kriminal Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 Faza e in felul urmator: Avem una bucata FZR 600 din '91 nepornita demult. Am schimbat bujii. Bateria era fara pic de vlaga asa ca, pentru a o porni, am incercat initial sa-i dam curent de la o alta motocicleta. Legat cabluri, pornit motorul motocicletei "donatoare" de curent, lasat o vreme sa incarce cat de cat. La FZR se punea contactul, se aprindeau becurile din bord, mergea claxon, faza lunga, tot. Dar demarorul nu invartea, cand apasam butonul se auzea doar un carait. Din cate stiam eu, caraitul inseamna ca nu e inca destula putere in baterie ca sa invarta, deci l-am mai lasat. Dupa 10-15 min, tot nu invartea deloc. Atunci am zis, ca sa nu mai pierdem timpul, sa punem direct bateria de la motocicleta donatoare. Problema e ca bateria nu incapea in locasul FZR-ului (era de la un SV 1000) si a trebuit sa facem niste manevre acrobatice cu ea ca sa ajungem cu firele la borne. In timpul acestor manevre, proprietarul FZR-ului a atins din greseala "+"-ul bateriei cu borna "-" a motocicletei. Atunci s-a auzit un poc scurt. Dupa ce am pus bornele cum trebuia, nu se mai punea nici contact, nici nimic. Nu primea nici nu fel de curent, desi noua baterie avea mai mult decat destul. Toate sigurantele FZR-ului sunt OK. In momentul cand a atins borna aiurea, contactul nu era pus. Intrebare: ce credeti ca s-ar fi putut intampla (cat de gravar putea fi, ce trebuie facut etc)? Stiu ca poate parea o intrebare tampita, dar eu chiar nu ma pricep la partea electrica. Am dedus automat ca momentul cu atinsul bornei a ars ceva in instalatia electrica a FZR-ului, dar nu stiu sigur ca asta e si nu stiu cat de grav ar putea fi. Multumesc anticipat pentru raspunsuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 Firul de masa este de obicei un fir care merge direct la cadru. La unele motociclete exista o siguranta si pe firul de masa. Inteleg ca motorul era oprit cand s-a intamplat In principiu daca atinci cu borna - a bateriei de cadru si cu borna + de firul de masa, se topeste firul mentionat mai sus sau se arde siguranta. Moment in care nu mai primeste curent chiar daca pui bateria corect. Firul de masa de la baterie nu se arde cu una cu 2. verifica-l dar nu cred ca e asta. Verifica toate sigurantele - din cutia normala de sigurante si daca mai sunt si in alte parti (pot da exemplu de cel putin un model de mobra din aceeasi perioada care are in mai multe locuri sigurante.) De obicei arderea unei sigurante e insotita de un pocnet scurt si sec. O schimbi si apoi ne povestesti si noua care a fost problema p.s. o baterie moarta are nevoie de cateva ore bune sa isi revina pe redresor- cel mai bine o lasi peste noapte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 Nu prea am inteles eu exact ce s-a intamplat dar aproape sigur e vorba de o siguranta arsa , verifica-le bine, poate mai e vreuna generala in alta parte fata de restul . Fa rost de un aparat de masura si vezi pana unde ajunge tensiunea. In cazul une alimentari cu polaritate inversa se pot defecta circuitele electronice ( din releu, cdi etc) desi cred ca toate au protectie la asa ceva dar nu se pot arde si becurile , astea functioneaza indiferent de polaritatea tensiunii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 Si inca ceva....caraitul ala la demaror inseamna ca releul de pornire (ala la care duce firul rosu gros de la + baterie) e putin oxidat si trebuie curatat/schimbat (e cam capsulat de obicei). Gaseste siguranta cu pricina (sigur e una separata, mai mare ca amperaj) si porneste-o impinsa pentru inceput. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 Si inca ceva....caraitul ala la demaror inseamna ca releul de pornire (ala la care duce firul rosu gros de la + baterie) e putin oxidat si trebuie curatat/schimbat (e cam capsulat de obicei). Gaseste siguranta cu pricina (sigur e una separata, mai mare ca amperaj) si porneste-o impinsa pentru inceput. releul caraie si daca bateria e descarcata, cum e cazul lui (daca il lasi sa caraie se distruce gapid la contactele alea de care zice cristi-mic, nu mai incerca sa ii dai daca caraie la prima incercare.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 In primul rand e arsa siguranta principala (situata pe releul demarorului)deoarece bateria a fost conectata cu polii invers si chiar daca a fost scos contactul scurtcircuitul a fost prin puntea regulatorului Daca releul caraia mai mult ca sigur ca problema e de la cablurile prin care s-a donat curent Cel mai indicat ar fi sa se foloseasca cabluri cu crocodili 400A sau daca nu merge si de 200A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 Faza e in felul urmator: Avem una bucata FZR 600 din '91 nepornita demult. Am schimbat bujii. Bateria era fara pic de vlaga asa ca, pentru a o porni, am incercat initial sa-i dam curent de la o alta motocicleta. Legat cabluri, pornit motorul motocicletei "donatoare" de curent, lasat o vreme sa incarce cat de cat. La FZR se punea contactul, se aprindeau becurile din bord, mergea claxon, faza lunga, tot. Dar demarorul nu invartea, cand apasam butonul se auzea doar un carait. Din cate stiam eu, caraitul inseamna ca nu e inca destula putere in baterie ca sa invarta, deci l-am mai lasat. Dupa 10-15 min, tot nu invartea deloc. Atunci am zis, ca sa nu mai pierdem timpul, sa punem direct bateria de la motocicleta donatoare. Problema e ca bateria nu incapea in locasul FZR-ului (era de la un SV 1000) si a trebuit sa facem niste manevre acrobatice cu ea ca sa ajungem cu firele la borne. In timpul acestor manevre, proprietarul FZR-ului a atins din greseala "+"-ul bateriei cu borna "-" a motocicletei. Atunci s-a auzit un poc scurt. Dupa ce am pus bornele cum trebuia, nu se mai punea nici contact, nici nimic. Nu primea nici nu fel de curent, desi noua baterie avea mai mult decat destul. Toate sigurantele FZR-ului sunt OK. In momentul cand a atins borna aiurea, contactul nu era pus. Intrebare: ce credeti ca s-ar fi putut intampla (cat de gravar putea fi, ce trebuie facut etc)? Stiu ca poate parea o intrebare tampita, dar eu chiar nu ma pricep la partea electrica. Am dedus automat ca momentul cu atinsul bornei a ars ceva in instalatia electrica a FZR-ului, dar nu stiu sigur ca asta e si nu stiu cat de grav ar putea fi. Multumesc anticipat pentru raspunsuri. Releul "starter"ului caraia pentru ca ati folosit cabluri proaste care furau curent. Nu am inteles exact treaba cu "+" bateriei pe borna "-" a motocicletei, inseamna ca ati legat pur si simplu invers bateria? Oricum, daca a fost pentru scurta durata si s'a lasat cu "poc" ar trebui sa fie dusa siguranta principala sau vre'un fir/contact... Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kriminal Postat Noiembrie 21, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 21, 2007 Multumesc tuturor pentru explicatii. O sa incercam zilele astea din nou sa-i dam de cap (mai greu cu timpul) si o sa postez dupa ce avem un rezultat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.