Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

Mi-am pus la punct RT-ul. schimbat bucsa de la bolt piston , reparat oala de ambreiaj (din cauza uzurii mari nu mergea ambreiajul cum trebe.acuma e ok) curatat la sange si bibilit dinamul. Acuma merge foarte frumos motoreta dar incarcarea mi prea mare. Cum se poate regla ? Va multumesc :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mi-am pus la punct RT-ul. schimbat bucsa de la bolt piston , reparat oala de ambreiaj (din cauza uzurii mari nu mergea ambreiajul cum trebe.acuma e ok) curatat la sange si bibilit dinamul. Acuma merge foarte frumos motoreta dar incarcarea mi prea mare. Cum se poate regla ? Va multumesc :wave:

e cea mai mare problema cand mergi pe instalatia originala... trebuie sa gasesti pe cineva cu banc de reglaj pentru releu... sau un releu nou care sa fie reglat.. sunt foarte sensibile,asa ca nu te chinui sa il reglezi singur pentru ca nu o sa iti iasa niciodata cum trebuie nici cu mama voltmetrului :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e cea mai mare problema cand mergi pe instalatia originala... trebuie sa gasesti pe cineva cu banc de reglaj pentru releu... sau un releu nou care sa fie reglat.. sunt foarte sensibile,asa ca nu te chinui sa il reglezi singur pentru ca nu o sa iti iasa niciodata cum trebuie nici cu mama voltmetrului :cheers:

 

Toata cutia electrica mi noua. nu am sa cumpar inca una .. nu am bolunzit de tot :blink: :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata cutia electrica mi noua. nu am sa cumpar inca una .. nu am bolunzit de tot :blink: :)

 

nu trebuie sa cumperi alta cutie electrica tot ce trebuie sa faci ii sa reglezi releul de incarcare.Atata tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu trebuie sa cumperi alta cutie electrica tot ce trebuie sa faci ii sa reglezi releul de incarcare.Atata tot.

Asta intentionez sa fac. Dar nu am reglat nici un releu de incarcare in viata mea. De asta am si scris aici , poate ma ajuta cineva cu un pic de teorie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai scris o data pe alt forum. Se pare ca nu prea consulti "Coltul tehnic" de pe classiccar...... Sper sa-ti fie de folos cele de mai jos.

 

Releul regulator in 2 trepte e un aparat combinat, care exercita functia regulatorului de tensiune dupa schema reglajului in 2 trepte si in acelasi timp si functia conjunctor-disjunctor. Totodata rolul releului este sa-l decupleze de la retea atunci cand tensiunea e mai mica decat tensiunea acumulatorului. Releul are 2 bobinaje (unul de intensitate si unul de tensiune). Lama cu contacte a regulatorului este izolata de armatura si in partea superioare are un contact bilateral, cu care se poate inchide fie cu contactul la masa masinii (+) fie la corpul armaturii legate cu peria "-". Lama cu contacte a regulatorului e legata la borna S a generatorului. Bobinajul de tensiune al releului regulator se alimenteaza de la generator si magnetizeaza armatura. Cand armatura nu este inca magnetizata, sau este magnetizata slab sub actiunea arcului contactul lamei este inchis cu contactul din stanga al suportului la masa si curentul generatorului trecand prin bobinajul de excitatie, nu intalneste o rezistenta suplimentara, ceea ce contribuie la o crestere rapida a tensiunii in retea. Ca urmare, prin bobinajul de tensiune al releului trece un curent suficient pentru magnetizarea armaturii in asa masura incat se produce atragerea lamei si intreruperea contactului acestuia cu masa. Curentul trecand prin bobinajul de excitatie al generatorului trece in acest caz prin bobinajul de rezistenta si ca rezultat tensiunea in retea scade, ceea ce duce la slabirea magnetizarii armaturii si contactul lamei se inchide din nou la masa. Aceasta este prima treapta de functionare a regulatorului de tensiune. La cresterea considerabila a turatiei generatorului si la sarcina redusa functionarea regulatorului trece pe treapta a doua deoarece rezistenta suplimentara a bobinei de excitatie nu mai asigura stabilitatea tensiunii. In acest caz armatura releului regulator atrage lama pana la inchiderea contactelor acestuia cu contactul suportului din dreapta, legat cu minusul generatorului. Prin bobinajul de excitatie al generatorului nu trece curent si pentru un interval scurt de timp, generatorul nu mai debiteaza curent. Sub actiunea arcului, lama trece insa imediat in pozitia initiala. Cam asta e ciclul de lucru al regulatorului in treapta a doua. In timpul functionarii regulatorului cu 2 trepte , numarul oscilatiilor lamei post-contacte ajunge pana la 50 pe secunda, ceea ce asigura stabilitatea necesara a tensiunii in retea. Curentul de incarcare merge de la generator la armatura releului regulator apoi la lama post-contacte din dreapta a conj.-disj. Daca tensiunea generatorului depaseste tensiunea acumulatorului, curentul - trecand prin bobinajul de tensiune al releului - magnetizeaza armatura si atrage lama. Contactele conj.-disj. se inchid si prin ele trece curent prin bobinajul de curent al releului in acumulator si deci se va produce incarcarea. La scaderea turatiei generatorului, in momentul in care tensiunea acestuia este mai mica decat tensiunea acumulatorului, curentul din acumulator curge in generator insa trecand prin bobinajul de curent el creeaza o polaritate inversa si armatura se demagnetizeaza. In acest moment lama se retrage in pozitia initiala si contactele vor fi deschise, adica nu se produce descarcarea acumulatorului la generator.

 

1 - miezul armaturii;

2 - piesa polara;

3 - bobinajul de tensiune;

4 - bobinajul de curent;

5 - lama cu contacte a regulatorului;

6 - arc;

7 - izolatia;

8 - contactele regulatorului;

9 - suportul superior al contactelor regulatorului;

10 - suportul inferior al contactelor regulatorului;

11 - garnituri izolatoare;

12 - suportul superior al contactelor conj.-disj. ;

13 - suportul inferior al contactelor conj.-disj. ;

14 - contactele conj.-disj. ;

15 - arc;

16 - lama cu contacte a conj.-disj. ;

17 - iesirea bobinajului de curent ;

18 - conductor la peria minus (borna I);

19 - conductor la bobinajul de excitatie al generatorului (borna S);

20 - conductor la masa (borna M).

post-47416-0-59857500-1327772755_thumb.jpg

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lolo,era bine daca puneai scema electrica a unui asemenea releu regulator. Daca ai pune schema unuia de Simson ar fi extraordinar.Chiar zilele astea am incercat sa-mi dau seama ce e cu DF-ul,desfacand bucati un dinam de sport.Incerc o imbunatatire a incarcarii la 6 volti.Dinamul l-am priceput cat de cat,dar cu releul e mai dificil.Chiar te rog sa explici pe schema cum lucreaza dinamul si releul aferent.Multumesc,numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Releul regulator in 2 trepte e un aparat combinat...

Am vrut sa vin cu o comlpetare, dar n-am s-o fac acum... Bravo Lolo, ai readus topicul Mz-ului pe linia de plutire!

==================

...si ptr. Adi, un regulator electronic(functional pe 6V). Intre 51 si 61 pui un led inseriat cu o rezistenta (480 ohmi) cu anodul in 61. Cand se stinge ledul inseamna ca incarca.

http://www.niqro.3x.ro/releu_dinam/releu_dinam.htm

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vrut sa vin cu o comlpetare, dar n-am s-o fac acum... Bravo Lolo, ai readus topicul Mz-ului pe linia de plutire!

==================

...si ptr. Adi

http://www.niqro.3x.ro/releu_dinam/releu_dinam.htm

Cristi,prietene,multam.Pana acum am incercat mai multe scheme,dar n-au mers.Sa vedem cu asta ce va fi.Chiar vreau sa inteleg total incarcarea clasica,de aceea l-am rugat pe Lolo sa ma ajute.Stiu ca esti specialist in relee ,asa ca sunt ochi si urechi.Astept sa spuneti tot,numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurele date pe care le am despre relee regulatoare sunt pentru motocicletele IJ 350, IJ 49, IJ 56, M72, EMW R35, PMZ A 750, M1A, M1M, K 55, MZ RT 125, K 125 si K 125b si inca vreo cateva (nu-mi amintesc acum). Din pacate, pentru Simson nu am nimic (deocamdata).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurele date pe care le am despre relee regulatoare sunt pentru motocicletele IJ 350, IJ 49, IJ 56, M72, EMW R35, PMZ A 750, M1A, M1M, K 55, MZ RT 125, K 125 si K 125b si inca vreo cateva (nu-mi amintesc acum). Din pacate, pentru Simson nu am nimic (deocamdata).

Lolo,hai sa vedem un releu desfasurat de MZ125.Dupa aia e simplu sa ma prind care e figura la Simson.Da tot din casa,multam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lolo,hai sa vedem un releu desfasurat de MZ125.Dupa aia e simplu sa ma prind care e figura la Simson.Da tot din casa,multam!

Si la simson si la mz si la toate motoarele germane din anii '57 - '70 dinamul este identic, la tine nu cred ca dinamul sau releul este devina.

Dinamul ptr a produce curent nu are nevoie de releu sau baterie, remanenta statorului asigura tensiunea de activare iar curentul produs de rotor alimenteaza statorul amplificandu-se astfel tensiunea si puterea. Pentru a functiona,la un dinam trebuie ca statorul trebuie sa fie usor magnetizat,acest cimp magnetic producind(la turatii mici) un curent in rotor,curent care trece prin infasurarea de excitatie(stator),In acest fel,cimpul magnetic al statorului creste in intensitate,acest fapt avind ca urmare cresterea tensiunii si curenului la bornele rotorului.

Releul controleaza curentul de excitatie, iar bateria stabilizeaza tensiunea. Exista posibilitatea ca statorul sa piarda remanenta sau sa se polarizeze invers, asta face ca dinamul sa nu poata produce curent(tensiune cu polaritate inversata face sa anuleze curentul indus). De regula la dinam duc 3 fire: platina, stator si rotor, al 4-lea(masa) este comun ptr toate.

Asta nu inseamna ca ceva este defect, ci doar trebuie facuta o remagnetizare sau repolarizare. Acest fenomen se produce des, atunci cand motorul nu este pornit multa vreme sau cand dinamul este demontat(ex: la reparatia motorului). De cele mai multe ori remanenta se reface de la sine, dar polarizarea trebuie ajutata. Operatie simpla, se face la nivelul releului prin actionarea contactului (pentru o fractiune de secunda)ce vine de la baterie pe contactorul statorului. Operatia se poate face si in functionarea motorului la relanti. Dupa eliberarea contactorului dinamul produce instantaneu curent.

=======

Puneam si schema releului, dar nu am gasit-o momentan! Adi am revin cu explicatii daca este mai cazul... (fa-mi o poza cu un releu de mz, cu toata carcasa releului asamblata)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Puneam si schema releului, dar nu am gasit-o momentan!

 

Am eu niște traduceri aproximative, care nu ajută cu nimic dacă nu ai un releu bun.

Am strâns în decursul anilor o târnă de relee. Din toate doar două "merg" și merg așa încât, te lasă când ți-e lumea mai dragă.

După ce am rezolvat încărcarea cu un releu electronic, am dezmembrat unul din acele relee care "mergea", din curiozitate. Probabil că a fost în așa măsură exploatat și încins de-a lungul anilor, încât sârma bobinajelor era coaptă și cu emailul "ars".

 

Comutator de control al incarcarii.doc

Comutator de control al incarcarii 2.doc

Comutator de control al incarcarii 3.doc

Comutator de control al incarcarii 4.doc

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vrut sa vin cu o comlpetare, dar n-am s-o fac acum... Bravo Lolo, ai readus topicul Mz-ului pe linia de plutire!

==================

...si ptr. Adi, un regulator electronic(functional pe 6V). Intre 51 si 61 pui un led inseriat cu o rezistenta (480 ohmi) cu anodul in 61. Cand se stinge ledul inseamna ca incarca.

http://www.niqro.3x.ro/releu_dinam/releu_dinam.htm

 

 

Aceasta schema intradevar funtioneaza doar daca se stie valoare lui T 2

 

am acesta schema si eu dar fara T2 doar prin tatonari nu cred ca functioneaza.

dar intradevar laudabil gestu de a posta aceasta schema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit cam tot ce s-a postat in legatura cu releul de incarcare, dar sa fiu sincer cu voi , mare lucru nu am inteles.Am intrebat de la multi cum se regleaza si fiecare mi-o dat un raspuns diferit , nu mai stiu ce si cum sa procedez.Am scos la imprimanta cateva desene si facut asa un rezumat scurt si la subiect.. ma duc la garaj,iau o lera, masor tot daca e in regula, daca nu , ajustez .Pornesc motosapa si vad ce se intampla. Daca imi explodeaza inca o baterie.. ma frec in ea. atata o sa insist pana reusesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am eu niște traduceri aproximative, care nu ajută cu nimic dacă nu ai un releu bun....

Se pare ca doar ultima este ok, celelalte se contrazic intre ele... sau textele sunt inversate pe desene... nu pot sa scriu nimic acum(posibil ca cei ce le-au publicat anterior sa fi facut niste erori). Exista si un curent invers ce polarizeaza invers diminund curentul remanent indus(de care nu se pomenestre nimic)

DF-ul este pus la masa doar in situatia in care turatia rotorului este foarte mare si campul magnetic remanent al statorului depaseste tensiunea maxima... ceva este gresit acolo!!

Am sa revin cu explicatii pe ultima plansa(incerc o explicatie cat mai coerenta).

Oricum multumesc pentru desene, sunt foarte utile.

 

@Fishy86 - ai rabdare, cum am timp o sa "redactez continutul"

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, sa incepem cu "inceputul"

 

 

Dinamul, in cateva cuvinte... Pricipiul si constructia dinamului este simpla.

 

1. Un numar de electromagneti conectati in serie(toti polarizati identic)formeaza statorul, el creaza un camp magnetic la trecerea unui curent electric (tensiune continua) prin bobinaj. Intensitatea magnetica este proportionala cu intensitate curentului. Miezul acestor electromagneti au remanenta, adica au propietatea de a pastra un camp magnetic si dupa intreruperea curentului de alimentare. Acest ansamblu noi o numim pe scurt excitatie iar curentul de alimentare curent de excitatie. Un capat al bobinei este pus la masa iar celalalt este fixat pe corpul dinamului (printr-o conexiune electro-izolanta). Aceasta conexiune este notate cu DF.

 

2. Rotorul este compus dintr-un numar de bobine cu miezuri sectionate, dispuse circular/intretaiat si un colector cu tot atatea terminale cat este numarul bobinelor. Capetele bobinelor sunt racordate la colector unghiular, toate la fel, aceiai pozitie unghiulara o are si periile colectoare.

 

3. Colectorul este format din lamele(placute) din Cu dispuse circular. Pe fiecare lamela este conectat un capat de bobina, respectandu-se strict polaritatea. Particularitatea la dinam fata de motorul electric este faptul ca fiecare terminal de bobina are placuta lui. Totusi alimentarea rotorului poate face ca un dinam sa se comporte ca un motor electric. Sunt cazuri de motociclete ce folosesc dinamul si pe post de demaror.

 

4. Periile colectoare sunt confectionate din grafit(rezistent la frecare) ce include o pulbere metalica(Cu) pentru a mari conductibilitatea electrica. Latimea lor este facuta sa acopere cate doua placute simultan, astfel in timpul rotirii trecerea sa fie progresiva, inainte de a iesi prima placuta intra a treia, astfel in permanenta vor fi doua bobine cuplate simultan(micsoreaza scanteia de rupere, mareste eficienta si continuitatea). Una din perii este legata la masa, cealalta este fixata pe corpul dinamului(printr-o conexiune electro-izolanta). Aceasta conexiune este notata cu D+ .

 

5. O a treia conexiune este masa si se leaga la ferm la carcasa dinamului. De regula este notata cu semnul grafic de "masa".

 

Uff, e greu... :drink: urmeaza..

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceasta schema intradevar funtioneaza doar daca se stie valoare lui T 2

 

am acesta schema si eu dar fara T2 doar prin tatonari nu cred ca functioneaza.

dar intradevar laudabil gestu de a posta aceasta schema.

 

Eu am făcut acest releu acum câteva zile și funcționează excelent. T1 și T2 sunt identici.

Atașez mai jos un document, care a stat la baza construcției, cu comentariile originale făcute de Owene atunci când am discutat despre asta (vezi tabelul).

 

Releu electronic trabant.doc

 

Mi-a mers din prim'acest releu,

Testând relee, teleleu

J'm'an fiș de grija încărcării,

Dinamul lucră a priori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul conjuctor disjunctor

 

Ce insemna releu conjuctor? – (Din fr. Conjoncteur) Un aparat electric care închide (și deschide) automat un circuit electric.

Ce inseamna releu disjunctor? – (Din fr. Disjoncteur) Un aparat acționat automat sau prin comandă voită, care servește la protejarea circuitului de variațiile anormale ale intensității sau tensiunii electrice..

Logic, releul conjuctor disjunctor le include pe amandoua, adica un “intrerupator” si un “comutator” cu acelasi miez magnetic.

 

Conjuctorul are doua stari:

- a. inchis (actionat)

- b. deschis (liber)

Disjunctoru are trei stari:

- a. primul contact(in stare libera)

- b. intre contacte(actionat)

- c. al doilea contact(actionat)

 

Pe desenul lui @petcudan55, conjuctorul este notat cu 4 si disjunctorul este notat cu 1. Am obtinut un aparat care stie:

- sa cupleze bateria la incarcat

- sa genereze un curent in excitatie pentru a creea un camp magnetic maxim, atunci cand tensiunea generata este mica

- sa controleze curentul de exitatie, pastrand in permanenta tensiunea stabilita

- sa puna la masa curentul excitatiei atunci cand valoarea generata depaseste o valoare stabilita.

Toate aceste valori pot fi stabilite prin ajustari ce se pot face intr-o anume ordine. Principiul este simplu forta electromagnetica variaza fuctie de intensitatea curentului. Acesta forta actioneaza asupra elasticitatii lamelelor din otel ale releelor invingand oponenta lor. Releul gestioneaza intensitati, noi verificam tensiuni. Uneori se confunda tensiunea si intensitatea, doua valori diferite, sunt legate direct proportional intre ele. Astfel controland tensiunea, controlam si intensitatea pe rezistenta bobinajelor releului(conf legii lui Ohm).

 

Incepem cu partea conjuctor(contactul 4). De ce cu ea? Pentru ca este foarte important, bobina(2-4 spire) a acestui releu(I) lucreaza in antifaza cu cealalta a disjunctorului(II), adica poate anula efectul acesteia. Este alimentata prin inchiderea circuitului D+ /+15, tensiune mica(cativa milivolti) – intensitate mare. Bateria devine astfel tampon, opunerea ei la o crestere de tensiune ce depaseste pragul de 7V face ca intensitatea sa cresaca pe(I) punand cuentul(DF) la masa prin inchiderea (3). Aici avem doua reglaje: o lamela ce tine deschis contactul(13) si o alta lamella ce limiteaza deschiderea contactului(12). Dupa reglare “a” se regleaza “b”

a. tensiunea lamelei elastice (13)- prin indoirea tablitei ce actioneaza asupra ei(14). Contactul trebuie sa se deschida la 6,2V (se despart)(4)

b. distanta dintre contacte astfel incat la 6,5 – 6,8V sa produca lipirea contactelor (se lipesc)(16) – prin tablita(12) ce limiteaza deschiderea contactelor. Inchiderea acestui contact(16) stinge becul de control indicand incarcarea. Aprinderea becului este asigurata de trecerea curentului de la borna + contact(15) catre masa prin rotorul dinamului.

Daca acest reglaj este bun, contactele se lipesc(4) la cca 6,5V si se desfac(16) la cca 6V.

Acum se poate trece la disjunctor. Contactele acestuia au trei pozitii posibile liber (1), jumatate anclansat(2) si anclansat(3).

1. Acest contact alimenteaza direct (DF) excitatia, cu curent ce vine din baterie prin cele doua bobine inseriate(I si II). O alta Alimentare vine in paralel prin rezistenta 11. Intensitatea pe stator este maxima.

2. In aceasta pozitie(DF) primeste intensitate mica, doar prin rezistenta(11), curentul este generat de rotorul dinamului la care se adauga si campul magnetic specific statorului(remananta). In 90% din timpul de functionare a motorului aceasta este pozitia in care sta acest contactor.

3. Acest contact pune la masa curentul ce vine prin rezistenta 11, DF devine “0” dar in continuare ramane campul magnetic specific statorului. Este actionat de cresterea puternica a curentului ce intra in baterie, refuzul acesteia de a inmagazina curent. Dupa cum se vede o baterie proasta, influenteaza negativ functionarea corecta a dinamului.

Aici avem doua reglaje:

a. Limita maxima de tensiune(3) care nu trebuie sa depaseasca 7,1V , se face prin indoirea piesei 17 ce tensioneaza lamella 18. Acuratetea acestui reglaj depinde de starea bateriei.

b. Urmatorul reglaj consta in modificarea pzitiei contactului 1 care se deschide in momentul in care tensiunea generate de rotor depaseste pe cea a bateriei. Acest reglaj nu permite deplasari mari, e static si stabileste intrefierul disjunctorului, e bine sa nu se umble la el, influenteaza reglajul anterior. Pozitia lui este stabilita la fabricatie si nu necesita alte reglaje tot restul vietii.De regula este suficienta tensionarea arcului 18 prin modificarea pozitiei 17. Acest contact se v-a vedea ca este sensibil la variatia de de turatie a motorului, chgiar si la aprinderea becului de faza lunga/scurta.

 

Important! Atunci cand dinamul nu incarca, cauza cea mai frecventa este demagnetizarea statorului sau magnetizarea inversa. Remediu este pornirea motorului la relanti apoi pentru o fractiune de secunda se apropie si se lipesc cu mana contactele 4 . In acel moment statorul primeste intensitate maxima direct de pe baterie prin contactul 4 si contactul 1 care liber este inchis. Nu accelerati in acest moment se arde rezistenta 11! Polarizarea statorului se produce instantaneu. Miezul releului este polarizat (D+), atentie la scurtcircuite!

 

P.S. si in desenul acesta s-a strecurat o greseala, grafic bateria este prezentata cu plusul la masa...

 

Eu am făcut acest releu acum câteva zile și funcționează excelent....

Da, cred ca merge si cu alti tranzistori fara probleme...

Schema de baza contine KU606/607 in aceeasi capsula ca si 2N 30055, provine dintr-un vechi nr ale revistei Tehnium... probabil ca la acea vreme acele componente se gaseau pe piata.

BC107 si BC177 se imperecheaza binbe iar pe final cred ca-i ok BD136-140 care se asociaza perfect cu 2N3055.

Totusi nu sunt de acord cu valoarea tensiunilor date: 7,9 - 8,0V!!! ..este prea mult, o spun din experienta, scurteaza viata bateriei, scade rapid nivelul electrolitului in baterie si grabeste procesul de sulfatare. Producatorii recomanda 7V, iar distribuitorii daca tensiunea este mai mare de 7,5V nu-ti asigura garantia produsului. Toti distribuitorii verifica tensiune de incarcare si consumatorii, abea apoi acorda garantie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Da, cred ca merge si cu alti tranzistori fara probleme...

Schema de baza contine KU606/607 in aceeasi capsula ca si 2N 30055, provine dintr-un vechi nr ale revistei Tehnium... probabil ca la acea vreme acele componente se gaseau pe piata.

BC107 si BC177 se imperecheaza binbe iar pe final cred ca-i ok BD136-140 care se asociaza perfect cu 2N3055.

Totusi nu sunt de acord cu valoarea tensiunilor date: 7,9 - 8,0V!!! ..este prea mult, o spun din experienta, scurteaza viata bateriei, scade rapid nivelul electrolitului in baterie si grabeste procesul de sulfatare. Producatorii recomanda 7V, iar distribuitorii daca tensiunea este mai mare de 7,5V nu-ti asigura garantia produsului. Toti distribuitorii verifica tensiune de incarcare si consumatorii, abea apoi acorda garantie.

 

Tensiunea de încărcare se poate ajusta din potențiometrul semireglabil.

Am văzut scris undeva în cele 4 articole traduse din germană, că în cazul folosirii unui releu electronic, nu se mai pune rezistența 11 dintre cărbune D+ și bobina DF.

 

post-59949-0-96147200-1327990002_thumb.jpg

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...