Sari la conținut

Intindere Lant


Korben
 Share

Postări Recomandate

Uita-te in carte... scrie ceva de genul 3 sau 4 cm joc la mijlocul "burtii"... Verifica si cu om pe ea si fara... fa o medie si daca ala e jocul, e bine.

 

Daca e prost (prea vechi) sau nu verifica luand cu 2 degetele lantul de pe foaia spate si incercat sa-l departezi de foaie... daca reusesti e nasol (ia-ti si un servetel sa te stergi de unsoare dupa aia). :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e prost (prea vechi) sau nu verifica luand cu 2 degetele lantul de pe foaia spate si incercat sa-l departezi de foaie... daca reusesti e nasol (ia-ti si un servetel sa te stergi de unsoare dupa aia). :))

Deci sa verific jocul axial, da?

Daca se misca lantul pe foaie perpendicular pe directia de mers?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci in partea din spate a foii (cea de pe roata) care este "infasurata" de lant ... tragi de el inspre in spate deci pe directia de mers spre spate...ca sa vezi daca il poti departa de foaie (scoate de pe pini).

Nu trage perpendicular ca nu iti spune nimic... oricum la trasul perpendicular il impiedica dintii sa iasa...

 

Deci sa verific jocul axial, da?

Daca se misca lantul pe foaie perpendicular pe directia de mers?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La BMW trebuie sa aiba toleranta lantul la burta de jos de 20-30 mm. Asa scrie pe bascula. Deja la 40 mm este cam slab. Incearca si vezi ce iese. Bafta

Din ce am mai intrebat si eu si din ce am constatat e bine la Transalp sa ai la lant un joc chiar mai mare de 4 cm (in manual e trecut 4 cm). Depinde si cat o incarci. Oricum un lant prea intins se uzeaza mai repede decat unul intins normal. Eu l-am intins cu 4 cm burta si cand m-a vazut fostul proprietar mi-a zis.. "ce faci cu el asa intins? ai innebunit? lasa-l mai moale, mai ales cu pasager!" Oricum, logic, cu cat ai cursa mai are a basculei in timpul mersului cu atat lantul trebuie sa fie mai liber lasat.

 

p.s. da-l incolo de lant, nu te mai stresa cu el atat, transalpul nu e vitezana sa conteze chiar asa mult, adica nu trebuie intins cu precizie 0,0001 ... be cool! :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

p.s. da-l incolo de lant, nu te mai stresa cu el atat, transalpul nu e vitezana sa conteze chiar asa mult, adica nu trebuie intins cu precizie 0,0001 ... be cool! :moron:

Cel mai mult ma deranjeaza faptul ca, evident, am fost mintit

Inca nu am vazut lant sa se inmoaie in 3000 km

Pinionul arata bine, dar lantul, verificat dupa metoda pe care mi-a aratat-o rechinulalb este praf

Cine stie cate minciuni mi-au mai fost servite

Motorul inca nu face galagie, merge foarte bine, dar nu mai cred ca l-am cumparat la 57.000 km :finger:

 

--- Mesaj completat în 24 Sep 2007 15:42 -------------

Inspecteaza si O-ring-urile. Daca nu-s intregi, schimba lantul urgent.

si cum se ispecteaza o-ringurile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai mult ma deranjeaza faptul ca, evident, am fost mintit

Inca nu am vazut lant sa se inmoaie in 3000 km

Pinionul arata bine, dar lantul, verificat dupa metoda pe care mi-a aratat-o rechinulalb este praf

Cine stie cate minciuni mi-au mai fost servite

Motorul inca nu face galagie, merge foarte bine, dar nu mai cred ca l-am cumparat la 57.000 km :finger:

 

 

atunci cum explici faptul ca la 1300-1500 km facuti tre sa intind lantul la suza ca daca nu se aude bataie?

si motorul are cica 43000

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai mult ma deranjeaza faptul ca, evident, am fost mintit

Inca nu am vazut lant sa se inmoaie in 3000 km

Pinionul arata bine, dar lantul, verificat dupa metoda pe care mi-a aratat-o rechinulalb este praf

Cine stie cate minciuni mi-au mai fost servite

Motorul inca nu face galagie, merge foarte bine, dar nu mai cred ca l-am cumparat la 57.000 km :finger:

 

--- Mesaj completat în 24 Sep 2007 15:42 -------------

 

si cum se ispecteaza o-ringurile?

 

Nick, daca il intinzi mai mult decat ar trebui se lasa mult mai repede, inchipuie-ti ca de fiecare data cand treci peste un damb si bascula oscileaza la maxim, lantul este fortat de-l ia naiba...

Asa am facut eu, dorind sa fiu ca dupa carte, cand am plecat in Croatia am reglat lantul dupa carte, adica cu burta de 4cm, lant nou. Pe drum tot simteam ca ceva nu e in regula, simteam ca "ma tine ceva" parca, ceva era dubios, plus ca auzeam un zornait aiurea... Dupa 150km am oprit si m-am uitat la lant, cand am pus mana pe el frigea de abia puteai sa-l atingi. L-am slabit si apoi nu am mai avut probleme...

In manual nu scrie ce sa faci cand pui tona de bagaje pe capra..

 

Cel mai simplu de verificat daca e intins bine este sa vezi ce burta face cand esti tu urcat pe ea... Te urci pe ea si rogi pe cineva sa vada cat de intins este... daca este ca struna nu e bine, daca mergi cu el asa o sa se lase imediat pentru ca nu are incotro.

Daca el se lasa si tu il intinzi imediat ca la carte iar o sa se lase si tu iar o sa-l intinzi si tot asa pana il faci praf. Daca dupa metoda cu trasul de pe pinion spui ca e varza, atunci schimba-l.

 

Repet, la capre reglajul lantului are o toleranta mult mai mare decat la vitezane sau la cele de strada pentru ca au suspensia mai moale si cursa sus-jos a basculei foarte lunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nick, daca il intinzi mai mult decat ar trebui se lasa mult mai repede, i

Eu stiu de 25 de ani treaba cu lantul, de cand aveam MZ 250

Sunt 3 puncte de referinta:

Axul pinionului de atac, axul basculei si axul pinionului din spate Astea 3 trebuie sa fie co-liniare pentru a regla lantul corect, acolo are intinderea maxima

Ei, de curbura lantului in acest punct intreb eu.

Trebuie sa aiba 4 cm, ca asa am auzit de la unii, in manualul pe care il am eu nu mi-e foarte clar, acolo explica in cu totul alt mod, ceva cu lasat motorul pe cricul lateral si scos din viteza

 

Dar da-l naibii, ca azi m-am consolat cu cablul de ambreiaj care s-a inmuiat dintr-o data

S-au rupt cateva litze si urmeaza sa se rupa cu totul, probabil, inainte de a ajunge cu el in garaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. scoti motorul la neutru

2. burta lantului (intre foaie si pinion) sa fie 2-3 cm.

 

Acum depinde si de greutatea ta si daca iei pasager sau nu. Cand te asezi pe motor, se mai intinde lantul un pic. La mine la motor spune cu / fara pasager ce sa fie.

 

Iar, masori din nou dupa ce ai strans roata. Cand stangi piulita de la axul rotii, se intinde lantul singur.

Trebuie sa iei in considerare si aceste chestii

 

:finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si cum se ispecteaza o-ringurile?

Te uiti daca sunt intregi garniturile de cauciuc dintre zale care retin lubrefiantul unde este nevoie de el... Bucati lipsa sau chiar O-ringuri absente inseamna ca respectivele bolturi o sa aiba o ungere deficitara in comparatie cu cele aflate in regula si deci, lantul risca sa se uzeze mai intens acolo, putand sa cedeze.

 

 

Reproduc cuvant-cu-cuvant instructiunile pentru ajustarea intinderii lantului din manualul de la Dominator (am convingerea ca ingineria e aceeasi si la Transalp):

1. opriti motorul (:finger: pe bune, asa scrie), ridicati roata spate asezand un suport sub motor si bagati schimbatorul in pozitia neutru,

2. verificati jocul lantului la jumatatea distantei dintre pinion si foaie. Acesta trebuie ajustat la valori cuprinse intre 35 si 45 mm atunci cand este mobilizat manual,

3. impingeti motocicleta inainte. opriti-va. verificati jocul lantului. repetati procedura de mai multe ori. jocul trebuie sa ramana constant. daca lantul are joc numai in anumite portiuni, atunci unele zale sunt gripate. aceasta problema poate fi eliminata prin ungere.

 

mai departe descrie inspectarea ghidului de lant si a pinioanelor.

 

Din diagrama se intelege ca jocul lantului se masoara folosind acelasi reper, tangent la marginea superioara a zalei aflate la jumatatea distantei dintre punctele de contact ale lantului cu rotile dintate.

Editat de Sanchez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scurt pe doi, acel joc indicat in manual de 35-45 mm trebuie sa-l aiba burta lantului pe partea de jos la jumatatea distantei dintre pinioane, fara sa fie incarcata cu nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...