Sari la conținut

Mz Es 175/250


Andrei_D
 Share

Postări Recomandate

Va salut! Deschid acest topic deoarece consider ca este nevoie de un loc in care sa centralizam informatiile despre ES, un topic in care sa ne cunoastem si sa cerem/oferim ajutor/piese/idei.

 

Vreau sa va rog sa puneti si niste poze cu motocicletele din dotare fiindca nu cred ca sunt singurul care este curios cum arata ES-urile voastre. Vreau ca pe langa poze, sa scrieti si ce modificari ati facut motocicletelor si cum s-au comportat inainte si dupa.

 

O sa incep eu: Am pus o aprindere de Minsk de care sunt foarte multumit. Ieri am trecut de la becul clasic, la halogen si diferenta este mare. Cei 65W ai magnetoului dunt suficienti pentru un bec halogen H4 cu o putere de 50/60W. Pe spate, becul de pozitie este de 5W. Cand franez sau semnalizez intensitatea becului din far scade.

 

Sper ca in cateva saptamani sa am bani sa iau un motor de Trophy de 250 pe care o sa-l montez in prinderile fixe de pe cadru. O sa va spun cum se comporta.

 

Am observat ca: - robinetul de rezervor original este identic cu cel de ETZ pe care il puteti gasi la Zoltan Okany;

- chederul dintre aripa fata si structura de rezistenta a furcii, este asemanator cu cel de la Dacia papuc, mai precis

chederul dintre bena de fibra de sticla si caroseria de metal a masinii;

- in cazul in care aveti jentile strambe, le puteti inlocui cu jenti(cercuri) de Voskhod. Numarul de spite si dimensiunile

fiind aceleasi;

- pe blocul motor pot fi interschimbate chiulase de ES 175/0, 175/1, 175/2, 250/0, 250/1, 250/2;

- carburatoarele de 175, pot fi folosite pe chiulasele de 250 si invers;

- contactul cu cheie din far se poate inlocui cu contact de ETZ. singura diferenta este ca la ETZ contactul se prinde cu

doua suruburi iar la ES se prinde cu 3 suruburi.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 118
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut! După cum bine Âştiți, unii dintre voi, mă lupt Âşi eu cu recondiționarea unui MZ ES 250/1 din 1962. Detalii tehnice nu pot să dau în acest moment, voi reveni cînd voi relua treaba! Poză nu mai pun pentru că e ataÂşată la topicul meu, Âşi aÂşa am doar una... :bounce:

 

Referitor la ce spune Andrei, carburatoarele de 175 sau 250 sînt interschimbabile (dar nu pe chiulase, ci pe cilindri :moto: ), cu condiția să schimbi Âşi galeria de admisie, pentru că diferă difuzoarele! În rest, sînt de acord cu tine, Andrei!

 

Hai băieți, posesori (sau foÂşti posesori) de ES, săriți cu poze Âşi informații despre model. Topicul este deschis pentru toți iubitorii "bătrînei doamne"!

 

Toate bune! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la ce spune Andrei, carburatoarele de 175 sau 250 sînt interschimbabile (dar nu pe chiulase, ci pe cilindri :D ), cu condiţia să schimbi şi galeria de admisie, pentru că diferă difuzoarele! În rest, sînt de acord cu tine, Andrei!

 

 

Corect !

 

@ ionescu_george_bz: toba de mz nu este calculata pentru o capacitate de 50 cmc si nu are site in interior. cred ca cel mai bine ar fi sa cauti prin targ sau pe forum o toba de moped de 50 cmc. numai bine!

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect !

 

@ ionescu_george_bz: toba de mz nu este calculata pentru o capacitate de 50 cmc si nu are site in interior. cred ca cel mai bine ar fi sa cauti prin targ sau pe forum o toba de moped de 50 cmc. numai bine!

 

merci frumos eu auzisem la cineva k pusese pe un hoinar o toba de gat de lup si cik se auzea frumos motorul cu ea dar cred k am sa iau o toba de la ceva de 50 cc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde are MZ-ul ES seria cadru ? Este identica cu cea de pe motor?

 

Seria de cadru e pe suportul din stînga-față al motorului Âşi nu corespunde cu seria motorului :scratch:

 

Toate bune! :)

post-7334-1188932615_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am gasit o eticheta nituita antre cele doua seii si am banuit-o pe asta dar an acte (de tip vechi,talon si act notarial) nu erea trecuta decit seria motorului asa ca,ceata totala.

 

Asta ar trebui să fie seria cadrului, caut-o acolo unde ți-am arătat în poza ataÂşată mai sus! Ar trebui să corespundă... Problema e că Dinicuțu "nu le prea are"cu motocicletele, mai ales cele vechi, plus că trebuie prins în toane bune ca să faci treabă cu el.

 

Toate bune! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ar trebui să fie seria cadrului, caut-o acolo unde ți-am arătat în poza ataÂşată mai sus! Ar trebui să corespundă... Problema e că Dinicuțu "nu le prea are"cu motocicletele, mai ales cele vechi, plus că trebuie prins în toane bune ca să faci treabă cu el.

 

Toate bune! :)

 

:what: :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si aici un posesor de MZ ES 175 din 1962.

Mz pe care l-am neglijat, recunosc asta deoarece am hotarat sa strang bani de o motocicleta japoneza decat sa investesc in ea.

Atasez cateva poze cu ea si ce informatii mai am despre Es in general.

 

 

Mircik, io îți mai propun o dată să facem schimb de bascule, mai ales că tu nu mai vrei să investeÂşti... Nu te las cu motocicleta descompletată! Facem doar un schimb! :scratch:

 

Toate bune! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna ziua! care avetzi de vanzare o toba de mz "gat de lup" ? sau macar sitele? :)

cand o sa vedem noi mz es fara esapament original o sa ploua cu broaste :-L teava aia e calculata genial de inginerii de la dkw, pt acel motor, pt ca la motoarele in 2t nu se tine cont numai de evacuarea propriuzisa cu limita de sunet, ci si de returul de gaze in functie de capacitatea motorului, de cat papa si cat arunca afara din ce ramane "nears" :scratch:

 

daca pui asa ceva pe mobra, risti sa ii strici echilibrul si mai mult ca sigur nu mai trage cum tragea...poti incerca cu o teava de 50cc de enduro sau scuter, in 2t....ar merge mai bine :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt andrei: am observat din pozele postate de tine ca iti cam sufla amestec pe la chiuloasa (imbinarea dintre aceasta si cilindru). iti recomand sa iti faci o garnitura de tabla (bei o bere la badog dupa care tai badogu si faci garnitura din el...s-ar putea sa nu iti iasa din prima deci va trebui sa bei mai multe beri). in principiu trebuie sa il bati putin pe chiuloasa pana se defineste forma dupa care tai. daca nu ii distrusa chiuloasa nu mai are voie sa sufle

pt partea de jos a cilindrului trebuie sa folosesti o garnitura de chingherlit sau daca nu ai altceva merge si de carton(dar nu iti recomand ca nu am folosit si nu stiu cum ii). nu incerca sa folosesti silicon ca nu are rost.

acum niste poze cu mz-u meu.....care si-a inceput viata ca un es de 175 dar.....mai modificat nu cred ca se poate

 

<small>--- Mesaj completat în 06 Sep 2007 08:55 -------------</small><br/>pt andrei: am observat din pozele postate de tine ca iti cam sufla amestec pe la chiuloasa (imbinarea dintre aceasta si cilindru). iti recomand sa iti faci o garnitura de tabla (bei o bere la badog dupa care tai badogu si faci garnitura din el...s-ar putea sa nu iti iasa din prima deci va trebui sa bei mai multe beri). in principiu trebuie sa il bati putin pe chiuloasa pana se defineste forma dupa care tai. daca nu ii distrusa chiuloasa nu mai are voie sa sufle

pt partea de jos a cilindrului trebuie sa folosesti o garnitura de chingherlit sau daca nu ai altceva merge si de carton(dar nu iti recomand ca nu am folosit si nu stiu cum ii). nu incerca sa folosesti silicon ca nu are rost.

acum niste poze cu mz-u meu.....care si-a inceput viata ca un es de 175 dar.....mai modificat nu cred ca se poate

post-8984-1189058085_thumb.jpg

post-8984-1189058087_thumb.jpg

post-8984-1189058149_thumb.jpg

post-8984-1189058181_thumb.jpg

post-8984-1189058344_thumb.jpg

Editat de mzrider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! In partea de jos folosesc deja clingherit de 1mm dar sus nu are nici o garnitura. am dat chiulasa pe smirghel si acum pierde mai putin amestec, insa cand se dilata pistonul se aude cum loveste in chiulasa. ar trebui sa fac o garnitura mai groasa in partea de jos dar ma intreb: nu pot face 2-3 garnituri de aluminiu intre chiulasa si cilindru astfel incat sa nu mai scape amestec si sa nu mai lovesca pistonul?. zilele astea ma pun pe baut.

 

spune-mi si mie, te rog, se simte altfel in mers cauciucul ala lat, fata de clasicul 3,25 sau 3,50? amortizeaza socurile mai bine, e mai stabila motocicleta sau e pur estetic?

te intreb fiindca ma bate gandul ca pe viitor sa trec pe balon mai mare, numai daca este mai util.

 

in incheiere am sa spun ca es-ul tau este unul dintre cele mai bine modificate mz-uri; cand zic bine ma refer la faptul ca are un aspect curat, pus la punct, de calitate.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca iti da pistonu in chiuloasa trebuie sa pui un chingherlit mai gros, eu asa am facut

nu are rost sa pui mai multe garnituri sus va sufla. in mod normal eu nu as smirgheli chiuloasa ca ea are niste striatii care ajuta la etanseizare.

cauciucu lat ajuta la stabilitate in curbe si motoru trage la fel pt ca suprafata de contact cu solu nu ii asa mare. eu am fost nevoit sa pun cauciucu asta cu balon mai mare ca sa imi iasa rapoartele ca am janta de 16 si la etz ii de 18

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! In partea de jos folosesc deja clingherit de 1mm dar sus nu are nici o garnitura. am dat chiulasa pe smirghel si acum pierde mai putin amestec, insa cand se dilata pistonul se aude cum loveste in chiulasa. ar trebui sa fac o garnitura mai groasa in partea de jos dar ma intreb: nu pot face 2-3 garnituri de aluminiu intre chiulasa si cilindru astfel incat sa nu mai scape amestec si sa nu mai lovesca pistonul?. zilele astea ma pun pe baut.

 

spune-mi si mie, te rog, se simte altfel in mers cauciucul ala lat, fata de clasicul 3,25 sau 3,50? amortizeaza socurile mai bine, e mai stabila motocicleta sau e pur estetic?

te intreb fiindca ma bate gandul ca pe viitor sa trec pe balon mai mare, numai daca este mai util.

 

in incheiere am sa spun ca es-ul tau este unul dintre cele mai bine modificate mz-uri; cand zic bine ma refer la faptul ca are un aspect curat, pus la punct, de calitate.

:) :scratch: Intr-adevar ES-ETZ-ul lui prietenul meu MZ RIDER este unul modificat cu gust fata de unele MZ-uri din ROMANIA !Apropo de ES-uri puse la punct ,cu aspect curat si de calitate:asta-i al meu:

post-22318-1189257949_thumb.jpgpost-22318-1189258005_thumb.jpgpost-22318-1189258051_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mircik, io îți mai propun o dată să facem schimb de bascule, mai ales că tu nu mai vrei să investeÂşti... Nu te las cu motocicleta descompletată! Facem doar un schimb! :scratch:

 

Toate bune! :)

Ti-am mai zis si atunci politicos ca nu.

Exemplu: Mai vede unu toba si o sa`mi zica.. hai ca tu si asa nu investesti [nu o fac acuma ca strang pt cealalta dar nu inseamna ca o sa ramana asa, vreau sa o fac tipla cand voi avea posibilitatea] da`mi mie toba si ti-o dau pe a mea, nu ii asa de buna da ce mai ai nevoie.

Nu o descompun, nu dau piese la schimb de pe ea. Mi-ar place sa am si un atas la ea pe viitor si atunci o sa ma apuc sa imi caut o bascula? [asta vroiai parca, bascula deoarece ii modelul pt atas]

 

Cum o sa am cum, am eu grija de MZ totusi ramane prima iubire chit ca mi`a mancat ea zilele.

Pana atunci ramane in subsol, dezmembrata aproximativ 50% dar cu toate piesele ordonata langa ea in plicuri pt Cd-uri si etichetate [ca is cam ametit]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am mai zis si atunci politicos ca nu.

Exemplu: Mai vede unu toba si o sa`mi zica.. hai ca tu si asa nu investesti [nu o fac acuma ca strang pt cealalta dar nu inseamna ca o sa ramana asa, vreau sa o fac tipla cand voi avea posibilitatea] da`mi mie toba si ti-o dau pe a mea, nu ii asa de buna da ce mai ai nevoie.

Nu o descompun, nu dau piese la schimb de pe ea. Mi-ar place sa am si un atas la ea pe viitor si atunci o sa ma apuc sa imi caut o bascula? [asta vroiai parca, bascula deoarece ii modelul pt atas]

 

Cum o sa am cum, am eu grija de MZ totusi ramane prima iubire chit ca mi`a mancat ea zilele.

Pana atunci ramane in subsol, dezmembrata aproximativ 50% dar cu toate piesele ordonata langa ea in plicuri pt Cd-uri si etichetate [ca is cam ametit]

 

Mulţumesc! Să ştii că nu aş fi insistat dacă nu ziceai că nu vrei să mai investeşti! Plus că ştiam că vrei s-o vinzi. Sper să o faci odată şi odată! Că MZ-ul ăla chiar merită! Dar asta înseamnă că atunci va trebui să investeşti

 

Toate bune! :)

Editat de cicloburu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc! Să Âştii că nu aÂş fi insistat dacă nu ziceai că nu vrei să mai investeÂşti! Plus că Âştiam că vrei s-o vinzi. Sper să o faci odată Âşi odată! Că MZ-ul ăla chiar merită! Dar asta înseamnă că atunci va trebui să investeÂşti

 

Toate bune! :)

Vroiam sa o vand dar ceream pe ea 300 de euro [mult ar zice unii] dar motorul ii 100% original, am toate pisele la ea plus cateva de rezerva de ES si RT primite de la mosuletul de la care am luat motorul. Baterie Varta noua pe 6V. Acte [Nr. vechi dar se rezolva alea]. Din moment ce nu s-a dat asta e, aia 300 de euro ar fi contat la viitoare motocicleta dar poate rezolv ceva si fara ei, mai am putin de asteptat. Din toate comunistele [chit ca multi o sa strambe din nas] ES-ul are cel mai mult stil parerea mea si are o valoare sentimentala pt mine. Pe viitor o sa il fac tipla si cel mai important am toate piesele, unele avand nevoie de ceva atentie.

 

Bafta si tie si numai bine :scratch:

 

--- Mesaj completat în 08 Sep 2007 22:03 -------------
Ontopic si Later Edit : un site super numai despre ES-uri:

http://www.monstrumecanic-mz.go.ro/MZ.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta nu scapa amestec intre chiulasa si cilindru, ci se murdareste la gura cand mananca benzina, asa fac bebelusii. am baut o bere Skol si am observat ca garnitura facuta din ea nu iese bine. m-am gandit ca este berea vinovata, asa ca am mai bagat o Timisoreana si de data asta a iesit perfect.

 

@ misrcik: Stiu site-ul ala de cativa ani si este site-ul meu de suflet.....

 

"Poate singurul dezavantaj al MZ-ului ar fi faptul ca este prea silentioasa si se face nevazuta, prezenta ei fiind mult mai mare decat se crede si decat isi poate imagina vreo minte omeneasca." :)

 

 

 

A se observa asemanarile dintre si

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu cat de des folosesti ES-ul, ca arata foarte bine. L-ai reconditionat si il tii numai pentru intruniri sau il folosesti cand ai ocazia?

:lol: :) Pai cam o data la 3 saptamini il scot la drum vreo 20 km.In rest circul cu ETZ-tul.Ce zici ,cum arata?De altfel e de vanzare! :) ;) :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg ca ETZ-ul este mai practic dar nu iti face mai multa placere sa mergi pe ES? Mie imi place mult cum a iesit si probabil ai investit mult timp in el. Merge la fel de bine precum arata?(nu sunt interesat sa-l cumpar). Are vreo problema?

 

Stie cineva daca ambreiajul de ETZ 250 se potriveste la ES 250 / 175? Eu am placile putin cam uzate si as vrea sa le schimb cu unele noi de ETZ.

 

Unde pot gasi un pinion de atac (ieftin) cu 19 dinti, in stare buna?

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...