Sari la conținut

CZ


ShereKhan
 Share

Postări Recomandate

Inca o varianta de schema electrica...probabil mai am cateva, cum le gasesc, le pun aici!

Asta este tot cu "+" la masa, dar sper sa gasesc si schema cu "-" la masa, modificata de mine...pe care merg de ani buni!

Salut . Bre nea Ivane , am asteptat 2 sapt sa-mi vina bateria de 6 V/ 11A , am montat , dar tot nu vrea sa incarce . In poze , linga firele albastru si ros , o mai fi trebuind ceva , ca mai vad un plot . Am incercat sa reglez din surubelul ala , in toate directiile , neam ... Daca il cuplez , sta cuplat , deci incarca , daca tai curentul , decupleaza , dar singur nu vrea si pace , ioc ... nici cu vorba buna , nici cu votca , cu nimic nu-l pot imbuna ... Am gresit cu ceva la schema ?

» Post actualizat in 11 May 2017 10:54

Salut . Bre nea Ivane , am asteptat 2 sapt sa-mi vina bateria de 6 V/ 11A , am montat , dar tot nu vrea sa incarce . In poze , linga firele albastru si ros , o mai fi trebuind ceva , ca mai vad un plot . Am incercat sa reglez din surubelul ala , in toate directiile , neam ... Daca il cuplez , sta cuplat , deci incarca , daca tai curentul , decupleaza , dar singur nu vrea si pace , ioc ... nici cu vorba buna , nici cu votca , cu nimic nu-l pot imbuna ... Am gresit cu ceva la schema ?

post-15287-0-00288800-1494500037_thumb.jpg

post-15287-0-38382000-1494500047_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pai in cazul asta, acel plot trebuia sa aiba un fir...nu-mi dau seama de unde ar trebui sa vina (cred ca de la una din perii), dar sigur bobina care ar trebui sa se magnetizeze cand dinamul produce curent, trebuie alimentata...altfel, nu atrage lamela ca sa inchida contactul (intrerupe alimentarea becului din bord, cel pentru prezenta incarcarii si incepe sa "bage" curent in instalatie - baterie). Azi nu am timp fiindca nu ajung pe-acasa, ca sa pot studia problema, acum is la munca...nici atat, dar daca nu reusesti sa gasesti firul lipsa fara sa dai foc instalatiei pana maine seara, incerc sa gasesc rezolvarea. Incearca sa alimentezi acel plot (scurt, cat sa vezi daca atrage lamela). Acolo este buba! In orice schema electrica exista trei fire care pleaca la releu, nu doua...plus masa! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in cazul asta, acel plot trebuia sa aiba un fir...nu-mi dau seama de unde ar trebui sa vina (cred ca de la una din perii), dar sigur bobina care ar trebui sa se magnetizeze cand dinamul produce curent, trebuie alimentata...altfel, nu atrage lamela ca sa inchida contactul (intrerupe alimentarea becului din bord, cel pentru prezenta incarcarii si incepe sa "bage" curent in instalatie - baterie). Azi nu am timp fiindca nu ajung pe-acasa, ca sa pot studia problema, acum is la munca...nici atat, dar daca nu reusesti sa gasesti firul lipsa fara sa dai foc instalatiei pana maine seara, incerc sa gasesc rezolvarea. Incearca sa alimentezi acel plot (scurt, cat sa vezi daca atrage lamela). Acolo este buba! In orice schema electrica exista trei fire care pleaca la releu, nu doua...plus masa! :peace:

OK , astept pana maine .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Dupa o iarna lunga, dupa o primavara ploioasa si rece...azi ii veni randul si CZ-ului sa porneasca ca sa plece la plimbare!

Operatii efectuate?! Reglat aprinderea (este inca pe platini, dar pe 12V...si n-am reglat-o de ~doi ani!), umflat cauciucurile, sters praful si dat un set de pedale! Culmea, a pornit! Benzina din rezervor era cea de anul trecut, bateria neincarcata din toamna...dar comunista nu stie d-astea, si porneste! :peace:

post-2215-0-59203200-1497727178_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...........17.06 am facut asigurare..... si primii 60km, prin ploaie. Primii 10km nu m-a depasit nimeni ( de fum...uleiul care s-a tot depus in toba, la porniri scurte pe langa bloc )

Si nenea, sa ma laud si eu, de 3500km nu am umblat la el, nici carb, nici aprindere ( no, da' al meu e doar cu un muncitor, nu 2 mofturosi- a se citi cilindru ) e inca pe dinam 6v, si o "jucarica" de la Tg.Mures pt aprindere. Si sa nu uit bateria, din aia de la "rusi-chinezi" de 6v 4A-uscata,..35lei , am luat-o pt o vara...si ar fi al 4-a sezon cu asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, te cred...si a mea a fumegat de a inchis nevasta usi, ferestre...iar ca sa ma laud cu kilometri nu pot, ca nu inregistreaza (in schimb vitezometrul funtioneaza!). Bateria este de 12V, si n-a fost ieftina...dar merge, si nu i-am contorizat varsta. Te rog sa observi in poza furca, aripa fata :kiss: ...fiindca pe viitor o sa le schimb cu d-alea de MZ, cu frana disc...ca ma ucide franarea! Oricum, astea vor echipa viitorul CZ 175 Sport, coclaurianul! N-am renuntat la idee! :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Buna seara

 

Azi am avut putin timp si am iesit cu CZ-ul meu de 250 la o plimbare de proba , am fost foarte multumit la inceput , a pornit fumos la a 3~a pedala direct in relanti , ne~am plimbat cam

o ora la o viteza de 30<50/h dupa care la plecarea de pe loc ainceput sa sara din treapta 1 ceea ce nu s-a intimplat pana acum ! Va intreb respectuos care ar putea fi cauza ?caldura de

la ora 12, sau ambreiajul, care a mai avut ceva de parca cupla in suturi in treapta 1. In rest am rezolvat cu revizia frane fata spate OK , luminite OK, asigurare pana in 02,12...

Si era sa uit cat ulei hidraulic se pune intr-un amortizor fata ,eu am pus cam100ml si pe denivelari minore imi bate furca sus. Astept sfaturile dvs. pt. a remedia defectele mai sigur si mai

usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea cu saritul din viteza I miroase a nasol...adica, io cred ca va trebui sa desfaci motorul si sa schimbi macar perechea de pinioane pentru treapta I, adica pinion plus balador si eventual furca respectiva. Nu-si mai revine la loc indiferent de reglaje...deci ti-ai facut de lucru! In telescoapele furcii se baga cca 125-130 ml ulei hidraulic (in functie de cat de dura o doresti, asa ca sfatul meu este sa pui max.125 ml).


» Post actualizat in 27 Jun 2017 10:58

L.E.- la CZ-ul meu, fiindca in ultimii ani l-am folosit preponderent doar pe coclauri (nu mi-am permis luxul sa platesc mai multe asigurari, sa fac mai multe ITP-uri...si nici timpul nu mi-a permis sa ma plimb atat cat imi doresc), bag in furca doar 110-120 ml...ca deh, asa-i pe coclau, si decat sa borseasca uleiul pe la simeringuri, mai bine suport cate o trancanitura uneori. Daca mergi doar pe drumuri asfaltate, bune, poti folosi si un ulei hidraulic mai select si poti pune putin mai mult, ca sa ai cursa mai scurta si putin mai rigida, pentru franari, greutate...etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Nenea,

Multumesc pt. informare in legatura cu furca , o sa mai completez cu 30/40 ml. Dar....cu ruptul motorului in doua m-ai blocat pt. ca este vara , nu prea am timp si nici nu mai sunt sigur pe mine cu mecanica lui, am sa incerc sa fac ceva reglaje la ambreaj sau sa-l schimb cu unul nou ca tot am doua, pt. ca vreau sa vad ce este si cu pinionul de la KM ca nu misca acul. Deci daca nu vrea cu reglaje am sa o fortez un pic cand ies cu ea la plimbare si cu RK -ul la cutie poate cand vin ploile ....la toamna !

 

Despre dansa este vorba

 

post-96706-0-22013900-1498585806_thumb.jpg

post-96706-0-29460600-1498585815_thumb.jpg

post-96706-0-94558200-1498585824_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca-i mult daca vei completa cu 30-40 ml ulei in furca...dar poti testa, iar daca furca este prea rigida, mai scoti din ulei.

Ambreiajul nu prea ar trebui sa aiba influente in smucelile din treapta I, asta daca este reglat bine, strans pe ax, rulmentii buni, placile fara uzuri masive, lantul secundar intreg si fara uzura mare...dar merita incercat! Oricum, pana la urma, daca nu-i din ambreiaj, vei ajunge tot la crapatul motorului. Sper sa ai totusi noroc! Partea cu pinionul de kilometraj este simpla, dar verifica pentru inceput integritatea cablului si mai ales patraturile de la capete (acestea se rotunjesc si nu mai actioneaza cablul). :peace:

Mistocuta jucareaua! :hug:

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acolo... s-a intamplat, a aratat ce poate.

Adica sa ma lase cu ochii in soare si sa ma negresc si mai tare.

Piesele erau... doar ca la +200km...asa ca a mers si el , CZ-ul, cu 130km/h...pe remorca.

Dar tot o sa-l urc anul asta la Balea Lac!

post-15613-0-91239100-1499101428_thumb.jpg

post-15613-0-08128700-1499101442_thumb.jpg

post-15613-0-88384900-1499101454_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valeu...saracuta! Imi pare rau pentru ea...si pentru tine, dar lasa...ca a trecut si...se repara usor!

Inca o amintire la pusculita! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la Bradulet?

da, Cand imi "crestea zambetul pana dupa urechi", adica depaseam masini ! ( drumul le obliga sa franeze sub viteza mea ), doar ce vorbisem cu nevasta si baiatul... ce tare e motorul meu de 47 de ani.... in zona fara semnal le telefon ( DIGI :tempted: ) a .... pocnit lantul primar. E premiera, nu am mai patit/auzit de asa ceva... dar toate au un inceput.

Cred ca e forma lui de protest, ... ca il tin mai mult in garaj.

Acum functioneaza :schimbat arc pedala pornire, si lant.

Voi schimba motorul. Al 2-lea motor are pompa de ulei de amestec functionala... ma roade curiozitatea . Pentru inceput voi face amestec in benzina si ce "baga" pompa voi masura intr-o sticluta.... daca se incadreaza.

Vara asta tot o sa-i arat Transfagarasanul si Transalpina

.... apropos, glumeam cu Traian / Deva ... ca la intoarcere ,motorul meu a prins 130... dar pe remorca !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate cand vei veni spre Transalpina nu treci si pe la fratele mai mare, ala de doi juma', ca sa le facem poze impreuna, ca te-ai fript! Ma rog la ala de sus sa ti se reteze axul pe spate, fiindca nici de asta n-am auzit s-o pateasca cineva, normal...pana la mine! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un ax spate cred ca mai am eu.... sa se rupa ala, asta chiar ar fi ceva !

ultima sapt din iulie sunt in concediu... si liber... poate atunci :).... poate de data asta ii place cu 450 km facuti .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat...aveam rezerva unul cu filetul putin ciufulit, asa ca am facut o piulita cu interiorul micsorat si filet facut din cutit pe strung...si gata, e apta! :peace:

La mine poti ramane peste noapte (cazarea e din partea casei) si-o punem si de-un gratarel, ca sa nu se plictiseasca micii si cefele! :alcy:

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Salutare Nea Ivane

 

Cu alte scuze , mi-am reparat calculatorul de cateva zile si pot comunica si eu . Nu am reusit nimic cu reglajele la ambreiaj si mi-a fost teama sa nu mai stric si altceva , am cautat pe cineva care sa ma ajute cu reparatia motorului, si am gasit un domn Nenea NELU in Chitila care l-a facut sa se auda ca bataile inimii (inlocuit 80 la suta piese noi) Am plimbat-o cam 150/200 km si in viteza 2/3se aude un vajitit iar in a 4-a merge lejer nu se mai aude nimic, Frumusica foc si piesa matale si pare mai tinerica , mai eleganta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Daca ai schimbat piese in cutia de viteze si nu le-ai pus pe toate noi, e normal sa se auda un vajait...fiindca piesele vechi trebuie sa se pasuiasca in timp cu cele noi (in speta dantura pinioanelor mai vechi si uzate trebuie sa se pupe cu dantura pinioanelor noi). Nu cred ca va fi mare problema, dar iti recomand sa schimbi mai des uleiul in cutie pana dispare acel zgomot de fond in anumite trepte.

Babuta mea este din 1974 si a suferit de-a lungul timpului mai multe modificari menite sa imbunatateasca regimul de mers, iar la estetica am umblat mai putin, fiindca mi-a placut de ea cum arata acum, chiar daca nu este totul original pe ea. Mai urmeaza sa-i schimb furca si tot ce tine de partea din fata, fiindca imi doresc sa-i pun frana disc. Piesele deja le am, mai putin o pompa si-o maneta de frana, cu intrerupator montat pentru stop, iar cand le voi avea toate o sa purced la inca o modificare. Nu ma grabesc, fiindca intre timp am cu ce sa imi satisfac piticii si nu prea am timp liber sa trec la activitati de restaurare si modificare la caprele din batatura. Dar, o sa le vina si lor timpul! :peace:

Poze nu i-ai facut la babuta ta? Sa vada si ochiu' nostru cum a iesit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Daca ai schimbat piese in cutia de viteze si nu le-ai pus pe toate noi, e normal sa se auda un vajait...fiindca piesele vechi trebuie sa se pasuiasca in timp cu cele noi (in speta dantura pinioanelor mai vechi si uzate trebuie sa se pupe cu dantura pinioanelor noi). Nu cred ca va fi mare problema, dar iti recomand sa schimbi mai des uleiul in cutie pana dispare acel zgomot de fond in anumite trepte.

Babuta mea este din 1974 si a suferit de-a lungul timpului mai multe modificari menite sa imbunatateasca regimul de mers, iar la estetica am umblat mai putin, fiindca mi-a placut de ea cum arata acum, chiar daca nu este totul original pe ea. Mai urmeaza sa-i schimb furca si tot ce tine de partea din fata, fiindca imi doresc sa-i pun frana disc. Piesele deja le am, mai putin o pompa si-o maneta de frana, cu intrerupator montat pentru stop, iar cand le voi avea toate o sa purced la inca o modificare. Nu ma grabesc, fiindca intre timp am cu ce sa imi satisfac piticii si nu prea am timp liber sa trec la activitati de restaurare si modificare la caprele din batatura. Dar, o sa le vina si lor timpul! :peace:

Poze nu i-ai facut la babuta ta? Sa vada si ochiu' nostru cum a iesit!

 

 

 

Salutare, nea Ivane!

Uite am gasit putin timp sa postez pozele pe care le-am facut pe parcursul restaurarii cz-ului sa babutei din 61.

sper sa iti placa si in functie de cum voi avansa , voi posta si alte poze.

 

Seara buna!

post-96706-0-99718000-1509306205_thumb.jpg

post-96706-0-71398100-1509306221_thumb.jpg

post-96706-0-90485800-1509306235_thumb.jpg

post-96706-0-57012100-1509306256_thumb.jpg

post-96706-0-12189300-1509306287_thumb.jpg

post-96706-0-63295200-1509306299_thumb.jpg

post-96706-0-50187100-1509306357_thumb.jpg

post-96706-0-58844600-1509306387_thumb.jpg

post-96706-0-45275300-1509306393_thumb.jpg

post-96706-0-46633500-1509306399_thumb.jpg

post-96706-0-15161600-1509306403_thumb.jpg

post-96706-0-30772400-1509306416_thumb.jpg

post-96706-0-72499500-1509306442_thumb.jpg

post-96706-0-70070200-1509306453_thumb.jpg

post-96706-0-42061500-1509306464_thumb.jpg

post-96706-0-64286900-1509306474_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deoarece m-am pricopsit cu inca un CZ, m-am apucat lent sa-l pun pe roti! Faza unu incepe cu un butuc de roata nou (sar' na neneaaa Dan T), plus o janta alandala, spitata in prag de seara/iarna, incetisor si fara graba! Urmeaza centrajul ei care presupun ca imi va scoate ceva peri albi...dar nu-i bai, ca nu mai am multi! :crack:

Anu' asta pregatesc rotile...apoi, urmeaza...

post-2215-0-37644900-1509694771_thumb.jpg

post-2215-0-91673800-1509694781_thumb.jpg

post-2215-0-67714500-1509694791_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai omule bun da'fain ti-a iesit!

De curiozitate - erau si cz-uri rosii in vremea lor,sau doar jawe?

 

Felicitari pentru munca si rezultatul obtinut!

{bijuteria e (si) pe placul meu!

Salutare

 

Multumesc pt. felicitari,mai am de lucru mult pana o sa ajunga bijuterie . Nu sunt sigur daca erau si CZ-uri visinii in vremea aceea pt. ca s-a nascut

 

 

cu 9 ani mai repede ca mine , am ales culoarea asta pt. ca mi-am dorit o JAWA dar acum incep sa fiu multumit si cu CZ-ul visiniu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Acum 4 ani !... am pus asa ceva pe motor. Fiind un motor care e pornit ocazional ( anul asta am reusit recordul de aproape 2000km cu el )... acumulator care eram fericit daca isi facea treaba un an... a implinit 4!.... oare a meritat investitia de 30 lei/4ani ? :P

Cautam una mai voinica... la mine in oras doar de 4A... o doare doar cand sunt multi consumatori...far/pozitie , semnalizator si daca calc si frana... se roseste farul.

Folosesc inca dinamul original, de fapt si parte din fire si releul sunt din 1970... si coafura rezista!

post-15613-0-42394300-1511265790_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...