wabit Postat Mai 25, 2005 Share Postat Mai 25, 2005 (editat) Cat de eficienta este alezarea unui cilindru de la 50cc la 80 cc si un piston mai mare? Creste performantele destul sau nu merita? Exista vreun risc? Mersi anticipat. Editat Mai 25, 2005 de wabit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Mai 25, 2005 Share Postat Mai 25, 2005 Cat de eficienta este alezarea unui cilindru de la 50cc la 80 cc si un piston mai mare? Creste performantele destul sau nu merita? Exista vreun risc? Mersi anticipat. cauta la topicul cu mobra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Mai 25, 2005 Share Postat Mai 25, 2005 eu ma indoiesc ca un cilindru de 50 cc se poate aleza atat de mult incat sa ajunga la 80 cc.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 25, 2005 Share Postat Mai 25, 2005 Drakule Ijul la cota 3 are aproape 300 cmc. Dar tu ai dreptate, e Ij si e facut sa fie alezat, nu cred ca scuterele au cote de alezare: mergi ce mergi si dup-aia schimbi cilindrul. Oricum nu merita sa faci asa ceva, nu castigi mai nimic in schimbi pierzi probabil f mult. Toate piesele in miscare la motorul tau sunt gandite pt solicitarile ce apar la 50cmc : diametrul, greutatea pistonului, proiectarea bielei, a umerilor, a boltzului, a bucsei de boltz... Daca tu faci o modificare la ce a gandit o echipa de ingineri japonezi vreo juma de an sa nu te astepti la ceva prea bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Mai 25, 2005 Share Postat Mai 25, 2005 pai IJ-ul nu are 350 cc ? de ex, trabi al meu are 4 cote de reparatie a cilindrilor oficiale si inca vreo 2 neoficiale (dar se gasesc greu pistoane). diferenta intre prima si ultima cota (oficiala) este f mica, de la 71,965 mm la 72,020 mm, deci cam 55 de sutimi de mm (sunt cam "tulburat", sper ca am socotit bine). nu cred ca din aceasta diferenta poate creste f mult capacitatea cilindrului PS astea-s niste dimensiuni luate din carte, in practica difera un pic, dar nu prea mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madar Postat Mai 25, 2005 Share Postat Mai 25, 2005 Nici eu nu cred ca iese la 80cc ....dar dac iese (cumva) nu prea merita ....eu stiu de la Mobra.... am pus-o un piston cu 2 mm(diametru) mai mari si ff mica diferenta la putere.....si scade mult din turatia maxima..... Am vazut ceva "tunning" la un scooter pe cilindru ..... il mareste turatia dar dupa un timp distruge motorul (bolt,role,si rulmentul ce o distrus si carcasa lui)...pai motoretele astia s calculate de Japonezu..... (care nu-i prost) Merita sa faci alezare (de reparatie) dar numai dac nu-ti porneste la cald... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson Postat Mai 26, 2005 Share Postat Mai 26, 2005 pai IJ-ul nu are 350 cc ?de ex, trabi al meu are 4 cote de reparatie a cilindrilor oficiale si inca vreo 2 neoficiale (dar se gasesc greu pistoane). diferenta intre prima si ultima cota (oficiala) este f mica, de la 71,965 mm la 72,020 mm, deci cam 55 de sutimi de mm (sunt cam "tulburat", sper ca am socotit bine). nu cred ca din aceasta diferenta poate creste f mult capacitatea cilindrului PS astea-s niste dimensiuni luate din carte, in practica difera un pic, dar nu prea mult din cate stiu eu cotele de reparatie sunt din 0,25 in 0,25. la simson, la skoda, la nipru etc. reparatiile merg (ex. skoda) de la 68 la 68,25 la 68,50 la 68,75. tu daca ai la trabant 4 cote de reparatie ar trebui sa fie o diferenta cam de 1 mm. nu poate fi 0,55mm pentru 4 cote nu? e prea putin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson Postat Mai 26, 2005 Share Postat Mai 26, 2005 oricum sa aduci un motor de la 50 la 80 de cm cubi nu va fi sanatos pentru durabilitatea motorului. sunt motorase de Honda de 80. de ce nu pui unul din ala si ai impacat si capra si varza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Mai 26, 2005 Share Postat Mai 26, 2005 v-am zis io ca eram cam tulburat cred ca alea erau cotele de imperechere a pistoanelor si cilindrilor oricum, chiar si la 1 mm diferenta, nu cred ca poate creste atat de mult capacitatea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 26, 2005 Share Postat Mai 26, 2005 Volumul cilindrului = pi*r**2*h ne intereseaza castigul in volum la 1mm in diametru (adica raza se mareste cu 0,05cm), asadar: pi*(r+0,05)**2*h - pi*r**2*h = 0,1*p*r*h + 0,0025*pi*h = pi*h*(0,1r + 0,0025). h, la un diametru de 68 si capacitate de 175, este de 4,8cm. asadar, castigul, ar fi de 3,14*4,8*(0,48+0,0025) = 7,27cmc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Mai 26, 2005 Share Postat Mai 26, 2005 Eu am ajuns cu MZ-ul de 250 de la diam. nominal de 70 la cota doi pe piston de trabant (72,5) si a rezultat o cilindree de cca. 265 cc. Cresterea nu e substantiala, trebuie luata in considerare si greutatea noului piston, precum si raportul de compresie obtinut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wabit Postat Mai 27, 2005 Autor Share Postat Mai 27, 2005 Multumesc frumos pentru ajutor! M-ati convins si renunt la alezare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Mai 27, 2005 Share Postat Mai 27, 2005 ticolino, deci....cam mica diferenta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.