ubord Postat Octombrie 2, 2018 Share Postat Octombrie 2, 2018 ...roata de atas este de regula mai in fata decat roata din spate a motocicletei.Este un compromis care se face pentru a nu plonja atasul spre bot la virajele la stanga..Asta scade un pic din manevrabilitate(la curbele la dreapta , roata atasului este deplasata de la raza de giratie si apar un pic de 'tarare..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Octombrie 2, 2018 Share Postat Octombrie 2, 2018 (editat) M-ai înțeles greșit. Doar nu crezi că m-aș fi apucat de treaba asta fără a ști această noțiune elementară. Am zis că mi-a ieșit cu 10 cm mai înainte față de cât calculasem. La IJ - ul meu, axul roții de ataș este mai în față raportat la roata spate cu 180 - 260 mm, se poate regla, în contextul unui ampatament de 1440mm. La IJ 56,ampatamentul e mai scurt dar diferența dintre axe e aceeași raportat la roata spate. La Dnepr, ampatamentul e în jur de 1530 mm, distanța dintre axele ataș/spate este de aprox. 200 - 270 mm, tot reglabil. La Kawasaki însă a ieșit de 360 mm, cu un ampatatment de 1460 mm, să zicem că aș mai putea regla până pe la 310-320 mm, dar tot e prea mult. Acum trebuie doar să repoziționez prinderile pe bara auxiliară ce am făcut-o pe motocicletă. Contează al naibii de mult acei 80 - 100 mm în plus, contrar părerii a doi prieteni de ai mei foarte cunoscuți de aici de pe forum, atașiști și ei până în măduvă. Pur și simplu dacă virez strâns cu atașul încărcat, derapează inițial roata față și abia apoi ia curba. În plus, există un raport direct între ampatamnt, greutatea motocicletei, lățimea cu atelaj și avansul axului. De exemplu, se zice că avansul la o motocicletă de 220 kg ar trebui să fie 220 mm, la 180kg să fie 180 mm, ș.a. Evident că la toate astea mai luăm în calcul și unghiurile de convergență și declin. » Post actualizat in 02 Oct 2018 07:56Bravo,domnule!Felicitari organizatorilor si participantilor!Pacat ca pe la noi nu se mai intampla mare lucru din punctul asta de vedere Depinde doar de fiecare dintre noi. Editat Octombrie 2, 2018 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Octombrie 2, 2018 Share Postat Octombrie 2, 2018 M-ai înțeles greșit. Doar nu crezi că m-aș fi apucat de treaba asta fără a ști această noțiune elementară. Am zis că mi-a ieșit cu 10 cm mai înainte față de cât calculasem. La IJ - ul meu, axul roții de ataș este mai în față raportat la roata spate cu 180 - 260 mm, se poate regla, în contextul unui ampatament de 1440mm. La IJ 56,ampatamentul e mai scurt dar diferența dintre axe e aceeași raportat la roata spate. La Dnepr, ampatamentul e în jur de 1530 mm, distanța dintre axele ataș/spate este de aprox. 200 - 270 mm, tot reglabil. La Kawasaki însă a ieșit de 360 mm, cu un ampatatment de 1460 mm, să zicem că aș mai putea regla până pe la 310-320 mm, dar tot e prea mult. Acum trebuie doar să repoziționez prinderile pe bara auxiliară ce am făcut-o pe motocicletă. Contează al naibii de mult acei 80 - 100 mm în plus, contrar părerii a doi prieteni de ai mei foarte cunoscuți de aici de pe forum, atașiști și ei până în măduvă. Pur și simplu dacă virez strâns cu atașul încărcat, derapează inițial roata față și abia apoi ia curba. În plus, există un raport direct între ampatamnt, greutatea motocicletei, lățimea cu atelaj și avansul axului. De exemplu, se zice că avansul la o motocicletă de 220 kg ar trebui să fie 220 mm, la 180kg să fie 180 mm, ș.a. Evident că la toate astea mai luăm în calcul și unghiurile de convergență și declin. » Post actualizat in 02 Oct 2018 07:56 Depinde doar de fiecare dintre noi. Felicitari pentru alegerea motocicletei. Este posibil sa-i modifici transmisia? Adica mai multa putere si mai putina viteza? La cat s-a muncit pana acum,nu cred ca sa dai cadrul mai in spate, e asa mare istorie, Ce-a fost mai greu s-a facut. Pacat ca aripa de Velorex e asa de mica, deoarece se asorta perfect cu cea din fata de KAWA. La profil ma refer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Octombrie 3, 2018 Share Postat Octombrie 3, 2018 Am ales motocicleta asta pentru ca are transmisie cardanica, deci nu mai pot modifica rapoarte. Oricum nici nu pare a fi necesar la cum am vazut ca trage atasul la test-drive. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Octombrie 3, 2018 Share Postat Octombrie 3, 2018 Deci sa inteleg ca de la anul, Ivan trece la naftalina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Octombrie 3, 2018 Share Postat Octombrie 3, 2018 Am ales motocicleta asta pentru ca are transmisie cardanica, deci nu mai pot modifica rapoarte. Oricum nici nu pare a fi necesar la cum am vazut ca trage atasul la test-drive. De tras, sunt convins ca trage. dar mi se pare cam iute. Sincer sa fiu, eu nu prea indraznesc sa trec de 70\80 km pe ora pe trei roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ppnipra Postat Octombrie 11, 2018 Share Postat Octombrie 11, 2018 Ajutor! Caut un atas mt11 de vânzare. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Octombrie 12, 2018 Share Postat Octombrie 12, 2018 @Dr_krl cum faci cu omologarea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Octombrie 13, 2018 Share Postat Octombrie 13, 2018 Vă spun după ce termin când voi fi sigur că treaba se rezolvă. {Sau poate nu se rezolvă). Ce pot spune e că am fost la RAR și mi-au zis să schimb furca față cu o furcă Earles. Momentan la asta lucrez azi. Am făcut țevile principale, szi îndoi (sper) furca prpriu-zisă și încep să sudez (sper iar) urechile de prindere pentru asamblare și etrieri. Până acum încă nu s-a pus problema de pile și relații, totul e oficial. O problemă tehnică încă mai am cu roata atașului. Vreau să pun o roată de Kawasaki dar e mai dificil cu etrierul și suspensia p-acolo. Încă mă gândesc la soluții. Pentru RAR am un ataș nou-nouț Sputnik, cu rpata lui, dar care nu-mi place mie cum arată Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ppnipra Postat Octombrie 13, 2018 Share Postat Octombrie 13, 2018 Va rog , să -mi spună cine a adus un atas din Basarabia,cat se plateste vama? Multumesc! » Post actualizat in 13 Oct 2018 17:39 Va rog , să -mi spună cine a adus un atas din Basarabia,cat se plateste vama? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Octombrie 13, 2018 Share Postat Octombrie 13, 2018 Va rog , să -mi spună cine a adus un atas din Basarabia,cat se plateste vama? Multumesc! » Post actualizat in 13 Oct 2018 17:39 Eu am adus din Ucraina mai multe tipuri, si "vama" este 50 de euro. E drept ca nu am adus decat Velorex si Duna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Octombrie 13, 2018 Share Postat Octombrie 13, 2018 Și eu am adus unul vechi din Ucraina și cred că am dat "vama" vreo 40-50 euro. Am adus și unul nou din Moldova și nu am plătit nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ppnipra Postat Octombrie 14, 2018 Share Postat Octombrie 14, 2018 Pe asta trebuie sa pun atas,asa e omologata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Octombrie 14, 2018 Share Postat Octombrie 14, 2018 Pe asta trebuie sa pun atas,asa e omologata. Eu in locul tau as opta pentru un cadru de Dnepr, dar o barca de altceva. Duna, sau chiar una de "comperativa". Cadrul in Moldova il gasesti usor, (vad ca esti din Iasi), si barca gasesti usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Octombrie 14, 2018 Share Postat Octombrie 14, 2018 Pe asta trebuie sa pun atas,asa e omologata. Aici ai ceva de treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ppnipra Postat Octombrie 14, 2018 Share Postat Octombrie 14, 2018 Aici ai ceva de treaba . Da, a fost si mai e multa treaba. Cam de aici e plecarea! Foto anterioare sunt din timpul prepararii unui alt rezervor. » Post actualizat in 15 Oct 2018 14:40 Low Cost 20181001_152951.jpg 20181001_152914.jpg 20181001_152942.jpg . E omologabil atasul? Si cam cat costa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Octombrie 23, 2018 Share Postat Octombrie 23, 2018 Deci sa inteleg ca de la anul, Ivan trece la naftalina? Doamne ferește. Cu Ivan am crescut de la vârsta de 10 ani, cu Ivan am să mor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei-m Postat Octombrie 31, 2018 Share Postat Octombrie 31, 2018 Low Cost 20181001_152951.jpg20181001_152914.jpg20181001_152942.jpg Sal, ai idee de la ce provine roata si cum e adaptarea la bascula atasului? » Post actualizat in 31 Oct 2018 08:17 Si eu sunt in lucru. » Post actualizat in 02 Oct 2018 06:36 Și eu lucrez la un ataș dar sunt în niște mici impasuri: - am greșit puțin la calcule și roata de la ataș este cu vreo 10 cm mai în față raportat la roata spate a motocicletei și după teste am observat că derapaează roata față în curbele strânse; - nu prea am idei cum să fac o suspensie ca lumea la ataș deoarece vreau să pun roata de Kawasaki și frâna pe disc, dar pot lua în discuție și montarea unei roți auto ca cea din poza de mai sus. Ce am făcut până acum nu mă satsiface pe deplin; - am cumpărat un ataș nou din Chișinău, inițial aveam de gând să-l pun complet pe motor, dar și acela are niște minusuri. Eu am obtinut rezultate bune adaptand un amortizor spate de Marauder, pe care l-am "dezbracat" de carcasa cromata ca sa incapa. Frana atas la ce va fi conectata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Noiembrie 1, 2018 Share Postat Noiembrie 1, 2018 Frâna o fac similar celor de la modelele mai vechi de BMW r7 care au cilindrul de frână sub rezervor, cilindru care este apăsat de o pârghie acționată prin cablu de la frâna de mână. Eu tot cam pe același principiu vreau să conectez un cablu la pedala de frână. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sco. Postat Noiembrie 1, 2018 Share Postat Noiembrie 1, 2018 Salutare, Caut un atas Duna in stare cat mai buna. Daca are cineva de vanzare, il astept cu un PM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Noiembrie 1, 2018 Share Postat Noiembrie 1, 2018 . Da, a fost si mai e multa treaba. Cam de aici e plecarea! Foto anterioare sunt din timpul prepararii unui alt rezervor. » Post actualizat in 15 Oct 2018 14:40 . E omologabil atasul? Si cam cat costa? . Da, a fost si mai e multa treaba. Cam de aici e plecarea! Foto anterioare sunt din timpul prepararii unui alt rezervor. » Post actualizat in 15 Oct 2018 14:40 . E omologabil atasul? Si cam cat costa? Uite... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sco. Postat Noiembrie 1, 2018 Share Postat Noiembrie 1, 2018 Uite... La ce pret este? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shashka Postat Noiembrie 1, 2018 Share Postat Noiembrie 1, 2018 La ce pret este? Ala nu e DUNA. E pe cadru de IJ. Poza era pentru ppnipra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.mihai86 Postat Noiembrie 7, 2018 Share Postat Noiembrie 7, 2018 Eu am adus din Ucraina mai multe tipuri, si "vama" este 50 de euro. E drept ca nu am adus decat Velorex si Duna. Comanda de pe un olx de acolo s-ar putea? A incercat cineva? As fi vrut sa cumpar niste piese de acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Noiembrie 7, 2018 Share Postat Noiembrie 7, 2018 Eu am luat așa un ataș anul trecut. Depinde unde sunt produsele care te interesează. Dacă e implicat curierat ucrainean, neapărat îți trebuie om de legătură. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.