Jump to content

Recommended Posts

Am schimbat toate placile de ambreiaj si cele patru arculete, am lasat un mic joc la maneta de ambreiaj, si tot patineaza daca dau gaz dupa 7 -8 mii de ture :grinbandit:

Voi ce parere aveti?

Link to post
Share on other sites
Am schimbat toate placile de ambreiaj si cele patru arculete, am lasat un mic joc la maneta de ambreiaj, si tot patineaza daca dau gaz dupa 7 -8 mii de ture :grinbandit:

Voi ce parere aveti?

Banuiesc ca nu ai pus vre-un aditiv in ulei. Ca daca ai pus unul cu teflon... nu e de bine.

Link to post
Share on other sites
Banuiesc ca nu ai pus vre-un aditiv in ulei. Ca daca ai pus unul cu teflon... nu e de bine.

Vedeti deci nu are treaba aditivul cu patinatul ambreiajului dupa cum gresit se crede.

Ce moto ai de are doar patru "arculete". Ori e lipsa ceva pe acolo placi de metal sau discuri cu ferodo. Ori nu e pus ceva bine sau nu ai tensionat suficient arcurile.

Link to post
Share on other sites

Suzuki gsx750 F/ 2004, 20.000 km. Sunt toate placile si arculetele noi. Mai e un reglaj la ambreiaj jos la motor, un surub cu o piulita pe el, care am inteles ca trebuie sa aiba un mic joc . I-am lasat un mic joc si patineaza si mai tare...Nu stiu ce sa-i mai fac :grinbandit:

Edited by Bracio
Link to post
Share on other sites

Parerea mea:

Daca esti convins ca placile (ferodourile/placile metalice) sint ok, arcurile sint ok, si strinse (la unele motoare nu ai posibilitatea sa le stringi mai mult cu o piulita, sint fixate fara posibilitate de stringere, si daca arcurile sint moi, poti pune saibe sub ele), uleiul este fara aditivi, cablul are joc, atunci eu zic asa: Fie mai ai posibilitatea de a regla jocul din alta parte (aici ma refer la un bolt cu filet care e centrul ambreiajului (ar trebui sa se vada cu capacul dat jos), de obicei e crestat la mijloc pt surubelnita, si are si o piluta cu care-l intepenesti dupa ce l-ai reglat, e cam prin acelasi loc unde sint arcurile, dar central, si apasa asupra boltului care e actionat prin pirghie de la maneta de ambreiaj), fie ai un sistem cu cremaliera si cind ai pus capacul de la ambreiaj l-ai debreiat un pic..

Edited by mig
Link to post
Share on other sites

Cred ca de chestia cu un alt reglaj al jocului, in cazul in care totul e ok, ai putea sa-ti dai seama daca debreiaza foarte repede (respectiv daca tragi destul de putin de maneta de ambreia), si el deja a debreiat

Link to post
Share on other sites

Daca debreiaza prea repede, fie e jocul prea mic, fie sint uzate placile si a scazut jocul. In principiu e bine sa debreieze ceva mai tirziu, probabil ca pe la jumatea cursei e ok, ideea e sa aibe un joc suficient astfel ca in cazul in care e cu diafragma, rulmentul de presiune sa nu se invirta permanent, iar cind e cu arcuri sa fie complet cuplat cind e pe liber

Link to post
Share on other sites

Acum am vazut ca ai si surubul ala de pe ambreiaj...Pai in principiu, daca-l desfiletezi ( respectiv iese mai in afara) ii cresti jocul, iara daca-l infiletezi, scade jocul. Oricum poti verifica asa: Scoate-l complet, baga motorul in viteza, trage ambreiajul si impinge-l. Ar trebui fie sa nu debreieze, fie sa o faca incomplet, fie spre capatul cursei manetei de ambreiaj. Insurubeaza-l complet, baga-l in viteza si incearca sa-l inpingi. Atunci o sa constati ca a ramas debreiat, sau la o actionare usoara a manetei de ambreiaj debreiaza deja.

Eu as zice cam asa: Desurubeaza-l complet (sa fie complet cuplat ambreiajul), Regleaza jocul la maneta sa ai vreo 5 mm joc. Daca nu decupleaza deloc, sau f tirziu, mai stringe de surubul de jos pina obtii o decuplare completa pe la jumatea cursei manetei de ambreiaj sau chiar 3/4.

Edited by mig
Link to post
Share on other sites

Uite ca ar fi interesant sa facem un fel de concurs,cu cine ghiceste defectiunea.

Asa ca vin si eu cu o varianta,adica defectiunea destul de des intilnita cind se uzeaza fie oala(pinionul interior ce e cuplat mecanic cu cutia de veteze) sau coroana(pinionul exterior ce e cuplat mecanic cu arborele).Ma refer la uzura aparuta in zona de contact a discurilor de ambreiaj cu coroana sau "oala" interioara.Cind aceasta uzura apare,se formeaza ca niste adincituri(zimti) acolo unde calca discurile.Astea intra in adinciturile formate in urma uzurii si nu mai calca cum trebuie pe discurile de otel dintre ele.

Un prim simptom al acestei defectiuni consta in aparitia unor batai in motor la ralanti,caz in care te sperii degeaba ca e dus arborele.De fapt el e intact,numai discurile de ambreiaj joaca in uzura formata,ele nefiind in sarcina.Decum cuplezi cutia si lasi ambreiajul,dispare orice zgomot.

Metoda cea mai la indemina e sa pilesti drept adinciturile,dar e o solutie provizorie,care tihne poate doar un sezon-doua pina ce se uzeaza din nou.Cel mai corect e sa cumperi o "oala"noua-cam 100 de euro sau o coroana noua-cam 300 de euro.

 

Deci Bracio-Man! Zi cine cistiga!

Link to post
Share on other sites
Uite ca ar fi interesant sa facem un fel de concurs,cu cine ghiceste defectiunea.

Asa ca vin si eu cu o varianta,adica defectiunea destul de des intilnita cind se uzeaza fie oala(pinionul interior ce e cuplat mecanic cu cutia de veteze) sau coroana(pinionul exterior ce e cuplat mecanic cu arborele).Ma refer la uzura aparuta in zona de contact a discurilor de ambreiaj cu coroana sau "oala" interioara.Cind aceasta uzura apare,se formeaza ca niste adincituri(zimti) acolo unde calca discurile.Astea intra in adinciturile formate in urma uzurii si nu mai calca cum trebuie pe discurile de otel dintre ele.

Un prim simptom al acestei defectiuni consta in aparitia unor batai in motor la ralanti,caz in care te sperii degeaba ca e dus arborele.De fapt el e intact,numai discurile de ambreiaj joaca in uzura formata,ele nefiind in sarcina.Decum cuplezi cutia si lasi ambreiajul,dispare orice zgomot.

Metoda cea mai la indemina e sa pilesti drept adinciturile,dar e o solutie provizorie,care tihne poate doar un sezon-doua pina ce se uzeaza din nou.Cel mai corect e sa cumperi o "oala"noua-cam 100 de euro sau o coroana noua-cam 300 de euro.

 

Deci Bracio-Man! Zi cine cistiga!

Se cunoaste ca ai fost Comunist inainte de a deveni Japonez. Asa se intampla la mobre nu la motoare.

Link to post
Share on other sites

Tot motoare is toate,si alea japoneze si alea comuniste,depindecit de uzate sint.Am scris mai sus asta ca am vazut anul trecut asemenea defectiune la un FZR(remediat partial cu pila,apoi cumparat coroana noua) si la un GPZ(remediat prin inlocuire cu coroana noua).Acuma e drept ca la comuniste apare mai frecvent defectiunea asta,poate pt. ca is materialele mai proaste.Asta nu inseamna ca japonezele nu is expuse uzurii.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

:crack: si la cbr-ul meu se manifesta la fel...daca trag maneta de ambreiaj...dispare zgomotul

 

 

salutare..

 

care ar fi costul reparatiei unei asemenea probleme ?

si eu am la cbr-ica mea un zgomot similar..un fel de huruit destul de discret ce-i drept atunci cand las am breiajul si sunt pe neutru...

ai idee cat ar costa ?

 

 

merci..

 

sorin. :crack:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...