ghost Postat Decembrie 21, 2004 Share Postat Decembrie 21, 2004 m-am apucat de montat motorul si se pare ca m-am blocat la distributie.......cand sa pun curelele.....mai ia semne de unde nu sunt...................nici nu mi-am facut probleme........doar am reglat distribuitia la dacie............pistonul urca dupa aprindere.......se deschide supapa de evacuare.....pistonul e sus....vine in jos......se deschide supapa de admisie......ajunge pistonul jos....supapa de admisie este inchisa.....urca in faza de comprimare......si asa mai departe....... ..........da de unde..........daca invart de rotita cu camele la un moment dat ambele supape sunt deschise.......ma intreb ce timp este acesta?!.............eu stiam ca timpii nu se suprapun decat la 2t........nu vad logica..............oricum as invarti de rotita, se deschide o supapa dupa care se deschide si cealalta, si dupa aia se inchide prima.............poate stiti voi ceva ce eu nu stiu .........!?!?!??!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 Daca te uiti la o diagrama de distributie vei vedea ca intre evacuare si admisie e o perioada in care supapele sunt amandoua deschise in zonas PMS ...se cheama "valve overlap" si permite un baleiaj cam in genul 2t, adica gazele proaspete le imping afara pe cele arse, cat a mai ramas in camera de ardere dupa evacuare. Distributia trebuie pusa la punct dupa reperele fabricantului, marcaje pe pinioane care trebuie aliniate intr-un anumit fel.Iti trebuie neaparat informatiile astea dintr-o carte de service.Daca gresesti putin, motorul va merge ca dracu si in timp relativ scurt se uzeaza excesiv.Daca gresesti cu mai mult porneste foarte greu si daca reusesti ai sansa sa auzi un trosc si adio supape, le loveste pistonul.Mai bine nu te grabesti si nu il asamblezi pana nu stii sigur reperele. Uite mai jos o pagina din manualul de service pt Guzzi V65.Diagrama reprezinta un ciclu motor complet , adica 2x360 de grade: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 http://auto.howstuffworks.com/camshaft2.htm Uite aici ceva mai didactic. In principiu, cu cat valve overlap este mai mare, cu atat turatzia de cuplu maxim este mai mare (cred ca exista acolo explicatzia). In cazul tau, daca tu chiar nu mai gasesti nici o urma de semn pe rotile dintzate si nu stii cum sa pui cureaua, cauta macar unghiurile de distributzie si masori cu raportorul pe volanta unghiul la care trebuie sa inceapa deschiderea admisiei sa zicem. Duci volanta la 23 degrade inainte de PMS, pe ciclul cu admisie, apoi rotesti din roata de la distributzie pana in momentul limita imediat inainte ca axul cu came sa actzioneze culbutorul/tachetul/supapa, apoi pui cureaua in asa fel incat distantza asta pe directzia de tractziune - volanta trage de distributzie - sa ramana fixa, adica sa nu fie pe partea cu intinzatorul.. oricum, nu cred ca se poate pune altfel). Apoi dai drumul la intinzator, invartzi motorul cu mana de cateva ori si verifici din nou unghiul (deplasarea unghiulara) pe care o face volanta de la PMS pana la punctul limita de actionare a supapei. Ma rog.. cred ca m-am exprimat cam pe dos. Unghiul asta de care zic eu e oarecum "negativ", adica inapoi. Oricum, in timpul reglajelor, sa te asiguri ca rotesti permanent in sensul normal de mers al motorului, directzia inversa trece prin intinzator si nu e relevanta. De asemenea, vezi ca mai e un ritual la intinderea curelei de distributzie. Dupa ce o fixezi, dai drumul la intinzator, il blochezi, rotesti apoi arborele cu 90 de grade, mai slabesti o data intinzatorul, il strangi la loc si gata. Daca e prea slaba sau prea intinsa cureaua nu e bine deloc.... In principiu, cauta informatzia, unghiurile de distributzie. Daca nu poti gasi informatiile astea... nu stiu ce sa zic.. nu prea ai cum sa le deduci... - poti merge pe presupunerea ca bisectoarea unghiului de overlap ar fi chiar PMS, apoi mai dai un dinte de curea intr-o parte sau alta.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 Ar trebui sa geasesti reperele de pe axul (roata dintata) arborelui si pe rotile dintate ale camelor.. E posibil ca reperul de la arbore sa coincida cu PMS al unuia din cilindri, si asta ar trebui sa duca la pozita axelor cu came astfel ca pt acel cilindru lobii (camele) sa fie opusi. Si ar mai fi o chestie: Vezi ca s-ar putea ca si cureaua sa aibe o sgeata pe ea, si sageata ar trebui sa fie in sensul de rotatie.. Ar putea fi un semn la axele cu came, sa fie o gaurica mica pe ax, si care trebuie aliniat cu o sageata de pe piesa care prinde cama.. Dar, manualul are ultimul cuvint, acolo trebuie sa fie sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_andrei_ Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 era normal sa te blochezi nene si blocat vei ramane ... distributia desmodromica nu-i lucru de saga ... ... recomandarea mea e sa te duci la un service ducati ... asta daca nu vrei sa-ti faci praf motorul lucrand la el fara sa te pricepi, ascultand de unii si de altii care isi dau cu parerea ... oare cand vor invata romanii principiul specializarii in profesie ... tare ma tem ca niciodata ... gata, ne pricepem sa facem de toate, suntem destepti de mama focului bate-ne vina ... ma gandesc in comparatie cu americanul care nu schimba o siguranta de unul singur si asteapta electricianul sa o schimbe si romanul care s-a apucat sa bibileasca un motor ... ducati zicand ca domne ce mare lucru - la el nu exista nu ma pricep sa fac asta sau alta ... asa sa fie oare ?... eu zic ca ar trebui sa ne reconsideram ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 ete de la un 900, ca sa-ti faci o idee, NU e pt 906 Paso ca al tau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Decembrie 22, 2004 Autor Share Postat Decembrie 22, 2004 aaaaaaa..............nu am avut timp sa ma uit la raspunsurile voastre.......dupa ce scriu asta o sa studiez mai pe indelete..................e naspa rau situatia........reperele NU corespund.........cineva a mai lucrat si nu mai corespunde nimic.........am constatat cu surprindere ca intre motorul meu si un monster sau seria 7,9 nu este nici o difernta in afara faptului ca au o rotita in plus pt al doilea rand de supape si ininjectia........deci dupa reperele lor nu ma pot lua..............vreau sa va spun ceva...............daca invart de rotita cu came........la un moment dat este un punct de echilibru in care ambele supape sunt intredeschise........adica f putin deschise.......daca invart stanga sau dreapta se deschide mai tare o supapa in timp ce se inchide cealalta......si invers.......ma gandesc daca nu cumva punctul acela de echilibru trebuie sa corespunda cu pms.......cind e pistonul sus...... ps... ma apuc de studiat ce mi-at scris......multumesc din toata inima........sunt cu motorul langa mine si cu calculatorul alaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Decembrie 22, 2004 Autor Share Postat Decembrie 22, 2004 inca ceva...........m-am uitat 1 ora la came, supape si nu exista niciun reglaj......sunt absolut sigur ca nu exista............ma intreb cu se regleaza..........ca la dacie in niciun caz..... ps.......cum sa ma duc la reprezentanta ducati!?!.......pai nu am fost cand a fost treaba cu reglatul carburatoarelor........s-a apucat tipul de acolo sa invarta cu surubelnita de suruburi...........pana la urma multumita voua, mi-am luat manometre si mi-am reglat motorul brici!!!! invatatura de minte!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 In maunualul heynes, Haynes manual for 750 and 900s. applies to some aspects of the Paso series, (de pe ducatipaso.org, in zipul engine4, e engine8.gif, ti-l atasez oricum, poate te ajuta: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Decembrie 22, 2004 Autor Share Postat Decembrie 22, 2004 In maunualul heynes, Haynes manual for 750 and 900s. applies to some aspects of the Paso series, (de pe ducatipaso.org, in zipul engine4, e engine8.gif, ti-l atasez oricum, poate te ajuta: pus la semne se blocheaza...........nu corespunde Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 Daca ai o camera web si deschizi un canal de chat, facem prima reparatzie online Apropo de "specializarea muncii", v-as povesti cum ma invatza pe mine instructorul auto, cand am facut scoala de soferi, la 18 ani. Zicea ceva de genul : Cand mergi pe strada si intalnesti vreun camion, tir, ceva, sa stii ca la volanul masinii aceleia este un sofer profesionist si deci, din cauza asta sa ai grija, ca e prost. Ca daca era destept, se facea doctor, inginer, nu sofer. Sper sa nu jignesc pe nimeni, dar in esentza "prejudecata" asta este foarte sanatoasa, mai ales in ceea ce priveste contactul dintre mecanicii romani si utilajele straine. Ghost, partea desmodromica nu ar trebui sa influentzeze prea mult punerea la punct a timpilor de distributzie. Aproximarea aia de care zici tu - punctul cand supapele sunt la fel de "aproape inchise" sa fie PMS. - nu este prea buna. Din diagramele pe care le-am vazut, bisectoarea asta indica un unghi putzin inainte de PMS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 N-ai reusit cumva sa schimbi axele cu came intre ele, nu??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Decembrie 22, 2004 Autor Share Postat Decembrie 22, 2004 nu am umblat la supape sau came.....incerc sa pun poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 probabil se regleaza hidraulic culbutorii...mai mult ca sigur... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Decembrie 22, 2004 Autor Share Postat Decembrie 22, 2004 acesta este locul meu de munca............din pacate trebuie sa mai si repar televizoare........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Decembrie 22, 2004 Autor Share Postat Decembrie 22, 2004 acesta este motorul si cela 3 rotite....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 Pune niste detalii de la fiecare rotita, pozata rotita cu semnul, pare ca ar fi cite un punct pe rotile de la axe, si cite un semn pe bloc, unu in stinga axei din stinga si unul deasupra axei din dreapta. La arbore se vede o crestatura pe roata de la arbore dar nu vad nimic pe bloc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 Pozeaza astfel incit sa prinzi frontal rotita (si suficient de aproape sa se vada tot) dar suficient de departe sa se vada semnele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Decembrie 22, 2004 Autor Share Postat Decembrie 22, 2004 Pune niste detalii de la fiecare rotita, pozata rotita cu semnul, pare ca ar fi cite un punct pe rotile de la axe, si cite un semn pe bloc, unu in stinga axei din stinga si unul deasupra axei din dreapta. La arbore se vede o crestatura pe roata de la arbore dar nu vad nimic pe bloc nu se vede nimic pe bloc din cauza ca semnul este pe carcasa ambreiajului........dar nu tine dupa semne............cineva a lucrat la el si nu mai corespunde .....intradevar sunt semne si pe rotite si pe bloc...............doar daca esti superstitios de i-ei dupa semne ....am glumit......... ........l.am pus dupa semne, adica semnul de la fiecare rotita in dreptul semnului de pe bloc si se blocheaza la un moment dat.................cu pozele e mei nasol ca cititorul de card este in alta parte......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 Rotile alea doua mari, de la ambreiaj au fost scoase? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Decembrie 22, 2004 Autor Share Postat Decembrie 22, 2004 Rotile alea doua mari, de la ambreiaj au fost scoase? nu.................nu am scus nimic legat de semne sau rotite dintate..................inca studiez problema..........oare se poate regla la ochi???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 NO WAY!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 In ce conditii se blocheaza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Decembrie 22, 2004 Autor Share Postat Decembrie 22, 2004 ......am reusittttttttttttt........se pare ca semnele sunt bune..........dar cu eu am numai curelele nu si intinzatoarele se decalau semnele............am pus si intinzatoarele...si da la toate semnele inclusiv cu cel de pe partea cealalta de motor, cel de pe volanta cu aprinderea ..........am pus firele de la baterie la electromotor si se invarte brici totul merge uns ..... .....multumesc mult pt sfaturi....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Decembrie 22, 2004 Share Postat Decembrie 22, 2004 Deci data viitoare sa crezi in semne Ok, pai atunci spor la treaba in continuare!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.