Sari la conținut

Nu Porneste Motorul. Ce Poate Fi?


daseth
 Share

Postări Recomandate

Am niste probleme cu motorul meu.

 

Am vrut sa o pornesc. Am dat cateva "chei"(e cu buton), se auzea sunetul ala chinuit de motor pe care parca nu il tine bateria si nu pornea. Dupa vreo 3-4 incercari nu s-a mai auzit nimic, in sensul ca nici macar sunetul ala de rotatie chinuita, ci doar niste declicuri slabe.

 

Am incercat si sa o pornesc impinsa dar tot nu a mers. Am presupus ca este bateria descarcata, am incarcat-o, am completat cu apa distilata si am incercat din nou. Tot nu a mers. Se auzeau aceleasi declicuri, fara nici un fel de intentie de rotatie.

 

Ce poate sa fie defect? Ce pot intreprinde eu fara ajutorul unui mecanic?

Cine stie un mecanic bun prin zona Militari (Veteranilor) care sa poata veni sa arunce o privire sa imi zica ce e de facut?

 

Sper sa fie destul de clara descrierea in limbajul meu de necunoascator in ale mecanicii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria e din 2006, voltajul pare ok pe ea dupa incarcare(12.9 V)..oricum n-as exclude nici aceasta posibilitate. cred ca e de incercat o pornire cu voltmetrul pe baterie sa vad daca nu cumva in sarcina scade dramatic voltajul.

 

totusi,nici impinsa sa nu o ia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil, chiar daca ii da curent de la masina, sa aiba deja bujiile ude si sa nu o ia.

 

Stii sa faci proba la bujii? Macar elimina o cauza, la EN cred ca se ajunge la bujii fara sa dai rezervorul jos, cum e la Suza mea. Si e posibil sa ai nevoie de NGK B8ES. Eu am numai DR8ES.

 

Later edit: daca nu ai cheie de bujii, iti pot da eu, stau la Cora :rolleyes:

Editat de Kali
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

maine testez bujiile cu Kali(multumesc de amabilitate) si eventual incerc si cu niste sarme de la bateria unei masini.

sa presupunem ca nu reusesc, cum imi dau seama care este de vine: releul ori electromotorul?

(am o cheie de bujii luata din Cora...sper sa se potriveasca)

Editat de daseth
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am niste probleme cu motorul meu.

 

Am vrut sa o pornesc. Am dat cateva "chei"(e cu buton), se auzea sunetul ala chinuit de motor pe care parca nu il tine bateria si nu pornea. Dupa vreo 3-4 incercari nu s-a mai auzit nimic, in sensul ca nici macar sunetul ala de rotatie chinuita, ci doar niste declicuri slabe.

 

Am incercat si sa o pornesc impinsa dar tot nu a mers. Am presupus ca este bateria descarcata, am incarcat-o, am completat cu apa distilata si am incercat din nou. Tot nu a mers. Se auzeau aceleasi declicuri, fara nici un fel de intentie de rotatie.

 

Ce poate sa fie defect? Ce pot intreprinde eu fara ajutorul unui mecanic?

Cine stie un mecanic bun prin zona Militari (Veteranilor) care sa poata veni sa arunce o privire sa imi zica ce e de facut?

 

Sper sa fie destul de clara descrierea in limbajul meu de necunoascator in ale mecanicii.

 

Simptome asemanatoare....problema?electromotorul!inainte sa te complici ,dai sa "suga" curent de la o masina :rolleyes:

Editat de serious sam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte posibil bateria . cu exceptia celor de marca bine intretinute durata de viata a unei baterii moto este aprox 2 ani. problema e ca nu mai poate furniza amperajul necesar pornirii( scade drastic tensiunea la borne)

daca vrei sa o ajuti cu bateria unei masini ai nevoie de "crocodili" preferabil 200 A sau mai mult (cei de 100 existenti pe piata sunt o gluma)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este o Varta din martie 2006. cand am verificat nivelul electrolitului am vazut ca era fix la MIN, dar nu sub. am completat cand am pus-o la incarcat. nu ma pot pronunta daca e dusa definitiv bateria...cred ca ar trebui sa pun voltmetrul pe ea in momentul cand ii dau cheie sa vad daca nu cumva scade brusc voltajul.

 

are vreo cineva din zona(militari) "crocodili" care sa tina 200A sau mai mult?

 

@krupp: sunetul nu l-as descrie ca un cloncanit ci ca niste pacanituri delicate urmate cateodata de bazait din ala de descarcare electrica la voltaj scazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este o Varta din martie 2006. cand am verificat nivelul electrolitului am vazut ca era fix la MIN, dar nu sub. am completat cand am pus-o la incarcat. nu ma pot pronunta daca e dusa definitiv bateria...cred ca ar trebui sa pun voltmetrul pe ea in momentul cand ii dau cheie sa vad daca nu cumva scade brusc voltajul.

 

are vreo cineva din zona(militari) "crocodili" care sa tina 200A sau mai mult?

 

@krupp: sunetul nu l-as descrie ca un cloncanit ci ca niste pacanituri delicate urmate cateodata de bazait din ala de descarcare electrica la voltaj scazut.

Eu am patit de doua ori pana acum sa nu pot sa-mi pornesc motorul pentru ca de fiecare data nu l-am pornit cate 8-9 zile. Evident bateria e terminata, si desi ea pare sa invarta motorul nu-l invarte destul de tare ca sa si porneasca... Niste nenorociti astia de la Kawasaki ca nu i-au pus si kick-start...

Chiar daca motorul e innecat, daca ii dai curent gramada dupa 10-20 de secunde va pleca macar intr-un cilindru... Eu am reusit asta dupa ce mi-am incarcat bateria (de 7VA) si i-am pus in paralel o alta baterie (de 5VA), dar daca iei curent de la o masina cu motorul pornit si usor accelerat nu are cum sa nu plece... Vezi ca daca nu vrea sa plece dupa ce o chinui ceva ii intra o protectie de supra-curent (releul de pornire iti clincaie dar nu se invarte demarorul), asa ca las-o sa se odihneasca 20-30 de secunde pana se raceste protectia aia si da-i cheie din nou...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunetul nu l-as descrie ca un cloncanit ci ca niste pacanituri delicate urmate cateodata de bazait din ala de descarcare electrica la voltaj scazut.

 

suna mai degraba a contact imperfect

verifica daca sunt stranse suruburile la bornele bateriei si daca bornele nu sunt oxidate

nu trebuie sa te mire ca bateria face nazuri, pe vreme geroasa capacitatea ei scade cu pana la 20%

combinat cu faptul ca uleiul se "ingroasa" din cauza frigului....

in general, releul de pornire si electromotorul nu se strica dintr-o data, fac figuri in timp. daca pana acum au mers bine, nu ai de ce sa le iei la intrebari pt ca nu aveau cum sa se strice stand (doar daca nu ai avut ceva "musafiri" prin motor, soareci, sobolani :rock: )

inainte de toate, da-i suficient curent la pornire si daca tot nu vrea, verifica bujiile sa nu fie ude, asa cum zice Kali :crack:

succes !

 

PS

a, nu in ultimul rand, verifica daca este suficienta benzina in rezervor si pune robinetul pe pozitia PRI (daca are). stiu motoreta care a fost carata cu duba la service pt ca nu pornea si acolo n-a avut nevoie decat de putina benzina in rezervor :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa pornesti cu ajutor de la o alta baterie sau de la o masina ai nevoie de niste cabluri mai groase(cel putin 4 mm diametrul conductorului).In caz ca nici asa nu invarte fa contact direct(cu o surubelnita) intre cele doua contacte de la releul de pornire (cele cu piulite);in caz ca porneste astfel inseamna ca e dus releul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am identificat sursa declicurilor si a bazaitului ca de descarcare electrica. aceasta este Junction Box, o cutie mica, neagra cu 3 sigurante pe ea (far, ventilator,lumina spate) si despre care zice manualul ca ar contine circuitul releului de pornire(nu releul de pornire) si releul farului(pentru modelul canadian si cel american, dar eu nu stiu inca sa verific ce model e motorul meu).

acum sunt in proces de verificare a acestei cutii. toata treaba e ciudata, pentru ca sunt multe mentiuni despre "modelul canadian si US", "modelul UK" care particularizeaza modelul de testare.

maine pe lumina incerc testarea releului de pornire .

 

bateria cred ca este in regula. am conectat-o, am incercat pornirea cu voltmetrul pe ea si tensiunea nu scade foarte mult (de la 12.8V pana pe la 12.4V).

 

 

--- Mesaj completat în 26 Dec 2007 14:39 -------------
am facut ceva progrese dar tot am nevoie de ajutorul vostru sa lamuresc care e problema.

 

am identificat ce model am eu si am putut verifica dupa manual junction boxul. totul este in regula cu ea, declicul care se aude din ea este normal(la aplicarea a 12V pe 2 pini cred ca se comuta ceva in interiorul ei. cand acel comutator isi schimba pozitia, am un scurt la 2 pini ai junction box, ceea ce este foarte bine conform manualului)

 

tot dupa carte am incercat sa verific "starter relay". in carte instructiunile sunt putin confuze. mi se zice sa deconectez cablul "+" ci celalat cablu de la starter relay, sa pun contactul, sa apas butonul "Run" si sa apas butonul "Start". in aces moment ar trebui chipurile sa am scurt la bornele releului si declic in releu. mie faza cu declicul mi se pare ciudata pentru ca daca am deconectat plusul nu mai am de unde naiba sa fac delic.oricum poate se refera oamenii la declicul din junction box. (poate cineva confirma ca asta e metoda?). eu nu am nici un scurt.

 

eh si tot framantandu-ma ce mai pot face mi-a trecut prin cap sa fac scurt la bornele releului in speranta ca voi auzi suentul ala de motor care incearca sa porneasca. (va rog sa-mi spuneti daca am facut vreo boacana).am pus contactul, am apasat butonul "Run" (ala rosu, nu ala de pornire). inital am atins cu surubelnita mare si a facut scantei si mi-am iamginat ca am pus din greseala "+" la masa(pe cadru). am incercat cu o surubelnita mai mica, sa nu ating cadrul. intai am vazut iar scantei, apoi timp de 1-2 secunde am auzit sunetul de motor care vrea sa o ia. nu stiu exact ce si cum am atins, ideea e ca auzeam rotatie.

 

si acum nelamuririle mele:

1. Cum izolez problema? Ce pot face sa declar releul mort si sa imi iau altul?

2. exista vreo metoda de a ocoli releul de pornire si sa pornesc motocicleta chiar daca acesta este defect? (adica sa repet ce am reusit sa fac eu: sa aud cum motorul icnearca sa porneasca, facand vreun scurt pe vreundeva) .

3. am facut vreo prostie ce ar putea dauna motocicletei mai mult decat pare sa aiba in prezent?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O varianta care sa-ti fie mai aproape este service-ul de langa BGS (Bingo Chez Gabi, daca iti amintesti).

 

Ca e Nicu profesorul, ca e Cartush, iti pot fi de mare ajutor amandoi. E posibil sa fie pe-acolo azi. Incearca.

 

 

072 - motoare - asta e nr de tel. Bafta multa! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am facut contact intre bornele mari ale releului de pornire si a inceput sa se auda sunetul de motor care incearca sa porneasca(demarorul?).

cum fac sa decid ca e stricat releul (130euro nou)? mi-e aiurea sa comand piesa fara sa fiu comvins ca e defecta.

 

 

multumesc, Kali! astept sa avd ce mi se mai raspunde aici. in ultima instanta dau un tel la service

Editat de daseth
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai spus ce s-a intamplat cand ai legat o baterie de masina sau altceva similar in paralel cu bateria ta.

Chiar daca da sa invarta (sau chiar invarte, dar greu), nu va porni daca bateria nu mai are curent suficient (i.e. scade tensiunea prea mult, si nu mai ai scanteie sau e prea slaba).

Inainte de a da 130 de euro pe un releu, vezi daca nu se poate repara asta pe care il ai (daca asta e problema). Releul ala e destul de butucanos, nu se strica asa usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu am incercat cu baterie de masina.

 

ideea e ca atunci cand apas butonul de Start de la motor nu se aude nimic in afara de declicurile din circuitul releului de pornire. cand fac legatura intre bornele releului atunci incepe sa se roteasca demarorul cred. deci bateria nu pare a fi de vina atata vreme cat are energie sa roteasca ce trebuie sa roteasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa am patit si eu, mi se auzeau doar niste click-uri inauntru dar nu invartea, ghici ce era ? BATERIA , fa-i frate proba cu (,) curent de la o masina, n-ai ce pierde...

 

Bateria mai mult ca sigur, nu va mai complicati atat, relee..etc.. pe vremea asta bateria cedeaza prima !

 

:crack: si sa ne auzim cu bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA, cand faci scurt pe bornele mari ale releului atunci alimentezi demarorul.

Dar nu ai spus, cand incerci sa pornesti asa, cu shuntarea releului, porneste sau nu? Ar trebui sa porneasca dupa mai multe incercari.

Inainte de a da 130 euro pe un releu nou, vezi ca se poate repara si cel vechi, in plus inainte de toate incearca totusi sa pornesti normal luand curent de la o baterie de masina. Bateria ta, daca e buna si proaspat incarcata, ar trebui sa invarta electromotorul (demarorul) secunde bune fara sa aiba vreo problema (atunci cand folosesti metoda fara releu).

Bateria te poate pacali, poti sa o tii si 3 zile la incarcat si sa indice 14V, si tot moarta poate sa fie.

Ca sa elimini orice suspiciune cu privire la baterie, e bine sa incerci cu una de masina.

Daca si cu aia se aud doar declicuri, atunci clar releul de pornire are ceva, nu neaparat sa fie ars, poate fi blocat sau oxidate contactele in interior (de aia spuneam ca se poate repara - doar ca trebuie desfacut cu mare grija, pentru ca de obicei e capsat si facut pentru unica-folosinta) (aaa - poti incerca sa ciocanesti usurel in releu cu o coada de surubelnita.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...