Sari la conținut

Sunt Mandru Ca Am Nipru


Baiazid
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 71
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mensana sa sti ca daca ne apucam sa schimbam toate piesele problematice ajungem la pretul la un motor nou de calitate numai ca nu dam toti banii de-o data ci progresiv cea ce iar nu prea da bine caci unele s-ar putea sa fie de provenienta discutabile si mai trec si prin mana la 100 de intermediari cea ce creste foarte mult pretul final si pana ajungi sa le schimbi pe toate s-ar putea sa cada cele pe care le-ai pus primele.In alta ordine de idei cred ca este o idee buna si trebuie luata in calcul.Baiazid eu zic ca daca ne asociem mai multi dificultatiile de ordin material nu vor mai fi asa mari.Dar tare mi-e teama ca suntem numai noi 2 sau 3 daca participa si Mensana cal mult.Pana la urma cred ca e bine si asa.Eu unu ma bag sigur singura problema e ca stau cam prost cu timpu da ptr treaba asta cred ca o sa-mi fac.Eu zic sa mai asteptam putin sa vedem cu ce idei mai vin si restul lumii paote cineva are o solutie mai buna decat cele expuse aici si vedem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba cu injectia mi-e teama ca e cam prea costisitoare... Chiar daca ii faci tot sistemul, daca vrei injectzie multipunct, iar ajungi la problema sincronizarii mecanice a obturatoarelor (un fel de clapete de carburator, dar care nu aduc si benzina, ci doar regleaza aerul, benzina fiind dozata de injector). Totusi, poate ca nu este asa o problema grava, poate sa poate face o galerie bifurcata catre cei doi cilindri, cu obturator comun si doua injectoare, dar in cazul asta nu prea mai merita sa pui doua injectoare, deoarece mai mult ca sigur nu vei avea aceeasi curgere a aerului prin ambele galerii de admisie, deci revii la solutia cea mai sigura, cu un singur injector in galerie comuna, (ca la dacie), lucru care nu mi se pare deloc un compromis prea mare (la Dacie, problema este ca ramane separatia particulelor grele la cilindrii 2 si 3, iar la aia din capete ajung particule mai mici, care ard mai bine. La Nipru, dispunerea si functionarea boxerului si galeria cu o singura bifurcatie, perfect simetrica ar elimina acest neajuns al injectiei monopunct.

Cel mai bine este de gasit acel injector, sau macar principiul de functionare (nu cred ca seamana cu ala de Diesel), apoi facut rost de vreunul mai prapadit... Acuma... din functionarea in feed-back a acestui injector, mi-e teama ca nu prea exista "injectoare decalibrate", ci ori bune, ori distruse iremediabil.... asa ca se cam ajunge la ipoteza improvizarii unui astfel de injector. O pompa volumetrica (pistonas, cilindrutz), pistonul prevazut cu o supapa de sigurantza (lichidele sunt incompresibile) care sa alimenteze direct o duza injectoare de tractor (de-alea din care faceam pocnitori cand eram mici). Mai ramane de gandit modul de control al "timpului de expunere" ce duce la cantitatea de benzina dozata si aici ma gandesc la un blocator controlat al supapei, care o elibereaza dupa o cursa de ics milimetri.... Totusi... sistemul e cam riscant, apare compresie volumetrica de lichid, nu cred ca in injectorul real e asa... trebuie sa fie un tampon de aer...

In orice caz... Ajungem la sonda de oxigen, care chiar nu ai cum sa o improvizezi, si pe care cred ca o poti pune in oricare din galeriile de evacuare.

In fine... la idei noi, uite ce am mai zis si ce zic iar :

http://rbowes1.11net.com/dbowes/

Control digital activ pe supape (un fel de desmodromic electronic) - varianta de acolo e cu solenoizi activi doar pe deschidere si inchidere tot pe arc. Ma gandesc ca ar fi mult mai eficienta actionarea activa a supapelor si pe inchidere si pe deschidere.

Ei... si daca punem laolalta toate astea, avem control digital de la un capat la altul, atunci ne permitem sa usuram si volanta (ralanti inteligent, cu avans la aprindere mic, joc eficient al supapelor), pastram mecanica de nipru, dar punem DuraLube :) si in felul asta sutele de cmc dintr-un nipru poate isi vor arata adevarata valoare.

Proiectarea sa zicem ca e relativ simpla, dar daca e sa te apuci de executzie.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunostintele mele in domeniu sunt mai mult practice, demontand cateva motoare de-a lungul a 14-15 ani de experienta automobilistica ... Am incepul cu un BMW din 1979, un 316 caruia i-am schimbat tot (cuzineti, segmenti, vibrochen, etc) si pe care mi l-au ciordit a doua zi ... nici nu am apucat sa vad daca facusem treaba buna ! Am continuat cu VW Golf, dacii si oltcit ... (din rau in mai rau) !

Pot contribui la o astfel de actiune cu vointa, cunostinte medii, garaj si nu foarte multe scule (ca mi le-au ciordit impreuna cu roata de rezerva acu cateva luni din masina unui amic). Io zic ca vointa e cea mai importanta ...

Insa de ce credeti voi ca iesim mai ieftin si mai bine (dpdv tehnic) cu injectia ??? Vor fi totusi foarte multe modificari iar ateliere specializate nu cunosc sa existe ! Nu-i mai simplu sa masuram cotele tuturor componentelor imperios necesar a fi schimbate si sa le comparam cu cele ale motoarelor care inca se fabrica ? Poate gasim corespondente si poate nu-i chiar asa scumpa o comanda ... Io zic despre comuniste ca mor mult prea de timpuriu datorita pieselor din motor, realizate din materiale proaste si mai mult "la ochi". Daca am terminat cu motoru, putem trece la distributie, unde iarasi, niste supape, came si culbutori facuti ca la carte rezolva problema. La cutia de viteze sau grupul cardanic exista asa multe probleme ??? Eu n-am avut nici una, insa parerile voastre sunt mai avizate ... Apoi alternatorul si "delco"-ul. Mie la relanti imi da numai 12,5 volti. Cand accelerez incarca normal, sare de 14 ... deci, de la ce sa luam un alternator identic ca forma dar mai bun ca parametrii ???

Si totusi ... nu vom sari de 3-4 sute de euro. Insa pana la motorul diesel de 3000 sau pana la injectoare mai e mult ...

Asta e parerea mea, care nu exclude insa nici o alternativa ! Vreti injectoare ? SO BE IT ! V-astept la garaj sa facem o sedinta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Buuun baietzi...vreti sa faceti sistem de injectie pe motoare rusesti in 4 timpi! ar merge shi pe simson! dar un sistem de racire eficient shi un sistem turbo nepermanent? a mai spus cineva de un sistem de racire a uleiului (octa sau moshulik sau cineva...nu mai stiu...) care ar fi relaiv usor de realizat... alternator? de mashina fratilor! e muuuuuuult mai bun decat astea de motor (ma refer la astea rusesti) shi daca ai putina imaginatie il poti face sa arate binisor, nu ca o maimutza agatata pe motor! apropo de dnepr, eu stiam ca merg shi pistoanele de dacie, alea cu motor de 1300 (impartit la 4, 325 cmc/piston) acu' nu stiu de alezaj...trebuie verificata chestia asta... MensSana, la oltcit iti recomand o schimbare de motor cu unul de citroen visa (dua care a shi fost facut oltcit-ul, numa' ca motoru' e de la mama lui)...pacat ca nu sunt in bucale...la vara vin acolo la facultate...ma bagam shi eu la chestia asta...pana atunci, ar fi fain sa facem un topic separat in care sa punem tot ce stim despre motoarele astea shi modalitatile de imbunatatire a lor...unu' cu dnepr, altu' cu ij shi tot asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Mai zicea cineva (i-am uitat nick-ul) care vinde un nipru modificatnegru cu galben ca stie sa puna viteza a 5-a la cele cu marche-arriere (scoate inapoiu' shi pune inainte...) poate se incumeta sa ne spuna shi noua cum se face chestia asta... ar fi ceva...

 

P.S. se incumeta frunul la o modificare de nepr sau ural (macar pe hartie) incat sa-l facem sa ajunga la 200 km/h? in jur de 160 viteza de croaziera? shi cand spun modificat nu spun numai de motor...ci de toata motocicleta...sa reducem dracu' vibratiile alea de cacao...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e super costisitor cu injectoare. Mai ieftin de 1000 de ori iesim cu niste carburatoare scula. Stiti ce insteamna injectie dpdv automatic? Va zic io ... control in impulsuri injectoare, detonare controlata electronic ... o gramada. Dar sunt rezolvabile.

 

Acum nu stiu pretul la injectoare. Stie cineva sigur vreun pret de magazin? Injectoarele astea sunt in functie de KW. Trebuie ales foarte bine tipul injectorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai zicea cineva (i-am uitat nick-ul) care vinde un nipru modificatnegru cu galben ca stie sa puna viteza a 5-a la cele cu marche-arriere (scoate inapoiu' shi pune inainte...) poate se incumeta sa ne spuna shi noua cum se face chestia asta... ar fi ceva...

 

P.S. se incumeta frunul la o modificare de nepr sau ural (macar pe hartie) incat sa-l facem sa ajunga la 200 km/h? in jur de 160 viteza de croaziera? shi cand spun modificat nu spun numai de motor...ci de toata motocicleta...sa reducem dracu' vibratiile alea de cacao...

eu am un Dnepr MT 11 din '92 pe care il bag la chopperit in curand. am in plan sa ii lungesc bascula si sa-i pun furca + ghidoane noi, si daca pe langa asta as putea sa-i mai dau si un pic de putere sa nu treaca pe langa mine orice amarat cu supernova, nu m-as supara. asa ca orice idei sunt binevenite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

EXISTA un ural (M77 parca) care prinde 180/h. beleaua e ca e prototip. problema la ele e cu grupu conic, care are prostul obicei de a se face bucati daca depasesti o anumita viteza. in masura in care poti sa ti-l confectionezi si tratezi, poate prinde si 200 la ora....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Practic, limitarea vitezei pe la max. 140 Km/h o face motorul compus din piese de proasta calitate ... Ca daca il turezi mai mult se rupe, da-l draq. Apoi cutia de viteze careia i-ar mai trebui inca 1-2 viteze in plus ...

Asa ca daca punem piese de calitate foarte buna si inca (macar) o viteza in plus, io zic ca nipra noastra se duce pe la 180 max sau 150 croaziera, nu ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Mai nu mai raspunde nimeni pe aici? de injectoare o sa intreb eu azi ca am treaba pe la magazinele auto-moto pentru harbul meu shi nu mi-e greu sa intreb....acu intrebare: care stie de vreun bmw din al doilea razbel (ma refer la model) in stare perfecta (sau foarte buna de functionare)? chiar shi fara acte...merg schimbate piesele intre el shi nepra...piese nemtesti...alta viata...shi care stie cum trebiue modificata cutia de viteze sa scoti marche-arriere-ul shi sa pui a 5-a? haideti ca ma intereseaza! cred ca o sa-mi iau o dnepr daca reusim sa facem ceva....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu imi iau nepra iar in primavara o bag la modificari.. Ma intereseaza un sist de racire a uleiului. Am inteles ca nu merge pus chiar asa un radiator fiindca nu suporta pompa de nepra. Deci este ceva mai complicat.. Stie careva care sunt toti pasii pt ca sa se adapteze asa ceva?!

De injectie nici nu se pune problema, prefer sa-i iau 2 carbu-uri mai scumpe decat sa ma chiunui cu asa ceva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu imi iau nepra iar in primavara o bag la modificari.. Ma intereseaza un sist de racire a uleiului. Am inteles ca nu merge pus chiar asa un radiator fiindca nu suporta pompa de nepra. Deci este ceva mai complicat.. Stie careva care sunt toti pasii pt ca sa se adapteze asa ceva?!

De injectie nici nu se pune problema, prefer sa-i iau 2 carbu-uri mai scumpe decat sa ma chiunui cu asa ceva!

1. Montat radiator mare pe baia de ulei ... prins cu suruburi si pasta transfer termic

2. Coolere metalice ball bearing pe cilintri (montate in fata). Ceva la 4000 rpm ca sa nu fie influentate de vant la 120 kmph.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea:

Daca vrei sa faci o nipra sa mearga cu 200 kmh si nu in cadere libera (pe hirtie) ai

nevoie repet, parerea mea de:

Faza 1:

1.Axa cu came modificata, aici eventual te poti documenta de la un motor vestic de acelasi alezaj/cursa cu nipra, sau ma rog, de la alte motoare tapene, ca sa ginesti profilul si temporizarea la came

2.Chilasa modificata, dupa cite vad eu cam asa: Raport de compresie, unghiuri la supape si dimensiunile supapelor, pt fluidizarea traficului..

3.Niste carburatoare performante

4. Un sistem de evacuare bun

La toate astea se aduga modificari pt racire, ungere, raport de transmisie, eventual finalul, + fiabilitatea piselor, de ciclistica nu-mi dau cu parerea, pina la urma pe o linie dreapta

cu asfalt bun nu cred ca se dezintegreaza nici asa cum e in fond au prins si cu bicicleta atita, dar frine, amortizoare sint importante daca vrei performanta in viraje, hopuri, etc..

 

Faza 2: Turbo, dar aici trebe sa gasesti de la o masina ceva adecvat (trebe sa sufle macar 1 bar), aici iara sint probleme de recire si ungere plus etansari

 

Faza 3: Faza 1 + Faza 2 (daca nici asta nu e de ajuns inseamna ca trebe sa reconsideri bugetul si iei o japoneza rapida)..

 

 

Asta e, pe hirtie pare simplu, in realitate treaba e cam asa: Te duci la un nene sa-ti faca o piesa la strung, ii explici de 10 ori cu desenu in fata, vi dupa 3 saptamini (ca in rest nu e gata) si constati ca sublerul lui nu masoara ca al tau si piesa a iesit alfel, pt ca ia facut el o imbunatatire (astia mai si gindesc citeodata), si poti sa te ...in ea de piesa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

E foarte interesant topicul vostru. Treaba cu injectia mi se pare si scumpa si dificila, plus ca nu veti rezolva problemele de fiabilitate.

Cred ca e mai bine sa incercati sa faceti motorul din nou folosind piese mai rezistente.

0722552177 - Marcel - are un service in Militari unde rectifica chiulase, arbori (cromare dura si dupa aia rectificare). Poate sa faca si camasi de cilindru si are fonta foarte buna. Lucreaza excelent, am facut la el chiulasele si arborii pentru doua Triumphuri Spitfire, un Jaguar E-Type si Un VW 1200 si au iesit super.

PIsoane si segmenti incercati sa gasiti la Mahle dupa ce faceti arborele si cilindrii, dati-le cotele ca daca ii lasati sa caute in catalog... :P

Daca nu gasiti acolo, incercati la 0722566425. Este un turc care are magazin in Constanta si aduce piese din Turcia la comanda. Ii dati cotele si in 2-3 zile aveti piesele. Am luat de la el set de segmetisi cuzineti plus set complet de garnituri pentru VW 1200 si m-au costat aproape 2 milioane. Primul set de segmenti nu a fost bun (motorul mai fusese reparat si largisera canalele pentru segmenti). I-am trimis inapoi segmentii, el i-a trimis in Turcia si mi-a adus altii, fara sa platesc nimic in plus. Segmentii si cuzinetii erau nemtesti.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai doua solutzii pentru racire:

Unu, legi radiator de oltcit sau japoneza (dupa posibilitatzi :D ) la pompa de Dnepr cu o supapa bypass pe intrarea in radiator (sa fie circuitul amorsat tot timpul) sau cautzi o pompa pe care sa o antrenezi pe axul alternatorului si care sa-ti circule uleiul prin radiator separat de circuitul motorului.

 

Pentru a doua solutie ai nevoie de doua supape bypass.

 

Pentru cei interesatzi de treapta a 5-a va spun ca este o modificare relativ simpla. Trebuie facute doua pinioane cu raport 1/1, corijata dantura pe trenul fix, taiat boltul de la pinionul mic de marsarier, facut frezaj pentru furca de marsarier intre treapta a 3-a si a 4-a pe selector sau, alternativ, un sistem de schimbare exterior (pe rezervor sau cadru); partea cea mai urata este ca trebuie facuta o raza (o degajare) in furca, ca sa treaca pe langa pinionul de pe trenul fix. Cum ziceam, relativ simplu...

 

Spunea cineva mai sus ca ar vrea sa facem o Dnepra care sa mearga cu 200 km/h. O solutie ar fi o cutie de distributie (cred ca asa se numeste) de la ARO 244. Pentru cine stie, este distribuitorul pentru tractiunea 4x4 (am un lapsus!). Din cate stiu eu, are 2 trepte, una cu raport de 1/1 si una la care raportul este subunitar. Teoretic, s-ar obtine o Dnepra cu 8 sau chiar 10 trepte :P , cu o viteza maxima (tot teoretica) de peste 230 km/h... Una din probleme ar fi rezerva de putere a motorului, apoi fiabilitatea pieselor, in special a grupului, si ciclistica...

 

Ar mai fi multe de spus - ii las si pe altii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stress - se pare ca ai primit deja raspunsul pentru vit 5-a

Daca vrei sa mearga nepra tare in primul rand tre schimbate suspensiile si franele (vrei sa se si opreasca, nu?). Alea originale sunt de 2 bani.

 

Vorbiti aici de piese de calitate. Una din solutii (relativ ieftina) e Mother Russia. Adicalea piese de Ural, fabricate in Rusia. Piesele de Dnepr facute in Ucraina sunt fantastic de proaste, am inteles ca se fabrica pe la tot felul de cooperative mici... vine taranu de la sapa si mai face un alternator....si noi ne miram de ce se fuck de la vibratii. Se gasesc si in R Moldova, prin targuri...vezi piesele de ural langa cele de Dnepr... si se observa cu ochiul liber diferenta (si la pret dar oricum nu se compara cu BMW de ex)

Dnepristi fiti antene:

Am un prieten care mi-a facut o oferta tentanta: un motor complet de BMW 500cmc, boxer, vreo 60 cai, in stare foarte buna (desfacut bucati asa ca se poate vedea ce e in el) + tot ce e necesar sa functioneze (carburatoare, filtre aer, bobine inductie) la pretul de 300 euro

 

cu inca vreo 300 se schimba suspensiile, rotile si grupul si uite asa ai un BMW 500 pe cadru de Dnepr (cu acrele se rezolva, remotorizare cu BMW - 100 Euro spaga la comisia de omologare - sa scutiti umblatura) iar toata afacerea costa sub 1000 EUR. Daca va intereseaza treaba va bag pe fir...

 

Asa ceva merita facut...

Motorul MT oricat l-am imbunatati nu il putem face la fel de fiabil ca un bmw. In plus investitia ar fi prea mare. Mai ieftin e sa iei un motor de bmw cu cutie, cardan grup bascula roata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D Conasilor am ramas uimit...dar hai sa va dau si eu un pont...in Olanda exista kituri pentru MT nu stiu la ce pret,dar cu acel kit faci fierul sa prinda viata...inh felul urmator...viteza de croaziera:175 km/h,viteza maxima 210-230 km/h pe distante scurte,ceva de genul 2-3 km!Deci,iata ca se poate!Si acum ce se poate face cu posibilitatile noastre de oameni ai muncii(eu asta intentionez sa fac in iarna asta):lustruite toate piesele(care se pot lustrui)pentru o mai buna circulatie a uleiului si implicit o mai buna racire(treaba cu radiatorul merge,dar cu supapa de sens) :) si apoi umblat la chiulase pentru comprimare...mai vorbim! :P
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca meri tu cu un Dnepr cu suspensiile si franele originale cu 200km/h si mai esti intreg dupa aia eu imi scot 2 coaste si imi sug singur p**a.

Se vede ca n-ai mers pe Dnepr mai tare de 120 sa vezi cum face... cea mai mica denivelare inseamna balans etc.

Vad ca ai si cauciucuri rusesti pe el... bafta in curbe mai ales pe ploaie (Cauciucurile rusesti nu sunt deloc prietene cu asfaltul ud din curbe... nu stiu de ce s-or fi certat da magareata pica pe capul nefericitului care le impreuneaza la peste 50km/h :P )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut nepristilor!

pt a merge cu nepra la solo este obligatoriu grup de solo

roti pe 19

radiator ulei

pistoane "bombate" pt a creste raportul de compresie

ax cu came pt DNEPR SOLO

volanta usurata

viteza a-4a modificata

suspensia fata+spate modificata

cu toate aceste modificari garantez viteza max max175km/h

eu cu a mea prind max 160 dar nu am viteza a-4a modificata si pistoane bombate.....baetii din IASI pot comfirma

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...