4bike Postat Februarie 9, 2012 Share Postat Februarie 9, 2012 nu are nicio adaptare de la Simson la MZ - absolut nici una Bratul de prindere din fata a atasului ptr. Mz,e mult mai inalt fata de cel neceasar prinderii de un Simson.Dealtfel,se vede diferenta chiar in pozele puse de tine mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Februarie 10, 2012 Share Postat Februarie 10, 2012 (editat) Bratul de prindere din fata a atasului ptr. Mz,e mult mai inalt fata de cel neceasar prinderii de un Simson.Dealtfel,se vede diferenta chiar in pozele puse de tine mai sus. Nu ma refer la acela, restul cadrului la atas este identic. Acea prindere vine pe cadru in fata si se prinde pe aceasta piesa. La jumatate pe nuca de la axul basculei , iar in spate pe bascula asta... cam asta este..... Cu toate că mi-aș fi dorit mult să fie lustruită tabla de aluminiu a bărcii, din cauza stării inițiale foarte precare și datorită sudurii de calitate slabă am fost nevoit să renunț la această soluție. Ulterior, dacă o să-mi permit d.p.d.v. financiar și o să găsesc meseriașul potrivit mai pot opta pentru această variantă, deocamdată însă o să fie vopsită. Cine știe, poate mai găsesc un Stoye în stare mai bună, pe care îl fac sticlă. Revin cu poze. Dupa cum bine vezi si din fabrica au iesit vopsite ..... Editat Februarie 10, 2012 de red bandit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vitos Postat Februarie 10, 2012 Share Postat Februarie 10, 2012 (editat) Nu ma refer la acela, restul cadrului la atas este identic. Din păcate nu este identic. Am avut nevoie de modificări serioase ca brațul din mijloc, jos să ajungă la bila de pe axul basculei, și ultimul braț de pe care se și urcă în ataș să ocolească toba Mz-ului. Se pare că trebuie să alungim și suportul în formă de L de pe cadru, de care se prinde în mijloc, sus atașul fiindcă la un decalaj de 16 cm abia îmi mai rămâne o bucățică de țeavă la suportul acela. Am montat barca pe cadru, acum totul este demontat și va fi vopsit, după care urmeză reasamblarea lui. Editat Februarie 10, 2012 de Vitos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hufo Postat Februarie 10, 2012 Share Postat Februarie 10, 2012 (editat) Manuale reparatie comuniste si nu numai. Poate stiati... poate nu...: http://www.manualedereparatie.info/en/categorii/mz.html dami emailul tau pe privat si iti trimit ala de cz 175 Bravo ,,un om cu initiativa! Editat Februarie 10, 2012 de hufo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Februarie 10, 2012 Share Postat Februarie 10, 2012 Din păcate nu este identic. Am avut nevoie de modificări serioase ca brațul din mijloc, jos să ajungă la bila de pe axul basculei, și ultimul braț de pe care se și urcă în ataș să ocolească toba Mz-ului. Se pare că trebuie să alungim și suportul în formă de L de pe cadru, de care se prinde în mijloc, sus atașul fiindcă la un decalaj de 16 cm abia îmi mai rămâne o bucățică de țeavă la suportul acela. Am montat barca pe cadru, acum totul este demontat și va fi vopsit, după care urmeză reasamblarea lui. Sincer sa fiu,nu pot sa inteleg de ce mai ceri sfaturi daca nu ti cont de ele si lasi toti carpacii sa-ti fac tot felul de improvizatii si taieturi pe rama atasului!Sti ca prin alte parti nu ai primi in veci verificare tehnica?Mai grav e ca poti sa-ti rupi si gatul cu asa ceva.Cum naiba te-ai gandit sa tai chiar prinderea fixa !Nu am zis mai sus ca cu aia ar trebui sa incepi montajul?Crezi tu ca esapamentul tau e original?Cand il vad asa cu prindere cu colier,intodeauna imi da de gandit si din pozele tale,mi se pare ca e putin prea sus si e scos in exterior,putin,dar suficient cat sa nu-ti ajunga prinderile.Trebuia sa-l dai jos,sa lasi motocicleta jos de pe cric si sa ai in vedere ca nu ai motor pe cadru,prinderea de sus mai stransa si cea de fata lasata liber peste tot ca sa poti jongla cu ea.Pana atunci,iti zic bravo,ai taiat un lucru bun ca sa faci...nu stiu ce! Sudeaza-l la loc pana nu e prea tarziu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vitos Postat Februarie 11, 2012 Share Postat Februarie 11, 2012 (editat) Sincer sa fiu,nu pot sa inteleg de ce mai ceri sfaturi daca nu ti cont de ele si lasi toti carpacii sa-ti fac tot felul de improvizatii si taieturi pe rama atasului!Sti ca prin alte parti nu ai primi in veci verificare tehnica?Mai grav e ca poti sa-ti rupi si gatul cu asa ceva.Cum naiba te-ai gandit sa tai chiar prinderea fixa !Nu am zis mai sus ca cu aia ar trebui sa incepi montajul?Crezi tu ca esapamentul tau e original?Cand il vad asa cu prindere cu colier,intodeauna imi da de gandit si din pozele tale,mi se pare ca e putin prea sus si e scos in exterior,putin,dar suficient cat sa nu-ti ajunga prinderile.Trebuia sa-l dai jos,sa lasi motocicleta jos de pe cric si sa ai in vedere ca nu ai motor pe cadru,prinderea de sus mai stransa si cea de fata lasata liber peste tot ca sa poti jongla cu ea.Pana atunci,iti zic bravo,ai taiat un lucru bun ca sa faci...nu stiu ce! Sudeaza-l la loc pana nu e prea tarziu. Eu am respect deosebit față de majoritatea forumiștilor, în special față de cei care m-au ajutat cu sfaturi, idei, îndrumări, însă uneori cred că tonul discuțiilor nu este la locul lui. Desigur eu sunt începător din oirce punct de vedere în domeniul recondiționărilor, și nu contest că majoritatea dintre Voi sunteți mult mai experientați; din această cauză și frecventez acest site. Mai demult (pag. 210) Dl. Profesor Petcu (fiind singurul, după ce știu eu, de pe acest forum cine a recondiționat modelul EL-ES) mi-a zis după ce s-a uitat la pozele cadrului meu că ”doar prinderea din spatele rezervorului ar putea fi identică”. Eu am încercat să prind prima dată cadrul atașului la axul basculei, însă la un decalaj minim de 15 cm al roților prinderea nici nu se apropia de acesta (poza 1,2 încă nu este montată bila). Știind (crezând) că prinderile celor două modele nu sunt identice, nu vedeam altă soluție dacât să alungesc prinderea fixă (nicidecum cu coliere!). (poza 3,4) Acum dându-mă seama că am făcut o prostie, regret nespus de mult, însă știu în mod sigur că prinderea originală din mijloc, și decalajul de minim 15 cm nu se împac. De asemenea, prinderea din spatele basculei, nu văd cum ocolește toba, fiind ea originală sau nu. Repet, eu nu contest că cadrurile ar fi identice (EL-SI, EL-ES) dar ceva nu e în regulă la mine. Editat Februarie 11, 2012 de Vitos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Februarie 12, 2012 Share Postat Februarie 12, 2012 dami emailul tau pe privat si iti trimit ala de cz 175 Bravo ,,un om cu initiativa! Sorry dar nu e site-ul meu. Poti trimite manualul la adresa de contact de pe site. Eu doar l-am share-uit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vitos Postat Februarie 13, 2012 Share Postat Februarie 13, 2012 Eu am respect deosebit față de majoritatea forumiștilor, în special față de cei care m-au ajutat cu sfaturi, idei, îndrumări, însă uneori cred că tonul discuțiilor nu este la locul lui. Desigur eu sunt începător din oirce punct de vedere în domeniul recondiționărilor, și nu contest că majoritatea dintre Voi sunteți mult mai experientați; din această cauză și frecventez acest site. Mai demult (pag. 210) Dl. Profesor Petcu (fiind singurul, după ce știu eu, de pe acest forum cine a recondiționat modelul EL-ES) mi-a zis după ce s-a uitat la pozele cadrului meu că ”doar prinderea din spatele rezervorului ar putea fi identică”. Eu am încercat să prind prima dată cadrul atașului la axul basculei, însă la un decalaj minim de 15 cm al roților prinderea nici nu se apropia de acesta (poza 1,2 încă nu este montată bila). Știind (crezând) că prinderile celor două modele nu sunt identice, nu vedeam altă soluție dacât să alungesc prinderea fixă (nicidecum cu coliere!). (poza 3,4) Acum dându-mă seama că am făcut o prostie, regret nespus de mult, însă știu în mod sigur că prinderea originală din mijloc, și decalajul de minim 15 cm nu se împac. De asemenea, prinderea din spatele basculei, nu văd cum ocolește toba, fiind ea originală sau nu. Repet, eu nu contest că cadrurile ar fi identice (EL-SI, EL-ES) dar ceva nu e în regulă la mine. http://www.ostmotorrad.de/mz/beiwagen/ http://stoye-seitenwagen.de/gal_88.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Februarie 13, 2012 Share Postat Februarie 13, 2012 Adevarul e,ca foarte greu se gasesc informatii despre cuplajul lui EL-ES la Mz.Dupa alte cateva sapaturi,am ajuns la concluzia ca toate cele 3 prinderi de jos difera de la EL-ES la EL-SI Priderea din fata e clar ca e diferita. Cu prinderea din mijloc nu am gasit poze foarte buna dar se pare ca bratul este mult mai inalt si se prinde cu bride,cam ca si la bratul din fata.Asta se vede din schita Mz-Stoye.In alte poze studiate am vazut bratul sudat... Brat sudat: Brat cu brida: Schema cadru atas EL-ES.Din pacate,nu se vad prinderile foarte bine: Prinderea din spate e diferita si ea.Din ce se vede in poze,urechea scaritei de urcare in atas e sudata pe brat in partea de jos iar cuplajul pe cadrul atasului se face in partea de sus iar la Simson jos,dedesubt de brat,iar tzeava dreptunghiulara sudata pe bratul de prindere este sudata invers la cele doua tipuri,adica la una sus si cealalta jos... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 Der Spiegel 1964 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vitos Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 Adevarul e,ca foarte greu se gasesc informatii despre cuplajul lui EL-ES la Mz.Dupa alte cateva sapaturi,am ajuns la concluzia ca toate cele 3 prinderi de jos difera de la EL-ES la EL-SI Priderea din fata e clar ca e diferita. Cu prinderea din mijloc nu am gasit poze foarte buna dar se pare ca bratul este mult mai inalt si se prinde cu bride,cam ca si la bratul din fata.Asta se vede din schita Mz-Stoye.In alte poze studiate am vazut bratul sudat... Brat sudat: Brat cu brida: Schema cadru atas EL-ES.Din pacate,nu se vad prinderile foarte bine: Prinderea din spate e diferita si ea.Din ce se vede in poze,urechea scaritei de urcare in atas e sudata pe brat in partea de jos iar cuplajul pe cadrul atasului se face in partea de sus iar la Simson jos,dedesubt de brat,iar tzeava dreptunghiulara sudata pe bratul de prindere este sudata invers la cele doua tipuri,adica la una sus si cealalta jos... Mersi pentru informații! Cred că fără să tai și să alungesc prinderea din mijloc nu puteam lega acest ataș la Mz. De asemenea prinderea paralelă cu motocicleta la un decalaj de minim 15 cm abia ajunge să fie legată, ce zici de alungirea ei cu 4-5 cm, să cadă în mijloc colierul? Cu toate că această parte a cadrului pare că este la fel cu cea a modelului ES, poate că sunt diferențe și aici, altfel nu văd cum vine așa scurt... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 Der Spiegel 1964 Băi, da' parcă n-arată deloc a români . Lenin se odihneÂşte acum culcat în grădina din spatele palatului MogoÂşoaia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 Mersi pentru informații! Cred că fără să tai și să alungesc prinderea din mijloc nu puteam lega acest ataș la Mz. De asemenea prinderea paralelă cu motocicleta la un decalaj de minim 15 cm abia ajunge să fie legată, ce zici de alungirea ei cu 4-5 cm, să cadă în mijloc colierul? Cu toate că această parte a cadrului pare că este la fel cu cea a modelului ES, poate că sunt diferențe și aici, altfel nu văd cum vine așa scurt... Nu inteleg deloc de ce trebuie sa lungesti acele tronsoane de teava. Uite asa arata cadrul de la EL-ES al meu. L-am pus langa moto si vine corect . si asa bascula spate cu urechea de prindere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vitos Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 Nu inteleg deloc de ce trebuie sa lungesti acele tronsoane de teava. Uite asa arata cadrul de la EL-ES al meu. L-am pus langa moto si vine corect . si asa bascula spate cu urechea de prindere. Dacă aveți posibilitatea, măsurați vă rog această distanță: Modelul EL-SI fiind dotat din fabrică cu roată de 18” s-ar putea ca și furca atașului să fie mai lungă, ceea ce ar explica de ce am probleme cu decalajul. Vă rog, când vă permite timpul să măsurați și aceasta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Februarie 14, 2012 Share Postat Februarie 14, 2012 (editat) Dacă aveți posibilitatea, măsurați vă rog această distanță: Modelul EL-SI fiind dotat din fabrică cu roată de 18” s-ar putea ca și furca atașului să fie mai lungă, ceea ce ar explica de ce am probleme cu decalajul. Vă rog, când vă permite timpul să măsurați și aceasta! Tu nu asculți de loc. Am zis că mai întâi trebuie să faci montajul, să mergi cu el pe drum, să faci toate reglajele și când ești mulțumit, demontezi totul, vopsești, galvanizezi etc. Tu ai început cu vopsitul. Cred că te-ai dus mult prea în față cu șasiul atașului, față de motocicletă. Eu am EL-ES și dacă te uiți la poza de mai jos, o să vezi că pilonul vertical al cadrului atașului vine cu puțin în spatele pedalei de frână (săgeata albă). De asemenea, prinderea de axul basculei și cea de la rezervor vin la fix. Ceea ce nu știu exact și practic nici nu m-a interesat este dacă decalajul dintre roți este de 150 - 200 mm, dar după ochiul meu de vultur în retragere, nu e... și atașul e original iar înaintea mea, nu a umblat nimeni la prinderi. De îndată ce voi avea acces la garaj, voi face toate măsurătorile pe care le vrei. Din cauza căderilor masive de zăpadă, garajul meu e "classified" și e posibil să nu am acces la el în următorii 50 ani. E o vorbă care ilustrează situațiile de criză: Purceaua e moartă în coteț, cu fundul în ușă, iar ușa se deschide spre interior. Editat Februarie 14, 2012 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vitos Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Tu nu asculți de loc. Am zis că mai întâi trebuie să faci montajul, să mergi cu el pe drum, să faci toate reglajele și când ești mulțumit, demontezi totul, vopsești, galvanizezi etc. Tu ai început cu vopsitul. Cred că te-ai dus mult prea în față cu șasiul atașului, față de motocicletă. Eu am EL-ES și dacă te uiți la poza de mai jos, o să vezi că pilonul vertical al cadrului atașului vine cu puțin în spatele pedalei de frână (săgeata albă). De asemenea, prinderea de axul basculei și cea de la rezervor vin la fix. Dl. Profesor, sunt diferențe mari între șasiul meu și cel al Dvs. La mine nici o prindere nu vine la fix. Aștept măsurările! Vă mulțumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Dl. Profesor, sunt diferențe mari între șasiul meu și cel al Dvs. La mine nici o prindere nu vine la fix. Aștept măsurările! Vă mulțumesc! Te contrazic. Cadrele sunt la fel; diferă doar prinderile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vitos Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Te contrazic. Cadrele sunt la fel; diferă doar prinderile. Cadrul meu avea un braț sudat, fix la mijloc, care era altfel poziționat și mergea perfect la Simson Sport. Și s-ar putea să fie și diferențe de dimensiuni la furcă... Pe cadrul lui Red Bandit acea prindere este cu bridă, cum este și pe schițele Stoye, iar pe cadrul Dvs. este sudată. Ambele cadre fiind de EL-ES, cum se explică această diferență? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Pe cadrul lui Red Bandit acea prindere este cu bridă, cum este și pe schițele Stoye, iar pe cadrul Dvs. este sudată. Ambele cadre fiind de EL-ES, cum se explică această diferență? Se explică prin faptul că al meu e făcut în 1961 toamna, iar al lui tot în 61 dar primăvara. Puii mei! Tu chiar vrei să ai răspuns la toate? Am muncit de m-a luat gaia și am făcut măsurătorile de care ai nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vitos Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 Se explică prin faptul că al meu e făcut în 1961 toamna, iar al lui tot în 61 dar primăvara. Puii mei! Tu chiar vrei să ai răspuns la toate? Am muncit de m-a luat gaia și am făcut măsurătorile de care ai nevoie. Într-o bună zi o să mă revanșez pentru toate acestea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 (editat) Se explică prin faptul că al meu e făcut în 1961 toamna, iar al lui tot în 61 dar primăvara.Puii mei! Tu chiar vrei să ai răspuns la toate? Am muncit de m-a luat gaia și am făcut măsurătorile de care ai nevoie. Editat Februarie 15, 2012 de AdrianS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Februarie 15, 2012 Share Postat Februarie 15, 2012 (editat) Am muncit de m-a luat gaia și am făcut măsurătorile de care ai nevoie. Ca să fac acele măsurători a trebuit să ajung în garaj, ceea ce a fost extrem de complicat. Când am ajuns la Socrello, mi-am pus mâinile în cap și după ce mi-am mai revenit puțin, am hotărât că fiind și locotenent în rezervă al armatei române, trebuie să aplic tehnici și tactici de război. 1. Primul obiectiv tactic a fost să deschid poarta imobilului. 2. Al doilea obiectiv a fost să sap o tranșee în lungul proprietății, până la beciul cu provizii de hrană pentru familie și băuturi pentru mine și prietenii mei. Destul de dificil pentru că de pe casa vecinilor Vică și Magda, a căzut o avalanșă de zăpadă în curtea mea și ei vor, ori să le-o plătesc, ori să arunc zăpada înapoi pe acoperișul lor. 3. La beci am ajuns dar cheia e în garaj, iar în fața garajului e o mașină și nu continui până nu mă conving că e a mea. 4. Da, e mașina mea și o atac frontal și în creștet, apoi pe flancuri dar nu simultan pentru că divizia de deszăpezire, în afară de comandant, nu mai are pe nimeni: mai întâi pe flancul stâng, apoi pe flancul drept. 5. Ca să deschid garajul trebuie să mișc autoturismul de familie mai în față, 6. și apoi să degajez și să deschid ușile garajului. 7. Mi-e o sete de mor. Iau cheia, intru în beci și ies cu un borcan de bulion home made din seria 3 pentru familie, și o sticlă de apă plată pentru mine. 8. Fumez vreo două țigări și apoi fac măsurătorile: - decalajul dintre roți circa 120 mm (de fabrică) - bascula circa 380 mm - brat longitudinal circa 380 mm 9. Pentru restul lucrării, în seara aceasta am să chem rezervele: Regimentul Bandit și Batalionul Corcodel, sau poate doar comandanții. Editat Februarie 15, 2012 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vitos Postat Februarie 17, 2012 Share Postat Februarie 17, 2012 Ca să fac acele măsurători a trebuit să ajung în garaj, ceea ce a fost extrem de complicat. Când am ajuns la Socrello, mi-am pus mâinile în cap și după ce mi-am mai revenit puțin, am hotărât că fiind și locotenent în rezervă al armatei române, trebuie să aplic tehnici și tactici de război. 1. Primul obiectiv tactic a fost să deschid poarta imobilului. 2. Al doilea obiectiv a fost să sap o tranșee în lungul proprietății, până la beciul cu provizii de hrană pentru familie și băuturi pentru mine și prietenii mei. Destul de dificil pentru că de pe casa vecinilor Vică și Magda, a căzut o avalanșă de zăpadă în curtea mea și ei vor, ori să le-o plătesc, ori să arunc zăpada înapoi pe acoperișul lor. 3. La beci am ajuns dar cheia e în garaj, iar în fața garajului e o mașină și nu continui până nu mă conving că e a mea. 4. Da, e mașina mea și o atac frontal și în creștet, apoi pe flancuri dar nu simultan pentru că divizia de deszăpezire, în afară de comandant, nu mai are pe nimeni: mai întâi pe flancul stâng, apoi pe flancul drept. 5. Ca să deschid garajul trebuie să mișc autoturismul de familie mai în față, 6. și apoi să degajez și să deschid ușile garajului. 7. Mi-e o sete de mor. Iau cheia, intru în beci și ies cu un borcan de bulion home made din seria 3 pentru familie, și o sticlă de apă plată pentru mine. 8. Fumez vreo două țigări și apoi fac măsurătorile: - decalajul dintre roți circa 120 mm (de fabrică) - bascula circa 380 mm - brat longitudinal circa 380 mm 9. Pentru restul lucrării, în seara aceasta am să chem rezervele: Regimentul Bandit și Batalionul Corcodel, sau poate doar comandanții. Vă mulțumesc! Cumpăr pentru ES: șa spate (sau două arcuri), partea cadrului pe care se află eticheta și pe care se fixează amortizoarele spate, sus, și furcă față, toate în stare cât mai bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Februarie 17, 2012 Share Postat Februarie 17, 2012 Vă mulțumesc! Doar atât? Și doar ți-am zis că_cadrele sunt la fel. Dl. Profesor, sunt diferențe mari între șasiul meu și cel al Dvs. La mine nici o prindere nu vine la fix. Sunt dispus să te ghidonez step by step, ca să pui atașul ăla pe MZ. Gratis. Vrei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vitos Postat Februarie 18, 2012 Share Postat Februarie 18, 2012 Sunt dispus să te ghidonez step by step, ca să pui atașul ăla pe MZ. Gratis. Vrei? Nimic în viața asta nu e pe gratis. Sigur că vreau, cum aș putea refuza o astfel de ofertă? Problema este, că momentan nu am la ce pune atașul, Mz-ul este în bucăți. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.