Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

Salut

 

La relanti sta cam la 1400 1500 (dar se opreste cand stau la stop) nu tot timpul numai cand vrea ea,iar in motor nu cred ca s-a umblat am silicon negru la motor si verde la cutie(suruburile nu prezinta urme).

 

Eu nu mai merg cu ea astept sa imi vina de la louis filtru aer nou si filtru ulei+bujie noua ngk iridium.

Si dupa ce o inscriu o sa ma uit la flansa aia de cauciuc (zice cineva ca din cauza ei nu prea sta la relanti)

Dorin tu la cat schimbi viteza? eu la 3000. Este ok sau o turez prea tare?

 

Multumesc

 

relantiul il faci mai mare din dreapta de sub sa cam pe unde e robinetul de benzina numai ca in dreapta e un surub. tre sa fie peste peste 1600 la cald. io asa stiu.

viteza se schimba dupa simt la orice motor, masina, tractor, tramvai etc :friends:

la dominator stiu ca nu-i place decat peste 3300. depinde cum vrei sa conduci. condus lejer, economic pe la 3000-3500. condus normal pt moto: 3500-4000, sportiv peste 4000. io asa cred

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

relantiul il faci mai mare din dreapta de sub sa cam pe unde e robinetul de benzina numai ca in dreapta e un surub. tre sa fie peste peste 1600 la cald. io asa stiu.

viteza se schimba dupa simt la orice motor, masina, tractor, tramvai etc :drink:

la dominator stiu ca nu-i place decat peste 3300. depinde cum vrei sa conduci. condus lejer, economic pe la 3000-3500. condus normal pt moto: 3500-4000, sportiv peste 4000. io asa cred

Cate muieri, atatea pareri :friends:

 

In functie de anul de fabricatie (nu mai retin la al tau si nici nu caut in urma), poti gasi surubul (care are o chestie de plastic pe deasupra, pentru o usoara manevrare) si in partea stanga.

 

La carticica imi amintesc ca zice ceva de 1400 turatie la relanti. Oricum, in functie de temperatura ambientala + cea a motorului, de obicei mai creste (odata cu cumulul temperaturilor).

 

Vitezele poti sa le schimbi cum zicea Dorin. La a mea, la mers lejer prin oras (si de obicei merg lejer), schimb la 3000 (aproape fix). Se simte foarte bine si treapta superioara trage frumos in cotinuare. Si consumul sta bine in astfel de regim de turatie, respectiv nu depaseste 6l/100km (in oras).

 

Pana cand te vei acomoda cu ea, este posibil sa ti se para ca nu se simte bine sub 3000, dar intre 2500 si 3000 e ok (chiar daca ti se pare tie ca virbreaza nu stiu cum etc). Nu uita ca este un monocilindru (destul de mare) si vibreaza, tataaa! :P Dar asta nu inseamna ca nu se simte bine! (apropos, in oras, de multe ori la 50km/h ii dau deja a 5-a)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

La relanti sta cam la 1400 1500 (dar se opreste cand stau la stop) nu tot timpul numai cand vrea ea,iar in motor nu cred ca s-a umblat am silicon negru la motor si verde la cutie(suruburile nu prezinta urme).

 

Eu nu mai merg cu ea astept sa imi vina de la louis filtru aer nou si filtru ulei+bujie noua ngk iridium.

Si dupa ce o inscriu o sa ma uit la flansa aia de cauciuc (zice cineva ca din cauza ei nu prea sta la relanti)

Dorin tu la cat schimbi viteza? eu la 3000. Este ok sau o turez prea tare?

 

Multumesc

 

 

5200720 :friends:

 

 

Cate muieri, atatea pareri :drink:

 

In functie de anul de fabricatie (nu mai retin la al tau si nici nu caut in urma), poti gasi surubul (care are o chestie de plastic pe deasupra, pentru o usoara manevrare) si in partea stanga.

 

La carticica imi amintesc ca zice ceva de 1400 turatie la relanti. Oricum, in functie de temperatura ambientala + cea a motorului, de obicei mai creste (odata cu cumulul temperaturilor).

 

Vitezele poti sa le schimbi cum zicea Dorin. La a mea, la mers lejer prin oras (si de obicei merg lejer), schimb la 3000 (aproape fix). Se simte foarte bine si treapta superioara trage frumos in cotinuare. Si consumul sta bine in astfel de regim de turatie, respectiv nu depaseste 6l/100km (in oras).

 

Pana cand te vei acomoda cu ea, este posibil sa ti se para ca nu se simte bine sub 3000, dar intre 2500 si 3000 e ok (chiar daca ti se pare tie ca virbreaza nu stiu cum etc). Nu uita ca este un monocilindru (destul de mare) si vibreaza, tataaa! :moto: Dar asta nu inseamna ca nu se simte bine! (apropos, in oras, de multe ori la 50km/h ii dau deja a 5-a)

 

daca o inveti puturoasa, asa ramane :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5200720 dorin 5200936 a mea:D

 

Dominator72 ai idee de ce se opreste la relanti?

 

Porneste repede si dupa ce ii iau socul sta la 1400-1500, in sarcina nu are nimic merge ok.

 

PS: mai are variati la relanti adica ori trece peste 1500 ori scade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5200720 dorin 5200936 a mea:D

 

Dominator72 ai idee de ce se opreste la relanti?

 

Porneste repede si dupa ce ii iau socul sta la 1400-1500, in sarcina nu are nimic merge ok.

 

PS: mai are variati la relanti adica ori trece peste 1500 ori scade.

De multe ori si combustibilul este o cauza si iti poate juca feste la relanti pana ce motorul ajunge (complet) la temperatura optima. Sunt mai multe cauza care pot influenta comportamentul la relanti (le enumar in ordinea in care ar trebuie verificate, inlocuite):

- uzura bujiei;

- filtrul de aer murdar;

- carburator murdarel;

- flansa de admisie deteriorata.

 

Ar mai fi compresia, dar nu e cazul tau. Dupa ce inlocuiesti bujia si filtrul, vezi cum se comporta. Daca nu se schimba nimic, foloseste un aditiv pentru benzina. Daca nici asa nu se schimba nimic, poti incerca un produs pentru curatat carburatorul. Daca nici asa nu se schimba nimic, nu-ti ramane decat sa-i faci carburatia si, daca e cazul, sa-i schimbi flansa de admisie.

 

Tine cont si de conditiile meteo, care influenteaza intr-o oarecare masura "diagnoza".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Dominator72

 

Astept sa vina filtrele si am sa schimb urmatoarele:

 

Bujie (am noua NGK iridium)

Filtru ulei Champion 4 euro louis

Filtu aer Delo 10 euro louis

Ulei(inca nu m-am hotarat pe ce sa merg)

 

Si daca continua am sa imi cumpar o flansa noua si sa curete un mecanic carburatorul(sa ii cumpar si garnituri noi?)

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca o invat la magari, crezi ca mai vrea? :P

 

mah sebi de cateva zile e un magarus la mine la statie si sta zi si noapte acolo nu il ia nimeni. la magari chiar ca le plac dominatoarele ca se uita dupa al meu de parca e nebun... :friends:

adevaru e ca o culoare vedre nu are cum sa nu-i placa la gust...

 

Multumesc Dominator72

 

Astept sa vina filtrele si am sa schimb urmatoarele:

 

Bujie (am noua NGK iridium)

Filtru ulei Champion 4 euro louis

Filtu aer Delo 10 euro louis

Ulei(inca nu m-am hotarat pe ce sa merg)

 

Si daca continua am sa imi cumpar o flansa noua si sa curete un mecanic carburatorul(sa ii cumpar si garnituri noi?)

 

Multumesc

 

alimenteaza cu benzina de calitate 95 dar sa fie rompetrol sau petrom. la rompetrol e aditivata sigur.

carburatorul poate sa fie murdar pt ca asa am patit cu un dominator care se oprea din mers ca infundat ceva. l-a curatat si merge bine.

 

ai grija cum pui bujia. sa nu se strice filetul sau sa apara alte surprize urate cum ar fi sa se rupa in filet ca am mai auzit.

sa te asiguri ca se infileteaza usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa o infiletez cu mana si o stang cu cheia.

 

Ce bateri aveti pe moto,ca a mea a murit din cauza frigului.

Este o vartra pe gel de 12v cu 8 ah si este la incarcat acum.

 

Ce filtru de aer folositi? Are cineva KN pt dominator(merita) sau se poate merge cu filtre mai ieftine si schimbate mai des?

Am bagat benzina de la PetromV si a intrat cam putin 10 litri era pe rezerva, cred ca am maxim 13l rezervorul.

Daca nu merg cu ea trebuie sa opresc benzina?

 

Am un joc de 1cm la pedala schimbatorului se poate sa aiba tociti dinti?Trebuie sa o schimb?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa o infiletez cu mana si o stang cu cheia.

 

Ce bateri aveti pe moto,ca a mea a murit din cauza frigului.

Este o vartra pe gel de 12v cu 8 ah si este la incarcat acum.

 

Ce filtru de aer folositi? Are cineva KN pt dominator(merita) sau se poate merge cu filtre mai ieftine si schimbate mai des?

Am bagat benzina de la PetromV si a intrat cam putin 10 litri era pe rezerva, cred ca am maxim 13l rezervorul.

Daca nu merg cu ea trebuie sa opresc benzina?

 

Am un joc de 1cm la pedala schimbatorului se poate sa aiba tociti dinti?Trebuie sa o schimb?

 

 

13 l parca e rezervorul

nu tre sa opresti benzina neaparat din robinet. doar daca o tii in zone periculoase asa cum fac io...

jocul la pedala daca e doar din dintii pedalei e ok. o dai jos si iei cu flexul dintre bratele unde se imbina prin strangerea surubului ca sa stranga dintii bine. asta sa vada si unul care stie cum se face recomand. si io am facut acum 2 luni acceasi procedura. am polizat cam 2-3 mm. difera de la caz la caz de accea e bine sa vada cineva ce e acolo.

bateria varta pe gel trebuie sa duca mult. vezi daca o poti pune la incarcat. nu stiu cum e cu alea pe gel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ce am observat: are tendinta de a se opri la relanti chair daca motorul este cald?

Poate sa fie FLANSA acea de la motor la carburator?

Carburator murdar, zic eu. Mai stiu eu un 'harciog' pe aici cu aceeasi problema. :P

 

 

Nu prea ii place sub 3000 Rpm :drink:

Da, dar peste 3000 ii place sa si bea benzina :friends: Diferenta e de cel putin 1l la suta intre condus sub 3k si peste 3k.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!Am desfacut carburatorul sa-l curat.Jiglerul acela cu arc de jos(sub carburator)era desfacut 2 ture si un sfert iar in cartea tehnica pe care o am eu scrie ca trebuie deschis 3 ture.Cat sa-l desfac?Cum era sau cum scrie in fise?Cum se face carburatia?Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VESTE TRAGICA :laugh:

 

Din cauza ca nu imi statea la relanti am zis sa ii curat filtru aer(pana vine cel nou)

Si vad pe cutia de la filtru un stiker cu ultima revizie facuta pe data de 7.12.2007 66000KM(pe bord am aproape 32000)

 

Acum nu ma pricep prea bine ,cu filtru curat si bateria incarcata a pornit repede si sta la relanti(probabil din cauza filtrului),trage frumos si merge bine .

 

Cred ca are cel putin 70000km.

 

Cam cat tine un motor de domi in general?

Si daca a facut cineva motorul cam cat a costat? Piston,Biela,Ambielaj(nu stiu ce trebuie sa se schimbe)

Dintre noi cine are cei mai multi km cu Dominatorul(in afara de al meu :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tztztz. urata tzeapa. dar nu te ingrijora. un motor de domi tine mult. chiar daca multi vorbesc de o segmentare la ~70k km. probleme (ca la orice monocilindru cu ceva vechime) sunt consumul (si) mai mare de ulei ca la normal si datul cu fumul pe evacuare. ai grija de el, nu ii da in "gura" la rece, schimba uleiul la 2500-3000 km si bucura-te de 'onda.

 

nu schimbi biele, piston etc. se schimba segmenti (la segmentare logic) si ghidurile de supapa daca e nevoie.

 

aaa... si iarna da si tu relantiul o tzara mai tare. 1600 iarna zic ca e acceptabil.

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nasol Alexe... stai tu linistit ca daca a avut revizii facute pana la 70 de mii de km e in stare bunicica. Ai grija cu uleiul insa: in functie de consum (te uiti si tu ochiometric la 500-1000km dupa schimb) iti poti da seama cat de bun e motorul. De asemenea, zgomotele parazite (absenta lor de preferat) indica si ele starea motorului. Daca merge brici cutia de viteze iar motorul nu consuma ulei si nu zornaie sau altceva, poate sa aiba si 132000km ca nu-i bai. Honda. Punct. N-o fi Africa Twin dar tot robust e. Atentie mare la consumabile insa.

 

Am vazut BMWuri cu 190k km pe bord si motor original. Am vazut Africa Twin-uri cu peste 220k si la fel, motor original. Nu stiu ce sa spun despre mono-uri insa. Sunt mai fragile deci nu ma astept sa tina mai mult de 150-160k. Oricum peste cativa ani cand ajungi acolo probabil vei vrea sa incerci si alt motor :laugh:

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VESTE TRAGICA :laugh:

 

Din cauza ca nu imi statea la relanti am zis sa ii curat filtru aer(pana vine cel nou)

Si vad pe cutia de la filtru un stiker cu ultima revizie facuta pe data de 7.12.2007 66000KM(pe bord am aproape 32000)

 

Acum nu ma pricep prea bine ,cu filtru curat si bateria incarcata a pornit repede si sta la relanti(probabil din cauza filtrului),trage frumos si merge bine .

 

Cred ca are cel putin 70000km.

 

Cam cat tine un motor de domi in general?

Si daca a facut cineva motorul cam cat a costat? Piston,Biela,Ambielaj(nu stiu ce trebuie sa se schimbe)

Dintre noi cine are cei mai multi km cu Dominatorul(in afara de al meu :P)

Da, pare cam tragic, dar honda e un motor adevarat si daca nu are croncaneli sau alte sunete pe la motor chiar ca nu conteaza numarul de km. Sa-l conduci sanatos!

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Harciogu - de cand mi-a umblat Sebi la relanti, sta sarmanu la 1300-1400 fara sa chitaie (dupa 2-3 minute, evident). In schimb la cele cateva grade din Bucuresti zilele astea... nu cred ca a apucat sa se incalzeasca pana acum la vreun drum facut de mine. De aici trei concluzii: al meu are carbu curat, aer fals nu trage si ar fi bine sa nu mai merg cu el ca il omor pe frigurile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Harciogu si Switch pt raspunsuri.

 

Am vorbit cu omul de la care am cumparat-o si zice ca ii pare rau si ca nu stia(daca stia cred ca dadea jos stikerul)

 

Am vorbit cu un amic si a zis dupa ce se incalzeste sa il turez un pic si sa ii pun ceva la toba ca sa vad daca iese ulei ceva, am dat 5000 pt o secunda si in afara de funingine nu a scos fum iar la mers normal nu scoate decat abur?

 

Chiar legat de consumul de ulei ,cam cat are voie sa consume un Dominator SH SANATOS?

Am verificat uleiul si imi lipseste cam 1cm fata de maxim(o sa o verific inainte de fiecare drum)

 

PS Cat ulei trebuie sa aiba minim pe joja ca sa nu stric motorul? Adica din 2,2l merge cu 1,8?

 

Multumesc pentru sprijunul pe care il oferiti.

 

Multumesc Dorinn

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Harciogu si Switch pt raspunsuri.

 

Am vorbit cu omul de la care am cumparat-o si zice ca ii pare rau si ca nu stia(daca stia cred ca dadea jos stikerul)

 

Am vorbit cu un amic si a zis dupa ce se incalzeste sa il turez un pic si sa ii pun ceva la toba ca sa vad daca iese ulei ceva, am dat 5000 pt o secunda si in afara de funingine nu a scos fum iar la mers normal nu scoate decat abur?

 

Chiar legat de consumul de ulei ,cam cat are voie sa consume un Dominator SH SANATOS?

Am verificat uleiul si imi lipseste cam 1cm fata de maxim(o sa o verific inainte de fiecare drum)

 

PS Cat ulei trebuie sa aiba minim pe joja ca sa nu stric motorul? Adica din 2,2l merge cu 1,8?

 

Multumesc pentru sprijunul pe care il oferiti.

 

Multumesc Dorinn

 

La mers normal, dupa ce se incalzeste aburul ala nu ar trebui sa-l mai vezi. De ex. la mine cand e rece scoate mai mult fum pe o teava, apoi nu se mai vede nimic dupa ce sa incalzeste.

 

Pai ulei sa fie cel putin la minim, dar astea in cazuri de urgenta, cand nu ai de unde sa bagi. Idee e sa il cam verifici dupa ceva sute km nu mai mult de 400-500, dar e nevoie asa de des ci important e sa nu uiti de asta! :)

 

Merge si cu 1.8, parca 2.2 se pune cand schimbi si filtru ca mai manca si ala ceva pana se imbiba cu ulei. Sa te mai uiti si prin manual, daca nu il ai sa-mi spui.

 

Pe mine ma enerveaza la culme verificarea asta de ulei, sa desurubezi, sa sari repede sa vezi, ca daca il lasi prea mult, scade repede si zici ca ai ramas fara. Cineva zicea pe aici ca e necesara acea sonda cu ceas te temp, insa eu zic ca nu are rost sa dai 60 euro, nu il fierbi tu asa usor.

 

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atentie mare la ulei. tot motorul are 2L iar intre reperul inferior si cel superior de pe sonda (se spune pe forumuri ca) e o diferenta de 1L. indicatorul ala de temperatura de ulei e 19.99999 euro dar chiar daca stii temperatura nu cred ca poti face prea mult pe drum ca sa o influentezi. motorul e racit cu aer deci va lucra mai "fierbinte" in mod normal decat un motor racit cu apa care poate mentine prin termostat, ventilator, radiator mult mai usor temperatura optima de lucru de 80-90 grade.

 

tocmai pentru ca lucreaza mai "incins" uleiul isi pierde mai repede din propietati ("se arde") si trebuie schimbat la max 3000 km/2000 mile (chiar asa - are cineva vreun Domi adus de la englezi, cu bordul in mile? :laugh: ).

 

@Harciogu - de cand mi-a umblat Sebi la relanti, sta sarmanu la 1300-1400 fara sa chitaie (dupa 2-3 minute, evident). In schimb la cele cateva grade din Bucuresti zilele astea... nu cred ca a apucat sa se incalzeasca pana acum la vreun drum facut de mine. De aici trei concluzii: al meu are carbu curat, aer fals nu trage si ar fi bine sa nu mai merg cu el ca il omor pe frigurile astea.

 

de asta ziceam de relantiul de iarna dat mai mare. la Trabant, tot racit pe aer, asta era procedura in service-urile de stat. relanti de vara si de iarna. jumatate de tura de surub :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine ma enerveaza la culme verificarea asta de ulei, sa desurubezi, sa sari repede sa vezi, ca daca il lasi prea mult, scade repede si zici ca ai ramas fara. Cineva zicea pe aici ca e necesara acea sonda cu ceas te temp, insa eu zic ca nu are rost sa dai 60 euro, nu il fierbi tu asa usor.

si eu zic ca nu e nevoie. mai mult te enervezi. Deja dupa ce a trecut de 140°C nici nu mai conteaza :laugh:

Editat de ser79ban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nasol Alexe... stai tu linistit ca daca a avut revizii facute pana la 70 de mii de km e in stare bunicica. Ai grija cu uleiul insa: in functie de consum (te uiti si tu ochiometric la 500-1000km dupa schimb) iti poti da seama cat de bun e motorul. De asemenea, zgomotele parazite (absenta lor de preferat) indica si ele starea motorului. Daca merge brici cutia de viteze iar motorul nu consuma ulei si nu zornaie sau altceva, poate sa aiba si 132000km ca nu-i bai. Honda. Punct. N-o fi Africa Twin dar tot robust e. Atentie mare la consumabile insa.

 

Am vazut BMWuri cu 190k km pe bord si motor original. Am vazut Africa Twin-uri cu peste 220k si la fel, motor original. Nu stiu ce sa spun despre mono-uri insa. Sunt mai fragile deci nu ma astept sa tina mai mult de 150-160k. Oricum peste cativa ani cand ajungi acolo probabil vei vrea sa incerci si alt motor :laugh:

 

 

sau ce zici de o africana cu 350 mii km cu motorul stock?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de incurajari :laugh:

 

daca trage motorul, nu face urat, nu scoate fum negru, e schimbat la timp ulei, e ok

tine minte ca ala e facut in japonia la cei mai seriosi dintre japonezi. conteaza intretinerea dar el a fost facut sa dureze mult mai mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Harciogu si Switch pt raspunsuri.

 

Am vorbit cu omul de la care am cumparat-o si zice ca ii pare rau si ca nu stia(daca stia cred ca dadea jos stikerul)

 

Am vorbit cu un amic si a zis dupa ce se incalzeste sa il turez un pic si sa ii pun ceva la toba ca sa vad daca iese ulei ceva, am dat 5000 pt o secunda si in afara de funingine nu a scos fum iar la mers normal nu scoate decat abur?

 

Chiar legat de consumul de ulei ,cam cat are voie sa consume un Dominator SH SANATOS?

Am verificat uleiul si imi lipseste cam 1cm fata de maxim(o sa o verific inainte de fiecare drum)

 

PS Cat ulei trebuie sa aiba minim pe joja ca sa nu stric motorul? Adica din 2,2l merge cu 1,8?

 

Multumesc pentru sprijunul pe care il oferiti.

 

Multumesc Dorinn

Consumul de ulei depinde de mai multi parametri, dintre care se evidentiaza: stilul de condus, calitatea uleiului, temperatura ambientala. La motoarele de Domi trecute de 50.000km, un consum de 4-500 ml intre doua schimburi de ulei ar fi chiar ok.

 

Ai grija cum verifici uleiul. Chiar daca poate stii, eu tot iti mai spun: pornesti motorul si-l lasi sa functioneze aprox 2 minute. Dupa ce il opresti, desurubezi si scoti joja, o stergi, iar cu motorul in pozitie verticala verifici nivelul de ulei FARA sa mai infiletezi la loc joja (doar o bagi si o scoti). Daca nivelul e peste minim, e ok. Daca e la minim, aprope de minim sau sub minim, evident, completezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...