. Intai de toate in materie de echipament (cumparat acum cateva luni) posed :

Shoei XR1000 picotte orange, combinezon dainese cu protectii hard, manusi luate de pe louis pe undeva reduse la 60E (cica le zice Held racing), back protector tot de pe louis, si cizme alpinestars smx plus.

Si vine faza cu scosul pe poarta si adusul acasa. Zic ok…. M-am echipat, hai sa merg cu el pe aici pe straduta sa ma obisnuiesc putin. Plec usor aproape la relanti de pe loc….eliberez de tot ambreiajul.. si merge linistita asa la relanti, ating putin acceleratia…zmuceste de sub mine….zic “holy shit”…. Mai ating putin acceleratia.. mai finut de data asta…iar zmuceste. Pana la urma ma decid sa actionez milimetric…si uite asa…urc la 2000 ture…. 2500 si deja motorul se pusese in miscare binisor (m-am speriat de moarte…pt ca trage intr-un hal inimaginabil)… ajung la capatul drumului.. intorc si mai fac 2-3 ture dinastea ca sa ma obisnuiesc. (prostia mea la toata faza asta cu zmucitu’ a fost ca n-am plecat patinat muult cu ambreiajul ci l-am eliberat repede ca la masina). Am bagat la cap... dar nu puteam sa stau pe capul oamenilor(Bardak Motors, Domnesti……va multumesc pt tot by the way) toata ziua…asa ca trebuia sa merg acasa (Baneasa)…… celelate plecari m-am chinuit sa le fac super smooth si lent….si a fost ok…..mai primeam claxoane din spate(deh traffic in bucuresti de ora 4 dupamiaza) dar nu m-am intimidat.

 

Ca sa dezbat si subiectul (motorul mare iarta sau nu) va povestesc experiente de pana acum :

- la prima benzinarie dupa ce am bagat benzina... plecare lenta in curba dar tousi presat de masinile care veneau….si asteptau(cu flashuri) de zor sa “ma bag”…. Iar am dat drumul ambreiajului , fin ,ca sa plec putin mai repejor…si rezultatul a fost cap dat pe spate de la acceleratie iar daca nu apasam la loc ambreiajul ( stiu de la voi ca nu trebuie sa am atacuri de panica si sa raman cu mana in caz) probabil ma tavaleam. (greseala mea ca am iesit in full traffic cu doar 3 plecari de pe loc…daaar aveam in cap ca sunt stapan si degetele nu mi le ia nimeni de pe manete).

- La al 4-lea stop mi-a murit motorul pt ca prinsesem putina frica si iar am plecat din relanti.

- Putin sucarit... am plecat mai increzator…si fiind linie dreapta am accelerat putin si pe la 4-5000 ture cat ajunsesem in viteza a 1-a…deja mi se parea super warp.

- Tin sa precizez ca motorul l-am luat fara oglinzi, (mi-am comandat eu si tre sa vina)….deci asigurarea pana acasa am facut-o cu intoarcere rapida de cap si 2 degete pe frana in caz de orice

- Am ajuns pana la urma si acasa…. Cand ma deschei la combinezon…aveam cred ca vreo 5 kile de apa in el…and I was like holy shit. Beau apa…. Mananc…si plec iar…mai pe seara ca e mai liber….si anume…. Daca tot stau in baneasa hai la parcare la ikea Etc.

- Drumul pana a colo a fost ok. Acolo…… LIBER….si am mers prin aprcarea aia cu cateva accelerari bruste intentionate…..si frana plus usoara inclinare….aceeashi impresie..trage de imi baga matzele in maduva coloanei vertebrale. M-am jucat pe-acolo destul cat sa pot sa ies in traffic ne mai fiind atat de mega stressat.

- La intoarcere pt ca la podul baneasa sunt 3 benzi pe fiecare parte…si era liber ca era 23 ceasul…am accelerat tare de tot sa vad…”eh cat mama ei poate sa traga”….UIMITOR trage de imi rupe gatul si ajunsesem abia la 10.000rpm ( nu am apucat sa vad vitezometrul)…iar rezultatul in turele medii a fost ca mi-a patinat spatele si am simtit un lack of power….. mi-am zis…. Bun…. Am facut-o si pe-asta deci asa effect la asa cauza

- Am ajuns acasa si am dormit tank pana a 2-a zi cand am plecat de dimineata cu ea sa ii fac casco.... deja ma simteam mult mai comod cu ea si plimbarea pana la casco a fost o placere de cruising la 4000 ture in a 3-a…cu gandul constient ca daca e ceva sit re sa ma detasez de taximetrisiti care stau in coasta mea….trage de rupe la orice ture ar fi. Am fost foarte placut impresionat de toti cetatenii conservari care bracau oglinzile electric ca sa ma lase sa trec printe coloane. Am facut casco si hai acasa ca e zapuseala in oras…..pe magheru nenea militienii faceau semen disperati sa pornim noi…ca e liber in fata….. si intr-adevar era…deci….iar…acceleratie ca sa ma detasez….cand am schimbat a 2-a …nu a mai apucat sa decelereze pe liber si a intrat in treapta de viteza cu ceva ture din care a rezultat in wheelie mic (cred ca am folosit tehnica slipper clutch)…si chiar m-am ridicat pt ca nu se intampla nimic cand dadeam de ghidon(involuntar si foarte fin pt ca stiam ca imi rup capu daca nu aterizeaza drept) …deci…am facut-o si pasta

- Am avut si cateva franari mai bruste din cauza desteptilor care ma impingeau spre trotuar, iar la trotuar fiind mereu masini….se mai gaseste unu’ care sa iasa cu spatele nervos……. Dar nu am tavalit-o….nu m-am speriat… ci am franat brusc-progresiv daca se poate spune asa

- In rest….. cruising lejer cum imi place mie la 4-5000 rpm pana acasa sia fost ok.

Azi ploua….deci sta in garaj….. De ce a 3-a zi a mea cu mobra tre sa ploua?...huff asta e

 

Ca sa inchid…. Ca deja aberez prea mult……….toate astea s-au intamplat in primele 2 zile decand e a mea..si sunt FOARTE multumit de rr-ul meu. Nu regret deloc ca mi-am luat 600cc, iar daca pe cineva ajuta topicul asta……rog pe cei experimentati cu expresii de gen…”o sa mori bah pustiule” sa se abtina….pt ca nu trebuie nimeni sa citeasca 20 de pagini de replyuri dinastea ca sa gaseasca un post sau un sfat bun.

Decat sa vbim in contradictoriu pierzandu-ne viata pe forum….. mai bine hai la o plimbare….pt ca accept mai cu caldura un sfat batranesc sau un “there there kid” pe umar.

……

tin sa mai mentionez ca am 1,75 si 57 de kile….si nu mi se pare grea la manevrarea pe loc, dar evident nu este vreun poket bike.

 

 

nu stiu daca am scris ceva special aici….dar am vrut sa scriu EU cu MAINILE MELE efectele care apar cand un incepator se urca pe-o vitezana si sa confirm faptul ca nu ai dat cheie-contact si ai murit….cum zic toti (probabil din boala pe incepatori…..om avea fetze de secretare blonde cu matiz in intersectie)….pt ca de 2 ani sunt intoxicat de replici acide pe topiccurile de gen “incepator pe zx6r”.

 

va multumesc pt timpul acordat…. V-am rapit secundele ca sa zic si eu la randul meu ca numi se pare imposibil.

:)

 

Man..eu am inteles povestea...nu m-am uitat la toate comment-urile..dar ce motor ai ?Honda CBR 600RR ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta voiam si eu sa zic, dar sunt zero la mecanica si am zis sa ma abtin. mi-a zis si mie cineva sa-i mai dau in clanta din cand in cand.(turatii peste 6000-7000)

zicea cineva pe aici ca a schimbat la thundercat pana in 4000... frate nu-mi vine sa cred ca-i mai merge, thundercat-ul este putin mort la 4000, deabia pe la 5000-6000 schimb eu si tot mi se pare putin.

 

Nu cred ca daca esti obligat sa mergi in coloana cu 25-30 la ora mergi numai cu 1 :) astfel cred ca si tu schimbi macar din 1 in 2 la ture mici; poate omu merge mai mult la consum si cu teama chiar neexagerata deloc pt cum se circula in oras si mai ales pe la noi in tzara manelelor :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Salutare,

 

Bine ca s-a gandit cineva sa deschida un astfel de topic. Poate fi folositor.

 

In principiu nu prea sunt de acord cu notiunea de motor de viteza 600+ combinata cu pilot incepator. Nu neaparat din cauza alegerii pripite cateodata a proprietarilor cat a faptului ca in scoala nu se invata mare lucru. Recomand multora sa faca un curs de pilotaj afterscool (de genul celui de pe Amkart) sau altele daca or fi, ca eu nu am gasit. Incerc anul acesta sa conving o scoala sau poate doua care au "profesori" capabili in adevaratul sens al cuvantului, sa organizeze niste cursuri afterscool. Imi dau cu parerea dupa o experienta lunga pe doua roti, nu ma laud nu critic, doar dau un sfat.

 

Recunosc ca exista si incepatori care au rabdare si simtul masurii in ceea ce priveste curba de invatare cu motocicleta speed. Pacat ca sunt putini !

 

Va doresc numa bine si sa nu va prind pe la mine prin service decat la revizii :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...