Sari la conținut

Ce Ar Trebui Sa Fie In Bagaj Pentru Un Drum Lung!


drastic
 Share

Postări Recomandate

N-am mai gasit un astfel de topic si ma gandesc ca este destul de important sa stim ...adica sa ne ziceti voi astia mai vechi :D ce ar trebui sa avem in ghiozdan si in portbagaj pentru un DRUM LUNG!!

-adica ce scule...chei...etc. si orice ce ar fi folosito intr-0 astfel de situatie :! mersi anticipat :D

post-33572-1205057582_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am mai gasit un astfel de topic si ma gandesc ca este destul de important sa stim ...adica sa ne ziceti voi astia mai vechi :D ce ar trebui sa avem in ghiozdan si in portbagaj pentru un DRUM LUNG!!

-adica ce scule...chei...etc. si orice ce ar fi folosito intr-0 astfel de situatie :! mersi anticipat :lol:

O bujie, o cheie de bujii, niste smirghel fin, o bricheta, ulei(pt 2T), spray pentru repararea penelor de cauciuc, 2-3 becuri de rezerva, sigurante de rezerva, un set de imbusuri sau chei tubulare(pt capacul la transmisie), o surubelnita dreapta si una in cruce, o curea de transmisie si eventual 1-2litri de benzina.

 

Si, desigur, inainte sa pleci la un astfel de drum ii faci o revizie temeinica sa vezi daca sunt toate in regula si te tine pana la destinatie si inapoi.

 

 

Bafta! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sculele pe care tre' sa le ai la un drum lung variaza in functie de scuter.

In mod obligatoriu nu trebuie sa lipseasca o mini trusa medicala: plasturi, fasa........chiar si cand repari la scuter se mai intampla sa te ranesti.

Pe langa cele de mai sus, mai trebuie: bricheta, becuri de rezerva, curea de transmisie de rezerva, spray pentru pana, superglue si/sau poxipol, o sticla cu apa de baut, telefon mobil cu bateria incarcata, ceva bani in buzunar, un briceag multifunctional, hartie higenica :D (nu se stie niciodata :D ), lanterna, putina sfoara si ceva sarma..................

Restul sa mai completeze si altii.

Editat de marius45jml
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cureaua e cea mai importanta...si desigur ce vine impreuna cu ea: imbusuri pentru transmisie si cheile pentru desfacutul variatorului. Apoi da, bujia si cheia de buji. La 2T cel mai indicat ar fi, daca ai bani si spatiu sa iei un intreg set motor in caz ca te lasa pompa de ulei si se caleaza motorul. Si-asa e usor de desfactu, fix 4 suruburi...nu vad rostul becurilor pentru ca de-aia se gasesc in orice benzinarie :D

 

--- Mesaj completat în 09 Mar 2008 15:14 -------------
Ah da...si kit-ul de pene :D

 

La ce spray te refereai vladule? Exista spray pentru acoperirea gaurilor in cauciuc? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cureaua e cea mai importanta...si desigur ce vine impreuna cu ea: imbusuri pentru transmisie si cheile pentru desfacutul variatorului. Apoi da, bujia si cheia de buji. La 2T cel mai indicat ar fi, daca ai bani si spatiu sa iei un intreg set motor in caz ca te lasa pompa de ulei si se caleaza motorul. Si-asa e usor de desfactu, fix 4 suruburi...nu vad rostul becurilor pentru ca de-aia se gasesc in orice benzinarie :D

 

<small>--- Mesaj completat în 09 Mar 2008 15:14 -------------</small><br/>Ah da...si kit-ul de pene :D

 

La ce spray te refereai vladule? Exista spray pentru acoperirea gaurilor in cauciuc? :lol:

este spray cu spuma..il infiletezi pe valva si apeshi pana iese spuma prin gaura..dupa aia mergi cativa km sa se asheze si sa se usuce(vreo 10km)si apoi umflii oleak...nu mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rolly hai frate ca ai exagerat cu setul ala motor :lol: Imi mai iau unul acelasi model dupa mine sa am piese de rezerva :D ! La un drum lung eu imi iau cam asa: set imbus-uri(am aproape toate suruburile cu cap imbus pe scuter) set chei tubulare din alea cu cliket(ocupa putin spatiu) cheia de bujii, o bujie, smilgher, surubelnite(stea si dreapta), putina benzina 0.5l acolo, un spray pt pana, o carpa pt sters si cam atat.. poate am mai uitat ceva :D . Insa cel mai bine, daca sti ca pleci la drum lung, sa-ti verifici atent scuter-ul, si in general sa ai grija de el. Un scuter ingrijit nu te va lasa niciodata in mijlocul drumului, dar mai conteaza si norocul d'aia e bine sa-ti mai iei si ceva scule. Numai bine, si sculele alea sa stea nefolosite in excursii :D !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bujie cheie de bujii (pe mine m-a lasat ieri bujia si nu aveam nimic la mine am mers cu 20 km/h pana la mecani c cam o ora si eram pe centura orasului ca mai mult nu se tura) curea si imbusuri putina benzina surublenita stea,cruce cam atat daca stii ca ai un scuter bun la motor a da si ulei 2t! bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa cele mentionate mai sus, insist sa nu se plece la drum lung de unul singur, adica cu un singur scuter si ma refer aici la scuterele de 49cmc, sigur si cele mai mari sau chiar si maxiscuterele se pot strica insa sansele ca acest lucru sa se intample variaza invers proportional cu capacitatea cilindrica :lol: . Daca sunt 2 pers pe acelasi scuter cu atat mai mult. Ar fi bine sa fie cel putin 2 scutere in grup, ideal cel putin 3, in caz de evenimente sa se poata deplasa cu usurinta atunci cand si acolo unde necesitatea o impune.

 

Becurile de rezerva sunt nepretuite si nu ar trebui sa lipseasca din portbagajul oricarui scuter, mai ales ca nu ocupa prea mult loc. Nu pot sa-mi imaginez ceva mai sinistru decat sa ramai fara lumini in varful muntelui pe serpentine cu o singura banda pe sens. Neaparat becurile trebuie sa fie insotite de o lanterna sau orice alt dispozitiv de iluminare, care sa permita schimbarea lor in conditii cat mai "normale".

 

Ideal ar fi sa aveti montat pe scuter un dispozitiv de iluminare 360 de grade (un bec montat cu bulbul in sus, sau si mai bine cu leduri si dispozitiv de reflectie, pentru o mai buna autonomie) care sa aiba alimentare separata de bateria scuterului sa poata fi aprins in caz de avari ale instalatiei electrice si/sau ale bateriei.

 

Foarte important este sa aveti la un triunghi reflectorizant pe care sa-l amplasati in spatele locului unde ati oprit sucterul, in conformitate cu prevederile legale in acest sens. Cu toate ca legea nu obliga motociclistii sau scuteristii sa pozitioneze un triunghi reflectorizant in spatele vehiculului, daca au suferit avarii sau situatia este de asa natura incat sa-l imobilizeze. Recomand montarea triunghiului reflectorizant chiar daca vehiculul a fost scos in afara partii carosabile, nu de alta dar poate se trezeste vreun jeepan sa opreasca si il apuca sa traga dreapta chiar peste voi.

 

Va recomand sa purtati vesta fluorescent-reflectorizanta sau imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante pe toata durata deplasarii, inclusiv atunci cand interveniti asupra scuterului, pentru remedierea anumitor probleme, chiar si in timpul zilei, cu toate ca legislatia nu ne obloiga decat de la lasarea serii pana in zorii zilei, cand ploua, ninge sau atunci cand conditiile atmosferice diminueaza vizibilitatea la mai putin de 50 m.

 

Acestea fiind zise va doresc plimbare placuta pe asfalt uscat si sa ajungeti cu bine la destinatie :D

 

PS - Cred ca nu trebuie sa mai mentionez faptul ca ar fi bine ca pilotul, eventual si pasagerul sa cunoasca drumul spre destinatie, macar asa in mare :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat e un spray de-alea de pene? :D il folosesti doar 1data nu?

In jur de 20-30 Ron, se gasesc pe la magazine auto/benzinarii. Da... doar 1 singura utilizare, dar nu merge in toate cazurile cel putin mie nu mi-a mers la un cauciuc michelin, creca depinde de compozitia cauciucului, iar daca ai camera nu are rost sa-ti iei asa ceva pt. ca e doar pt tubeless. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da mi-am dat seama ca e doar ptr tubless...ca la camera exista petece :crack: si la asta pot sa-ti pui petec pe interior. Si dupa ce am bagat spuma merg cu el pana acasa apoi o scot si petecesc cauciucul nu? Sau tre sa-l schimb?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Il petecesti... dar mie mi s-a cam murdarit cauciucul pe interior, si la vulcanizare m-au intrebat baietii ce-am facut, dupa ce in prealabil incercasera cu un petec normal care parca il pusesera cu scuipat, nu se prinsese deloc desi curatasera temeinic zona, iar solutia si petecele erau bune(mi-au aratat pe un alt cauciuc venit la vulcanizare). Pana la urma mi-au pus petec "la cald" care s-a mulat atat de bine incat numai daca te uiti foarte atent il vezi, iar cauciucul n-a suferit deloc. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...