nflt Postat Mai 28, 2005 Share Postat Mai 28, 2005 Supertenere-u' mieu are generator tip magnetou.....deci regulatorul este un regulator clasic de curent, nu tipul cu reglaj al excitaţiei...Al meu are comportament ciudat, cu tensiuni 13,8-14.1 în relanti, cu scădere la 12,5-12,9 în turaţii mari Releul original are înglobată puntea redresoare şi secţiunea de regulare (descrisă de fabricant ca fiind..."short circuit tipe"?) De precizat sunt curenţii maximi debitaţi de 20-25 A.... Acu' să văd geniu tehnic rumunesc în orgasme... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 28, 2005 Share Postat Mai 28, 2005 e capsulat sau se poate umbla in el? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Mai 28, 2005 Share Postat Mai 28, 2005 Monser, TDM-ul si Super Tenere-ul au aceasta "boala". Si eu am un Super Tenere (1989) cu instalatia electrica prajita. Din spusele neamtului de la care am luat-o este ceva defect in "lichtmaschine" care a prajit CDI-ul si releul de incarcare. Releu de incarcare am luat nou (90 euroni ), CDI-ul e pe vine dar trebuie sa mai sap sa vad ce dracu e in alternator defect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 28, 2005 Share Postat Mai 28, 2005 mai oameni buni chestiile astea functioneaza in felul urmator: o punte de diode care are la iesire un tranzistor ce pune la masa (scurcircuiteaza ) tensiunea de la iesirea puntii de diode cu atat mai des cu cat tensiunea de la iesirea generatorului e mai mare, in asa fel incat tensiunea de dupa blocul electronic sa ramana constanta. (principiu foarte general descris de mine, se poate inversa ordinea blocurilor, se poate face chopparea pe partea de alternativ) Daca se arde o dioda atunci o sa ai tensiune de iesire mai mica. Daca se arde tranzistorul ai 2 situatii: 1 - tranzistorul se arde pe off si nu mai incarca 2 - tranzistorul se arde pe on si tensiunea in circuit creste ff mult si buleste si cdi si alte alea. Smecheria e ca o chestie din asta se poate face destul de ieftin. Subiectul a mai fost discutat si exista o schema pt asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 30, 2005 Share Postat Mai 30, 2005 So /index.php?...e=post&id=83316 Eu personal am implementat schema de mai sus, pentru un magnetou monofazat (deci fara doua diode si un tiristor) de pe gilera mea si rezultatele au fost impecabile. Schema are o singura mica greseala, anume diodele de "minus" sunt puse invers - din bancul ala de 6 diode, cele de jos ar trebui sa aiba "coada" spre minus si capul spre tensiunea alternativa. Asadar, uite ce e de facut : Scoti schema la imprimanta, apoi mergi la un magazin de piese electronice si aduni toate piesele din schema. Ai grija ca diodele sa duca 30 de amperi, la fel ca si tiristorii de altfel (tiristorii fac practic acel "short-circuit" de care zice in descriere). De asemenea, ai grija ca tiristorii sa fie de-aia cu aspect cilindric, de "dioda de putere", cu doua terminale insa (nu unul ca dioda). Sa nu fie tiristori de-ailalti patrati, negri, ca se prajesc repede repede. De asemenea, nu uita sa cumperi "foaie de mica", ce izoleaza electric dar conduce termic - vei avea nevoie la montarea pieselor - atat tiristorii cat si diodele au surub cu care vor veni presate pe carcasa, sa aiba racire. De asemenea, vei avea nevoie de niste shaibe facute din textolit (izolator) si niste cilindri de plastic care sa-ti poata izola surubul diodelor/tiristorilor de masa. Buun.. apoi urmeaza distractzia. Urmeaza sa eviscerezi total releul defunct. Daca ai acces la un "flex" de-ala ingust, de 2-3 cm diametru (si cred ca ai), scotzi tot e de scos din releu, trebuie sa ramana doar carcasa de aluminiu si rigleta cu contactele (papucii). Apoi, daca ai ceva experientza in lipirea cu pistolul de lipit si mai ales ai planul cum trebuie montate piesele incat sa nu faca masa, dar sa faca totusi contact termic, te apuci singur si implementezi schema de mai sus. Nu iti trebuie textolit cu trasee, deoarece numarul de piese (pe langa diode si tiristori, care se fixeaza mecanic in carcasa) este mic si deci piesele pot sa ramana in aer. Singura piesa care trebuie fixata un pic mai bine este potentiometrul (recomand multi-tura) de care vei avea nevoie ca sa reglezi tensiunea de iesire a releului. Mai este un fir pe acolo - scrie "la contact" - asta trebuie sa primeasca "plus" dupa ce s-a pus contactul, daca il legi permanent la plusul sistemului, risca sa descarce bateria prin rezistentele de acolo. In caz ca firul acesta nu face plus (fileaza contactul) este cam nasol, pentru ca nu prea mai este tensiune de nicaieri care sa deschida tiristorii si sa puna la masa supratensiunea. Eu am adaugat un contact suplimentar numai pentru asta (conectarea lui "monitor" la "battery"). La mine ramanea contactul de aprindere - motorul mergea, magnetoul invartea, dar se pierdea contactul pe "monitor" - posibila buba. In fine, un contact bun nu ridica problema asta. Cat priveste CDI-ul... din cate stiu eu si am vazut la mai toate motocicletele moderne, circuitul de aprindere este total independent de circuitul electric de lumini/baterie/electromotor. Exista o bobina separata (cu multe spire, sa bage tensiune mare) in statorul magnetoului si pleaca 3 fire catre CDI - doua fire dau alimentare si al treilea informatia de la senzor (relativ la masa). Poate la alte modele este folosita tensiunea de la baterie pentru scanteie, dar nu prea vad ce avantaj ar fi din chestia asta, din moment ce ai magnet permanent furnizor de curent. So, nflt, aduna piesele, curatza releul de ce a ramas prin el si daca nu te descurci cu bormasina/shaibe de textolit/foaie de mica/lipituri etc... mergi la un centru de "reparatii televizoare" sa ti-l faca. Eu m-as baga la operatiunea asta, dar sunt ocupat pana peste cap cu alta lucrare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Mai 30, 2005 Autor Share Postat Mai 30, 2005 Ia ni amu' că mă luminai, viaţa-mi pare mult mai roză, şi chefu' de şurubăreală mă cuprinse..... Apropo, îi prinsei pe jap'i cu defecte de proiectare în circuitul electric: plusul este protejat cu siguranţă doar la baterie..... plusul generatorului intră în instalaţie în "aval" de siguranţă....adeq la scurt cu generatorul în funcţiune...kanci protecţie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Mai 30, 2005 Share Postat Mai 30, 2005 Ia ni amu' c? m? luminai, via?a-mi pare mult mai roz?, ?i chefu' de ?urub?real? m? cuprinse..... Apropo, îi prinsei pe jap'i cu defecte de proiectare în circuitul electric: plusul este protejat cu siguran?? doar la baterie..... plusul generatorului intr? în instala?ie în "aval" de siguran??....adeq la scurt cu generatorul în func?iune...kanci protec?ie Pai vezi d-aia e bola veche si se crapa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alien1835 Postat Aprilie 1, 2007 Share Postat Aprilie 1, 2007 Supertenere-u' mieu are generator tip magnetou.....deci regulatorul este un regulator clasic de curent, nu tipul cu reglaj al excitației...Al meu are comportament ciudat, cu tensiuni 13,8-14.1 în relanti, cu scădere la 12,5-12,9 în turații mari Releul original are înglobată puntea redresoare Âşi secțiunea de regulare (descrisă de fabricant ca fiind..."short circuit tipe"?) De precizat sunt curenții maximi debitați de 20-25 A.... Acu' să văd geniu tehnic rumunesc în orgasme... La ce pret ajunge un astfel de regulator? Si unde pot gasi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Aprilie 1, 2007 Share Postat Aprilie 1, 2007 Tensiunea aia, desi fluctuanta, e buna. Mai curind bateria e slaba. E normal sa scada in turatie (putin), mai ales fara consumatori. Daca la tine releul este cel din partea lateral stinga (micut, dreptunghiular, montat pe un radiator mai mare), atunci e recomandat sa-l schimbi, ca are sanse sa se arda din lipsa de racire. Daca e montat sub sea, muta-i locul (vezi postul meu despre Super Tenere). Daca chiar e ars, baga un regulator conform listei: Suzuki gsxr da 600cc in su anno 1999 al 2003 R6 2003 cod 5sl819600000 majestic 125 150 180 250(scooter) R1 tutti TDM tutti Multa bafta ! PS Daca e ars, arunca-l. Nu are rost sa te bagi in el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Iunie 3, 2008 Share Postat Iunie 3, 2008 Mai pun o data schema aici, s-a pierdut attachementul original si ma mai intreaba lumea de schema. A nu se uita - schema are puse gresit diodele de minus Regulator_moto.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.