Sari la conținut

Sunt Mandru Ca Am Nipru


Baiazid
 Share

Postări Recomandate

Azi dimineaza, ies cu nipra pe poarta ca sa ma duc la servici.

Pe la dorobanti ma ia un frig pe maini ... nu am manusi.

Noroc ca am nipra. La stop am apropiat mainile de cilindri si ... voila ... mi-a parut rau ca nu aveam niste carne de mici, ceva costitza... beton. M-am incalzit pe loc. Ce ma faceam daca nu aveam nipra? FRIGUL :) :angry: :angry: :angry: :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 66
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

da, da si eu ma mai incalzesc din mers, doar la mana stanga. Dreapta, cand opresc. Se mai uita conservarii ciudat la mine cand la semafor pun mainile pe motor (iaca rima).

 

Baiazide, tu pe unde iti parchezi motoru ? Am inteles ca tot pe la Casa Presei lucrezi.

Pai avem sediu si in Casa Presei dar io lucrez pe BD Mihalache la sediul ICI.

 

Acolo avem parcare asigurata cu paza/. Nu cred ca ar fi probleme cu paza la Casa Presei :)

 

 

Vezi si tu daca sunt niste masini mai retrase cu numar B-xx-RTV sunt ale noastre. Sunt mai retrase, nu sunt in fata la maldarul ala de masini... undeva langa niste pomi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stati asa fratilor, sa ma bag si io in seama ... Pai voi parcati foarte aproape de mine. Eu stau in Bucurestii Noi, ceea ce inseamna ca in drum spre munca trec uneori pe la CasaPresei, alteori pe langa ICI ... Hehehe, ce mica-i lumea !?!

Baiazide, acum imi dau seama ca noi luptam de aceeasi parte a baricadei, adica "asamblam" cod dar si nepre ... ia zi, care-i balaurul in care infigi sabia zilnic, cpp-ul, assembler-ul, delphi ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stati asa fratilor, sa ma bag si io in seama ... Pai voi parcati foarte aproape de mine. Eu stau in Bucurestii Noi, ceea ce inseamna ca in drum spre munca trec uneori pe la CasaPresei, alteori pe langa ICI ... Hehehe, ce mica-i lumea !?!

Baiazide, acum imi dau seama ca noi luptam de aceeasi parte a baricadei, adica "asamblam" cod dar si nepre ... ia zi, care-i balaurul in care infigi sabia zilnic, cpp-ul, assembler-ul, delphi ??

HEHHEHE, CPP in Win si Linux iar ASM pt microcontrolere. Prefer ASM. Te tine mai aproape de hardware si in plus intzelegi functionabilitatea calculatorului perfect (ma refer la nivel de magistrala, irq ,...).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca ar fi probleme cu paza la Casa Presei :angry:

Nu am probleme cu parcarea; avem si noi parcare sigura, dar ma gandeam ca ai si tu motoru p-aici sa facem si noi o intrecere pe drumul pavat de la Casa Persei pana in strada :angry: :)

 

pana acun 2 ani am avut si noi sediul langa ICI, in cladirea din curte

HEHEHHE, Acolo avem noi sediul acum! Ce coincidente

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi dimineaza, ies cu nipra pe poarta ca sa ma duc la servici.

Pe la dorobanti ma ia un frig pe maini ... nu am manusi.

Noroc ca am nipra. La stop am apropiat mainile de cilindri si ... voila ... mi-a parut rau ca nu aveam niste carne de mici, ceva costitza... beton. M-am incalzit pe loc. Ce ma faceam daca nu aveam nipra? FRIGUL  :)  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:

Daca nu aveai nipru iti luai manusi, ceea ce e si sfatuiesc sa faci, pentru ca deja este prea frig.

Cand o sa-ti dai seama ce bune sunt manusile, o sa fie prea tarziu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol: Korekt, Dobrescus are dreptate ... Echipamentul e foarte important, indiferent ce fier calaresti ...

 

Si eu am nipran, da ieri am ajuns acasa cu bilele transformate in cubuletze de gheata  :) ... (asa ca imi caut pantaloni ... nu mai tine cu blugii) :angry:

Asa e, acu ma apuc sa caut manusi.... ai dreptate Dobrescu. Iar despre bilele tale ,.... :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :lol: . Ale mele stau bine indesate in sha, la caldurica. Ai grija de ele, ca ,...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stati asa fratilor, sa ma bag si io in seama ... Pai voi parcati foarte aproape de mine. Eu stau in Bucurestii Noi, ceea ce inseamna ca in drum spre munca trec uneori pe la CasaPresei, alteori pe langa ICI ... Hehehe, ce mica-i lumea !?!

Baiazide, acum imi dau seama ca noi luptam de aceeasi parte a baricadei, adica "asamblam" cod dar si nepre ... ia zi, care-i balaurul in care infigi sabia zilnic, cpp-ul, assembler-ul, delphi ??

HEHHEHE, CPP in Win si Linux iar ASM pt microcontrolere. Prefer ASM. Te tine mai aproape de hardware si in plus intzelegi functionabilitatea calculatorului perfect (ma refer la nivel de magistrala, irq ,...).

Ia zi baiazid nu ne bagam sa construim un sistem de injectie pentru niprane macar daca nu le mai reducem consumul macar il uniformizam

tu faci software-ul iar eu restu!!!! :) :angry: :angry:

Apropo!!! zi si mie o carte buna de bobinat asm ptr pic-uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stati asa fratilor, sa ma bag si io in seama ... Pai voi parcati foarte aproape de mine. Eu stau in Bucurestii Noi, ceea ce inseamna ca in drum spre munca trec uneori pe la CasaPresei, alteori pe langa ICI ... Hehehe, ce mica-i lumea !?!

Baiazide, acum imi dau seama ca noi luptam de aceeasi parte a baricadei, adica "asamblam" cod dar si nepre ... ia zi, care-i balaurul in care infigi sabia zilnic, cpp-ul, assembler-ul, delphi ??

HEHHEHE, CPP in Win si Linux iar ASM pt microcontrolere. Prefer ASM. Te tine mai aproape de hardware si in plus intzelegi functionabilitatea calculatorului perfect (ma refer la nivel de magistrala, irq ,...).

Ia zi baiazid nu ne bagam sa construim un sistem de injectie pentru niprane macar daca nu le mai reducem consumul macar il uniformizam

tu faci software-ul iar eu restu!!!! :) :angry: :angry:

Apropo!!! zi si mie o carte buna de bobinat asm ptr pic-uri.

La treaba asta ma gandeam si eu si vorbeam si cu MensSana si V.X.

 

Luam un injector de dacie + pompa de injectie, io fac softul care nu e chiar simplu pentru ca el trebuie sa urmareasca o curba functie de turatie. Adik sa dea amestecul optim + sonda Lambda. Obligatoriu. Aia citeste amestecul de aer / benzina si intra in formula. Softul il fac io.

 

De picuri m-am saturat, am descoperit Atmel. E mult mai simplu si mai puternic. Pt pic am multa documentatie. Daca vrei iti fac un CD. Sau cauta pe net www.mikroelectronika.co.yu parca. La yugoslavi. Au o carte English/ Romanian de picuri. Am colaborat si eu la traducere. Te ia de la 0 ceea ce e bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asa m-am gandit si eu cu 2 injectoare. Altfel nu ai putea. AVRul ,,, pentru o investitie dintr-asta merita 250.000 in plus. E simplu ASMul. Mai bine stai pe AVR, are o arhitectura mai usor de programat, ma refer la numarul de registre.

 

De picuri, alt simulator in afara MPLAB nu am. Sorry. Cablaje si proiectarea lor pot sa fac, lucrez destul de bine in PROTEL. Adik am facut o gramada pana acum si la doar 30% am uitat cate un traseu :) . Ma refer ca mai uitam la partea de desen cu markerul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si dupa transformare, ce mandrie de niprean mai avem ?

Ia zi-ne Mircea, mai bine, cum e cu motoru ala diesel ? Ca asta-i un subiect, zic io, tare, genial !!!

Deci, am vorbit la Hatz si avem asa... pe nipra intra intr-un cilindru, motor complet, injectie, starter electronic la buton , consum redus.... tot ce vrei. In 2 cilindri cel mai mic e de 1000. Nu stiu daca incape pe cadrul de nipra.

 

 

Am vazut si la lombardini care au preturi mai mici ... dar nu au reprezentanta in RO.

 

Mai stiu motoarele Bricks (parca asa se scrie) care au reprezentanta. Astept un TIBCO sa vad ce firme mai sunt.

 

Astia de la HONDA au dieseluri dar ... puteri mici la preturi mari.

 

Avantajul la Hatz ... iti garantau un nr de ore care nu prea poti sa il atingi in juma de viatza. Deci sunt profesionale. Adik nu umblii in ele.

 

Daca pleci la drum nu iti iei in rucsac piston, biele de rezerva, ... etc ca acu.

 

Ramane de vazut.

3000 euro motor nou vs motocicleta japoneza din 93 la 3500 euro (la care motorul e probabil facut praf). Ce merita mai mult?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subscriu si io la afirmatia lu MensSana.Domnu Diesel sa traiasca ca altfel nu mai obtineam performante de-astea de-a dreptul sinistre in privinta consumului.Baiazid merci mai tinem legatura cu privire la injectie poate pana la urma o facem macar de amoru' artei .M-am mai documentat si eu despre niprane diesel de la ultimul reply .Nu am apucat inca sa vorbesc cu astia de la hatz in privinta pretului dar sa stiti ca merita investitia.Public alaturat si o poza motorului care merge pe nipran. Modelul se chiam 2g40 e in 2 cilindrii si puteti sa va uitati pe datele de catalog aici.Cica ar consuma pana in 2 litri pe un nipran si ar atinge o viteza de 115Km/h cu tot cu tot cu atas.Singurul avantaj care il avem daca punem nipranu pa injectie este ca ar sta mai bine la demaraj si kestii din astea.De domnu' OTTO sa traiasca ca ne-a dat marea inventie numit motorul cu aprindere cu scanteie ca altfel toti vitezistii aveau impingatorii :) :angry: :angry:

Dar sincer vorbind intre un nipran de 3000$ care consuma 2% diesel si o japoneza rupta in gura care consuma 8% intr-un caz fericit si ma mai poate lasa in pu_a goala in strada pe ploaie(sper sa nu-mi i-au un avertisment ptr asta) prefer nipranu si stiu ca nu ma doare capu'.Pot sa fac toata tara linistit si ieftin si sigur.Acu fiecare cu preferintele lui.Daca esti masochist si iti place sa fi chinuit

iti iei un motor cajbit... :angry: :angry: :angry: :angry:

post-8-1063750519.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa am zis si io... merita mai mult un motor diesel.

 

Dar daca ne apuca amorul artei pentru injectoare ce ne trebuie:

 

1 pompa de injectie

2 injectoare

2 sonde lamda (80 para bucata - parca asa stiu eu)

1 procesor (300.000 lei)

 

Chestia ca iese pe la vreo 300 para ceea ce e extrem pentru averea mea lunara. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3000 euro ... Mda !

Teoretic, evident ca merita, insa asa o suma in cazul unor oameni normali are o apartenenta de lumea viselor ! Din salar nu strangi atatia bani, asta-i clar !

Solutia cu injectia mi se pare mai pamanteana, insa nu rezolva mare lucru. Adica uzura va fi aceeasi la motor ... ca rusoaicele sunt facute din fier mort.

Ca sa le imbunatatim anduranta, io zic mai bine sa cumparam piese de calitate si abia acum vine intrebarea mea : de unde luam piese de calitate ??? Vreau sa zic cilindri, pistoane, segmenti, cuzineti, biele, bolturi, supape, tacheti, axe cu came, arbore cotit, alternator, bujii, carburatoare, etc, etc, etc ??????????????

Io zic ca daca am reface motoru cu toate aceste piese de calitate, fabricate in alta parte sau de la alte motoare (care se potrivesc), s-ar rezolva multe probleme. Nu ma deranjaza (prea tare) ca-mi consuma 6 % cat ca exista numai 20 % sanse sa ajung la Oradea (din Bucuresti) !!!!!!!!!! Si asta din cauza pieselor proaste din care este compus motoru !

Deci, in loc sa visam frumos, nu putem fi mai practici ? Hai sa punem creier de la creier informatiile pe care le avem si sa incercam sa incropim un motor mai sanatos !

Deci, pentru inceput sa zicem, de unde (de la ce) luam cilindri, pistoane, segmenti si cuzineti de calitate, care sa se potriveasca la nepra ??? Care sunt problemele cel mai des intalnite la nepra, adica punctele cel mai slabe ? Din ce motive ati ramas pe drum cu motoru stricat ?

Daca identificam punctele cele mai slabe si remediem problemele, putem visa si noi la turul Romaniei, nu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum cu piese de calitate care daca se vor potrivi si nu vor avea frecari mari (ca astea ucrainiene) va scadea teroretic si consumul de benzina cat si de ulei. + Avantajul ca stii sigur ca ajungi la destinatie fara sa iti crape ceva banal.

 

M-as gandi la piesele de BMW pentru nipra. Cutia de viteze + tot ce ai mai precizat tu MensSana mai sus. Doar atat. Dar asta ar insemna sa nu se mai numeasca DNepr ci altfel.

 

Merita incercat ... si sa facem un mini catalog de echivalente la orice roata dintzata, piese ... etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mensana sa sti ca daca ne apucam sa schimbam toate piesele problematice ajungem la pretul la un motor nou de calitate numai ca nu dam toti banii de-o data ci progresiv cea ce iar nu prea da bine caci unele s-ar putea sa fie de provenienta discutabile si mai trec si prin mana la 100 de intermediari cea ce creste foarte mult pretul final si pana ajungi sa le schimbi pe toate s-ar putea sa cada cele pe care le-ai pus primele.In alta ordine de idei cred ca este o idee buna si trebuie luata in calcul.Baiazid eu zic ca daca ne asociem mai multi dificultatiile de ordin material nu vor mai fi asa mari.Dar tare mi-e teama ca suntem numai noi 2 sau 3 daca participa si Mensana cal mult.Pana la urma cred ca e bine si asa.Eu unu ma bag sigur singura problema e ca stau cam prost cu timpu da ptr treaba asta cred ca o sa-mi fac.Eu zic sa mai asteptam putin sa vedem cu ce idei mai vin si restul lumii paote cineva are o solutie mai buna decat cele expuse aici si vedem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba cu injectia mi-e teama ca e cam prea costisitoare... Chiar daca ii faci tot sistemul, daca vrei injectzie multipunct, iar ajungi la problema sincronizarii mecanice a obturatoarelor (un fel de clapete de carburator, dar care nu aduc si benzina, ci doar regleaza aerul, benzina fiind dozata de injector). Totusi, poate ca nu este asa o problema grava, poate sa poate face o galerie bifurcata catre cei doi cilindri, cu obturator comun si doua injectoare, dar in cazul asta nu prea mai merita sa pui doua injectoare, deoarece mai mult ca sigur nu vei avea aceeasi curgere a aerului prin ambele galerii de admisie, deci revii la solutia cea mai sigura, cu un singur injector in galerie comuna, (ca la dacie), lucru care nu mi se pare deloc un compromis prea mare (la Dacie, problema este ca ramane separatia particulelor grele la cilindrii 2 si 3, iar la aia din capete ajung particule mai mici, care ard mai bine. La Nipru, dispunerea si functionarea boxerului si galeria cu o singura bifurcatie, perfect simetrica ar elimina acest neajuns al injectiei monopunct.

Cel mai bine este de gasit acel injector, sau macar principiul de functionare (nu cred ca seamana cu ala de Diesel), apoi facut rost de vreunul mai prapadit... Acuma... din functionarea in feed-back a acestui injector, mi-e teama ca nu prea exista "injectoare decalibrate", ci ori bune, ori distruse iremediabil.... asa ca se cam ajunge la ipoteza improvizarii unui astfel de injector. O pompa volumetrica (pistonas, cilindrutz), pistonul prevazut cu o supapa de sigurantza (lichidele sunt incompresibile) care sa alimenteze direct o duza injectoare de tractor (de-alea din care faceam pocnitori cand eram mici). Mai ramane de gandit modul de control al "timpului de expunere" ce duce la cantitatea de benzina dozata si aici ma gandesc la un blocator controlat al supapei, care o elibereaza dupa o cursa de ics milimetri.... Totusi... sistemul e cam riscant, apare compresie volumetrica de lichid, nu cred ca in injectorul real e asa... trebuie sa fie un tampon de aer...

In orice caz... Ajungem la sonda de oxigen, care chiar nu ai cum sa o improvizezi, si pe care cred ca o poti pune in oricare din galeriile de evacuare.

In fine... la idei noi, uite ce am mai zis si ce zic iar :

http://rbowes1.11net.com/dbowes/

Control digital activ pe supape (un fel de desmodromic electronic) - varianta de acolo e cu solenoizi activi doar pe deschidere si inchidere tot pe arc. Ma gandesc ca ar fi mult mai eficienta actionarea activa a supapelor si pe inchidere si pe deschidere.

Ei... si daca punem laolalta toate astea, avem control digital de la un capat la altul, atunci ne permitem sa usuram si volanta (ralanti inteligent, cu avans la aprindere mic, joc eficient al supapelor), pastram mecanica de nipru, dar punem DuraLube :) si in felul asta sutele de cmc dintr-un nipru poate isi vor arata adevarata valoare.

Proiectarea sa zicem ca e relativ simpla, dar daca e sa te apuci de executzie.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunostintele mele in domeniu sunt mai mult practice, demontand cateva motoare de-a lungul a 14-15 ani de experienta automobilistica ... Am incepul cu un BMW din 1979, un 316 caruia i-am schimbat tot (cuzineti, segmenti, vibrochen, etc) si pe care mi l-au ciordit a doua zi ... nici nu am apucat sa vad daca facusem treaba buna ! Am continuat cu VW Golf, dacii si oltcit ... (din rau in mai rau) !

Pot contribui la o astfel de actiune cu vointa, cunostinte medii, garaj si nu foarte multe scule (ca mi le-au ciordit impreuna cu roata de rezerva acu cateva luni din masina unui amic). Io zic ca vointa e cea mai importanta ...

Insa de ce credeti voi ca iesim mai ieftin si mai bine (dpdv tehnic) cu injectia ??? Vor fi totusi foarte multe modificari iar ateliere specializate nu cunosc sa existe ! Nu-i mai simplu sa masuram cotele tuturor componentelor imperios necesar a fi schimbate si sa le comparam cu cele ale motoarelor care inca se fabrica ? Poate gasim corespondente si poate nu-i chiar asa scumpa o comanda ... Io zic despre comuniste ca mor mult prea de timpuriu datorita pieselor din motor, realizate din materiale proaste si mai mult "la ochi". Daca am terminat cu motoru, putem trece la distributie, unde iarasi, niste supape, came si culbutori facuti ca la carte rezolva problema. La cutia de viteze sau grupul cardanic exista asa multe probleme ??? Eu n-am avut nici una, insa parerile voastre sunt mai avizate ... Apoi alternatorul si "delco"-ul. Mie la relanti imi da numai 12,5 volti. Cand accelerez incarca normal, sare de 14 ... deci, de la ce sa luam un alternator identic ca forma dar mai bun ca parametrii ???

Si totusi ... nu vom sari de 3-4 sute de euro. Insa pana la motorul diesel de 3000 sau pana la injectoare mai e mult ...

Asta e parerea mea, care nu exclude insa nici o alternativa ! Vreti injectoare ? SO BE IT ! V-astept la garaj sa facem o sedinta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Buuun baietzi...vreti sa faceti sistem de injectie pe motoare rusesti in 4 timpi! ar merge shi pe simson! dar un sistem de racire eficient shi un sistem turbo nepermanent? a mai spus cineva de un sistem de racire a uleiului (octa sau moshulik sau cineva...nu mai stiu...) care ar fi relaiv usor de realizat... alternator? de mashina fratilor! e muuuuuuult mai bun decat astea de motor (ma refer la astea rusesti) shi daca ai putina imaginatie il poti face sa arate binisor, nu ca o maimutza agatata pe motor! apropo de dnepr, eu stiam ca merg shi pistoanele de dacie, alea cu motor de 1300 (impartit la 4, 325 cmc/piston) acu' nu stiu de alezaj...trebuie verificata chestia asta... MensSana, la oltcit iti recomand o schimbare de motor cu unul de citroen visa (dua care a shi fost facut oltcit-ul, numa' ca motoru' e de la mama lui)...pacat ca nu sunt in bucale...la vara vin acolo la facultate...ma bagam shi eu la chestia asta...pana atunci, ar fi fain sa facem un topic separat in care sa punem tot ce stim despre motoarele astea shi modalitatile de imbunatatire a lor...unu' cu dnepr, altu' cu ij shi tot asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...