Sari la conținut

Reglare pompa ulei la motoare in 2T (mai noi)


Postări Recomandate

Majoritatea motoarelor in 2 timpi de generatie mai noua folosesc rezervor separat de ulei si o pompitza mica prin care livreaza ulei in amestec, imediat la iesirea din carburator. Pompa asta este insa actzionata de un cablu de comanda (care merge in paralel cu cel de acceleratzie), pentru ca sa isi poata ajusta debitul (si probabil si raportul ulei/benzina) in functzie de turatzia motorului. Stie cineva cum se poate regla aceasta pompa (mai precis pozitzia cablului in starea de repaus ...- trebuie sa fie la limita pozitziei de repaus (sa nu livreze ulei la ralanti) sau sa fie deschisa putzin in acel punct ?

 

Credetzi ca e mai sigur sa renuntz definitiv la "serviciile" acestui sistem automat de amestecare a uleiului in benzina si sa pun uleiul direct in rezervor ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu era bun sistemul nu-l mai puneau aia acolo. Pompa aia regealza amestecul si in turatie nu numai la ralanti merge mai ecologic daca pot sa spun asta la un 2T deci mai bine se amesteca cat ii trebuie. Reglajul trebuie sa-l faci si in functie de uleiul pe care-l bagi de regula e bine sa-i dai debit si daca da prea mult mai reduci.

in starea de repaos cablul nu tre` sa fie actionat .tre sa inceapa sa munceasca pompa cu un pic de intarziere fata de carburator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa renunti doar daca pompita nu mai alimanteaza si separat motorul (rulmentul de la biela parca). la mine pompita face mai multe amesteca benzina cu uleiul si "arunca" separat prin 2 locuri ulei in motor. Asa ca nu pot sa renunt la pompita. Vezi la tine cum sta treaba.

Pt a regla pompita la suzuki am 3 semne pe traseul cablului care actioneaza pompita minim, mijloc, maxim. Pe fereasta de la carburator exista la mijloc un semn. Atunci cand tragi de acceleratie si semnul de pe fereastea ajunge la mijlocul te opresti. el trebuie sa coincida cu semnul de mijloc de la pompita. Daca nu ajustezi intinderea cablului. Daca nu ei inteles din exprimarea incerc sa caut ceva poze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buuun... deci am inteles cat de cat...

Cum va dati seama daca e "prea mult ulei" ? In mod normal motorul scoate fum sau nu (dupa ce s-a incalzit sa zicem) ??? Criteriul asta - reglajul de pe pozitzia - scoate fum pana pe pozitzia "nu mai scoate fum" este bun ? Al doilea criteriu ar fi ca pompa sa fie inchisa (cablul tensionat la minimum) pe pozitzia de ralanti.... Deocamdata am si ulei pus in benzina si ulei in rezervorul de ulei si scoate fum la greu, pe langa faptul ca mi-a scazut ralanti-ul de la 1500 pe la 1200 si oscileaza... In prima faza o sa deconectez de tot cablul care imi deschide pompa de ulei, cel putzin pana termin benzina cu ulei pe care o am deja in rezervor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buuun... deci am inteles cat de cat...

Cum va dati seama daca e "prea mult ulei" ? In mod normal motorul scoate fum sau nu (dupa ce s-a incalzit sa zicem) ??? Criteriul asta - reglajul de pe pozitzia - scoate fum pana pe pozitzia "nu mai scoate fum" este bun ? Al doilea criteriu ar fi ca pompa sa fie inchisa (cablul tensionat la minimum) pe pozitzia de ralanti.... Deocamdata am si ulei pus in benzina si ulei in rezervorul de ulei si scoate fum la greu, pe langa faptul ca mi-a scazut ralanti-ul de la 1500 pe la 1200 si oscileaza... In prima faza o sa deconectez de tot cablul care imi deschide pompa de ulei, cel putzin pana termin benzina cu ulei pe care o am deja in rezervor.

Simplu te uiti la bujie..........daca mergi in conditiile astea peste 500km fara sa ai probleme cu bujia(sa se ude, sa nu poata sa treaca de un prag n turatii) inseamna ca ai facut reglajul corect.Dar daca iti scade relantiul si este instabil chiar si dupa ce s-a incalzit motorul este vorba de reglajul carburatorului + reglajul pompei.Cati km are motorul de la ultima reglare de carburator????Suzi a mea se regleaza din 6000km in 6mii.

 

 

+ iarna are un alt reglaj motorul in 2T fata de vara :grinbandit:

+ cauta un mecanic specializat pe 2T care sa-ti regleze carburatia. NU TE LASA ABURIT DE DIVERSI MECANICI 4T CA POTI SA TI-O FURI. Asa am patit eu la 6000km a inceput sa nu mai stea la relanti, sa urce, sa coboare. Eu speriat "vai de mine motorul meu ce are.........abia l-am cumparat" si am inceput sa merg pe la mecanici. Toti au inceput : " vezi ca nu megre trebuie desfacut motorul", " ai bulit bla bla bla" si numai stiri de genul asta am primit............IN FINAL nu am mai rezistet si l-am lasat pe un mecanic sa-l regleze................CINCLUZIE IN SEPTEMBRIE AM SCHIMBAT CARBURATORUL :banana: ERA DEREGLAT IN ASA HAL INCAT NU AM AVUT CE FACE. In final am agsit un mecanic specializat pe 2 T si a reusit s-o puna pe picioare...........

 

TINE MINTE CA NU ORICINE SE PRICEPE LA 2T............VAZUTE, PROBATE, PATITE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburatorul este brici, motorul tzinea 1500 de rot/min ralanti fix, fie ca veneam dupa frana de motor sau de pe liber, pana sa ii fac ultima operatziune de pus ulei + benzina. Treaba este ca mi-am facut calculele gresit, am pus uleiul in rezervor, apoi benzina (eu calculasem ca pun ulei pentru vreo 10 litri, dar au intrat numai 5 :grinbandit: - o dovada in plus ca am un carburator reglat bine, ca e economic).

 

Ziceti-mi cum e cu fumul, daca e normal sa scoata sau nu (eu pun ulei Agip de 2T).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal sa scoata fum. Ai grija cu reglajul pompei ca daca o lasi cateva minute fara ungere prajesti motorul.Daca pompa de ulei baga numai in carburator sa faca amestecul, as recomanda sa renunti la serviciile ei. Poate va scoate mai mult fum sau se va mai inneca motorul pana ii dibuiesti proportia buna dar nu risti un RK motor.Plus ca ritualul de amestecare in rezervor la benzinarie e distractiv :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boooon.... asa ma gandeam si eu, e naspa rau senzatzia de intrebare daca "mai baga pompa sau nu ....", cred ca astia au inventat-o doar din cauza normelor de poluare. A... circuitul care baga ulei in biela da... ar fi fost ceva, ar fi meritat sa pastrez pompa, dar la mine, din cate am vazut eu, nu e cazul de asa ceva, pompa nu are decat o iesire, care livreaza ulei in carburator, mai precis la limita unde se termina carburatorul si incepe galeria de admisie... Cat priveste "ritualul", mi-e teama ca nu prea am motiv sa-l practic, eu zic ca e suficient sa pun uleiul in rezervor inainte de a baga benzina din pompa - in momentul asta se amesteca ea un pic. In al doilea rand, gilerica mea are doua rezervoare - unul sus, de plastic si unul pe sub motor, din tabla si o pompa de benzina care plimba benzina dintr-un rezervor in altul si o amesteca de o ia naiba... Cred ca pe principiul asta o sa merg... deconectez cablul de actzionare a pompei de ulei si raman doar pe amestecul din rezervor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca pe principiul asta o sa merg... deconectez cablul de actzionare a pompei de ulei  si raman doar pe amestecul din rezervor.

Sau si mai simplu, nu mai pui ulei in rezervorul pt pompa si gata :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yap... deocamdata am rezolvat-o cum am zis, am deconectat cablul care actioneaza pompitza de ulei (ii regleaza debitul) si motorul nu mai scoate fum, decat putzin, pana se incalzeste. Sper ca Agip-ul sa nu lase reziduuri, sa se arda in timp, acum ca a revenit la o proportzie buna relativ la benzina. Axa, daca scoteam uleiul din rezervorul de ulei riscam sa se goleasca de tot instalatzia si apoi sa inceapa sa-mi traga aer fals prin orificiul prin care in mod normal se livreaza ulei. Deocamdata astept sa termin rezervorul asta de benzina cu ulei, apoi o sa trec pe pompa cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 17 years later...
La 24.03.2005 la 22:50, tro5 a spus:

Poti sa renunti doar daca pompita nu mai alimanteaza si separat motorul (rulmentul de la biela parca). la mine pompita face mai multe amesteca benzina cu uleiul si "arunca" separat prin 2 locuri ulei in motor. Asa ca nu pot sa renunt la pompita. Vezi la tine cum sta treaba.

Pt a regla pompita la suzuki am 3 semne pe traseul cablului care actioneaza pompita minim, mijloc, maxim. Pe fereasta de la carburator exista la mijloc un semn. Atunci cand tragi de acceleratie si semnul de pe fereastea ajunge la mijlocul te opresti. el trebuie sa coincida cu semnul de mijloc de la pompita. Daca nu ajustezi intinderea cablului. Daca nu ei inteles din exprimarea incerc sa caut ceva poze

Salut am un suzukhi Hokuto imi puteti zice ungerea la biela o face prinpomba dela ulei?

Salut am un Suzukhi hokuto imi puteti zice ungerea la rulmentu de la biela o face prin cele 2 intrari in motor ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...