12adu Postat Noiembrie 10, 2004 Share Postat Noiembrie 10, 2004 Sal. Cine stie sa'mi explice cum functioneaza un alternator? Da' inginereste. In mare stiu si eu, dar nu strica sa aflu de la cine cunoaste.. Tx. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 10, 2004 Share Postat Noiembrie 10, 2004 daca vrei complet inginereste iti pot da sa tragi la xerox o carte despre alternatoare in care este explicat TOT. Dar atentie, este carte de curs de la electrotehnica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Noiembrie 10, 2004 Share Postat Noiembrie 10, 2004 Uite aici o explicatie la limita teoriei pure : intri pe www.motorlife.ro apoi navighezi din meniul din stanga, asa : Tehnica->Mecanica->Incarcarea Descrie strict alternatorul propriu-zis (cu stator si rotor bobinate), nu si dinamurile cu magnet permanent de pe motocicletele mai noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Noiembrie 10, 2004 Share Postat Noiembrie 10, 2004 Hmmm...Inginereste... Deci: Ptr inceput alternatorul este un generator de curent alternativ trifazat compus din Stator ce are trei infasurari legate in stea(un capat liber altul legat cu celelalte doua) deci trei iesiri. Rotorul este fabricat din doua parti in forma de colti in interiorul carora este o infasurare(bobinaj)...odata alimentat bobinajul (prin perii[carbuni] una+ una -) produce un camp magnetic preluat de 'coltii' aia. Carcasa... Puntea redresoare formata din 6 respectiv 9 diode(ptr alternatoare cu autoexcitatie)Ptr. fiecare faza cite 2 diode(una de + una de -) Functionarea : La alimentarea cu tensiune a infasurarii rotorului acesta produce un camp magnetic...in momentul rotirii acest camp magnetic este preluat de stator care il transforma in curent electric(prin cele trei infasurari) Curentul trifazat alternativ(de la 'coltii' aia de la rotor) intra in puntea redresoare unde prin diode se transforma in curent continuu monofazic. Generatoarele de motocicleta funct. tot pe aceeasi baza doar ca la majoritatea 'rotorul' e o oala pe care e prinsa o banda magnetica(cu 4 poli-unul Nord,unul Sud).statorul este format din 8 pana la 20 de bobine infasurate pe un miez ce comunica intre ele avand doar o intrare si o iesire (deci e monofazic).La rotire miezul bobinelor preia campul magnetic produs de banda de pe rotor si prin infasurarea de pe el il transforma tot in CURENT ALTERNATIV. Ceva de genul Nord-Sud-Nord-Sud-Nord-Sud Faza-Nul-Faza-Nul-Faza-Nul De aici pleaca in puntea redresoare (care la majoritatea motoarelor tine loc si de releu de incarcare)si odata redresat curentul merge direct in baterie.... Sper ca am fost destul de "ingineresc" Daca nu intelegeti fac desene... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 10, 2004 Share Postat Noiembrie 10, 2004 uite si un link tre sa citesti despre masina electrica sincrona http://www.actrus.ro/biblioteca/cursuri/el...u3/cuprins.html daca te intereseaza dinamul tre sa citesti despre masini de cc. astea sunt motoare sau generatoare in functie de cuplul la ax. De aia (si aici sper sa nu ma insel) Manetul ala de100cc avea pornire la buton adica dinamul functiona ca motor in faza de pornire si dupa ce motorul incepea sa se invarta lucra ca generator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
12adu Postat Noiembrie 11, 2004 Autor Share Postat Noiembrie 11, 2004 @moshulik am vazut dupa ce am scris site'ul lu' Demo. Ma interesa faza aia cu autoexcitatia, in sensul ca am patit ca motorul sa porneasca, dar nu incarca. Am curatat inelele colectoare si toate alea, dar am incarcat si bateria pe redresor, asa ca nu stiu exact de unde era defectul. Poate va dati cu parerea. @ZIDU' acum ma uit pe link. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 13, 2004 Share Postat Noiembrie 13, 2004 Verifica intai daca alternatorul e bun masurand cu un voltmetru de c.a. direct pe iesirile de pe stator (2 daca e monofazat 3 daca e trifazat ca la ij de ex );inaite de a masura decupleaza puntea redresoare de la alternator; daca ai tensiune de peste 12v c.a. inseamna ca alternatorul e bun la fel ca si releul si problema o ai in punte (diode scurtcircuitate sau intrerupte); daca nu ai tensiune atunci masoara cu un voltmetru de c.c. tensiunea de pe perii care trebuie sa fie aproximativ egala cu cea de pe baterie (probabil putin mai mica); daca nu ai tensiune la perii sau ai dar e prea mica atunci releul e defect sau dereglat;daca ai tensiune la perii dar alternatorul tot nu scoate tensiune verifica rezistenta rotorului cupland un ohmmetru la inelele colectoare(dupa ce ai deconectat in prealabil periile); rezistenta trebuie sa fie undeva intre 2 si 15 ohmi(depinde de tipul alternatorului; la Ij e 9-10 ohmi parca); daca rotorul e bun inseamna ca statorul e stricat. Sa nu scoti bateria dupa ce ai pornit motoru (ca sa vezi daca baga alternatorul) pt ca prajesti diodele! Daca totusi bateria e f. incarcata e posibil ca releul sa nu-si faca treaba cum trebuie dar e putin probabil. Pt a elimina aceasta posibilitate inseriaza un ampermetru de c.c intre borna +de la baterie si firul (firele) care se leaga la borna respectiva (firul negru de la ampermetru il pui la baterie si cel rosu la firul care se lega la baterie) .Ampermetru tre sa suporte min 10A.Pornesti motorul (fara far sau alti consumatori) si te uiti la indicatia ampermetrului; daca arata cu minus inseamna ca nu ai incarcare iar daca e cu plus atunci ai incarcare; dar tureaza putin motorul ca la turatie mica s-ar putea sa-ti arate cu minus iar daca-l turezi curentul sa-si schimbe sensul adica sa incarce bateria. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spionutz Postat Noiembrie 13, 2004 Share Postat Noiembrie 13, 2004 O mica sugestie la rotor... printr-un bec(ca in desen) leaga inelele colectoare de rotor la 220V si cu o surubelnita verifica campul magnetic intre polii rotorului. Asta de obicei te fura ca arata continuitate buna dar isi pierde proprietatile si nu mai face camp magnetic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 13, 2004 Share Postat Noiembrie 13, 2004 O mica sugestie la rotor... printr-un bec(ca in desen) leaga inelele colectoare de rotor la 220V si cu o surubelnita verifica campul magnetic intre polii rotorului. Nu cred ca e bine sa fie conectat rotorul in c.a pt ca el este folosit in c.c. unde campul magnetic are un singur sens si in plus creeaza in rotor o magnetizatie remanenta ce ajuta la functionarea alternatorului; alimentarea in curent alternativ s-ar putea sa afecteze magnetizatia remanenta; in c.a. din cauza campului magnetic variabil si care-si schimba sensul s-ar putea sa fie afectat si bobinajul din cauza vibratiilor care ar putea sa apara; mai sigura e alimentarea in c.c. (de la baterie), parerea mea..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
12adu Postat Noiembrie 13, 2004 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2004 Nici io nu sint de acord cu alimentarea la AC, oricum toate merg! Cu toti consumatorii porniti, am cam 13V (nu mai stiu exact) la intoarcere pe baterie. Ideea e daca tensiunea pe baterie e prea slaba, nu mai induce in stator, nu? Cel putin mie asa mi'a dat din ecuatie. Stie cineva cam care e pragul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
badogistu Postat Noiembrie 13, 2004 Share Postat Noiembrie 13, 2004 (editat) Mai eu te pot ajuta cu doua legi fundamentale din electrotehnica, legi din care poti trage concluzile de rigoare -legelui Faraday 1831(legea inductiei electomagnetice) : variatia in timp a fluxului magnetic printr-o spira induce in ea o t.e.m. (tensiune electromagnetica).Fluxul care produce t.e.m. se numeste flux inductor. -legea lui Lenz 1834 :circuitul spirei find inchis, t.e.m. indusa produce un curent indus al carui sens este in asa fel incat fluxul creat de acesta,numit flux de reactie se opune variatiei fluxului inductor. Editat Noiembrie 13, 2004 de badogistu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 13, 2004 Share Postat Noiembrie 13, 2004 Daca ai 13V cu toti consumatorii porniti e ok. mai ales daca ai un bec de far mai mare. Daca vrei mai mult va trebui sa umbli la releu si sa-l reglezi dar s-ar putea sa apara alta problema adica atunci cand ai consumatorii opriti sa ai tensiune prea mare pe baterie. Cat despre valoarea de prag a tensiunii pe baterie necesara alternatorului sa debiteze curent nu exista; daca excitatia va avea un curent mai slab, alternatorul tot va debita curent dar evident ceva mai putin dar acest curent va incarca bateria, tensiune de pe aceasta va creste, la fel si curentul prin bobina de excitatie a rotorului si astfel printr-un proces de reactie pozitiva totul ajunge la normal (asta daca nu e ceva stricat sau dereglat);ideea e ca nu ai nici un prag iar tensiunea de pe alternator variaza continuu in functie de valoarea curentului din excitatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
12adu Postat Noiembrie 16, 2004 Autor Share Postat Noiembrie 16, 2004 Din cele spuse de binox, nu pot decit sa trag concluzia: era de la jeg! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.