Sari la conținut

Ulei Foarte Ieftin Si De Cea Mai Indoielnica Calitate


daseth
 Share

Postări Recomandate

In tutorialul de pus motocicleta la pastrare peste iarna se sugereaza inlocuirea uleiului vechi cu unul de slaba calitate si ieftin, care sa fie schimbat odata cu inceputul noului sezon.

 

Intrebarea e unde gasesc un ulei 10W40 cat mai ieftin, care sa nu-mi scoata din buzunar tot atat cat dau pe un Motul sa zicem? Cam ce pret face un ulei sa fie foarte ieftin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, nu conteaza ca vine primavara. sa ignoram aspectul ca se cam face vreme de dat si sa ne concentram pe intrebarea care ramane in picioare: unde gasesc uleiul cel mai ieftin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cumpara M40 de la piese auto si la primavara il scurgi. Gasesti la 4-5 Ron. Nu porni motorul in schimb.

Defapt schimbatul uleiului inainte de punerea la pastrare nu mi se pare necesara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vad rostul acestei operatii ........ cu ce crezi ca face mai bine " uleiul de proasta calitate " fata de uleiul folosit care se afla deja in motor :friends: .... iti zic io .... nu face nimic in plus ! .......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu unul am citit topicul de 2 ori ma asteptam sa fie de prin noiembrie dar nah...... frate...wake up sa anuntzat un februarie calduros mai bine pune gaz de banii aia si jar....lasa conservatul ca asta a fost acum 3 luni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca este o operatiune eficienta...pt ca operatia se face doar pt perioade lungi de timp...daca totusi vei face acest lucru atunci cind va veni vremea sa schimbi uleiul prost cu unul bun nu vei putea scurge tot uleiul va mai ramine o pelicula din vechiul ulei, care dupa o perioda se va amesteca cu uleiul nou si va face 'spuma'.pt ca doua uleiuri nu se pot amesteca chiar daca au acelasi indicativ 10w40.mai bine schiba uleiul vechi cu unul nou si porneste din cind in cind motorul sa urce uleiul pe piston sau pistoane :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de raspunsuri.

sunt la fel de nerabdator ca si voi sa ii dau drumu pe sosea. topicul este pur informativ.

 

cat despre motive pentru care i-ai da sa "bea" ceva ieftin se mai gasesc ele pe pamantul asta. de exemplu poti avea antigel in ulei. am citit ca dupa ce-ti rezolvi problema care cauzeaza scurgerea categoric vrei sa schimbi uleiul. si inainte de a baga uleiul bun ar fi bine sa-i dai niste ulei ieftin. lasi motrul sa ruleze vreo 10 minute, scurgi si abia apoi pui uleiul de calitate. asta ca sa scoti resturile de antigel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul uzat este acid.Asta e filosofia pt care nu se lasa in motor.Si cu atat mai mult nu se porneste un motor cu uleiul care a stat mult timp in el.Dar chestia asta se face daca motorul sta degeaba toata iarna. Dar daca n-ai facut treaba asta la inceputul iernii acum o faci degeaba.In locul acestei operatiuni iti recomand spalarea motorului cu "oil flush" sau ceva de genul asta. E un lichid special pt spa;at motorul.Dai jos uleiul vechi, bagi oil flush ul il pornesti putin, il dai afara si apoi bagi ulei bun.Instructiunile detaliate de utilizare le gasesti pe flaconul de oil flush.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun...hai ca incepem sa ajungem la niste concluzii.

 

1. deci un ulei uzat lasat la iernat nu e prea mare afacere pentru bunastarea motorului. cel mai bine e sa folosim oil flush daca se cere schimbarea uleiului sau sa pornim motocicleta periodic (eventual sa o limbam chiar).

 

si 2. cel mai ieftin ulei e undeva la 5 lei/ litru si se numeste M40. si informatia asta isi are utilitatea ei. cel putin pentru cei care vor sa urmeze pas cu pas manualul de pus motorul la iernat (facem abstractie de faptul ca suntem foarte aproape de inceputul sezonului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun...hai ca incepem sa ajungem la niste concluzii.

 

1. deci un ulei uzat lasat la iernat nu e prea mare afacere pentru bunastarea motorului. cel mai bine e sa folosim oil flush daca se cere schimbarea uleiului sau sa pornim motocicleta periodic (eventual sa o limbam chiar).

 

si 2. cel mai ieftin ulei e undeva la 5 lei/ litru si se numeste M40. si informatia asta isi are utilitatea ei. cel putin pentru cei care vor sa urmeze pas cu pas manualul de pus motorul la iernat (facem abstractie de faptul ca suntem foarte aproape de inceputul sezonului)

 

e ok cu conditia sa nu pornesti motorul cat sta sau sa ii faci plimbari scurte. las-o acolo unde e, pune bateria pe un redresor automat (e vreo 10-12 euro unul). mai bine ii iei un ulei moto, poate sa fie si cel mai ieftin, il pui in locul celui uzat, primavara il scoti si il pui la pastrat si tot asa. nu conteaza ca isi pierde proprietatile de ungere daca sta uleiul. pe perioada iernii nu e folosit decat impotriva ruginii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se porneste motorul japonez cu M40 adica monograd 40 la rece, exista chair riscul unor defectiuni mecanice pe circuitul de ungere, in primul rand pompa de ulei.

Peste iarna uleiul vechi "acid" sau uleiul nou, in speta licoarea M40, coboara oricum in baia de ulei. De aceea la iernare prelungita se pune ulei "in capul pistonului".

 

Parerea mea este sa lasi uleiul vechi si sa nu-l amesteci cu toate porcariile, mai ales daca e vorba de ulei sintetic si din cand in cand sa mai dai o pedala/un buton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca nu pornesti motocicleta cand ai ulei prost in ea tot va trebui sa o pornesti si sa o lasi sa se incalzeasca atunci cand il dai jos.Daca nu faci operatiunea asta iti va ramane ulei vechi in motor(oricum ramane dar mult mai putin) si iarasi nu e bine.

Proceura care mie mi se pare cea mai corecta e ulei nou, ulei in capul pistoanelor si atat. Nici pornirile ocazionale nu prea se recomanda pt ca se produce condensul care ataca esapamentul.

Oricum iernile vor fi din ce in ce mai scurte asa ca perioada de repaus va fi din ce in ce mai mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se porneste motorul japonez cu M40 adica monograd 40 la rece, exista chair riscul unor defectiuni mecanice pe circuitul de ungere, in primul rand pompa de ulei.

Peste iarna uleiul vechi "acid" sau uleiul nou, in speta licoarea M40, coboara oricum in baia de ulei. De aceea la iernare prelungita se pune ulei "in capul pistonului".

 

Parerea mea este sa lasi uleiul vechi si sa nu-l amesteci cu toate porcariile, mai ales daca e vorba de ulei sintetic si din cand in cand sa mai dai o pedala/un buton.

corect! are dreptate omu' :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropo de ''ps ulei in capul pistonului'': eu am pus odata la minsk un varf de seringa isr dupa 1 luna am incercat sa o pornesc si am inecato de a trebuit s-o intorc cu rotile in sus sa-i scurg tot lichidul din ea. toate astea din cauza uleiului pus in capul pistonului nu reusea sa se aprinda benzina si sa arda. nici nu vreau sa ma gandesc la un 4 in linie cu ulei pus in capul fiecarui piston :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu cu o intrebare. Eu nu am facut nici o pregatire pentru iarna, stiind/sperand ca o sa merg cu ea si pe timpul iernii. Pana la urma, din cauza unor probleme a stat o luna jumate pe bara. Asta se pune ca iernat? I-am facut vreun rau ca nu am schimbat ulei nimic pe perioada asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu cu o intrebare. Eu nu am facut nici o pregatire pentru iarna, stiind/sperand ca o sa merg cu ea si pe timpul iernii. Pana la urma, din cauza unor probleme a stat o luna jumate pe bara. Asta se pune ca iernat? I-am facut vreun rau ca nu am schimbat ulei nimic pe perioada asta?

atata timp cat nu ai pornito des a cate 10-15 min doar de dragul de a-i auzi motorul e ok. n-are ce sa se intample. eu chiar azi am facut prima iesire(50 km) pe anul asta si s-a comportat la fel ca inainte sa o bag la iernat (acum 2 luni) si fara sa-i schimb ulei, bujii. oricum la urmatoare iesire o sa ies cu un ulei nou care nu cred ca ar fi avut rost sa-l pun inainte de hibernare. :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cartile zic in felul urmator: uleiul se schimba inaintea punerii la iernare. Se foloseste uleiul recomandat de producatorul motocicletei, si nu un ulei ieftin sau subtire. In cilindru se pune un pic de water dispersant (spray WD40), si fara bujie dai cateva pedale. Dupa aia pui bujiile inapoi, si astepti pana la primavara fara sa o pornesti. PORNIREA UNUI MOTOR IARNA, CATEVA MINUTE, FARA SA UMBLI MACAR 20 KM CU EA, E GRESEALA. (scuze caps) Asta din cauza ca din arderea benzinei se formeaza apa, care intra la segmenti, blocandu-i. Daca circuli mai mult, apa se evapora. Dar dupa aia iar trebuie sa o conservi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropo de ''ps ulei in capul pistonului'': eu am pus odata la minsk un varf de seringa isr dupa 1 luna am incercat sa o pornesc si am inecato de a trebuit s-o intorc cu rotile in sus sa-i scurg tot lichidul din ea. toate astea din cauza uleiului pus in capul pistonului nu reusea sa se aprinda benzina si sa arda. nici nu vreau sa ma gandesc la un 4 in linie cu ulei pus in capul fiecarui piston :friends:

 

N-ai reusit sa o pornesti din cauza tobei colmatate.Daca ai fi scos sita din toba din cateva pedale ar fi luat-o.Si dupa ce o pornesti, ii maresti putin relanti-ul si bagi sita la loc.O lasi sa mearga vreo 15 minute si o sa te miri de cata mizerie o sa scuipe pe toba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atata timp cat nu ai pornito des a cate 10-15 min doar de dragul de a-i auzi motorul e ok. n-are ce sa se intample. eu chiar azi am facut prima iesire(50 km) pe anul asta si s-a comportat la fel ca inainte sa o bag la iernat (acum 2 luni) si fara sa-i schimb ulei, bujii. oricum la urmatoare iesire o sa ies cu un ulei nou care nu cred ca ar fi avut rost sa-l pun inainte de hibernare. :friends:

 

Nu am pornit-o, dar tocmai ii schimbasem uleiul cu vreo 500 1000km in urma, si nu a fost deloc ieftin. Sa inteleg ca trebuie sa il schimb din nou dupa o luna de nepornit si 0km? :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie minsk l mi-a facut faza de genu vara.Tot asa neprnit vreo luna. Tot asa se ineca, bagam bujie uscata iar o uda, pana mi-a venit ideea cu toba. Iti dai seama ca daca n-a mai pornit vara cu mizeria in toba, imagineaza-ti ca iarna mizeria aia mai si ingheata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...