Sari la conținut

Alezare


Postări Recomandate

Cat de eficienta este alezarea unui cilindru de la 50cc la 80 cc si un piston mai mare? Creste performantele destul sau nu merita? Exista vreun risc? Mersi anticipat.

Editat de wabit
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat de eficienta este alezarea unui cilindru de la 50cc la 80 cc si un piston mai mare? Creste performantele destul sau nu merita? Exista vreun risc? Mersi anticipat.

cauta la topicul cu mobra :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Drakule Ijul la cota 3 are aproape 300 cmc. Dar tu ai dreptate, e Ij si e facut sa fie alezat, nu cred ca scuterele au cote de alezare: mergi ce mergi si dup-aia schimbi cilindrul.

Oricum nu merita sa faci asa ceva, nu castigi mai nimic in schimbi pierzi probabil f mult. Toate piesele in miscare la motorul tau sunt gandite pt solicitarile ce apar la 50cmc : diametrul, greutatea pistonului, proiectarea bielei, a umerilor, a boltzului, a bucsei de boltz...

Daca tu faci o modificare la ce a gandit o echipa de ingineri japonezi vreo juma de an sa nu te astepti la ceva prea bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai IJ-ul nu are 350 cc ?

de ex, trabi al meu are 4 cote de reparatie a cilindrilor oficiale si inca vreo 2 neoficiale (dar se gasesc greu pistoane). diferenta intre prima si ultima cota (oficiala) este f mica, de la 71,965 mm la 72,020 mm, deci cam 55 de sutimi de mm (sunt cam "tulburat", sper ca am socotit bine).

nu cred ca din aceasta diferenta poate creste f mult capacitatea cilindrului

 

PS

astea-s niste dimensiuni luate din carte, in practica difera un pic, dar nu prea mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu cred ca iese la 80cc ....dar dac iese (cumva) nu prea merita ....eu stiu de la Mobra.... am pus-o un piston cu 2 mm(diametru) mai mari si ff mica diferenta la putere.....si scade mult din turatia maxima.....

Am vazut ceva "tunning" la un scooter pe cilindru ..... il mareste turatia dar dupa un timp distruge motorul (bolt,role,si rulmentul ce o distrus si carcasa lui)...pai motoretele astia s calculate de Japonezu..... (care nu-i prost)

Merita sa faci alezare (de reparatie) dar numai dac nu-ti porneste la cald... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai IJ-ul nu are 350 cc ?

de ex, trabi al meu are 4 cote de reparatie a cilindrilor oficiale si inca vreo 2 neoficiale (dar se gasesc greu pistoane). diferenta intre prima si ultima cota (oficiala) este f mica, de la 71,965 mm la 72,020 mm, deci cam 55 de sutimi de mm (sunt cam "tulburat", sper ca am socotit bine).

nu cred ca din aceasta diferenta poate creste f mult capacitatea cilindrului

 

PS

astea-s niste dimensiuni luate din carte, in practica difera un pic, dar nu prea mult

din cate stiu eu cotele de reparatie sunt din 0,25 in 0,25. la simson, la skoda, la nipru etc. reparatiile merg (ex. skoda) de la 68 la 68,25 la 68,50 la 68,75. tu daca ai la trabant 4 cote de reparatie ar trebui sa fie o diferenta cam de 1 mm. nu poate fi 0,55mm pentru 4 cote :laugh: nu? e prea putin :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum sa aduci un motor de la 50 la 80 de cm cubi nu va fi sanatos pentru durabilitatea motorului. sunt motorase de Honda de 80. de ce nu pui unul din ala si ai impacat si capra si varza :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

v-am zis io ca eram cam tulburat :laugh:

cred ca alea erau cotele de imperechere a pistoanelor si cilindrilor

oricum, chiar si la 1 mm diferenta, nu cred ca poate creste atat de mult capacitatea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Volumul cilindrului = pi*r**2*h

 

ne intereseaza castigul in volum la 1mm in diametru (adica raza se mareste cu 0,05cm), asadar:

 

pi*(r+0,05)**2*h - pi*r**2*h = 0,1*p*r*h + 0,0025*pi*h = pi*h*(0,1r + 0,0025).

 

h, la un diametru de 68 si capacitate de 175, este de 4,8cm.

 

asadar, castigul, ar fi de 3,14*4,8*(0,48+0,0025) = 7,27cmc :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am ajuns cu MZ-ul de 250 de la diam. nominal de 70 la cota doi pe piston de trabant (72,5) si a rezultat o cilindree de cca. 265 cc. Cresterea nu e substantiala, trebuie luata in considerare si greutatea noului piston, precum si raportul de compresie obtinut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...