Sari la conținut

Postări Recomandate

Salutari

Dupa cum m-am mai laudat pe aici pe forum, de curand mi-am luat un Dominator. :lol:

Motocicleta e intr-o stare generala super, 26.000 km pe ceas care se "citesc" pe toate piesele, in vopseaua originala.Dupa seriile de cadru si motor (informatie Honda) e fabricatie 1993, pe carte RAR mi-a scris 1992 :lol:

Am demontat de pe ea carene,sa,rezervor si am tras cum trebuie cablurile si furtunele, am verificat strangerea suruburilor si am completat piulitele lipsa. Fusese montata in graba, fiind adusa de afara pe piese si asamblata aici.

Mi-au venit deja din Germania filtre de ulei si aer.

Sper ca azi sa-mi iasa numarul si talonul de la militie :lol:

Prima modificare pe care vreau sa o fac e sa-i chiuretez un pic tobele. Se aude de parca e "electrica" :lol: si eu sunt obisnuit cu Guzu care latra frumos la oameni si conserve :lol:

A doua modificare ar fi sa-i inalt ghidonul un pic (10 cm max), sa stau si eu mai comod si sa nu ma mai aplec cand ma ridic in scari.In plus, capetele trebuie sa treaca pe deasupra oglinzilor conservelor obisnuite, treaba asta te ajuta mult in traficul din Bucuresti.Nu m-am edificat inca, s-ar putea sa nu pot urca mai sus furtunele si conductele de frana.

 

 

 

Totusi, am 2 probleme de functionare care ma sacaie:

 

1. La relanti, setat oriunde intre 1300 (recomandarea Honda) si 2000 de ture, mi se opreste brusc motorul din ce in ce mai des pe masura ce se incalzeste.Inainte de a se opri pare ca da un "fas" in carburator.Din ce am mai aflat de la unul-altul, e posibil sa traga aer fals pe la racordul intre cilindru si carburator. Racordul e intreg si arata bine, nu e imbatranit, am mai incercat sa-l asez si sa-l strang dar degeaba.E foarte greu accesul la zona aia , carburatorul fiind indesat in cadru si intre furtune,cabluri samd. Deja incepe sa-mi para rau dupa Guzzi :ok:

In rest,motorul trage bine in ture, nu da pic de fum nici de ulei nici de benzina.

 

2.Ambreiajul "agatza" un pic desi am umblat la reglajele de cablu si are cursa destula.La cuplarea vitezei 1 caraie cutia.Totusi la proba inainte sa o iau mergea bine. Exsta un alt reglaj sub capacul din dreapta al motorului ?In afara de faza asta, ambreiajul e ferm, "musca" bine si nu patineaza.Sub capacul drepta cred ca s-a umblat in tara, e pus cu silicon.Cei care au adus motorul zic ca nu ei au umblat si se fac ca nu stiu nimic. Nu prea ii cred. :lol:

 

Care cunoasteti modelul, va rog dati-mi niste indicii pt cele de mai sus.

 

 

In plus, mi-ar prinde bine unele sfaturi:

 

- Ce ulei imi recomandati si unde il gasesc in Bucuresti (pana acum am dedus ca trebuie sa fie un sintetic 15w50 pt vara), de preferat sa nu fie 500.000 kilu.

 

- Daca aveti un manual de service pt modelul 92-94, eu il am pe cel pt 88-89, cand inca mai avea si pornire la pedala si presupun ca mai sunt diferente. Nu mi-e clar daca asta al meu are decompresor automat pe una din supapele de evacuare si cum se regleaza jocul la supapa aia.Se aude un mic tacanit de culbutori si as vrea sa verific.

 

 

Orice alte sugestii si recomandari sunt binevenite !

 

 

:lol:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pai sa-l stapanesti sanatos. :lol:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

pai jocul la supape e asta:

Ventilspiel (Ein): KALT 0,10 MM

Ventilspiel (Aus): KALT 0,12 MM

 

cat despre opritul ala...verifica ce bujie ai.trebuie musai sa pui ce este recomandat ( ZĂźndkerze 1: NGK DPR8(9)EA-9 ).....la dr merge bine cu 9EA .Daca pun 8EA..se opreste cand stau la stop.

Si inca o kestie...regleaza-i surubul de aer..e simplu.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

de-o bujie te rezolv eu daca vrei. incearca una imprumutata intai si daca merge mai bine, gasim bujie.

sa o stapanesti cu placere

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sal!Dominator e un moto fiabil daca ai grija de urmatoarele:schimb ulei la 3000km,jocul de supape corespunzator,schimb filtru aer regulat ca se murdareste foarte repede.Motorul tau are decompresor automat,care deschide o supapa de evacuare.Din cauza decompresorului(ca sa nu dispara jocul la aceasta supapa cand lucreaza decompresorul),motorul trebuie rotit invers decat la celelalte supape(gasesti in cartea service referire la asta)

Editat de cbrxx

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
tre reglat aerul la carb....joaca-ta cu el ...

m-am jucat putin la surub....era cam inchis.L-am mai deschis un pic, dar tot se opreste la ralanti indiferent cum ai regla surubul.Se manifesta de parca i-ai lua contactu'...cu toate ca scanteie are din belsug, iar in ture nu intrerupe deloc.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

nivelul in carburator si vedeti si filtrul de aer sa nu fie imbacsit sa sa traga aer fals....sigur e problema de alimentare

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Asa cred si eu pana la urma, s-ar putea sa traga aer fals, desi am mai verificat o data pozitia si strangerea colierului la admisie si pare ok.

Merge foarte bine, trage din 2500 de ture fara mofturi, cand te dai la ea nu are nici o problema.

 

Schimbat bujia cu una de la Cata_m (THX! :lol:), initial am crezut ca s-a ameliorat problema dar la cald tot imi taie relantiul, deci nu e de acolo.Jucat la surub de aer, face cam la fel.Relantiu neregulat (oscilatii intre 1400 si 1700 de ture),daca il reglez mai jos (1300 zice cartea) se opreste brusc.

Filtrul de aer e nou l-am schimbat ieri.

Problema cu ambreiajul nu mai e asa suparatoare, cutia merge ok la drum desi mai zmuceste cand bagi vit I . MA gandesc ca ar puea fi si de la uleiul care e in ea acum.

 

BTW, ieri mi-au iesit actele! B-42-ZZB :lol:

 

Nu stiu ce sa fac , as pleca la mare pe ea, si asa viitorul fericit proprietar de Guzzi de-abia asteapta sa ma lase fara el :P . Totusi mi-e tarsa ca daca Honda ia aer fals sa nu o parlesc la drum lung.Desi in sarcina nu sughita nu are nici o problema, nu pierde putere. Se incinge destul de mult dar am inteles ca "asa fac ele" neavand vre-un alt radiator de ulei decat cadrul insusi. :lol: O fi calculat japonezu' ala cu ochii oblici si treaba asta :lol: , daca tot a lasat modelul fara nici un fel de indicator de ulei pe bord.

 

 

Si va rog care stiti ziceti-mi de ulei, se pare ca nici macar nivelul nu stiu sa-l masor

 

:lol: :ok:

Nu prea am mai avut de a face cu motoare cu ungere fortata ,carter uscat si rezervor de ulei in cadru :lol: La carte zice ciongolezu sa pornesti motorul, il lasi sa functioneze 5 minute si dupa aia imediat masori. :lol: Pe dos decat la orice moto "normal"... Alaltaieri mi-a iesit nivelul la minim, ieri la masuratoare se vedea pe joja aproape de maxim. :lol: Halal mecanic! :P

 

Azi trebuie sa ii iau ulei...iar sunt in dilema . Voi ce bagati in ale voastre???

Din nou la carte ( acum 15 ani) japonezu zice 10W40 pt frig sau 20W50 pt cald.De ce oare nu zice nimic de 15W50???E intermediar !

 

Am gasit la OMW un full sintetic 10W50 la 400.000 kilu. Eu d-ala as baga...10 pt ca mi-e tarsa de diminetile friguroase cand 15/20 ar fi prea gros si 50 ca mi-e tarsa de cele 55-60 de grade la nivelul asfaltului de la vara. :what:Merita sa ii bag sintetic? E obligatoriu sau facultativ?

Pareri?

THX!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sintetic bagi in general in motoarele obosite sau turate, dupa caz. In alea obosite pt ca are diversi aditivi care reduc uzura si in alea turate pt ca e calculat sa reziste mult mai bine la presiuni mari fara sa "faca spuma". In Dominator poti baga cu incredere si mineral 15W40 si semisintetic 10W40 sau 10W50. Poti sa bagi si fullsintetic... dar e investitie mare. Eu tocmai mi-am luat pt tanc un ulei de masina Liqui Molly full sintetic 15W40 si intentionez sa il bag si sa vad ce si cum... macar 5000 de km tot il tin si am dat 800.000 pe 5litri, mi se pare decent. La tine zici ca e ambreiaj uscat? Ai ulei separat pt cutie si separat pt motor? Da niste amanunte ca e important!

 

Ry

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ambreiaj umed. Racire pe aer, fara radiator de ulei, uleiul in cadru.

Cred ca o sa bag 10W50 semisint. sau daca nu gasesc fac investitie si bag sintetic.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bun. Atunci ai grija: in uleiurile de masina exista anumite componente care sa reduca uzura, cum ar fi bisulfatul de molibden, care nu face altceva decat sa diminueze frecarea. Daca ambreiajul e "scaldat" cu acelasi ulei, atunci poti avea surpriza sa patineze la ture mai mari si in cazul asta e recomandat sa bagi un ulei special gandit pt motociclete (care sa nu aiba componentele respective). Cum la mine la tanc motorul e cam ca alea de masina, iar ambreiajul este monodisc USCAT, pot sa bag cam orice fel de ulei in el, tot draq ala e...

 

Succes!

 

Ry.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mda am auzit d echesti aasta dar parerile sunt impartite..unde gasesc un 10W50 semisintetic sa sintetic pt motociclete, vineri inainte de pasti ?????Si nu la 16 euro sticla ca la UM ca nu-mi convine :lol:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pai incearca la metrou Pta. Romana sau la KTM in Cotroceni au un SUPER ULEI (Motorex, uleiul de fabrica al KTM pt competitii), nici nu e f scump si gasesti de la 20W40 pana la 10W60 orice vrei in gama semisintetic si fullsintetic.

Succes la vanatoare!

 

Ry.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ieri am schimbat si eu uleiul/filtrul si bujia ...

3L ulei Castrol R4 SuperBike 10W50

Filtru MAN

Bujie NGK DPR8EA-9

Total: 1.700.000 + 1h30' de surubareala

Parca e alt motor, merge rotund frumos .. .. merge bricius.

Asa ca recomand uleiul si la 11.6âŹ/L nu mi se pare exagerat de mult

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea:

- bujie noua (dupa carte)

- desfacut carburator, curatat si reglat nivelul

- aditiv in benzina pentru curatat depunerile/supapele/camera de ardere (mie-mi facea probleme in ture - tusea si nu mai tragea, am curatat tot si merge din ce in ce mai bine)

- ulei de calitate (pe mine nu mai intereseaza mineral/sintetic, doar sa depaseasca API SH sau SJ). Daca tot vine vara, eu as baga un 10-15W50. Personal bag 15W50 AVIN la 100.000 lei/litru si il tin 3000 km. Plus un aditiv Liqui Moly metalizant, ca e deja la 60.000 km motorul.

De incins se incinge, dar nu e o problema. L-am testat pe dealuri/coclauri, atinge temperatura de lucru si atit.

- modelele cu demaror electric fara kick nu au decompresor

- nivelul de ulei se masoara la cald (faci citiva km) si depinde de model, dar in principiu nu insurubezi joja cind masori. Motivul e ca la rece uleiul mai trece de supapele de sens si covboara in carter, deci scade nivelul si nu indica bine. Tine cont ca ai doua pompe de ulei (in acelasi corp) si una trimite uleiul sus in cadru, cu un debit mai mare decit al celei de ungere.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

PS

Uitasem de maruntisurile specifice pentru un SH:

- schimb ulei furca (probabil 10W40)

- neaparat: gresat articulatiile basculei (are nipluri de gresare) periodic

- filtru de ulei, desigur

- curatat si gresat orice alta articulatie/bucsa/cabluri etc

Apropo de lant, acum ca ai trecut la transmisie noua, cartea de service la Yamaha TT recomanda spalare (periodic) si ungere cu ULEI de cutie de viteze (80W90). Sincer, dupa ce am folosit si eu spray special de lant, am constatat ca e bun, dar atrage praful si formeaza o mizga foarte aderenta dar abraziva. Asa ca folosesc (dic comoditate, ca e mai simplu decit cu ulei) spray cu vaselina pe baza de litiu, nu o arunca peste tot si pare sa mearga foarte bine.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Yacco 10w50 la cotroceni la MotoAdventure - 400.000/ l

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa verifici si etanseitatea pe evacuare. Intre cilindru si cot ar trebui ai o garnitura de cupru. Fara ea, sau daca scapa pe langa, motorul merge ca dracu la mersul in gol si da rateuri.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu baga in motor altceva decat spune constructorul. 20W50 pt. moto 4T gasesti la Motul. Parerera mea este ca protejarea motorului merita investitia.

Si baga ulei pe cablul de ambreiaj. Daca tot mai agata inseamna ca ai un fir rupt in el si tb. schimbat. Tb. sa mearga usor, altfel te trezesti cu el rupt cand ti-e lumea mai draga.

In rest ti-au transmis ceilalti destule sfaturi.

A! verifica si aprinderea.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si nu pleca la drum lung daca ti se pare ca ceva nu functioneaza perfect.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de uleiuri la preturi astronomice:

Am un articol din MotoMagazine (Franta) despre uleiuri (documentat, cu teste de uzura a uleiului, performante, viscozitati etc).

Uleiurile testate au fost toate semisintetice sau full sintetice, tip moto, de inalta performanta. Marci: Castrol, Elf, Bel Ray, Shell, Motul si Carrefour.

Primul loc la performante: un Castrol la vreo 12 E/litru.

Locul doi la performante: Carrefour !!!!!!! la 2 E/litru.

Campion absolut : Carrefour (performante/pret).

Vorbim de Carrefour - lantul de supermarket-uri.

Asa ca va las pe voi sa judecati daca merita sa platiti marci exotice sau sa luati un ulei care depaseste pur si simplu niste norme de calitate (la ora actuala API SH/SJ sau chiar SL sau CCM G4 sau G5. Eu asa selectionez uleiurile si nimeni nu ma poate convinge de contrariu.

Axa, cum merge motorul ?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut Gaby ! Am intimpinat si eu fenomenul asta la 2 motoare ! La un dr 650 se oprea intotdeauna la ralanti si pe masura ce se incalzea dar in schimb nu facea asta in ture sau in cuplu,dar niciodata cu socul tras de aici am dedus ca era problema de alimentare si am tratat-o ca atare adica i-am eliminat un filtru de benzina care nu ii apartinea in felul acest i-am redat debitul initial si am eliminat problema! Celalalt motor avea un sistem ingenios de alimentatre pe vacum care primea impulsuri de la depresiunea de la galeria de admisie si el lucra ca un soi de pompa .Acest vacum era in robinetul de alimentatre de alimentare si nu lucra in parametrii . In ceea ce priveste socul in cutie la cuplarea treptrei a 1-a eu cred ca este vorba de o decuplare ineficienta a celor douo axe ale cutiei datorata in mare parte ambreiajului si anume arcurilor acestuia care nu au o tensionare egala astfel ca el iti lucreaza ca un excentric , sau din cauza uleiului care este prea gros si ar trebui sa dispara efectul la temperatura de lucru.Asta presupune ca cineva care a umblat acolo sa nu fi strins la fel piulitele arcurilor :huh: sau ca acestea sa fie decalibrate :laugh: .Initial ti-au mers ptr ca la noua lor asezare nu se facuesra rosturile de lucru si exista oarecum o compensare in cazul arcurilor moi sau nestrinse Toate aceste afirmatii le fac la modul general ptr ca nu am desfacut inca un ambreiaj de Dominator sau un carburator ca sa ii vad sistemul de alimentare !

Bafta si bulan exagerat cum zici tu ! :laugh:

:laugh:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut si multumesc de sfaturi :laugh:

 

Problema cu ambreiajul s-a rezolvat, m-am panicat aiurea, era din reglaje :lol:

 

In schimb, faza cu opritul brusc la relanti sau cu gazul un pic tras pana in 2000 de ture mi-a scos peri albi :huh: Am eliminat de pe lista de suspecti bujia, fisa, bobina, CDI (inlocuite cu unele care sigur merg), senzorii de cric,neutral si ambreiaj, am reglat jocul la supape , era prea mic fata de ce zicea japonezul la carte , l-am marit la 0,10 si 0,12 mm.Am dat jos carburatorul, am suflat jiglerele, m-am asigurat ca nu are cum sa traga aer fals.Totusi nu m-am bagat prea adanc in el pt ca in rest trage de rupe si nu am vrut sa-i stric bucuria :laugh: M-am mai jucat la surubul de aer, face la fel :laugh: Am sa mai incerc sa-l reglez dupa cum zic astia in manual,dar e foarte greu de ajuns acolo mai ales cu motorul cald si nu reusesc sa-i gasesc un relanti stabil ca reper...

 

Mai nou ma gandesc la decompresorul automat sa nu-mi faca vreo figura si sa apese supapa cand nu trebuie..sistemul este bazat pe niste role care se blocheaza intr-un singur sens si in celalalt ar trebui sa se miste liber. Arata cam asa :

post-7-1115710531_thumb.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×