Sari la conținut

Vtr 1000 F


bh99mes
 Share

Postări Recomandate

Nu vreau sa intru in polemici nesfarsite in privinta intinzatoarelor de lant de distributie, la urma urmei fiecare pune ce vrea.Ideea mea era ca - poate ma insel - intinzatoarele automate, odata armate mentin o tensiune constanta asupra lantului prin intermediul arcului pe care il au indiferent de variatiile slack-ului - in functie de regimul motor - trecerea de la tractiune in frana de motor, uzura intregului mecanism de distributie, etc. Inca o data, e doar parerea mea si nu spun ca cele manuale nu functioneaza.

Azi am mers cu motoroanta la serviciu si incepuse sa fulguie, se cam termina sezonul...

 

PS. andreibax, daca ai un slack de 5-7 mm intre pinioanele arborilor cu came( atat de mare pe o distanta asa mica) pe care intinzatorul manual nu il poate recupera ai mari sanse ca distributia sa sara de la punct sau sa se uzeze anormal si ba da, intinzatorul automat urmeaza vatiatiile mecanismului tocmai pentru ca arcul lui care dealtfel din cauza asta "oboseste" intr-un final ,preia aceste variatii.Cu un intinzator automat lantul este tot timpul tensionat atat cat trebuie, niciodata nu este liber sa "biciuie" patinele intinzatoare.Nu este vorba de a prelungi viata distributiei ci de a asigura o functionare lina a sistemului de distributie care oricum ar trebui sa fie verificat periodic asa cum si tu ai spus.

Roni: pune mana si ia o membrana macar, lasa improvizatiile! :)

Editat de i_alex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Roni: pune mana si ia o membrana macar, lasa improvizatiile! :)

:) ma gandesc la ceva permament, nu sa dau 250 RON pe-o membrana si la anu' sa picure iar... sunt dezamagit de cateva elemente tehnice la Honda asta, desi e un motor calumea totusi se puteau face niscaiva lucruri care sa si tina :) nu-s grave dar cat sa te proprtesti in ele inutil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Nici eu nu vreau polemici si nu vin aici de dragul de a ma contrazice, eu sper sa pot ajuta:) M-am interesat mult despre intinzatoarele astea de cand am citit atatea povesti de groaza despre cum pot ele ceda si distruge motorul. Cica ar fi sensibile si pot ceda fara avertisment, chiar si noi. Din cauza arcului care cedeaza, intinzatorul nu mai ramane blocat, lantul ramane larg si sare peste pinioane, etc...Din ce am vazut eu, dupa ce le-am dat jos pe cele automate,( care nu au cedat dar le-am inlocuit totusi pentru linistea mea cu manuale) nu lasa joc deloc pentru variatii, ci doar strang , pentru ca am incercat sa le imping la loc dar au o piedica, Asa se mentine lantul tensionat, si acelasi lucru il face intinzatorul manual.

Cu privire la cei 5-7 mm, nu e un joc mare, un joc tot trebuie sa fie, la fel ca si lantul de la roata, cei 3-4 cm cand il intizi. Incerc sa pun si un videoclip sa vezi cat inseamna si daca ti se pare ca asa mai sare lantul peste pinioane.

 

Si eu sunt de acord ca intinzatoarele manuale nu prelungesc viata motorului in mod artificial, ele sunt doar o alternativa la cele automate care se spune ca au tendinta sa cedeze si sa faca pagube mai mari motorului decat costul inlocuirii lor. Iar lantul in sine nu cred ca trebuie inlocuit deloc in conditii normale de exploatare, cat merge motorul tine si lantul. Motorul meu are 55 000 km si are lantul original.

Va mai recomand vtr1000.org si pe facebook grupul posesorilor de vtr "Honda VTR 1000 Firestorm owners", unde se mai discuta solutii despre probleme des aparute la motoarele astea a noastre , si stiu ca discutau multi si despre membrana aceea de la robinetul de benzina. Nu stiu daca poti evita cumva inlocuirea ei cu una originala, pentru ca are legatura cu functionarea lina a motorului, asa cum scria si i_alex. Intradevar e scumpa dracia, dar gandeste-te ca is motoare de 10-15 ani si mai cedeaza cate ceva dupa atata timp.

Va urez si eu asfalt uscat si la cat mai multi km pe VTR-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si a mea tot galbena e sper ca e doar o coincidenta :). Vad ca ai ramas tot la V2. Vroiam un RSV inainte sa aflu de VTR.

Bun, bun...oricum sunt pe cale sa schimb intinzatoarele

ca nu-mi place ce se aude mai ales de la cilindrul din fata....

o zi buna tuturor

 

Dragii meiLamuriri suplimentare: intinzatorul automat are un arc de torsiune care actioneaza asupra unui melc ( un surub cu filet trapezoidal) pe care-l roteste in sensul insurubarii, asadar in sensul avansului spre patina intinzatoare si implicit al intinderii lantului.In acest fel orice slack este anulat in mod automat ceea ce nu se intampla la intinzatoarele manuale.In sens invers, tensiunea exercitata de lant asupra intinzatorului este anulata de autofranarea melcului data de panta spirei filetului+mica forta de a arcului de torsiune.Cand arcul cedeaza sau oboseste ramane doar autofranarea din filet care nu este suficienta si prin urmare melcul se desface iar lantul se slabeste.Aceasta este cea mai completa descriere a functionarii unui intinzator de lant automat, dar pentru a intelege cu adevarat aceasta functionare ai nevoie de o anumita cultura tehnica.Nu vreau catusi de putin sa ma laud, dar la Politehnica, la proiectul de cric am calculat conditia de autofranare a surubului de actionare a cricului astfel incat acesta sa nu se desurubeze sub actiunea greutatii masinii ridicate, prietenii stiu de ce :) Intr-adevar, daca apesi pe el simuland tensiunea exercitata de lant nu se intampla nimic tocmai din motivele enuntate mai sus. Ideea de baza este ca, folosind un intinzator automat, mecanismul functoneaza fara joc

Editat de i_alex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar pentru a intelege cu adevarat aceasta functionare ai nevoie de o anumita cultura tehnica.

Ceea ce mie-mi cam lipseste, de unde si intrebarile. Cum la mine surubareala inseamna dat cu spray pe etrieri si aerisit o popmpa de frana, niste intinzatoare manuale ridica oarece semne de intrebare. Daca as fi avut alta motocicleta, nici nu m-as fi gandit la cele manuale, dar avand in vedere miturile din jurul intinzatoarelor automate, incerc sa ma pun si eu la punct cu toate astea. Polemicile pe aceasta tema sunt binevenite, atata timp cat sunt argumentate - mai ma prind si eu de cate ceva :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

una peste alta, eu sper sa-mi fac la iarna motorul bucati-bucatele sa inlocuiesc/strang/ung/surubez totul dupa bunul meu plac :D daca raman cu piese va anunt :)))

la pompa de vacum al robinetului voi schimba mecanismul cel mai probabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

care aveti bani puteti investi intr-o fata completa de 954 (furca usd, discuri de 330mm, etrieri, juguri, semighidoane,pompa frana,etc).
Bine,multi s-ar putea sa strambe din nas la semighidoanele de 954,pt ca ele confera o pozitie mai sport decat pe VTR...dar asta se rezolva usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai , nu ştiu neapărat dacă asta e o investitie calumea, dacă vrei ceva mai calumea, iei altceva, suspensiile de pe VTR sunt mai mult decât decente pentru ceea ce oferă motocica, next level ar fi SP1 sau RSV şi, de ce nu, SV1000. Adică, VTR-ul oferă câte puţin din toate, dacă vrei ceva mai mult şi nu te mulţumeşti cu ce ai, e cazul să schimbi motocicleta. Oricât ai încerca să o îmbunătăţeşte, e totuşi o motocicleta limitată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Da, furca de pe VTR e reglabila. (stock e cam moale,iar frana e mai slaba decat la concurenta).

 

Dupa VTR ,vine SV1000 (care e si pe injectie). Ambele sunt aceeasi categorie: sport touring.


Abia dupa vine RSV / SP1&2 .


Daca vrei sa te dai pe pista, VTR e limitat........Daca nu vrei asta,nu prea vad la ce te-ar limita un VTR :)

 

Mie mi s-a parut arhisuficient...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta am incercat sa zic si eu, pentru un mers decent stradal, e mai mult decat ok. Daca vrei performante si alte nebunii, n-are rost sa incerci sa o imbunatatesti, ci mai bine o schimbi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

He he he :)

 

Sa vezi ce frumos e dimineata pe frig, ce placut joaca spatele pe asfaltul rece! Am mers mai acum o luna cu un 4L de 600... Nu simteam nimic iar la frana de motor era lipsa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Mihai_marian: al catelea proprietar esti? ca am vazut mobra asta de nu stiu cate ori la vanzare ,si chiar la un pret foarte mic, ma intrebam daca are vreo hiba. Pt ca are multe modificari pe ea care nu justificau acel pret mic


Parbriz, belly pan, farul, tobele carbon, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mobra o am din februarie.pot sa-ti spun k merge beton si pana acum nu am avut absolut nicio pb cu ea...pe carte sunt 3 proprietari.primul care a adus-o de afara a tinut-o o luna,dupa care a vandut-o unui baiat din buc,care a tinut-o 3 ani,apoi am cumparat-o eu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde si accesoriile - timp de 3 ani ai tot felul de idei si cu 300 de euro ii imbunatatesti semnificativ aspectul.

 

Mi-am comandat si eu acum parbriz db fumuriu, semnale, manete scurte si mansoane. De cand i-am pus stickerele pe jante i s-a schimbat in bine aspectul. Apoi capacul monopost plus aripiuoara de la roata spate... Incet incet se aduna lucrurile si investesti intr-un fier, ti-l faci asa cum vrei, iar apoi cand vinzi nu te mai intereseaza, duca-se...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite asta-i baiatul care mi-a facut stickerele pentru jante.

 

/index.php?/user/32310-hondafan/

 

Livrate frumos prin posta, facute la ce culoare am vrut eu. La tine cred ca ar arata frumos pe alb.

 

Antigel poti pune de care vrei tu cu conditia sa fie cu specificatie G12 - si cred ca ar fi ok sa-l diluezi cu apa distilata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Antigelul si apa distilata se pun in proportie de 50% - 50% sau poti lua lichid de racire gata facut (amestecat) dar e mai scump.

vezi in specificatii la mobra/ carte, cati L intra. Vreo 2L si ceva cred

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...