Tik Postat Decembrie 11, 2007 Share Postat Decembrie 11, 2007 Va place design-ul de ultima ora al japonezilor? Ma refer la Yamaha MT-03 de ex, la Suzuki B-King. Nu-i nasol dar are ceva de 'anime'. Cred ca au scapat la pensula generatia de ochisori oblici care si-au petrecut copilaria consumand desene animate de-ale lor. Pentru ca vantul in designul moto bate si dinspre rasarit, astept cu interes conturarea unui stil european. Sunt curios cat din formele designerilor din Japonia se vor regasi in motoarele noi europene. Pen'ca imi pare ca motoarele desenate in Europa sunt mult mai diverse ca stil, fara insa sa pot indica un model pe care sa-l arat ca purtator de drapel al unor tendinte mai clare, cum e B-King pentru cele desenate de japonezi. Poate imi spuneti voi la ce exercitiu de stil sa ma uit printre europene. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Decembrie 11, 2007 Share Postat Decembrie 11, 2007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_biker Postat Decembrie 11, 2007 Share Postat Decembrie 11, 2007 (editat) Va place design-ul de ultima ora al japonezilor? Ma refer la Yamaha MT-03 de ex, la Suzuki B-King. Nu-i nasol dar are ceva de 'anime'. Cred ca au scapat la pensula generatia de ochisori oblici care si-au petrecut copilaria consumand desene animate de-ale lor. Pentru ca vantul in designul moto bate si dinspre rasarit, astept cu interes conturarea unui stil european. Sunt curios cat din formele designerilor din Japonia se vor regasi in motoarele noi europene. Pen'ca imi pare ca motoarele desenate in Europa sunt mult mai diverse ca stil, fara insa sa pot indica un model pe care sa-l arat ca purtator de drapel al unor tendinte mai clare, cum e B-King pentru cele desenate de japonezi. Poate imi spuneti voi la ce exercitiu de stil sa ma uit printre europene. Intr-adevar au ceva manga motoretele astea japoneze, incepand de la coditele alea ascutite pana la muchiile taioase. As spune ca reprezentativ pentru designul european moto se afla marcile italiene in primul rand cu Ducati, Aprilia, MV Agusta si Moto Guzzi. 998 & 1098 de la Ducati si F4 de la MV Agusta la categoria carenate si Ducati Monster la nakeduri (dupa care am observat ca s-au inspirat o groaza de alte modele de la Cagiva, Bimota,MV, Aprilia s.a. avand ca si puncte comune cadrul cu zabrele si saua/codita stil cafe racer) Un detaliu pe care l-am observat la carenatele supersport europene: codita este destul de ridicata, dar capatul (cu tot cu capac monopost) este usor curbat in jos. (fata de japonezele ascutite orientate in sus) exemplun bun e fix F4 de la MV Agusta. Si carenele mi se par mai mari, acopera mai mult si nu sunt perforate aproape deloc, fata de cele japoneze care tind sa fie din ce in ce mai mici, vezi noul Fireblade. Per ansamblu japonezele mi se par mai dinamice (GSX-Rul si R1) pe cand europenele au un aer mai rasat. La Ducati contribuie in sensul asta si inscriptionarea minimala (dar si seaca) pe carene (cu un font sans-serif corporatist usor de citit), masa de culoare si carena masiva. Cat despre tendinte mi-e greu sa cred ca jucatorii europeni principali vor fi influentati de designul japonez, decat in mica masura in cazuri izolate. BMW-ul e cam greu de incadrat intr-un stil, cu modelele sale unice si controversate (f multe modele din gama au farurile asimetrice) Insa ce e mai important de precizat este faptul ca aproape toate marcile mari din Europa au reusit sa isi defineasca stiluri proprii foarte diferentiatoare si puternice (in special KTM, Ducati si BMW ) fata de japonezi care inca mai au foarte multe modele care se cam scalda in aceeasi apa (De ex: Honda CB 1300, Suzuki GSX 1200 si Yamaha XJR 1300 sunt mult prea asemanatoare). Ca si tendinte e greu de aproximat pentru ca un factor important sunt vanzarile. Asa cum Kawasaki a facut ZZR 1400 pt a se bate cu Busa si i-a dat proportii similare si s-a inspirat din ea, asa vor face pe viitor alti constructori cand vor decide pe ce segmente de piata stau mai prost si trebuie o reimprospatare a designului cu trasaturi de la concurenta . Fireblade-ul a ajuns super skinny si cu 2 faruri pt ca fost depasit de R1 la vremea respectiva. Editat Decembrie 11, 2007 de paulcannibal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 Intr-adevar au ceva manga motoretele astea japoneze, incepand de la coditele alea ascutite pana la muchiile taioase. As spune ca reprezentativ pentru designul european moto se afla marcile italiene in primul rand cu Ducati, Aprilia, MV Agusta si Moto Guzzi. 998 & 1098 de la Ducati si F4 de la MV Agusta la categoria carenate dupa care am observat ca s-au inspirat o groaza de alte modele de la Cagivasi Ducati Monster la nakeduri ....... stai jos...doi. de BMW ai uitat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tik Postat Decembrie 12, 2007 Autor Share Postat Decembrie 12, 2007 N-a uitat de BMW dar la BMW designul e subordonat tehnologiei folosite. Dintre europenele de strada mi se par reusite ca design Aprilia RSV si Triumph Speed Triple. Nu ma dau in vant dupa zabrelele MV Agusta sau Ducati. jpg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_biker Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 stai jos...doi. de BMW ai uitat... Un mesaj foarte matur. De Triumph am uitat intr-adevar nu de BMW. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 Un mesaj foarte matur. De Triumph am uitat intr-adevar nu de BMW. ce bre, te-ai intepat? mda...triumph este chiar frumos(ptr mine). mie imi place tot ce este ochios. ar mai fi moto morini corsaro... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_biker Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 (editat) ce bre, te-ai intepat? mda...triumph este chiar frumos(ptr mine). mie imi place tot ce este ochios. ar mai fi moto morini corsaro... Sa te adresezi cu BRE amicilor tai. Ok? Ca nu ne tragem de sireturi impreuna. Editat Decembrie 12, 2007 de paulcannibal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 Sa te adresezi cu BRE amicilor tai. Ok? Ca nu ne tragem de sireturi impreuna. daca stiam de tine cand am fost in iasi, nu as fi indraznit sa intru in oras... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piticu_terorist Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 si europenii fac motociclete bune dar m-ai au mult de munca pana vor ajunge la nivelul japonezilor. eu merg pe ideea ca japonezii sunt cei mai buni constructori de motociclete. bmw , aprilia, ducati ,ktm si triumph mai au mult de munca pana vor reusi sa construiasca o moto care sa imbine designul cu performanta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 si europenii fac motociclete bune dar m-ai au mult de munca pana vor ajunge la nivelul japonezilor. eu merg pe ideea ca japonezii sunt cei mai buni constructori de motociclete. bmw , aprilia, ducati ,ktm si triumph mai au mult de munca pana vor reusi sa construiasca o moto care sa imbine designul cu performanta . hmm...parca vad iar o disputa.... depinde ce vrei de la mobra. eu vreau rafinament, cuplu, inovatie, adica BMW. nu imi doresc asa mult sa merg cu 500, si sa schimb treptele la 15000rpm... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_biker Postat Decembrie 13, 2007 Share Postat Decembrie 13, 2007 (editat) si europenii fac motociclete bune dar m-ai au mult de munca pana vor ajunge la nivelul japonezilor. eu merg pe ideea ca japonezii sunt cei mai buni constructori de motociclete. bmw , aprilia, ducati ,ktm si triumph mai au mult de munca pana vor reusi sa construiasca o moto care sa imbine designul cu performanta . Eu as zice japonezii si BMW offtopic @madcox: m-am saturat de mistocari ca tine care se baga in seama cu replici de 2 lei si apoi continua intr-un lung sir de mistouri de care nu are nimeni nevoie. Acum am vazut si semnatura ta...mai pot sa cer ceva de la tine? Daca vrei sa pari interesant, incearca intr-un alt mod si lasa ironiile tale ieftine. Editat Decembrie 13, 2007 de paulcannibal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tik Postat Decembrie 13, 2007 Autor Share Postat Decembrie 13, 2007 Nu mi se pare ca europenii sunt in spate daca vorbim strict de tehnologie. In ziua de azi nimeni nu-si mai permite sa faca totul in casa, sunt furnizori specializati pe subansamble care pot fi ba din Japonia ba din Europa, motorul rezultat fiind mai degraba suma conceptelor celor de la marketing si tehnic. Diferente tehnologice mai mari sunt intre un model sau altul ale aceluiasi producator decat intre modele care concureaza pe acelasi segment de piata. Bulldogul meu era facut pana anul trecut de Yamaha si e combinatie de piese a caror producatori cu greu ii poti aseza pe harta. Unele piese de conceptie veche, altele la zi, totul insa da un ansamblu interesant de care n-as vrea sa ma despart chiar daca e depasit tehnic. Imi plac si mie motoarele neturate, cu cupluri mari la turatii mici, cel mai manevrabil din ce am condus eu pana acum mi se pare BMW-ul 1150GS la categoria strada, cursa lunga. Dar am am deviat de la subiectul initial, care era despre stil nu despre calitati tehnice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Decembrie 13, 2007 Share Postat Decembrie 13, 2007 Eu as zice japonezii si BMW offtopic @madcox: m-am saturat de mistocari ca tine care se baga in seama cu replici de 2 lei si apoi continua intr-un lung sir de mistouri de care nu are nimeni nevoie. Acum am vazut si semnatura ta...mai pot sa cer ceva de la tine? Daca vrei sa pari interesant, incearca intr-un alt mod si lasa ironiile tale ieftine. off-topic: draga forumistule, ai o mare problema de caracter. mi-e scarba de oameni ca tine. esti cam dus. imi cer scuze pentru off-topic. este ultimul comentariu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_biker Postat Decembrie 13, 2007 Share Postat Decembrie 13, 2007 (editat) off-topic: draga forumistule, ai o mare problema de caracter. mi-e scarba de oameni ca tine. esti cam dus. imi cer scuze pentru off-topic. este ultimul comentariu. Omule tu esti bolnav sau care e problema ta? Da-ti doua palme, bea un pahar cu apa rece, reciteste tot ce ai scris pe topicu asta cap coada si vezi si tu cine are o problema de caracter. Daca nu vreau sa fiu pe aceeasi lungime de unda de mistocareala cu tine nu inseamna ca trebuie sa imi sari in cap. Ti-e scarba de oameni ca mine? Pai hai sa vedem daca stii sa descrii ce puncte minus am etalat eu pe topicu asta ca sa iti genereze tie scarba? Sau tu te blochezi in incapacitatea de a te exprima si arunci cu vorbe asa din frustrare? Macar daca ne certam de la ceva concret dar nu... tu arunci cu rahat si atat. Incearca sa te gandesti bine inainte de a arunca cu vorbe si sa respecti oamenii din spatele acestui forum. Editat Decembrie 13, 2007 de paulcannibal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Decembrie 13, 2007 Share Postat Decembrie 13, 2007 ai simtul umorului foarte dezvoltat. esti cel mai tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.