moshulik Postat Mai 19, 2005 Share Postat Mai 19, 2005 Salutare. Inainte de a ma baga la surubarit cu mana mea la Honda (xl600), intreb aici daca stie cineva cum se regleaza avansul la japoneze in general (si honda in special). Modelul de motor am vazut ca seamana destul de mult cu mai toata gama honda naked - cb 250, cb450 etc... Pe ce parte este alternatorul (cu magnet permanent banuiesc) ? Capacul alternatorului este cu ulei sau uscat ? Cum se extrage rotorul/volanta/magnetul pentru a avea acces la senzor ? P.S. - vreau sa dau avansul mai mic la motocicleta mea, cand este in sarcina si turatzii joase se comporta cam ciudat (o vibratzie neplacuta, deosebita de o vibratzie normala a motorului), eu unul banuiesc ca din cauza unui avans prea mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Mai 19, 2005 Share Postat Mai 19, 2005 Dai doar capacul din dreapta jos. Senzorul e la vedere, nu mai demontezi nimic. Nu mai stiu daca e in ulei sau nu .. am uitat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Mai 19, 2005 Share Postat Mai 19, 2005 (editat) Eu nu cred ca (mai) ai ce sa reglezi la avans Despre cat de joase turatii vorbim? Daca ~2000 rpm (din cei vreo 7000 pe care probabil ii ai) si se simte ca o "bataie", e normal, trebuie sa-l tii mai turat un pic [monocilindrele in general, fata de celelalte motoare]. Editat Mai 19, 2005 de cmatei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 19, 2005 Autor Share Postat Mai 19, 2005 Nu e numai asta, stiu de la ce sa ma astept la un monocilindru (mi-am facut ucenicia pe simson ). Oricum, un motor cu avans mare merge fortzat si e pacat. Avansul mai mic mareste considerabil durata de viatza a motorului si reduce vibratziile si temperatura de lucru a motorului - si e cazul, ca e racit cu aer (cu pierderea catorva calutzi - la 600 cmc are de unde). Pe langa asta, cam da pedala inapoi motorul cateodata - si am auzit ca ar fi destul de periculoasa chestia asta, dupa ce ca e greu de pornit la pedala un monocilindru de 600, cu avans mare e si mai greu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Mai 19, 2005 Share Postat Mai 19, 2005 NU POTI REGLA AVANSUL, TOTUL E FIX,SENZORUL ARE O SINGURA POZITIE Termina cu prostiile si obisnuieste-te intai cu el, japonezul a considerat ca nu e cazul sa te joci tu la aprindere. CDI-ul calculeaza avansul de la relanti pana la avans maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 19, 2005 Autor Share Postat Mai 19, 2005 Hm.... sa vezi ce fac eu senzorul ala sa se plimbe, de-l ia draq.... pai ce, e dupa el ? ))) . Zi-mi si mie daca stii unde dibuiesc senzorul ala, e pe dreapta, e pe stanga, e cu ulei in el capacul, senzorul e la vedere sau trebuie sa dau jos magnetul mai intai ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Mai 19, 2005 Share Postat Mai 19, 2005 Principial motorul e ca cel de dominator..aceeasi familie.Deci intra la wizzie pe sait si da jos manualul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Mai 19, 2005 Share Postat Mai 19, 2005 Cred ca te mananca-n popou. Axo nu-l mai invata la prostii cu manualul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Mai 20, 2005 Share Postat Mai 20, 2005 Si eu cred ca nu ai ce face !!!!! Avansul variaza electronic intre aproximativ 30 grade (turatie maxima) si 10 grade (ralenti). Asa ca tu oricum nu-l poti regla mai bine de atit. In mod normal, demarajul la pedala beneficiaza de ajutorul unui decompresor cuplat la o supapa de evacuare. Verifica daca reglajul cablului dintre pedala si decompresor e corect, e foarte important. Ar mai fi ceva: in functie de modelul CDI-ului poate exista un al doilea senzor (la alea mai vechi) care se ocupa DOAR de pornire (avans foarte mic), si imediat cum creste turatia intra in functiune celalalt senzor. Verifica daca e cazul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Mai 20, 2005 Share Postat Mai 20, 2005 Corect, faza asta cu 2 senzori am vazut-o la un XT550 mai vechi. Intrucat se busise CDI-ul, are acum un CDI construit cu avans fix si comutarea senzorilor a devenit manuala, pe ghidon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hadess Postat Mai 20, 2005 Share Postat Mai 20, 2005 Nu-l mai invatati ca il mananca si cine stie ce face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 20, 2005 Autor Share Postat Mai 20, 2005 deci, nu sunt chiar asa de ageamiu cum par ))))) CDI-ul se ocupa de gestiunarea exclusica a AVANSULUI DINAMIC (adica in functzie de turatzie, variaza avansul de la 10 grade la 30 de grade). Insa CDI-ul tot are nevoie de un semnal de sincronizare de la motor, semnal livrat de senzorul buclucas. Cea mai plauzibila varianta ar fi cea cu doi senzori, insa nu cred ca e cazul la mine (al doilea senzor este situat, in ordinea cronologica, DUPA primul senzor (primul senzor are un avans de 30 de grade in mod absolut, CDI-ul vine si introduce intarzieri). Deci daca ar fi cu doi senzori, ar trebui sa nu porneasca deloc, nu sa dea avans prea mare. Acum... din ce cauza ar putea fi necesar reglajul - in timp, piesele electronice din CDI isi modifica nitzel caracteristicile, iar temporizarile sunt destul de delicate, timpii de intarziere de ordinul milisecundelor si chiar sub. Alte motive - parametrii senzorului se modifica, incepe sa dea un pic altfel tensiune catre CDI - mai devreme sau mai tarziu. Ma surprinde insa ca japonezii nu au lasat liber reglajul acestui senzor, am citit si eu in manual si spune tot asa, ca "mergeti voi la magazinul de specialitate"... La minsk/voshod este tot cu senzor si cu avans fix, ce-i drept, si e reglabil. La oltcit trs la fel e, cu captor magnetic si avans variabil ( ! - idee de "emulat" CDI-uri arse) si tot este reglabil. La gilera pe care am avut-o tot asa - cu CDI si cu statorul reglabil. Deocamdata nu ma bag, ca mi-as incalca "Amendamentul numarul 1" : daca merge, nu repar )))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Mai 20, 2005 Share Postat Mai 20, 2005 Pai e clar,ne-am linistit deci nu mai umbli ca o sa mearga sas mult si bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.