Jump to content

Pierde Putere Cind Accelerez Sa Plec De Pe Loc


vapi
 Share

Recommended Posts

Salut,

 

Asta toamna am observat ca din cind in cind pierdeam putere daca plecam de pe loc in curba, cind sarcina e oarecum mai mare decit cind pleci de pe loc in linie dreapta.

Recent am segmentat motorul, am pus role noi, am verificat cureaua, curatat carburatorul si pare ca nimic nu s-a schimbat in bine :burnout:.

Ridicat pe cric accelereaza fara probleme dar cind ma urc pe el si vreau sa plec de pe loc accelereaza cam pina in momentul in care vrea sa plece apoi brusc ii scade puterea si da sa moara.

Aveti idee care ar fi cauza?.

Merci.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Asta toamna am observat ca din cind in cind pierdeam putere daca plecam de pe loc in curba, cind sarcina e oarecum mai mare decit cind pleci de pe loc in linie dreapta.

Recent am segmentat motorul, am pus role noi, am verificat cureaua, curatat carburatorul si pare ca nimic nu s-a schimbat in bine :burnout:.

Ridicat pe cric accelereaza fara probleme dar cind ma urc pe el si vreau sa plec de pe loc accelereaza cam pina in momentul in care vrea sa plece apoi brusc ii scade puterea si da sa moara.

Aveti idee care ar fi cauza?.

Merci.

 

parca ai mai intrebat odata despre aceasi problema , in primu rand posteaza la discutii intre noi sau la service , ce`ar fi sa facem toti topic pt fiecare problema intampinata

in legatura cu problema ta asa am patit si yo cand mi`am pus acuma 2 sapt filtru de aer , isi trage prea mult aer sau ai amestecul prea sarac , incearca sa`i dai mai multa benzina din carb si regleaza debitul de aer

Link to comment
Share on other sites

parca ai mai intrebat odata despre aceasi problema , in primu rand posteaza la discutii intre noi sau la service , ce`ar fi sa facem toti topic pt fiecare problema intampinata

in legatura cu problema ta asa am patit si yo cand mi`am pus acuma 2 sapt filtru de aer , isi trage prea mult aer sau ai amestecul prea sarac , incearca sa`i dai mai multa benzina din carb si regleaza debitul de aer

 

N-am mai intrebat despre aceasta problema ci despre reglajul aerului la carburator si despre role.

Ai dreptate, mergea postat la service dar am vrut sa fie vazut repede si de cit mai multi. Asa am sanse mai mari sa primesc si un raspuns de la cineva care a patit la fel. Am cauta pe forum si parca don'juan a patit ceva similar si axi i-a dat niste sfaturi. N-am gasit raspuns daca a rezolvat problema.

Pot sa-ti dau zeci de exemple de topicuri care ar fi mers la 'discutii intre noi' sau 'service' si nu s-a suparat nimeni de ele. Pe mine nu m-au deranjat, si nu vad de ce te-a deranjat topicul meu.

 

Sa revenim la problema principala, sa vad daca vrei sa ma mai ajuti :burnout:.

Ziceai sa-i dau mai multa benzina din carb. Ce inseamna asta?

Sa-i dau relantiul mai sus? .. nu cred ca ajuta

Sa-i pun un jiglor cu gaura mai mare?

Sa-i ridic cuiul de la acceleratie? .. l-am ridicat deja cu o treapta ... fara success

 

Mai spuneai sa-i reglez debitul de aer. Adica?

Sa-i reglez surubul de aer? ... cineva spunea ca, conteaza doar la relanti... e adevarat ?

 

Mai am o intrebare. Cind infiletez surubul de aer practic ii reduc cantitatea de aer din amestec, corect?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

N-am mai intrebat despre aceasta problema ci despre reglajul aerului la carburator si despre role.

Ai dreptate, mergea postat la service dar am vrut sa fie vazut repede si de cit mai multi. Asa am sanse mai mari sa primesc si un raspuns de la cineva care a patit la fel. Am cauta pe forum si parca don'juan a patit ceva similar si axi i-a dat niste sfaturi. N-am gasit raspuns daca a rezolvat problema.

Pot sa-ti dau zeci de exemple de topicuri care ar fi mers la 'discutii intre noi' sau 'service' si nu s-a suparat nimeni de ele. Pe mine nu m-au deranjat, si nu vad de ce te-a deranjat topicul meu.

 

Sa revenim la problema principala, sa vad daca vrei sa ma mai ajuti :burnout:.

Ziceai sa-i dau mai multa benzina din carb. Ce inseamna asta?

Sa-i dau relantiul mai sus? .. nu cred ca ajuta

Sa-i pun un jiglor cu gaura mai mare?

Sa-i ridic cuiul de la acceleratie? .. l-am ridicat deja cu o treapta ... fara success

 

Mai spuneai sa-i reglez debitul de aer. Adica?

Sa-i reglez surubul de aer? ... cineva spunea ca, conteaza doar la relanti... e adevarat ?

 

Mai am o intrebare. Cind infiletez surubul de aer practic ii reduc cantitatea de aer din amestec, corect?

Multumesc.

 

si eu dupa ce mi-am pus filtru de aer facea exact acelasi lucru ... carburatoru era reglat pt filtru stock care sugea aer printr-o portiune mult mai mica ... si era deschis aerul aproape max dar un priet a venit a reglat strict aerul si dupa ... am avut in sprint incredibi; ... si acum inca il mai am

Link to comment
Share on other sites

si eu dupa ce mi-am pus filtru de aer facea exact acelasi lucru ... carburatoru era reglat pt filtru stock care sugea aer printr-o portiune mult mai mica ... si era deschis aerul aproape max dar un priet a venit a reglat strict aerul si dupa ... am avut in sprint incredibi; ... si acum inca il mai am

 

 

fratele meu ... spune exact cum a facut .. pe unde s-a bagat ..ce suruburi a strins ...etc....

 

eu stiu ca aerul se poate regla dintr-un singur loc... surubul de aer. Dar cineva a spus ca el conteaza doar la relanti ... iar mie imi sta bine motorul la relanti.

De unde , si cum, din alta parte pot sa reglez aerul ?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Lasi aerul asa cum e, si pui un jiclor mai mare cu 3-5 numere.

 

Nu cred ca-s in aceeasi situatie. Eu n-am schimbat filtrul de aer. Doar l-am curatat pe cel stock si nici asta nu era asa murdar ... ca-l mai curatasem anul trecut.

 

Te referi la jiclorul de benzina? Pe al meu scrie 62. Alt jiclor care sa se poata schimba n-am vazut.

 

Totusi, aerul intra in carburator pe la filtru si are cale directa catre admisie. Un singur lucru se afla in calea lui. Valva de care este prins cablul de acceleratie si cuiul. In momentul in care tragi de acceleratie valva se ridica tragind si cuiul in acelasi timp. Acum, creste si debitul de aer (se ridica valva) dar si cel de benzina (se ridica cuiul). Proportiile par a se pastra in timp ce tragi de acceleratie desi ar putea fi prea mult sau prea putin aer.

Trebuie sa se poata regla de undeva proportia optima, cea la care se obtine puterea maxima la ardere, si care sa se mentina pe toata cursa acceleratiei.

Surubul de aer, ar putea avea efect doar la relanti, cind valva ramane fixa (nu trage nimeni de acceleratie) si regland aerul poti obtine proportia optima benzina/aer (la relanti).

Link to comment
Share on other sites

yo zic prima oara sa muti garnitura aia de la cuiu pontou sa`ti dea maximum de benzina , dupa care strangi surubu de aer , pornesti scuteru ( o sa`ti moara trebuie turat),dupa care deschizi suburu pana incepe sa se tureze(cat crezi tu) si faci teste mergi cu el vezi cum trage , yo asa am facut si nu am schimbat jiglor si altele

 

 

apropo, inainte de toate astea,cand vedeam ca imi moare in sarcina , am scos bujia sa vad in ce stare e , neagra/alba/uda .... era alba amestec prea sarac , aaa ia zi`mi cand te urci pe el si ii dai gaz , se tureaza in draci ?? dupa care da sa moara ???

Link to comment
Share on other sites

te`ai uitat la ambreiaj spate ?s-ar putea sa ai sabotii uzati si sa`ti patineze ambreiajul.Nu`ti patineza si cureaua cand o iei de pe loc ?adica nu se aude un fluierat?

 

Am sa verific si treaba asta. Parca nu se aude nici un fluierat.

Ma gindesc ca daca ar patina ambreiajul sau cureaua nu mi-ar scadea turatia la motor.

In momemntul in care dau sa plec de pe loc nu numai ca nu pleaca dar simt cum scade turatia motorului, da sa moara, simt ca daca as continua sa accelerez s-ar opri. Asta e valabil numai in sarcina pentru ca ridicat pe cric motorul accelereaza fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

Am sa verific si treaba asta. Parca nu se aude nici un fluierat.

Ma gindesc ca daca ar patina ambreiajul sau cureaua nu mi-ar scadea turatia la motor.

In momemntul in care dau sa plec de pe loc nu numai ca nu pleaca dar simt cum scade turatia motorului, da sa moara, simt ca daca as continua sa accelerez s-ar opri. Asta e valabil numai in sarcina pentru ca ridicat pe cric motorul accelereaza fara probleme.

 

 

mai zic odata , inainte sa ne pui in practica sfaturile (daca le pui) tureaza motoru pe cric .... umpic mai mult ...joaca`te putin cu maneta :burnout: dupa care vezi in ce stare e bujia , daca capul bujiei este de culoare alba -amestec sarac , daca este neagra(cu funigine pe ea)-amestec bogat ,daca este de culoare "roshie" caramizie na ... inseamna ca e ok , dupa caz pui in practica sfaturile noastre

Link to comment
Share on other sites

yo zic prima oara sa muti garnitura aia de la cuiu pontou sa`ti dea maximum de benzina , dupa care strangi surubu de aer , pornesti scuteru ( o sa`ti moara trebuie turat),dupa care deschizi suburu pana incepe sa se tureze(cat crezi tu) si faci teste mergi cu el vezi cum trage , yo asa am facut si nu am schimbat jiglor si altele

apropo, inainte de toate astea,cand vedeam ca imi moare in sarcina , am scos bujia sa vad in ce stare e , neagra/alba/uda .... era alba amestec prea sarac , aaa ia zi`mi cand te urci pe el si ii dai gaz , se tureaza in draci ?? dupa care da sa moara ???

 

Ma urc pe el si accelerez ca la o plecare normala. Turatia creste treptat si in momentul in care da sa plece turatia motorului scade brusc parca ar vrea sa se opreasca. Rotile nu apuca sa se roteasca.

Am sa incerc treaba cu aerul, dar la cuiul pontou n-am nici o garnitura. El e prins direct de plutitor si sta in locasul in care trebuie sa culiseze. O singura garnitura este acolo, cea dintre camera plutitorului si corpul carburatorului.

 

Prea multe teste n-am apucat sa fac ca trebuie sa ma mai duc si la munca sa-mi pot plati taxele si ratele iar seara cind ajung acasa nu ma pot apuca sa accelerez scuterul linga bloc ca-mi iau borcane in cap.

Link to comment
Share on other sites

cuiu pontou care intra in membrana si dupa care intra in josu` carburatorului .... normal are 5 santuri in care este o saiba ce draq este cu o garnitua dedesupt , la mine saiba aia era pe mijloc , si acuma am mutat`o jos de tot .

 

sa`ti mai zic ceva ..la mine se acc de rupea pe cric , si cand ma suiam pe el si ii dadeam gaz la maxim o lua bine ...cand ajungeam pe la 30 la ora dadea sa se opreasca , nu se ineca sau altceva...aveam amestec sarac ...

Link to comment
Share on other sites

cuiu pontou care intra in membrana si dupa care intra in josu` carburatorului .... normal are 5 santuri in care este o saiba ce draq este cu o garnitua dedesupt , la mine saiba aia era pe mijloc , si acuma am mutat`o jos de tot .

 

sa`ti mai zic ceva ..la mine se acc de rupea pe cric , si cand ma suiam pe el si ii dadeam gaz la maxim o lua bine ...cand ajungeam pe la 30 la ora dadea sa se opreasca , nu se ineca sau altceva...aveam amestec sarac ...

 

Singurul cui care are santuri pe el si o saiba (siguranta) pe unul din santuri nu cred ca-i cuiul ponton ... ci acul valva (needle valve). Cuiul ponton e ala legat de plutitor si n-are decit un canal pe el ... ala cu care se prinde de plutitor (ponton din franceza).

 

Oricum, am inteles acum despre care cui e vorba ... ala care-i tras de cablul de acceleratie. Initial era pusa siguranta sus dar am mutat-o la mijloc. Am prins ideea ta ... veific maine.

Merci si noapte buna.

Link to comment
Share on other sites

Singurul cui care are santuri pe el si o saiba (siguranta) pe unul din santuri nu cred ca-i cuiul ponton ... ci acul valva (needle valve). Cuiul ponton e ala legat de plutitor si n-are decit un canal pe el ... ala cu care se prinde de plutitor (ponton din franceza).

 

Oricum, am inteles acum despre care cui e vorba ... ala care-i tras de cablul de acceleratie. Initial era pusa siguranta sus dar am mutat-o la mijloc. Am prins ideea ta ... veific maine.

Merci si noapte buna.

 

Eu zic asa. Sa nu mai pierzi vremea ci sa faci urmatoarele. Desfaci carb scoti jiglerele, cel principal si cel de ralantee, le sufli si te asiguri ca-s curate (vezi sa nu bagi vreun ac prin ele sa le decalibrezi ca le-ai terminat). Dupa care, refaci reglajul original al surubului de aer, il desfaci pana nu se mai tine in filet, apoi il strangi la specificatiile din carte, asta daca zici ca nu ai schimbat filtrul original ci doar l-ai curatat. Fata de reglajil initial al surubului de aer, ulterior, in functie de necesitati, mai poti umbla + sau - 1/4 tura. Apoi te mai joci din surubul de ralantee, la rece, il desfaci pana se opreste. Pornesti motorul si-l accelerezi putin sa stea, apoi incepi si inchizi pana sta la ralantee daca-i inchizi complet acceleratia. Apoi incalzesti motorul, dai vreo 3 minute ture si o sa ai surpriza ca in momentul in care il lasi la ralantee nu mai sta ci moare. Il pornesti si-l accelerezi puitin, apoi mai inchizi din surubul de ralantee pana sta la cald, mergi din sfert in sfert de tura, pana sta si nu mai moare daca-i inchizi acceleratia. Cand ai descoperit punctul in care nu mai moare, mai inchizi inca 1/4 sau 1/2 de tura cel mult. Sa-mi spui cum trage dupa :crack:

 

Stiu ca multi iti recomanda sa inchizi mult surubul de ralantee si apoi sa-l desfaci pana simti ca incepe sa-si dea duhul, dar incearca ce ti-am zis eu.

 

Trebuie sa-ti spun ca ieri mi-am curatat carb dupa care am reglat asa cum ti-am descris si tragea de ziceai ca i-am pus kit, seara dupa 30 de km de tras ca boul mi-a cedat ambreajul (arcurile). Deci esti pe cont propriu. Ce-i drept ambreajul meu era stoc si avea 20000 km cu piesele originale deci se explica oarecum.

 

Asfalt uscat si salutari cu farul! :wave: :burnout:

 

PS - Ai sa fi uimit cat de lenes poate sa fie un motor controlat de un carburator prost reglat :crack: La fel ai sa fi uimit cat de simplu e sa reglezi carb si cat de mult conteaza, precum si cat de bine trage dupa.

Link to comment
Share on other sites

ma pana mea poate ma incurc yo in denumiri :burnout:) oricum azi sau maine o sa`mi curat iar carb si pun poze :wave:)

 

yo stiam ca acul ala de la plutitor opreste benzina sa intre in carb cand plutitoru este sus de tot, ca se nu "inunde" carb

Link to comment
Share on other sites

ma pana mea poate ma incurc yo in denumiri :burnout:) oricum azi sau maine o sa`mi curat iar carb si pun poze :wave:)

 

yo stiam ca acul ala de la plutitor opreste benzina sa intre in carb cand plutitoru este sus de tot, ca se nu "inunde" carb

 

Corect, asta e rolul lui ... numai ca el se numeste cui ponton. Acul ala legat de acceleratie are alta denumire. O stiu doar pe aia in engleza (needle valve) din manual.

 

In final, am facut niste progrese azi. Macar am reusit sa plec de pe loc si chiar sa accelerez binisor. Am fost surprins sa constat ca cel mai bine mergea cu surubul de aer insurubat aproape de maxim, cel mult o tura inapoi. Cei mai multi recomanda sa dai 2.5 ture inapoi ..si de aici sa incep cu reglaje usoare.

 

Totul parea bine dar uite ce se intimpla. Plec de pe loc, accelerez si tin acceleratia la acelasi nivel. Ajung pe la 50 Km/h si vreo 10 sec merge bine asa apoi deodata pierde putere, aproape ca nu mai aud motorul (nu mai aud pocnete in toba). Tin in continuare acceleratia la acelasi nivel si din inertie merge asa vreo 5 sec cind deodata prinde din nou putere si accelereaza.

E ca si cum reglajul la carb e corect dar citeodata cumva se modifica proportia aer/benzina. Daca as sti care din ele... m-as uita prin zona respectiva.

Macar daca as sti daca in acel moment amestecul este sarac sau bogat.

 

Ma gindesc ca poate ar prinde aer fals pe undeva (din cind in cind) si atunci amestecul ar deveni sarac. Cica ar fi niste semeringuri in carterul motorului cred ca sunt asezate pe axul ambielajului. In faza de absortie a combustibilului se creeaza o depresiune sub piston care ar trebui sa traga combustibil prin muzicuta (reed valve). Daca ar fi un semering imbatrinit/uzat usor, probabil ca ar putea scapa niste aer care impreuna cu aerul aflat deja in amestec sa fie prea mult ptr o ardere optima.

Cel mai urit mi-e sa desfac motorul pe acolo ca trebuie sa schimb niste garnituri pe care nu prea le gasesc. Nu stiu daca macar vizual pot verifica acele semeringuri.

Ce ziceti ?

Link to comment
Share on other sites

Alias, intai se regleaza amestecul la turatia cea mai mare din surubul ala de amestec. Apoi, cu motorul cald, se regleaza ralantiul pana cand roata spate nu se mai misca.

E mult mai rapid , mai logic si mai folositor decat metoda descrisa de tine. Asa e si in manualul pentru chinezul meu. Ca daca face ca tine si nimereste o turatie prea mare pentru motor cald, ambreiajul o sa vrea sa cupleze cand sat la stop, si e clar ca asta nu e bine. Eu asa am reglat si nu mi se opreste niciodata in mers.

Link to comment
Share on other sites

Alias, intai se regleaza amestecul la turatia cea mai mare din surubul ala de amestec. Apoi, cu motorul cald, se regleaza ralantiul pana cand roata spate nu se mai misca.

E mult mai rapid , mai logic si mai folositor decat metoda descrisa de tine. Asa e si in manualul pentru chinezul meu. Ca daca face ca tine si nimereste o turatie prea mare pentru motor cald, ambreiajul o sa vrea sa cupleze cand sat la stop, si e clar ca asta nu e bine. Eu asa am reglat si nu mi se opreste niciodata in mers.

 

Chinezul tau e in 4T - sanatate!

 

Asfalt uscat si salutari cu farul! :wave: :burnout:

Link to comment
Share on other sites

O fi, dar carburatorul tot aia face, amesteca benzina cu aer. Ralantiul trebuie sa fie suficient de mare cat sa nu se opreasca motorul si suficient de mic cat sa nu tina ambreiajul cuplat la cald.

Edited by einstein1984
Link to comment
Share on other sites

ma bag si yo peste problema omului sa numai fac alt post... azi am spalat carbu si am scos si capu de la jigler sa vad daca are ceva , cand sa`l pun la loc am strans din greseala prea tare si s`a rupt , am nevoie de altu cu totu, pe capu` ala scrie 19 pot pune si mai mare nu ?? spuneti`mi si mie de unde pot face rost de asa ceva , oare pe louis gasesc ??? si as mai avea o intrebare, langa jigler mai e inca un "jigler" ce draq e , ala e pt relantii sau ??? oricum as vrea sa`l schimb si pe el ( nu stau sa povestesc dar cred ca l`am bulit si pe ala mai demult) multuemsc

post-18872-1204290254_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

O fi, dar carburatorul tot aia face, amesteca benzina cu aer. Ralantiul trebuie sa fie suficient de mare cat sa nu se opreasca motorul si suficient de mic cat sa nu tina ambreiajul cuplat la cald.

 

Poate nu inteleg bine, dar ce treaba mai are ralantiul cind eu aveam aproape 50 km/h si acceleratia trasa? In aceste conditii am simtit ca mi-a scazut puterea in motor... asta vreo 5 sec ..dupa care si-a revenit. In tot acest timp am pastrat acceleratia nemiscata (adica trasa asa cum o aveam cind tragea motorul).

Link to comment
Share on other sites

Merci, am uitat ca eram off topic. Membrana de carburator, e intreaga? Si corul de la carb, aka galeria de admisie e intreaga? Nu trage aer fals?

Haste, jicloare ar trebui sa se gasesasca la orce magazin moto mai decent, al meu cel putin e tip keihin.... insa e numarul 80! Al tau cum naiba e doar 19? La scuter italian probabil e un carb DelOrto.

http://www.louis.de/_20bacfb92788617cd8713...tnr_gr=10042430

cam pe acolo tre sa fie si jicloare.

Link to comment
Share on other sites

Merci, am uitat ca eram off topic. Membrana de carburator, e intreaga? Si corul de la carb, aka galeria de admisie e intreaga? Nu trage aer fals?

Haste, jicloare ar trebui sa se gasesasca la orce magazin moto mai decent, al meu cel putin e tip keihin.... insa e numarul 80! Al tau cum naiba e doar 19? La scuter italian probabil e un carb DelOrto.

http://www.louis.de/_20bacfb92788617cd8713...tnr_gr=10042430

cam pe acolo tre sa fie si jicloare.

 

 

deci carburatoru` este CVK si acuma obs ca ala este 7 nu 1 ...deci 79 :burnout: o sa caut, oricum maine dau o fuga pe la first bike sa vad ce gasesc , mai am o intrebare ...daca tot trebuie sa`l schimb , as vrea sa pun altu mai mare, cat de mare sa i-au?? dar sa mearga , nu sa se inece sau altele ms :wave:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...