marcone Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 (editat) Se spune ca asa cum rodezi motorul asa o sa-l ai tot restul vietii lui, deci care ar fi metoda optima pentru pentru aceasta operatiune? Pe net sunt destule controverse pe aceasta tema intre: 1. Metoda recomandata de constructor (cateva sute de km cu motorul nedepasind 4000rpm, apoi alte cateva sute nedepasind 6000km si tot asa pana se ajunge la linia rosie). In aceast fel solicitarea motorului ar fi progresiva si toate componentele s-ar "aseza". 2.Metode de rodaj accelerat: se porneste de la premisa ca la motoarele moderne finalitatea rodajului ar trebui sa fie asezarea segmentilor si etansarea perfecta a camerei de ardere. Procedeu: motor incalzit astfel incat sa se ajunga la temperatura optima de functionare, apoi accelerari si decelerari in sarcina timp de 15 minute urmate de o perioada de racire de inca un sfert de ora, ciclurile repetandu-te de cateva ori cu cresterea progresiva a turatiei maxime (4000, apoi 6000rpm etc). Deasemenea uleiul si filtrul montate de fabrica ar trebui schimbate in primii 80-100km pentru a scapa de reziduurile ce se acumuleaza in cantitati mari in primele ore de functionare ale motorului. De mentionat ca toti cei ce sustin aceasa idee sunt impotriva mersului cu motorul constant la o anumita turatie.. Mai multe detalii despre aceasta metoda: http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm sau http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm si ceva discutii: http://www.fireblades.org/forums/honda-fir...eak-period.html Voi ce metoda ati aplicat si ce rezultate ati obtinut? Rodaj "batranesc ca la carte" sau "ia-o tare din prima sa nu te lase la greu"? Editat Mai 4, 2008 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 (editat) Acum depinde si ce vrei sa rodezi. Motorul si/sau cutia. Teoriile moderne pentru rodarea celor 2 recomanda mersul normal cu schimbari dese de regim (treapta si turatie), insa fara supraturare sau subturare. Mersul obisnuit prin oras si o tura scurta de fuga afara pot constitui deci prilejuri de rodaj. Rodarea motorului se termina mai tarziu decat indica fabricile constructoare, chiar si dupa 10 000km, adica atunci intra motorul in parametri nominali. Deci o folosire normala pe post de rodaj. Fara turat in gol, cu incalzire la plecare, cu primul schimb de ulei la cel mult 500km, ulei mineral. Pentru un motor reparat, rodajul unui set motor si/sau unui set de cuzineti cred ca se poate face la fel de bine la drum lung cu turatia constanta. Daca este sa vorbim de motoare clasice, daca nu antice, rodajul e o chestiune mai delicata. Cam ceea ce o sa urmeze sa fac in urmatoarele zile . Editat Mai 4, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 Daca este sa vorbim de motoare clasice, daca nu antice, rodajul e o chestiune mai delicata. Cam ceea ce o sa urmeze sa fac in urmatoarele zile . Bine dar sa nu te puie dreaq sa pui ulei de 2T in benzina ca mosii aia praf. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 Parerea mea este ca respectarea indicatiilor fabricantului cu privire la regimul de rodaj,schimbul uleiului (mai ales ca in motorul nou fabricantul pune un ulei special de rodaj) este cel mai indicat,asa am facut si la Dacia si la Intruder(luate la 0 km) si sant ok. Acum mai depinde si cati bani are proprietarul si de cat vrea sa tina un motor(masina)etc !! PS:degeaba ii faci super-rodaj daca dupa aceea ii dai numai blana !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danimalu Postat Mai 15, 2013 Share Postat Mai 15, 2013 Si daca am schimbat doar segmentii? ce imi recomandati? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 15, 2013 Share Postat Mai 15, 2013 (editat) Mie la service mi-au zis sa nu o fortez, atat. Ei i-au facut 2 schimburi de ulei nou si au tinut-o un pornita cu primul, schimbat, iar tinuta pornita, plimbat un pic, plus cat i-au facut reglaje, iar schimbat cu motul si mi-au zis sa merg vreo 1500km. In rest tin si eu de manual: accelerari/deccelerari mai usoare, fara sa bruschez motorul, mers 3000rpm - 4500rpm in primii 700-1000km si dupa cresc usor. Oricum nu sunt cine stie ce forjator asa ca e ok. Editat Mai 15, 2013 de banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Mai 15, 2013 Share Postat Mai 15, 2013 Teoriile moderne pentru rodarea celor 2 recomanda mersul normal cu schimbari dese de regim (treapta si turatie), insa fara supraturare sau subturare. Mersul obisnuit prin oras si o tura scurta de fuga afara pot constitui deci prilejuri de rodaj. Rodarea motorului se termina mai tarziu decat indica fabricile constructoare, chiar si dupa 10 000km, adica atunci intra motorul in parametri nominali. Deci o folosire normala pe post de rodaj. Fara turat in gol, cu incalzire la plecare, cu primul schimb de ulei la cel mult 500km, ulei mineral. Cred ca asta e cea mai buna metoda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.