Sari la conținut

Alegere Grad Vascozitate Ulei


sorinm
 Share

Postări Recomandate

salut

 

suzuki gsxr 600 , 2000, 45000 Km, consuma cam 1 L de ulei la mia de Km, mers mai forjat...stiu..e normal un consum de ulei la un mers mai sportiv..dar eu ii folosesc motul dublu ester 300v 10w40(10w40 scrie si pe capacul motor) si e cam scump, are ceva daca ii bag un 15w50 tot dublu ester? ma refer ca avand ceva km la bord, un ulei mai gros nu are cum sa aibe niste efecte negative

 

ce parere aveti ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

f bine, baga-i 15w-50 la temp ridicate ramane mai vascos, dar are motul si la vascozitatea asta?

Chiar 1 l la 1000 mi se pare cam mult, poate dak bagi cu 50 nu o sa mai fie asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau, decat sa bagi o caruta de bani in ulei, mai ales daca faci mai mult de ~5000 km/an, dai tot cam atat pe un set se segmenti si eventual semeringuri de supape si rezolvi problema. In plus, in felul asta mai aduci si niste ponei scapati pe langa pistoane inapoi in herghelie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in general motoarele vin proiectate sa functioneze cu un anumit tip de ulei care are o anumita vascozitate la o anumita temperatura. e contraindicat sa pui alta vascozitate decat cea indicata de casa constructoare. 15W50 e un ulei care se foloseste ptr Vtwin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

 

suzuki gsxr 600 , 2000, 45000 Km, consuma cam 1 L de ulei la mia de Km, mers mai forjat...stiu..e normal un consum de ulei la un mers mai sportiv..dar eu ii folosesc motul dublu ester 300v 10w40(10w40 scrie si pe capacul motor) si e cam scump, are ceva daca ii bag un 15w50 tot dublu ester? ma refer ca avand ceva km la bord, un ulei mai gros nu are cum sa aibe niste efecte negative

 

ce parere aveti ?

Daca motorul iti papa ulei inseamna ca ai nevoie de segmenti noi si probabil cu o cota mai mare.

 

Prima cifra din codul uleiului spune cat de bine se comporta la temperaturi joase (tipic 10=iarna, 15=primavara/toamna, 20=vara, 30=basculanta Diesel vara). A doua cifra din codul uleiului spune cat de bine/prost se comporta la temperaturi inalte, asa ca tipic 30=ulei prost, 40=ulei bunicel, 50=ulei bun, 60=tine mai bine decat 50 la curse. 15W50 mie mi se pare ulei sintetic absolut adecvat pentru primavara/toamna, probabil motorul ti se va uza cam tare vara cu asa ceva si probabil nu o sa plece la prima cheie la -10 grade iarna...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca motul 10w40 iese pe toba , de ce nu folosesti castrol 10w60 sau un ulei cu grad de vascozitate mai mare , un 20w40 . producatorul doar recomanda sa folosesti 10w40 , nu te obliga. daca ai circula cu moto in grecia sau turcia , ce ulei ai folosi ? daca ai circula in finlanda sau anglia ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hm, interesant ce ziceti voi. Dar daca producatorul recomanda si 10W si 20W, tu ce faci, nu ii pui 15W? Indicativul 15W inseamna ca nu e recomandat la temp mai mici de 10 grade, 10W merge de la 0 grade (cine draq merge cu motocicleta de viteza la 0 sau chiar la 5 grade) asta e lucrul cel mai imp. 5w bagi la masina ca mergi iarna pe ger.

 

@pmoldovan nu stiu dc zici ca 15-50 e un ulei de primavara toamna, eu cred ca 10-40 e un ulei de primavara toamna si chiar de vara daca mergi potolit si nu prin oras, 15-50 e un ulei de vara/circuit si alte nebunii.

@mac unele uleiuri 15-50 sunt pt superbike, unele pt choopere, ambele sunt 100% sintetice

Ciudat e faptul ca unele manuale dau 10-40 si 20-50 si chiar 10-50, asa ca de ce sa nu pui 15-50. Asta e un ulei disponibil de putin timp in formula 100% sintetica si deaia nu apare pe unele manuale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in general motoarele vin proiectate sa functioneze cu un anumit tip de ulei care are o anumita vascozitate la o anumita temperatura. e contraindicat sa pui alta vascozitate decat cea indicata de casa constructoare. 15W50 e un ulei care se foloseste ptr Vtwin.

 

 

 

nu poate fi mai gresit, cum sa fie 15w50 SPECIAL pentru VTWIN, intr-adevar pe un site scrie ca motul 7100 20w50 este pentru motoarele harley care vin de obicei in V. indicativul 50 mi se pare mai mult decat bun pentru temperaturile care vor urma vara, mai ales ca nu iesi cu supersportu la drumuri lungi si este utilizat in special prin oras. Segmentarea iese din discutie, nu pierde compresie, pur si simplu schimb de obicei aproape de rosu cand consider ca sunt in siguranta si e normal sa se duca uleiul, iar chiar daca pierde compresie nu se merita segmentat, mai bine gasesc un motor nedesfacut cu tot cu cutie la SH, parerea mea, un motor de japoneza care a fost umblat si nu are piese de la mama lui puse de un chinez la loc, nu mai e ca unul nedesfacut

 

Am optat sa pun la schimb motul 15w50, as fi pus si ceva cu indicativul 60 daca as fi gasit pe piata de la motul sa fie din gama 300v. Dupa parerea mea 300v-ul este cam scump dar alta alternativa nu exista de la motul decat 7100 20w50 care mi se pare un ulei prea slab si putin cam gros la pornire, sau ma insel, este bun 7100-le 20w50 la o sportiva ?

 

multumesc tuturor de sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...