dezkreator Postat Octombrie 9, 2007 Share Postat Octombrie 9, 2007 si eu folosesc un motor in 2t , generatie mai noua , si amestecul se face automat prin intermediul unei pompe angrenate de axul motor...cu asta am scapat de calvarul (sau distractia) amestecului in spatele benzinariei...revenind la consumul de ulei,observ ca la 900 km imi trebuie 1 litru de ulei...la 900km , cu un consum de cca 3 l \ 100 km rezulta ca bag 27 litri de benzina...1 l ulei - 27 l benzina...asta inseamna ca pompa,reglata de fabrica,baga 37 ml ulei la litru de benzina Acum,apropo de tipul de ulei...am incercat toate cele 3 tipuri existente - sintetic,semi-sintetic si mineral...la sintetic am folosit Motul 2T Power (46 lei litru)...la semisintetic Motul Expert 2t (25 ron litru) si Mobil Extra 2t (27 ron litru)...la mineral am folosit Tamoil Shot 2T (italian,cca 4 euro litrul)...Observatiile mele au fost - uleiul full sintetic scoate cel mai putin fum,motorul scoate un zgomot mai redus si nu arunca ulei pe toba...deci arderea cea mai completa...la semi-sintetic scoate mult fum,arderea nu este completa,arunca ceva ulei pe toba...la mineral ceva interesant...in vreme ce uleiurile sintetic si semisintetic tineau un relanti constant,de cca 2000 rpm,la uleeiul mineral relantiul a crescut,si motorul dupa cativa km parcursi ridica relantiul la cca 2800 si cobora usor,la 2200...asta ma face sa ma gandesc ca face o ungere mai buna cata vreme in aceleasi conditii de cantitate de amestec primita din carburator,la relanti,a ridicat turatia cu cateva sute de rpm...scoate fum parca mai putin decat cel semi-sintetic...partea proasta observata la uleiul mineral este cantitatea de calamina depusa pe bujie...calamina care la uleiul sintetic si semi sintetic nu exista sau era in cantitati invizibile ochiului liber.... cam asta este experienta mea traita cu uleiurile 2 t care le-am incercat...in momentul de fata folosesc Motul 2T semi-sintetic care este mai accesibil...nu mai bag 100% sintetic deoarece este prea scump,iar mineralul imi depune prea multa calamina... bafta multa.... P.S. - benzina numai OMV Carrera 95.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Max Friz's R 32 Postat Octombrie 9, 2007 Share Postat Octombrie 9, 2007 sal. ca sa nu deschid un alt topic va intreb si pe voi ce tip de benzina folositi la motoarele in 2 timpi?? care-i mai buna ,,cu sau fara plumb.. multam ,, si toate cele bune Benzina cu plumb, Premium 95 (alta nici nu este), tocmai pt. astfel de motoare mai exista inca benzina cu plumb. Nu din motive de pret, caci Premium 95 e mai scumpa decat 95 fara plumb. Nu are nici un rost sa pui benzina cu CO mai mare, motorul 2T nu simte diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Octombrie 9, 2007 Share Postat Octombrie 9, 2007 Unde mai gasesti tu benzina cu plumb? Benzina Eco Premium pt motoare non euro nu mai contine tetraetil de plumb.Contine alti aditivi cu proprietati asemanatoare tetraetilului dar mai putini nocivi decat acesta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Octombrie 9, 2007 Autor Share Postat Octombrie 9, 2007 (editat) dezkreator: vad ca ai avut o situatie asemanatoare cu a mea; vezi topicul "nu sta la relanti. are cineva vreo idee?" de kenno. daca ai vreun sfat, tare m-as bucura sa-l aud. am incercat tot felul de variante si de solutii desi, adevarul este ca relantiul la motorul meu am observat ca s-a schimbat odata cu tipul de ulei. intra, te rog pe topicul ala si da-ti parerea. multam Editat Octombrie 9, 2007 de Kenno Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Max Friz's R 32 Postat Octombrie 9, 2007 Share Postat Octombrie 9, 2007 Unde mai gasesti tu benzina cu plumb? Benzina Eco Premium pt motoare non euro nu mai contine tetraetil de plumb.Contine alti aditivi cu proprietati asemanatoare tetraetilului dar mai putini nocivi decat acesta. Nu stiam. Dar atunci de ce la pompa pt. aceasta benzina scrie "Eco Premium" iar pt. celelate scrie 95, 98, 99,100 "fara plumb" ? Daca asta e benzina pt. motoare non euro, inseamna ca e si pt. motoare 2T. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiachi Postat Octombrie 15, 2007 Share Postat Octombrie 15, 2007 Pai e foarte simplu. Inainte, pt cresterea cifrei octanice, se folosea un aditiv, tetraetilul de plumb. Acesta a fost scos din uz si inlocuit cu alti aditivi, deci acum nicio benzina nu mai contzine tetraetil, daca ai vazut de ex la Petrom benzina "normala" se cheama ECO Premium, iar faptul ca la aia pt motoare cu catalizator ii zic mai totzi "fara Pb" e o prostie- probabil ca sa priceapa repede tot ptostovanu' care shtie numai ca mashina lui merge cu "fara Pb". Acum n-ash putea sa zic daca bz gen Eco Premium merge si la masinile cu catalizator, nu am asha ceva deci nu am studiat, si chiar daca aveam nu m-ar fi ros curiozitatea sa incerc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Octombrie 15, 2007 Share Postat Octombrie 15, 2007 Eu nu am fost in alte tari si din acest motiv pun urmatoarea intrebare: Ce denumiri au combustibilii in tarile UE? respectiv cum se numesc: benzina eco premium, benzina fara plumb de 95, benzinele de 98,99,100 etc si respectiv motorina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViorelX Postat Decembrie 9, 2007 Share Postat Decembrie 9, 2007 Eu la IJ-ul meu stiu ca trebuie sa pun 4% ulei in benzina. Asa pun, ori de cate ori pe cutia de ulei nu scrie cat trebuie pus. Dar pe unele cutii de ulei se specifica sa pui 1:50 si atunci ma conformez si pun 2%. Oare fac bine? Cantitatea de ulei o masor folosind gradatiile cutiei. De obicei pun 200ml si cumpar atata benzina cata trebuie pt aceasta cantitate (5 sau 10l). Apar erori de masurare, dar pe cat posibil incerc sa pun ceva mai mult ulei decat trebuie. Mai intai inchid robinetul de benzina, apoi pun ulei si torn benzina. Scutur bine motocicleta, deschid robinetul si pornesc. In general am folosit benzina de 95 fara plumb. O singura data am pus de 98 si am constatat ca motorul are mai multa putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Decembrie 9, 2007 Autor Share Postat Decembrie 9, 2007 am observat ca, in general, la motoarele 2T raportul amestecului e de 1:50 (cu cateva exceptii). am eu la fel fac: reteta e de 200 ml/10L pt ETZ dar eu pun 225. diferenta de fum (ca asta omoara la motoarele 2T) nu e mare iar motorului sigur ii face bine. mai mult de atat nu pun sa nu incarc bujia si esapamentul. la o adica, daca in urma cu 21 de ani cat are ETZ-ul meu se folosea raportul asta la uleiurile de atunci, cu atat mai mult acum, cand uleiurile sunt mai bune. nu vad nici un rost sa se mareasca cantitatea de ulei peste cat este specificat in cartea motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.