daseth Postat Decembrie 28, 2007 Autor Share Postat Decembrie 28, 2007 cand suntez releul nu porneste dar macar se invarte demarorul, fata de situatia cand doar apas pe buton si nu se roteste deloc demarorul. nefiin 100% convins ca ceea ce fac e bine, dupa ce am vazut ca se roteste demarorul si ca pe deasupra se incalzea surubelnita cu care suntam releul am zis ca mi-am consumat norocul pe ziua respectiva si mai bine postez intai aici inainte sa incerc si alte chestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 28, 2007 Share Postat Decembrie 28, 2007 Pai ce faci tu cu surubelnita acolo e ceea ce ar trebui sa faca releul. E normal sa se incalzeasca, surubelnita nu e din cupru si nici contact cu bornele nu ai cum sa faci calumea. E clar ca electromotorul (demarorul) nu are nimic, deci nu ai nici o treaba cu carbuni si alte alea. Poti sa mai incerci si sa vezi cat de anemic/energic iti roteste motorul si daca porneste sau nu. Daca vrei sa porneasca, trebuie sa vezi sa nu te pacalesti si sa ai butonul "engine-run" pe OFF. Nu o sa porneasca in veci asa, cu toate ca se invarte. Vezi sa fie pe ON. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Decembrie 28, 2007 Share Postat Decembrie 28, 2007 (editat) EN 500 nu actioneaza demarorul cu butonul "off" (doar hondele mai vechi pot actiona demarorul fara aprinderea pe on) Daca releul demarorului face un singur click in momentul in care apesi pe butonul "start" e suspect releul. Daca se aud mai multe clicuri (cu o anume ciclicitate ) e suspecta bateria sau contactele bateriei Editat Decembrie 28, 2007 de AlexM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 28, 2007 Share Postat Decembrie 28, 2007 EN 500 nu actioneaza demarorul cu butonul "off" (doar hondele mai vechi pot actiona demarorul fara aprinderea pe on)Daca releul demarorului face un singur click in momentul in care apesi pe butonul "start" e suspect releul. Daca se aud mai multe clicuri (cu o anume ciclicitate ) e suspecta bateria sau contactele bateriei Eu ma refeream la cazul cand sunteaza releul, atunci e clar ca butonul de start nu are nici o treaba, nu mai intra nici o protectie, demarorul e pus pe direct. Suntand releul de pornire legi demarorul direct la baterie, asa ca-l invarte oricum! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Decembrie 28, 2007 Share Postat Decembrie 28, 2007 da corect. Dar s-ar putea sa nu porneasca cu releul suntat daca e slaba bateria tensiunea scazand sub pragul necesar aprinderii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 28, 2007 Share Postat Decembrie 28, 2007 da corect.Dar s-ar putea sa nu porneasca cu releul suntat daca e slaba bateria tensiunea scazand sub pragul necesar aprinderii Exact. Ar trebui sa incerce si cu o baterie 100% buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daseth Postat Decembrie 28, 2007 Autor Share Postat Decembrie 28, 2007 (editat) ok, am pus cabluri de la o conserva. in afara de faptul ca acele clicuri se auzeau parca mai violent, nu s-a modificat nimic din simptomele aratate mai sus. am incercat urmatorul test: am deconectat borna mare a releului , cea care merge spre demaror, am pus contactul si butonul rosu pe "On" si am pus multimetrul la bornele mari ale releului. am vrut sa verific daca, atunci cand apas butonul de pornire, releul "pune in contact" cele 2 borne mari. ei bine nu o face. am scos releul si sunt cu el in casa acum. pot testa jucaria in vreun fel? e ok daca alimentez bornele mici la cei 12V de la baterie si sa verific rezistenta intre bornele mari? in mintea mea ar trebui sa am rezistenta 0 cand aplic tensiune pe bornele mici. e corecta operatiunea de verificare? inca ceva: acum am verificat si am observat ca bornele mici ale releului sunt in scurt. e normal asa ceva? mie nu mi se pare. Editat Decembrie 28, 2007 de daseth Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 28, 2007 Share Postat Decembrie 28, 2007 Rationametul tau e bun cu exceptia: Este normal ca bornele mici sa fie in scurt! Scurt in ghilimele. Cele 2 capete mici sunt de fapt capetele unei bobine, deci e normal sa ai rezistenta aproximativ 0 intre ele. Cand alimentezi cu 12V aceasta bobina, care de fapt face parte dintr-un electromagnet, ar trebui sa auzi click-click, releul actionand. Daca nu, si probabil ca nu, inseamna ca este blocat mecanic, a ruginit sau a oxidat. Bobina nu este arsa! Incearca sa vezi daca poti sa-l desfaci fara sa-l strici. Daca are carcasa metalica si capsata vezi daca poti indoi usor capsele, daca e turnat in plastic nu poti. Vezi ca inauntru are un arc destul de puternic, care o sa sara daca il desfaci brusc, si totodata daca il desfaci brusc poti sa rupi capetele litelor bobinei care duc la la borne. Daca nu face nici un click cand il alimentezi, nu-l tine alimentat prea mult ca risti sa arzi bobina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daseth Postat Decembrie 28, 2007 Autor Share Postat Decembrie 28, 2007 i-am dat releului 12V de la bateria de la motocicleta pe bornele mici. mi-a facut un salt mic de pe masa, zgomot si scanteie. am inghetat cu mainile tremurande am testat iar bornele mici. am rezistenta 0 semn ca nu am ars inca bobina. cum sa procedez mai departe. e oare releul bun? sa incerc sa ii dau voltaj mai mic? as incerca sa probez teoria conform careia daca ii dau tensiune pe bornele mici ar trebui sa comute bornele mari dar dupa micul meu experiment descris mai sus am o teama in suflet. --- Mesaj completat în 28 Dec 2007 18:07 -------------si am desfacut si releul. carcasa este metalica deci am putut sa desfac fara mari eforturi. am curatat pe acolo contactele, am verificat ca piesa aia care se misca in interiorul bobinei se misca cu lejeritate. la o inspectie atenta am descoperit ca releul mai fusese desfacut(prezenta urma pe marginea carcasei si in interior avea zgarieturi din acelea de le faci sa indepartezi oxidul sa imbunatatesti contactele) deci banuiesc ca probleme a mai facut la viata lui. daca am noroc releul era de vina si toata actiunea mea a rezolvat problema. imi ramane in schimb marea dilema: nu exista o metoda de a alimenta bornele mici in maxima siguranta si sa verific continuitatea la bornele mari? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Decembrie 28, 2007 Share Postat Decembrie 28, 2007 i-am dat releului 12V de la bateria de la motocicleta pe bornele mici. mi-a facut un salt mic de pe masa, zgomot si scanteie. am inghetat cu mainile tremurande am testat iar bornele mici. am rezistenta 0 semn ca nu am ars inca bobina. cum sa procedez mai departe. e oare releul bun? sa incerc sa ii dau voltaj mai mic? as incerca sa probez teoria conform careia daca ii dau tensiune pe bornele mici ar trebui sa comute bornele mari dar dupa micul meu experiment descris mai sus am o teama in suflet. <small>--- Mesaj completat în 28 Dec 2007 18:07 -------------</small><br/>si am desfacut si releul. carcasa este metalica deci am putut sa desfac fara mari eforturi. am curatat pe acolo contactele, am verificat ca piesa aia care se misca in interiorul bobinei se misca cu lejeritate. la o inspectie atenta am descoperit ca releul mai fusese desfacut(prezenta urma pe marginea carcasei si in interior avea zgarieturi din acelea de le faci sa indepartezi oxidul sa imbunatatesti contactele) deci banuiesc ca probleme a mai facut la viata lui. daca am noroc releul era de vina si toata actiunea mea a rezolvat problema. imi ramane in schimb marea dilema: nu exista o metoda de a alimenta bornele mici in maxima siguranta si sa verific continuitatea la bornele mari? Ba da, alimenteaza-l printr-o rezistenta. Presupunand ca bobina are rezistenta apropiata de 0, o rezistenta de 15 ohmi/1W o sa-ti dea un curent sub 100 de miliamperi, ceea ce mi se pare rezonabil... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 29, 2007 Share Postat Decembrie 29, 2007 Bravo, se pare ca ai gasit buba. @Pmoldovan are dreptate, poti sa-l alimentezi cu o rezistenta inseriata pentru a limita curentul. Pe direct e prea mare. Daca zici ca bobina e OK, inseamna ca merge. Dar cel mai bine il probezi acum pe circuitul original al motocicletei. Monteaza-l la loc si vezi cum face. Daca zici ca l-ai curatat si "mecanismul" se misca lejer nu ar trebui sa mai faca probleme. Totusi, daca merge, ca sa nu mai ai probleme in viitor, incearca sa izolezi marginea carcasei care se desface cu silicon.. cu ceva, sa previi astfel intrarea umezelii in el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Decembrie 29, 2007 Share Postat Decembrie 29, 2007 E normal sa "sara de pe masa" cand il alimentezi. Intrucat trebuie sa inchida un circuit de curent f mare (de la cateva zeci pana la 100A), e vital sa inchida f repede si puternic, altfel s-ar distruge contactele. Verifica suprafata pastilelor de contact, trebuie sa fie nu doar f curata ci si neteda. La fel, din cauza curentului f mare pe care trebuie sa-l suporte, un mic punct ridicat (de la o flama de exemplu) poate sa faca sa nu mai porneasca (valabil si pentru contactele exterioare). Explicatia este ca apare rezistenta prea mare pe circuit (la curentul ala si 0.05 ohm e o diferenta mare) si nu mai are suficient curent (tensiunea bateriei fiind limitata) ca sa invarta suficient de puternic. Evident, daca masori cu multimetrul, o sa para ca totul e ok, pentru ca ala foloseste curenti f mici. A, da, nu-i nevoie de nici un fel de rezistenta sau alta protectie, nu pateste nimic daca il alimentezi direct la baterie (dar nu pentru mai mult de 5-10 secunde), de altfel exact asa functioneaza pe motocicleta (legat direct la baterie). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daseth Postat Decembrie 29, 2007 Autor Share Postat Decembrie 29, 2007 (editat) cred ca pot spune cu maxima siguranta ca releul e de vina. l-am montat si tot nu merge. ca sa ma asigur ca el e cauza am masurat tensiunea la bornele mici, atunci cnd apas butonul "Start" si era de vreo 10V semn ca i se da comanda dar el nu reactioneaza. mai incerc sa il desfac si sa il mai curat dar nu stiu daca reusesc sa-l repar. ca mentiune la sfaturile voastre, nu e rea ideea cu rezistenta inseriata numai ca imi pun 2 probleme: 1. valoarea ei cred ca trebuie sa fie undeva pe la 120 Ohmi ca sa am 100miliamperi curent(cel putin asa imi iese mie din calcule cu legea lui Ohm) 2. daca inseriez rezistenta ca bobina, in curent continuu nu voi avea cumva TOATA caderea de tensiune pe rezistenta si deloc pe bobina? curent va fi prin bobina, asta e clar...dar tensiune? sa pun in paralel rezistenta cu bobina nu e combinatie in curent continuu pentru ca scurtcircuitez rezistenta astfel. L.E.: sau fac cum zice bcristian si nu-mi mai fac probleme ca prajesc releul. --- Mesaj completat în 29 Dec 2007 17:48 -------------eu nu stiu ce naiba sa mai inteleg ce se intampla. am pus 12V de la bateria motorului la bornele mici ale releului si cu multimetrul la bornele mari. cand alimentez, releul comuta si face ce trebuie sa faca: sa puna in contact bornele mari. de ce naiba nu se intampla la fel si cand primeste 10V cand e montat pe motor? oare e normal sa primeasca 10V? nu cumva ar trebui sa i se dea 12V, daca bcristian are dreptate si releul e alimentat direct de la baterie? sa existe oare vreo "scurgere" din circuit si sa se piarda curent/tensiune astfel incat atunci cand e montat, releul sa nu mai primeasca tensiunea/curentul necesare comutarii? --- Mesaj completat în 31 Dec 2007 13:50 -------------am dau WD-40 pe mufe si pe butoanele de pe ghidon. acum merge. multumesc tuturor petnru sfaturi. motorul nu porneste insa. problema cred ca e de la bujii. dar macar acum se roteste demarorul iar releul functioneaza perfect. Editat Decembrie 29, 2007 de daseth Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 Scuze de intarziere (oricum tu ai rezolvat deja cu asta), deci raspunsul e pentru altcineva care s-ar intampla sa aiba problema si sa citeasca aici. Inca o data: releul ala merge direct de la baterie, fara rezistente sau alte sisteme de limitare a curentului sau tensiunii. Daca ai doar 10V (sau altceva sub tensiunea de pe baterie), cu electromotorul decuplat (din cauza curentului f mare absorbit, tensiunea cade considerabil in timp ce invarte electromotorul), inseamna ca ai contacte imperfecte (mizerie, oxid, izolatie roasa etc) undeva pe circuitul de comanda. Evident ca in acest caz se incepe cu lucrurile simple, adica mufe, contact buton, si de multe ori acolo si este problema - e mult mai probabil sa intre niste mizerie sau sa oxideze contactul unui buton ca de sonerie care sta in ploaie decat sa se arda un fir de cativa mm grosime, cum sunt toate cele de pe circuitul de putere (baterie > releu > electromotor). De asemenea, este perfect normal ca releul sa nu inchida la 10V - din constructie. Intrucat inchide un circuit de curent f mare, este important ca actionarea sa fie rapida si ferma, asa incat arcul releului de pornire este intentionat mult mai dur decat arcul unui releu auto/moto normal, care va inchide linistit si pe la 7V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.