Sari la conținut

Schimbare Viteza La Semafor


baspri
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

am si eu o intrebare la voi:

cand sunt in viteza a 3-a de ex, si ajung la semafor, debraiez, opresc, si nu reusesc sa trec in neutru oricat as apasa pe schimbator. e nevoie se dau drumul un pic la ambreiaj sa cupleze, si abia apoi pot sa schimb pana in neutru.

 

asta nu se intampla mereu, ci doar din cand in cand.

 

Aveti idee de ce se intampla asta?

 

mersi mult si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toate is asa, e o chestiune de obisnuinta, incearca sa schimbi vitezele inapoi pana in momentul opririi, eu asa fac. de ex ajung la stop si sunt in a 4a, pana ma opresc schimb macar doua viteze in jos, apoi cand sunt orpit pot sa pun usor in neutru si apoi in treapta 1a. poate altii asa fac altfel, sunt chiar curios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Agree... la endurache e si mai greu de gasit neutrul...

indiferent de motor... hatzana-l inainte sau inapoi putin apoi incearca din nou :(

Cred ca sfat mai bun decat ti-a dat dopeman, nu-ti poate da nimeni.

 

toate is asa, e o chestiune de obisnuinta, incearca sa schimbi vitezele inapoi pana in momentul opririi, eu asa fac. de ex ajung la stop si sunt in a 4a, pana ma opresc schimb macar doua viteze in jos, apoi cand sunt orpit pot sa pun usor in neutru si apoi in treapta 1a. poate altii asa fac altfel, sunt chiar curios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Well, din cite am inteles problema schimbarii vitezelor pe loc e comuna. Eu mi-am facut obiceiul sa trec intr-a-ntiia imediat inainte de a ma opri, si a tine ambreiajul tras. Stiu ca e gresit si poate chiar periculos (s-a discutat aici subiectul asta) dar ce sa-i fac? Decit sa ma trezesc ca nu intra intr-a-ntiia cind trebuie sa plec de la semafor? Unii mi-au spus ca se rezolva tragind de ambreiaj, dar am testat si nu are nici un efect.

Se rezolva miscind-o putin inainte sau inapoi, am experimentat cind tot o miscam prin parcare, la reparatii. Cea mai buna solutie cred ca e sa te opresti intr-a-ntiia, sa o scoti pe neutru (de iesit iese), si sa-ti rezervi citeva secunde la verde pentru a avea timp sa o dai putin fata/spate, in caz ca nu intra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc tuturor.

de nevoie asa faceam si eu, cum a spus dopeman.

vroiam doar sa stiu daca are mobra mea vreo problema. acum m-am linistit.

 

 

inca o data mersi si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai merge intr-o alta modalitate nu trebuie sa impingi neaparat in fata-spate de ex ma-m oprit cu a 3 la semafor.tin ambreiaju apasat accelarez putin si dau in jus si merge super ok.incearca sa te opresti cu a 3 sau oricare alta viteza tine ambreiaju apasat si accelareaza putin si dai in jos si merge usor.asa am aptit si eu nu puteam sa o scot pe neutru la semafor paan am ciitt manualu de condus motocicleta asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa face si CB-ul meu si e si normal, nu e dubios. Ambreiajul este CENTRIFUGAL. Prin excelenta centrifuga are "efect doar la invartire. Cat timp cutia "sta" nu are cum sa functioneze.

Cum s-a mai spus, schimba treptele inainte de a ajunge sa se opreasca.

Mentionez ca o varianta relativ usoara e sa schimbi treapta si sa lasi un pic ambreiajul (fara sa-i dai drumul de tot), si se va schimba. Toate astea, succesiv pana ajungi in neutru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exprimarea e intr-adevar ciudata, poate se intelege gresit sau, si mai probabil m-am exprimat eu gresit ... NU CUPLEAZA centrifugal, ci schimbarea treptelor se cupleaza "centrifugal" .

Imi pare rau ca nu gasesc acum exprimarea oficiala, asa cum am citit.

Altfel spus, nu seamana cu masina, unde ai rulment de presiune, placa de ambreiaj, placa de presiune si alea alea... (cu exceptia celor de generatie nou-noutza), ci ambreiajul cand se invarte, schimba treapta...la asta m-am referit....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot e vorba de schimbarea vitezei...eu am o alta problema: plec de la stop, merg putin cu treapta 1, si cand dau sa urc in treapta 2, imi intra in neutru si ramane asa, tre restrang ambreajul ca sa intre in treapta 2...dar in cateva fractiuni de secunda...nu imi intra atat de repede in viteza a 2 a...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot n-am inteles. Cum e cu schimbarea centrifugala a treptelor?

 

Cutie de motocicleta:

 

gears1.jpg

 

E evident de ce nu intra de pe loc, trebuie sa se calce stifturile alea (nu stiu denumirea oficiala).

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da domnule, sunt de acord, insa atunci cand cutia se invarte si ambreiajul e calcat, placutele se "departeaza" mai usor, permit cuplarea treptelor. Cutia nu are sincroane ca la masina, sau cele care au nu au acelasi rol ca la cutiile de masina....

De-aici si exprimarea mea referitoare la centrifuga...adica decuplarea perfecta a rotii motoare de motor se face doar cand ambreiajul se invarte...cred ca asa e mai corect...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi se inampla si mie, ca oricarui incepator.

 

acum cred ca tine de cutie, de motor, de noroc... dar sa va zic cum fac: daca trebuie sa opresc cuplat in treapta a 2-a sau a 3-a, dau o treapta in jos, apoi ridic putin si iar dau in jos. si tot asa.

 

acum, mie mi se mai intampla sa nu pot trece in treapta 1, din a 2-a. in mers, dar mai ales la stop. nici macar din neutru in 1. si aici am descoperit... ridic o idee schimbatorul, apoi se duce lejer.

 

nu e un sfat, doar va zic cum procedez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal.

Cand aveam IJ Planeta, sa fie a naibii daca vroia sa iasa la neutru vreodata daca nu o "smechereai" un pic din ambreiaj-acceleratie sau daca nu o scoteai din timp. In schimb avea o cutie zdravana supradimensionata, categorisita (fara moarte).

Niprul in schimb are cutie sincronizata, merge mult mai fin in comparatie cu IJ-ul si refuza mai rar sa iasa la neutru.

Fosta mea Honda VT avea o chichitza intalnita la mai multe Honde: cloncanea usor mai tare la introducerea intr-a-intaia decat la schimbarea altor viteze (si NU, unu era de la ambreiaj prea "moale", ambreiajul decupla perfect). Acelasi lucru l-am remarcat si la Suzuki Bandit, Suzuki VX, Suzuki DR si altele.

La Yamaha Tenere in schimb nu cloncane deloc la intrarea in viteza, cutia e foarte fina dar reversul medaliei este ca a-intaia mai face figuri uneori la intrare daca nu o accelerezi putin sau sa o misti o palma de loc cum spunea cineva mai devreme (asta pe loc la stop desigur, in mers nici vorba de asa ceva).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deoarece de pe nemuritoarea cutie de IJ Planeta 5,am trecut direct pe Suzuki :burnout: am constatat(doar la Suzuki)ca daca ambreiajul e in buna stare si reglat cum trebuie nu exista nici o problema :cheers: la sch treptelor in mers sau pe loc.

Dimineata la prima plecare cloncane mai tare un pic din cauza ca sant putin lipite placile,dar se dezlipesc prin debreiere pe loc si 2-3 accelerari scurte,dupa aceea prima treapta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...