Sari la conținut

Viteza Sau Neatentie


micutu
 Share

Postări Recomandate

nu stiu ce credeti voi dar eu am lasat-o mai moale.Sunt din Mures si in trei luni la noi au cazut vreo sapte baieti,unii rau de tot,unul a murit altul cu piciorul amputat cei mai norocosi au scapat cu placi si tije .90% din cazuri au fost implicati taximetristi,eu unul ias strange de gat pe toti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explicatia e simpla: soferii sunt blegi in comparatie cu motociclistii. Ma refer la faptul ca ei au reflexe foarte proaste si nivelul de concentrare este la pamant comparati cu motociclistii, asta pe langa faptul ca au si o "cusca" de o tona care le ofera un mare plus de protectie.

 

Daca este un accident intre o masina si o motocicleta, poti sa fii sigur a cui vina a fost si cine a avut cel mai mult de suferit. Asta este riscul pe care noi, ca motociclisti ni-l asumam de fiecare data cand ne suim pe motor. Selectia naturala isi face in plin datoria in randul nostru, masinile sunt ceva mai crutatoare pentru cei care le conduc. Daca vrei cu adevarat sa fii motociclist traiesti cu riscul asta.

 

Pentru fiecare motociclist mort/paralizat/ranit grav exista cel putin doi care nici macar n-au culcat motocicleta pe jos vreo data, si cel putin 4-6 care au avut accidente lejere, si au scapat cu zgarieturi pentru ca aveau piele din cap pana in picioare si cizme/casca/manusi bune. Daca ai boala motoarelor n-ai ce face. Ia-ti echipament bun, nu-ti suprima nevoia de viteza, dar tine-te departe de riscurile inutile (mers pe sosele in timpul noptii, cascadorii, curse cu alte motociclete pe drumuri publice, etc) si invata tot ce se poate despre cum se conduce o motocicleta cum trebuie.

 

Accidentele de masina sunt mult mai dese, deci au ajuns deja chestie normala, plus ca nu sunt atat de periculoase pentru conducatori. Lumea deja nici nu se mai uita la accidente de masini pentru ca practic se intampla tot timpul. Si daca ai noroc si ai grija, poti sa scapi si tu doar cu zgarieturi (poate nici atata) in mai orice situatie nasoala cu motocicleta daca ai reflexe bune si echipament bun. Si cu putin antrenament si niste echipament special s-ar putea sa nici nu te coste mult reparatiile la motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mah mie imi vine greu sa cred ca aia care au avut accidente nu s-au crezut rossi sau mai stiu eu cine mergand cu acul turometrului in zona rosie(daca au pe unde)..

sunt care mor/se ranesc din cauza vitezei si care o iau din cauza soferilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sustzin punctul de vedere al lui Rand0m

 

@ v-twin: nu vreau sa ma dau expert, numai citez pe altzii, (expert al politziei rutiere britanice):

 

"VITEZA NU PRODUCE ACCIDENTE, SOFERII PROSHTI PRODUC ACCIDENTE"

 

interviul poate fi citit intr-un numar mai vechi din superbike

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mah mie imi vine greu sa cred ca aia care au avut accidente nu s-au crezut rossi sau mai stiu eu cine mergand cu acul turometrului in zona rosie(daca au pe unde)..

sunt care mor/se ranesc din cauza vitezei si care o iau din cauza soferilor.

Da' hai s-o luam altfel: tu ai condus o motocicleta macar cateva sute de kilometri ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar.. oricata mobilitatea ai avea pe motocicleta tot trebuie sa fii prudent.. Mai mult decat daca ai fi la volan! Din pacate soferii nostri nu sunt obisnuiti cu motoarele, au ochi doar pt chestiile mari care le intra in raza vizuala! Poti sa te incadrezi regulamentar, etc..etc.. si el sa treaca prin tine ca prin branza datorita simplului fapt ca nu te-a vazut!! Asta e cea mai frecventa scuza..

Prin urmare sansele ca sa ai un accident sunt cu 50% mai ridicate si asta tinand cont de faptul ca ai mers regulamentar! Asadar nu prea e scapare.. Doar atentie sporita la toti si toate cele care ne pandesc zi de zi din cutiile de conserve..

Este un risc pe care ti-l asumi atunci cand iti cumperi motocicleta. Si eu am fost convins ca nu voi cadea niciodata la inceput si mi-am dovedit ca cei mai batrani au avut dreptate! In aceiasi sapt. mi-am cumparat casca integrala si mi-am jurat sa nu mai merg fara manusi! Macar sa am minimul de protectie necesara.. Deh, pana nu te frigi nu inveti..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, imi cer scuze... am facut o presupunere, insa nu va ganditi ca le iau apararea soferilor care nu vad drumu nici daca ar avea o banda de 20 metrii latime pe care ar circula ei...

i'll shut up if you want me to....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu foarte bine cum e cu pusul petei, dar acum cu varsta(merg pe 21) gasesc ca m-am mai linistit si sunt mult mai Zen in anumite situatii. Nici o situatie nu mai e asa de viata si de moarte, nici chiar situatiie de viata si de moarte. Ce-o fi o fi, ca pana la urma sfarsitul e tot acelasi.

 

La furie tot rosu vad si eu (vezi post-urile incitante la razboi anti-soferi in alt forum de pe board-ul asta) dar cand sunt de unul singur asa si sunt doar eu si motorul intru intr-un mod de functionare foarte aproape de Zen (sau ce cred au ca e Zen oricum). Asta e o chestie de gandire mai mult decat orice, si de incredere in tine si motorul tau. Dai din incheietura mainii drepti cat ai tu nevoie, si in rest te bucuri de senzatie. Nu trebuie sa te uiti in toate partile la drum liber, iar dupa vreme mersul in oras te invata si iti intra in reflex.

 

Exemplu:nu stiu daca ati vazut filmuletul asta, dar este o faza pe o strada englezeasca(deci sensurile sunt puse invers) can vine unul pe motor tare de tot de sub un pod si ii iese in cale un minivan, care nu prea avea cum sa il vada ca vine. Soseaua era d-aia ca la noi, o banda pe fiecare sens deci nici gand sa eviti pe alta banda - ori in sant or pe contrasens. Tipul a reactionat foarte incet ceea ce ma face sa cred ca nici el nu prea era atent la ce face. Si a tras intre masina care intra si sant, ceea ce este o chestie f.f.f.f. proasta ca daca te-a dat afara de pe banda ai rupt-o. Adica ai rupt mai toate oasele din corp. A avut noroc ca soferul probabil l-a vazut si nu s-a bagat de tot in banda, deci calaretul a scapat doar cu o sperietura. Personal, cand am rulat faza la viteza normal reflexul meu a fost invers. In loc sa ma bag pe unde stiam ca se baga masina intram pe contrasens pentru doua motive:

 

a)Cel cu minivanul deja trecuse pe acolo ca sa intre pe sensul meu deci ori era o gaura in traficul pe contrasens ori masinile deja se incetinisera ceea ce imi dadea ceva loc de manevre. Si chiar daca veneau masini, soferii de obicei te vad mult mai bine din fata si o motocicleta se potriveste destul de lejer pe la mijloc. Am mult mai multa incredere sa ma evite soferii de pe contrasens daca nu le ies in fata, decat soferii de pe sensul meu.

 

b)In momentul in care vezi faza asta, imediat iti dai seama ca soferul nu o sa te vada pana nu esti afis pe spatele lui, zbori peste capota, sau te scoate de pe sosea, si posibil nici atunci. Deci sansa sa-si dea seama ca vii tare din spate si te bagi pe unde vrea sa intre el, si sa reactioneze cum trebuie este aproape nula.

 

c)Pana la urma ideea este una idioata. Sa vii tare, de sub un pod unde stii ca pe partea ailalta nu vezi si probabil nu te vede nimeni, cu ditai gaura in traficul din fata ta pe care orice prost o sa incerce sa intre......este accident facut la carte. Mania de viteza este buna dar este buna pe sosele sau strazi, care sunt fara intersectii pe perioada de sosea pe care dai tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legal, la faza aia, ar fi fost ca unul din ei cel putin, sa se asigure (hai, celalalt nu ca are prioritate, dari idealul era sa se asigure ambii).

de asemeni idealul ar fi fost ca unul din ei sa aiba semn de "cedeaza".

 

pune si tu link la film ca e educativ :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mah mie imi vine greu sa cred ca aia care au avut accidente nu s-au crezut rossi sau mai stiu eu cine mergand cu acul turometrului in zona rosie(daca au pe unde)..

sunt care mor/se ranesc din cauza vitezei si care o iau din cauza soferilor.

invata ma sa mergi mai intai.

si la mers nu ma refer la performanta de a te mentine pe motoreta, ci chiar sa mergi, stoppie, wheelie, viraje de viteza si alte jucarele care sunt de-a dreptul folositoare si placute ptr multi motoristi -ii face sa-si cunoasca limitele si puterile-

si dupa aia te rog comentarii.

pana atunci scutereala placuta. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai fii fost atent la al doilea meu post aici, ai fi vazut ca mi-am cerut scuze ca m-a luag gura pe dinainte si ca nu trebuia sa comentez.....

nu cred ca cu viitoru moto(check the avatar) o sa reusesc asa ceva, dar if i'll succed, you'll be the first to know....si nu cred ca o sa ma sui vreodata pe scuter... waste of money dude...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Nu numai soferii sunt vinovati!

Duminica asta m-am dat cu un prieten pe DN1, la intoarcere i-am taiat fata unuia cu Opel-ul asa ca nu era el vinovat daca se intimpla ceva.

Despre vizibilitate: Am constatat ca , cu integrala mea nu am atita vizibilitate si nu ma pot uita dupa umar asa cum fac cind sunt in masina, trebuie sa ma bazez doar pe oglinzi si inca mai trebuie sa ma obisnuiesc cu lucrul asta. :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...