Sari la conținut

Reparatii Simson


Hadess
 Share

Postări Recomandate

Gata, am terminat cu simsonu de reparat. Maine pun toate piesele la locu lor ca deocamdata sunt intr-o cutie. :P

Ultimele nelamuriri:

1) ce bujie trebuie pusa?

2) ce ulei e cel mai bun?

3) ii mai pun ulei de 2T cat e in rodaj?

Raspundet-mi va rog ca am nevoie sa o iau din loc cat mai e cald. Multam

 

P.S. : Am vazut la unu aprindere electronica fara baterie, fara alternator de ij, doar cu un magnetou modificat, bobina etc. Da 14 V la bec. Merge cu halogen de 100W. O sa fac o schema si o sa o pun pe site.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. eu i-am pus bujie de dacie.

2. romanesc, cel de la Petrom 20W40. Nu fa gresala sa-i pui scump cum am facut eu.. Degeaba! Am intalnit simsonahe care mergeau perfect cu ulei d-asta si pana la urma i-am pus si eu tot asa.

3. da, chiar e indicat in cartea tehnica sa-i pui niste ulei 2T cat timp e in rodaj. Se pune 15 sau 20 g/l.

Sosea uscata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cutia de viteze si in grupul cardanic se pune pe timp rece (primavara si toamna) ulei pt. cutie T90 iar pe caldurile alea mari din mijlocul verii valvolina.

 

succes!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca una si va las. :P

Pot sa merg cu el doar pe magnetou? Ca dinamul e dus si nu vreau sa imi cumpar altu, ca oricum o trec pe electronica. Ce tre sa fac sa mearga doar pe magnetou? Si daca vreau sa ii pun un contact sa o pot oprii fara sa ii trag fisa cum fac? Daca puteti raspunde asa ca pt to(n)ti va multumesc de pe acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai poti merge doar pe magnetou!! El asa a fost facut sa mearga!! Si daca magnetoul e bun chiar merge bine! Mai bine decat cu ala de minsk pt ca asa pastrezi avansul centrifugal.

In primul si-n primul rand trb sa fii sigur ca magnetoul iti da scanteie buna. Daca nu atunci trb sa mergi cu el sa-l magentizezi.

Fisa vine din magnetou, iese prin gaura aia speciala care este deasupra dinamului (sunt 2, una langa alta. pt fisa si pt firele de la dinam cea de-a 2-a). Pui la firul care leaga condensatorul de magnetou un intrerupator.. Parca asa era. Incearca s-o pornesti cu magnetoul. In timp ce merge scoate-i firul ala si daca se opreste inseamna ca am nimerit-o! Poti sa te apuci sa bagi 2 fire care sa-ti vina la un intrerupator pe bord si voila!

Poti oricand s-o opresti si dintr-a I-a. Bagi in viteza I-a la ralanti si dai drumul la ambreiaj fara sa accelerezi. Fii atent ca da sa sara putin in fata.

Magnetoul il verifici simplu. Il bagi intr-o menghina, fisa de bujie sa nu aiba pipa. Tii fisa deasupra menghinii la aprox 1 cm si invarti cu putere de rotita care iti intra inauntru. Daca scanteia pare sanatoasa e bun! La mine scanteia o dadea si daca tineam la 2-3 cm departare de menghina.. Ai grija sa nu pui mana pe menghina pt ca te vei curenta rau! Cu dreapta rotesti si cu stanga tii fisa deasupra. Vezi sa se vada macar putin firele din fisa..

Condensator merge de Dacie parca sau de IJ. E 15.000 unul.

Daca am gresit corectati-ma!!

Bafta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aprinderea electronica limiteaza viteza simsonului? Ca la pagina lui demostene despre adaptarea magnetoului de voshod asa scrie. Io am vazut aprinderea pe uu facuta tot cu magnetou de simson, da modificat. Scos platoul cu platini si pus ceva in loc, nu stiu ce. Si mai avea si bobina de inductie de dacie. La demostene nu am vazut asa ceva. Care varianta e mai buna?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. la magnetou ai un loc in lateral (o bucata de plastic ce are lacas in carcasa) unde poti sa pui o sarma (se monteaza prin infigerea sarmei in gaura si strangerea surubelului). daca nu sunt contactele facute (in interiorul carcasei), leaga sarma la platina mobila, acolo unde se leaga si condensatorul, la capatul arcului platinei. trage sarma pana pe ghidon, unde faci un intrerupator cara sa permita contactul intre sarma si ghidon (masa). cand sarma atinge masa... se opreste motorul.

 

2. condensatorul stocheaza curent pt. o scurta durata de vreme, totodata acumulandu-l. in momentul in care platina se cupleaza, se descarca amplificand puterea scanteii.

 

!!! condensatorul de dacia nu e bun!!! iti trebuie condensator de 22 micro farazi (ca la trabant). dacia are c. de 25... condensatorul se monteaza in asa fel incat sarma ce iese din el sa fie montata cun am descris mai sus si corpul condensatorului sa fie bine conectat la masa. magnetoul are un loc special pt. el. daca nu gasesi condensator original care sa se potriveasca, trebuie sa faci un colier pe dimensiunea lui. unele mag de simson au deja colier (modelele mai noi).

 

atasez poza mai jos. sarma albastra duce la condensator si cea rosu-verde este sarma pt. oprit motorul.

 

bafta!

post-8-1064989561.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...