Just_John Postat Ianuarie 19, 2008 Share Postat Ianuarie 19, 2008 (editat) Ello there!! Deci: F650 din '96: descarcat bateria in cam o zi (poate 30 km prin trafic) - am incercat cu trei baterii - cea veche, 2 de 6V puse in serial/paralel (da, stiu.. ), plus una noua.. no luck, la fel!! Bagat in service, dar omu' nu prea stie ce si cum la BMW - nu despre asta vorbesc.. Mi s-a tot spus ca e de la releul de incarcare, dar ca poate duce si mai departe, la stator sau alternator.. Am masurat azi cu un prieten fazele, si-mi arata aproape 3V pe doua dintre ele, si cam 1.5V pe a treia.. Daca deconectez releul, toate indica la fel - aproximativ 13V, pana la 30sicevaV la turatii mai mari.. E numai de la releu?? valorile sunt corecte?? Vreau sa fiu sigur ca nu schimb releul degeaba, si ca nu-l schimb doar ca sa-l rup si pe cel nou.. Multumesc anticipat John PS: Mentionez ca manualele pe care le am sunt in spaniola si germana (pdf), si ma uit cam crucis in amandoua (sunt destul de paralel la electronica, si foarte paralel la mecanica).. Editat Ianuarie 19, 2008 de Just_John Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ocs Postat Ianuarie 20, 2008 Share Postat Ianuarie 20, 2008 Salve PS: Mentionez ca manualele pe care le am sunt in spaniola si germana (pdf), si ma uit cam crucis in amandoua (sunt destul de paralel la electronica, si foarte paralel la mecanica).. Cu engleza cum stai? Eun site obligatorie pentru posesori de F650 http://faq.f650.com/FMainIndex/Electrical.htm In general alternatoarele trifazice scot valori la turatii mari peste 30 de volti. Deci se pare ca regulatorul este dus. Dar daca esti paralel cu electronica mai bine duci la un service decat sa mai tarziu... uff, ocs. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat Ianuarie 20, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2008 Salve Cu engleza cum stai? Eun site obligatorie pentru posesori de F650 http://faq.f650.com/FMainIndex/Electrical.htm In general alternatoarele trifazice scot valori la turatii mari peste 30 de volti. Deci se pare ca regulatorul este dus. Dar daca esti paralel cu electronica mai bine duci la un service decat sa mai tarziu... uff, ocs. Cu engleza stau la cote mari, si pe saitu' ala m-am tot uitat.. acu', ca nu m-oi fi uitat la ce trebuie, e partea a doua.. M-am uitat in principal aici, insa uamenii nu dau si valorile FARA regulator.. oricum nu pun eu aparatul pe el, ca n-am.. Iar la service.. Merci pentru raspuns, totusi.. o sa iau la purecat mai in detaliu saitu', ca uamenii evident stiu despre ce vb.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paco Postat Ianuarie 20, 2008 Share Postat Ianuarie 20, 2008 ai luat un releu nou saracule si nu la facut la servis?luati -va motociclete pe care le puteti intretine saracule Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat Ianuarie 20, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2008 ai luat un releu nou saracule si nu la facut la servis?luati -va motociclete pe care le puteti intretine saracule Primo: Controleaza-ti limbajul, copilu', ca nu te-a jignit nimeni, si nici nu te-a invitat sa-ti dai cu parerea!! Secundo: N-am luat releul inca, asta e urmatorul pas.. Terzo: O sa trimit raspunsul tau unui moderator, poate un mic warn o sa te calmeze.. vad ca nici n-ai "intrat" bine pe forum si te dai rotund.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paco Postat Ianuarie 20, 2008 Share Postat Ianuarie 20, 2008 scuze nu am vrut sa jicnesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Ianuarie 20, 2008 Share Postat Ianuarie 20, 2008 Daca statorul nu e scurtcircuitat la masa (asta se masoara cu ohmetrul cu releul decuplat) e foarte posibil sa fie releul defect. pentru stator ar mai fi un test Asa cum s-a mai spus anterior : Fara sarcina sarcina tensiunea fazelor statorului poate urca la peste 60 V . Totusi mai relevant ar fi un test al puterii furnizate de catre cele 3 faze ale generatorului (cel mai usor se poate testa la relanti cu sarcina unui bec de far 12V60W masurand tensiunea alternativa la bornele acestuia pentru cele 3 combinari intre firele galbene -daca urca la peste 12 V e OK) Daca generatorul e in regula poti cumpara linistit un regulator nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Mihasan Postat Februarie 9, 2008 Share Postat Februarie 9, 2008 Nu stiu daca te ajuta cu ceva, dar daca releul de incarcare (acel voltage regulator) e dus mai apar niste manifestari la motor: porneste si se opreste foarte repede daca e rece si ai socu tras, se incalzeste greu, odata incalzit nu trece de 4000 de ture ( lipsa de putere imediat inaite ca releul sa se arda, zgomote ciudate in toba la fel inainte de a se arde, becuri de far arse frecvent). Simptomele dispar total daca scoti releul din circuit, si motorul merge normal. Cand a cazut la mine, parca Orestte a citit 15-20 de V cu el busit, fara el din pacate nu mai stiu. Daca nu frige peste 2 saptamani aduc motoru si il pot masura fara voltage regulator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat Februarie 9, 2008 Autor Share Postat Februarie 9, 2008 Nu stiu daca te ajuta cu ceva, dar daca releul de incarcare (acel voltage regulator) e dus mai apar niste manifestari la motor: porneste si se opreste foarte repede daca e rece si ai socu tras, se incalzeste greu, odata incalzit nu trece de 4000 de ture ( lipsa de putere imediat inaite ca releul sa se arda, zgomote ciudate in toba la fel inainte de a se arde, becuri de far arse frecvent). Simptomele dispar total daca scoti releul din circuit, si motorul merge normal. Cand a cazut la mine, parca Orestte a citit 15-20 de V cu el busit, fara el din pacate nu mai stiu. Daca nu frige peste 2 saptamani aduc motoru si il pot masura fara voltage regulator. Probleme cu becuri arse n-am avut inca, dar nici n-am prea avut cand sa am, ca am facut cam 1000-1200 km cu el de cand l-am luat.. de pornit si oprit n-as sti sa spun.. Acum am alta problema (cu toate ca nu sunt sigur ca am rezolvat-o pe asta): sambata trecuta l-am pornit si m-am pus pe masuratori, dar n-am rezistat mult, ca era frigu' dracului.. Asa ca am luat bateria si am revenit a doua zi.. Si n-a mai luat contact deloc.. nush de ce, n-am umblat la nimic, n-am scos nici o mufa.. Am masurat la bornele bateriei si la mufa de la releu, si pana acolo trece curent, dar mai departe n-am ajuns (tot din considerente de dejte inghetzate).. Saptamana viitoare o sa sun iar la cei de la service-ul BMW, pentru o diagnosticare (acum baietii sunt in mutare).. Merci pentru raspunsuri, cand aflu ce si cum o sa pun si raspunsurile si eventual rezolvarile, in caz ca mai are cineva probleme!! John Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_evil Postat Februarie 9, 2008 Share Postat Februarie 9, 2008 pornesti motorul pe baterie (scoti releul de incarcare inainte sa pornesti motorul) si masori intre fazele cele galbene si masa si trebuie sa ai minim 40 de volti alternativ si cand turezi creste pana la 75 de volti alternativi....cand bagi releul trebuie sa scoata minim 13 volti continuu.Daca nu te descurci da-mi un tel stefan 0741579183 ne cunoastem noi sunt sotul Elenei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat Februarie 9, 2008 Autor Share Postat Februarie 9, 2008 pornesti motorul pe baterie (scoti releul de incarcare inainte sa pornesti motorul) si masori intre fazele cele galbene si masa si trebuie sa ai minim 40 de volti alternativ si cand turezi creste pana la 75 de volti alternativi....cand bagi releul trebuie sa scoata minim 13 volti continuu.Daca nu te descurci da-mi un tel stefan 0741579183 ne cunoastem noi sunt sotul Elenei. Cam asta mi-au spus si altii, si asta voiam sa masor.. dar.. n-am apucat.. din cauza problemei cu contactul.. mi s-a spus ca s-o fi oxidat o mufa, ceva.. intr-o noapte?? Elena?? Elena.. Nush, acum nu-mi vine in minte.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 9, 2008 Share Postat Februarie 9, 2008 In primul rand trebuie sa identifici din manual tipul alternatorului, la boxere cel putin, BMW utiliza varianta de alternator cu excitatie electrica ( ca la cele mai multe alternatoare auto) , daca si la modelul tau e la fel atunci fara releu e normal sa ai tensiuni f mici intre faze. Daca totusi ai varianta de alternator cu excitatie permanenta ( cu magneti), fara releu si automat fara punte redresoare intre faze trebuie sa ai tensiuni mari de ordinul zecilor de volti (30-80V in fct de turatie).In acest caz cand masori trebuie sa pui aparatul pe tensiuni alternative. La ultima problema e posibil sa se fi ars vreo siguranta, incepe verificarile cu ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.