atillas Postat Noiembrie 30, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 30, 2011 desigur ca vin in spate de aia am intrebat ca am emotii ca ar incapea, acum nu mai am ce face decat sa incerc sa decupez/gauresc etc sorry,credeam ca e vorba de modelele pana in 2008.. sorry,credeam ca e vorba de modelele pana in 2008.. in alta ordine de idei,noi inca ne dam in fiecare weekend,cu toate temperaturile astea scazute. Problema mea ar fi urmatoarea:cand motorul este rece,nepornit de 4-5 zile,porneste foarte foarte greu..dau zeci de pedale si buton. Carburatorul curatat de 1 luna maxim(150km),bujie noua,benzina calitate buna,motorula avut de curand tratament cu metabond,deci si supapele sunt curatate,nu stiu ce sa ii mai fac..dupa ce reusesc sa o pornesc trebuie sa tin acceleratia putin trasa cu tot cu soc,fiindca moare.Dupa ce se incalzeste motorul porneste instant,chiar daca isi ia poseta,sau sta culcata pe panta..idei,solutii,ceva?..motorul nu consuma exagerat si raspunde foarte bine la gaz,deci nu cred ca e decalibrat carburatorul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Noiembrie 30, 2011 Share Postat Noiembrie 30, 2011 Tot timpul ma intreb, oare mai am benzina? Nu am ramas niciodata fara, dar grija ei ma omoara Pai... preferi te uiti la el cum se goleste si sa inghiti in sec? nu-i mai bine sa ai 1,5 in plus? bine, presupunand ca pornesti mereu cu el plin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinagape Postat Noiembrie 30, 2011 Share Postat Noiembrie 30, 2011 Pai... preferi te uiti la el cum se goleste si sa inghiti in sec? nu-i mai bine sa ai 1,5 in plus? bine, presupunand ca pornesti mereu cu el plin Cred ca ai dreptate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BGS Postat Noiembrie 30, 2011 Share Postat Noiembrie 30, 2011 sorry,credeam ca e vorba de modelele pana in 2008.. in alta ordine de idei,noi inca ne dam in fiecare weekend,cu toate temperaturile astea scazute. Problema mea ar fi urmatoarea:cand motorul este rece,nepornit de 4-5 zile,porneste foarte foarte greu..dau zeci de pedale si buton. Carburatorul curatat de 1 luna maxim(150km),bujie noua,benzina calitate buna,motorula avut de curand tratament cu metabond,deci si supapele sunt curatate,nu stiu ce sa ii mai fac..dupa ce reusesc sa o pornesc trebuie sa tin acceleratia putin trasa cu tot cu soc,fiindca moare.Dupa ce se incalzeste motorul porneste instant,chiar daca isi ia poseta,sau sta culcata pe panta..idei,solutii,ceva?..motorul nu consuma exagerat si raspunde foarte bine la gaz,deci nu cred ca e decalibrat carburatorul.. pai, sa-l pornesti zilnic daca numai dupa 4-5 zile porneste greu poate trebuie sa schimbi jigloarele din carburator, cu cele recomandate pentru temperaturi mai scazute. eu la 2T ,200 exc din 2009, vara merg cu o bujie (br8eg) si iarna cu alta (br10eg) este posibil ca si la 4T sa existe o bujie pentru climat mai rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Decembrie 1, 2011 Share Postat Decembrie 1, 2011 Stef, da i un jiclor de ralanti mai mare o masura si turatia de ralanti ceva mai sus, bujia e ok? Poti incerca si un ulei mai subtire, dar nu e mare plus. Nu e inghetat noroiul pe la voi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Decembrie 1, 2011 Share Postat Decembrie 1, 2011 (editat) Azi m-am intors cu zambetul pe buze Povestea mea: in primavara 2010, cand mi-am luat primul moto de cross-enduro, un Husky TE610, ziceam ca am prins pe Dumnezeu de picior. Am kilerit-o vreme de 1 an jumate mai mai mult pe la Ciolpani pe circuit, si mai putin pe enduro. In urma cu 2 saptamani am vandut-o, am luat un EXC 250 2T, azi am iesit prima data cu el la Ciolpani E ALTCEVA! Greutate mica de o ridici de 100 de ori de jos, frane precise, si o mare distractie cand simti ca intra power-valve-ul. Probabil nu am mai sarit eu la fel de sus ca si cu precedenta, ca am fost precaut, dar chiar nu mai conteaza. Oricum, e o cu totul o alta abordare: la unele trambuline, abrupte, la care Husky-ul dadea sa cada in bot din cauza greutatii repartizate spre fata, cu EXC-ul am aterizat perfect. Iar la altele, lungi si domoale, unde Husky-ul ateriza perfect, acum m-am pomenit ca aterizez mult inclinat spre spate. A se intelege, totusi, sarituri de 2-3 metri, sa nu se creada ca sunt cine stie ce profi A, si inca ceva: cu Husky-ul ma intorceam rupt in doua, aveam febra musculara a doua zi. Si eu credeam ca e de la ridicari consecutive in scarite . Acum, zici ca m-am odihnit toata dupa-amiaza. Editat Decembrie 1, 2011 de asds Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Decembrie 1, 2011 Autor Share Postat Decembrie 1, 2011 Stef, da i un jiclor de ralanti mai mare o masura si turatia de ralanti ceva mai sus, bujia e ok? Poti incerca si un ulei mai subtire, dar nu e mare plus. Nu e inghetat noroiul pe la voi? ne dam in zona de concurs de anul trecut..nu am mai plouat de 4 luni la valcea..daca pierzi aderenta te ingropi instant in pamant+strat de frunze de 25 cm peste tot.de unde cumpar alt jiclor de ralanti???bujia e schimbata de 50 de km..astazi au fost 10 grade cred,a pornit la a 3-a pedala..stiti ceva de bujii recomandate pentru iarna?Stiu ca la 2 T se folosesc dar nu am citit pe nicaieri de bujii la 4T pentru vreme rece.. Azi m-am intors cu zambetul pe buze Povestea mea: in primavara 2010, cand mi-am luat primul moto de cross-enduro, un Husky TE610, ziceam ca am prins pe Dumnezeu de picior. Am kilerit-o vreme de 1 an jumate mai mai mult pe la Ciolpani pe circuit, si mai putin pe enduro. In urma cu 2 saptamani am vandut-o, am luat un EXC 250 2T, azi am iesit prima data cu el la Ciolpani E ALTCEVA! Greutate mica de o ridici de 100 de ori de jos, frane precise, si o mare distractie cand simti ca intra power-valve-ul. Probabil nu am mai sarit eu la fel de sus ca si cu precedenta, ca am fost precaut, dar chiar nu mai conteaza. Oricum, e o cu totul o alta abordare: la unele trambuline, abrupte, la care Husky-ul dadea sa cada in bot din cauza greutatii repartizate spre fata, cu EXC-ul am aterizat perfect. Iar la altele, lungi si domoale, unde Husky-ul ateriza perfect, acum m-am pomenit ca aterizez mult inclinat spre spate. A se intelege, totusi, sarituri de 2-3 metri, sa nu se creada ca sunt cine stie ce profi A, si inca ceva: cu Husky-ul ma intorceam rupt in doua, aveam febra musculara a doua zi. Si eu credeam ca e de la ridicari consecutive in scarite . Acum, zici ca m-am odihnit toata dupa-amiaza. concluzie.. vand husqwarna TE 610 sau schimb cu exc 250 2T plus diferenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Decembrie 3, 2011 Share Postat Decembrie 3, 2011 Am kilerit-o vreme de 1 an jumate mai mai mult pe la Ciolpani pe circuit, si mai putin pe enduro.D In urma cu 2 saptamani am vandut-o, am luat un EXC 250 2T, azi am iesit prima data cu el la Ciolpani De curiozitate, cam cum e "ciolpani enduro"??? Chiar nu inteleg ce faci la ciolpani cu gama exc sau ce faceai cu cea veche... Nu era mai potrivit sa iei ceva de cross, daca mergi pe traseul de la sportul asta? @ atilas... Vorbeste cu mark, sunt convins ca te poate rezolva, sau poti cauta kit complet de cuie, daca tot pastrezi 525 ul. Bujia las o in pace deocamdata. Si eu am ramas interzis de cat de uscat e prin paduri, chiar daca superficial e inghetat solul, am urcat mai bine ca vara desi era si strat de zapada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Decembrie 3, 2011 Share Postat Decembrie 3, 2011 Azi m-am intors cu zambetul pe buze Povestea mea: in primavara 2010, cand mi-am luat primul moto de cross-enduro, un Husky TE610, ziceam ca am prins pe Dumnezeu de picior. Am kilerit-o vreme de 1 an jumate mai mai mult pe la Ciolpani pe circuit, si mai putin pe enduro. In urma cu 2 saptamani am vandut-o, am luat un EXC 250 2T, azi am iesit prima data cu el la Ciolpani E ALTCEVA! Greutate mica de o ridici de 100 de ori de jos, frane precise, si o mare distractie cand simti ca intra power-valve-ul. Probabil nu am mai sarit eu la fel de sus ca si cu precedenta, ca am fost precaut, dar chiar nu mai conteaza. Oricum, e o cu totul o alta abordare: la unele trambuline, abrupte, la care Husky-ul dadea sa cada in bot din cauza greutatii repartizate spre fata, cu EXC-ul am aterizat perfect. Iar la altele, lungi si domoale, unde Husky-ul ateriza perfect, acum m-am pomenit ca aterizez mult inclinat spre spate. A se intelege, totusi, sarituri de 2-3 metri, sa nu se creada ca sunt cine stie ce profi A, si inca ceva: cu Husky-ul ma intorceam rupt in doua, aveam febra musculara a doua zi. Si eu credeam ca e de la ridicari consecutive in scarite . Acum, zici ca m-am odihnit toata dupa-amiaza. bine bre ca ti-ai luat si matale MOTOCICLETA si ai lasat drujba la locul ei are cineva un pinion fata de exc cu 14 dinti si o foaie cu 52? sa fie in star ecat de cat ok. as vrea sa fac niste teste cu calcatura, acum am 13/50; nou o sa iau dupace aflu ce raport imi place. de la 3.71 la 3.85 nu e mare diferenta, aproape insezizabila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Decembrie 3, 2011 Share Postat Decembrie 3, 2011 De curiozitate, cam cum e "ciolpani enduro"??? Chiar nu inteleg ce faci la ciolpani cu gama exc sau ce faceai cu cea veche... Nu era mai potrivit sa iei ceva de cross, daca mergi pe traseul de la sportul asta? Nu merg pe sportul asta, dar cu asta am inceput. Sincer, imi dau si eu seama ca pe un incepator il iei o data, de doua ori maxim cu tine, apoi nu mai stai dupa el, il trimiti la invatat si-ti vezi de traseele tale. Asa ca ciolpaniul mi-a oferit controlul motocicletei, plus partea de enduro din spate, cea cu 2-3 busteni, 10 m de bolovani, o trecere peste tuburi de beton (cele mici, nu cele mari). Am invatat singur. A, si anul trecut nu aveam remorca, ci doar motocicleta inmatriculata. Pana la Ciolpani, pe sosea, era un pic obositor, dar cred ca pana la Monteoru, cu crampoane, mi-ar fi fost imposibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 (editat) de la 3.71 la 3.85 nu e mare diferenta, aproape insezizabila cred ca te-ai incurcat in ce rapoarte vroiam eu 50/13 = 3.846 50/14 = 3.571 acum nu stiu daca e sesizabil sau nu dar eu vreau sa incerc si cu pinionul de 14. alta problema: la mine am pompa de ambreiaj brembo si am citit ca la ktm trebuie sa bagi ulei mineral. pe capacul pompei scrie ca trebuie sa pun numai lihid frana DOT4. pana la urma cum e? cele cu ulei mineral sunt alte pompe?sau la modele astea mai noi au adoptat aceste pompe cu ulei. Editat Decembrie 5, 2011 de grex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aurelro Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 (editat) alta problema: la mine am pompa de ambreiaj brembo si am citit ca la ktm trebuie sa bagi ulei mineral. pe capacul pompei scrie ca trebuie sa pun numai lihid frana DOT4. pana la urma cum e? cele cu ulei mineral sunt alte pompe?sau la modele astea mai noi au adoptat aceste pompe cu ulei. daca e brembo merge cu ulei de frana dot 4 sau 5.1 Editat Decembrie 5, 2011 de aurelro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduro Braesti Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 (editat) alta problema: daca e brembo merge cu ulei de frana dot 4 sau 5.1 Dot 4, comform indicatiei de pe capacul pompei, Brembo. KTM urile mai vechi, de prin 2004, erau echipate cu Magura. Editat Decembrie 5, 2011 de Braccio Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 are idee cineva cum sa dau de cap pompei de ambreiaj?! amu un saberg 250 2t cu pompa brembo cu lichi de frana... cursa de la complet cuplat la liber a manetei este de 2-3mm (la capatul levierului de frana deci f.f. scurta) si mai ales se afla la capatul cursei de maneta (adica imediat ce atingi manta(dupa 2-3mm de cursa) incepe sa cupleze iar dupa inca 2-3mm e pe liber. Dinacest motiv patinarea ambreiajului e cvazi imposibila iar dupa 2-3 minute nu-mi mai simt degetele. Am umblat la reglajul manetei dar acesta nu afecteaza decat cursa mantei si pozitia in care sefla ea cand cupleaza. Ori marea mea problema este cursa extrem de scurta a ambreiajului... Ceva idei?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinagape Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 are idee cineva cum sa dau de cap pompei de ambreiaj?! amu un saberg 250 2t cu pompa brembo cu lichi de frana... cursa de la complet cuplat la liber a manetei este de 2-3mm (la capatul levierului de frana deci f.f. scurta) si mai ales se afla la capatul cursei de maneta (adica imediat ce atingi manta(dupa 2-3mm de cursa) incepe sa cupleze iar dupa inca 2-3mm e pe liber. Dinacest motiv patinarea ambreiajului e cvazi imposibila iar dupa 2-3 minute nu-mi mai simt degetele. Am umblat la reglajul manetei dar acesta nu afecteaza decat cursa mantei si pozitia in care sefla ea cand cupleaza. Ori marea mea problema este cursa extrem de scurta a ambreiajului... Ceva idei?! Incearca sa faci o aerisire completa a ambreajului. La ktm aceasta se face de jos in sus cu ajutorul unei seringi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Decembrie 5, 2011 Autor Share Postat Decembrie 5, 2011 (editat) Incearca sa faci o aerisire completa a ambreajului. La ktm aceasta se face de jos in sus cu ajutorul unei seringi. folosesti o seringa mare de 20 ml si in loc de ac pui un furtun de silicon,desfaci capacul de sus(ai grija sa nu fie ambreiajul atacat ca nu poti impinge lichidul in sus)si incepi sa introduci lichidul de jos pana iese sus in pompa.Completezi pe sus si incepi sa aerisesti ca la franele masinii pana cand in partea de jos scuipa lichid curat,fara bule de aer.Daca e cazul mai completezi pe sus cu lichid,ce pierzi la aerisire..spor sa ai.. intrebare grea urmeaza..am discutat cu tot felul de persoane si parerile sunt impartite,,cand vine motorul(ma refer la 4 timpi)pe o panta foarte abrupta cu fata,dupa,incepe sa scoata fum infiorator de mult.Stiu ca ajunge ulei in piston dar din ce motive nu pricep exact. Cum poate fi remediata treaba..practic la fiecare coborare abrupta incepe fumul sa iasa la greu.. Editat Decembrie 5, 2011 de atillas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 chestia asta am patit-o si eu, doar ca mi-a cazut motorul cu rotile la deal si cu rezervorul la vale. l-am ridicat si pornit si tot asa un fum de nu mai stiam ce sa-i fac. ideea e ca uleiul vine catre capatul pistonului, iar segmentii de ungere nu reusesc sa indeparteze pelicula mult mai groasa de ulei care se formeaza astfel. dupa cateva minute de fuctionat in pozitie normala se reduce fumul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Decembrie 5, 2011 Autor Share Postat Decembrie 5, 2011 chestia asta am patit-o si eu, doar ca mi-a cazut motorul cu rotile la deal si cu rezervorul la vale. l-am ridicat si pornit si tot asa un fum de nu mai stiam ce sa-i fac. ideea e ca uleiul vine catre capatul pistonului, iar segmentii de ungere nu reusesc sa indeparteze pelicula mult mai groasa de ulei care se formeaza astfel. dupa cateva minute de fuctionat in pozitie normala se reduce fumul. deci nu inseamna neaparat ca exista uzura la segmenti sau supape?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M!rra Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 asta-i buba tuturor ktm-urilor...nu am vazut unul sa nu fumege dupa ce-l faci piruieta. parerea mea ca toate motoarele au cate o buba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sebaca Postat Decembrie 5, 2011 Share Postat Decembrie 5, 2011 (editat) [intrebare grea urmeaza..am discutat cu tot felul de persoane si parerile sunt impartite,,cand vine motorul(ma refer la 4 timpi)pe o panta foarte abrupta cu fata,dupa,incepe sa scoata fum infiorator de mult.Stiu ca ajunge ulei in piston dar din ce motive nu pricep exact. Cum poate fi remediata treaba..practic la fiecare coborare abrupta incepe fumul sa iasa la greu.. ] vine ulei pe furtunul care absoarbe carburatorul, gazele de carter si se amesteca cu benzina am incercat varianta ,,de dacie''sa merg cu furtunul scos si gaura de la carburator astupata ,dar curge ulei pe furtun si se pierde mai mult decat daca ar fi pus normal Editat Decembrie 5, 2011 de Sebaca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 uite ca la varianta asta nu m-am gandit. chiar o sa verific daca trece ulei prin epurator in furtunul de duce la carburator.in epurator nu are niste supape sa impiedice acest lucru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristizz Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 Furtunul de la epurator pleaca din capacul de chiulasa si se duce in cutia filtrului de aer, astfel gazele care ,,scapa'' in chilasa in loc sa fie trimise direct in atmosfera (si sa o polueze) sa fie recuperate, reaspirate si amestecate cu combustibilul in cilindrul motorului. Dar mecanismul de distributie (supape, axe cu came ...) se gasesc tot in chilasa si sunt unse cu ulei. atunci cand pozitia motorului nu mai este normala (este foarte inclinat sau rasturnat) in chilasa ajunge o cantitate mai mare de ulei, care inevitabil va curge prin furtunul de la epurator in cutia filtrului de aer, de unde o parte va fi aspirat in cilindru in timpul admisiei, rezultand un amestec de combustibil cu ulei care prin ardere scoate mult fum. Parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinagape Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 Asa este.Fumul iese din cauza acelui epurator care vine in filtru de aer.Acele gaze au rolul de a face ungerea mai buna pistonului, cilindrului si segmentilor, deci nu mai incercati variante de scoatere al acestuia, infundare, etc pt ca nu faceti bine.Partea proasta este ca acel ulei se depune in timp pe scaunele supapelor de evacuare facindu-le sa nu se mai inchida complet. Pt evitarea depunerii de ulei eu acceleram motorul puternic pana se termina fumul pt a scoate uleiul rapid din capul pistonului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 (editat) am incercat varianta ,,de dacie''sa merg cu furtunul scos si gaura de la carburator astupata ,dar curge ulei pe furtun si se pierde mai mult decat daca ar fi pus normal cele mai multe modele au un mic rezervor intermediar. furtunu ce iese din capac din capacul de chilasa intra la baza rezervorului, iar deasupra rezervorului e un alt furtun care merge spre carburator (cutia intre filtrul de aer si carburator). astfel se creaza un "tampon" iar uleiul nu mai intra direct acolo. cand motoru revine in pozitie normala, uleiul strans in rezervor se intoarce in motor. este unul din ''accesoriile'' care fac asa grele alte motoare. Editat Decembrie 6, 2011 de adiy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Decembrie 6, 2011 Share Postat Decembrie 6, 2011 @stilgar....mie imi pare a ambreiaj gata sa cedeze, daca e asa de mica toata cursa. la fel, daca e maneta ff scurta, iti scurteaza fizic lungimea cursei @atilas.....as zice ca te poti gandi macar la o segmentare. inainte insa, verifica sa fie bine asezat furtunul de care spune lumea, cred ca nu mergi tu pe pante mai abrupte decat toata comunitatea, eu chiar nu am mai auzit de problema asta la alt 4t. inclin totusi pe prima varianta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.