arunescu Postat Iunie 24, 2005 Share Postat Iunie 24, 2005 mi s-a intamplat azi sa ratez schimbarea unei trepte si parca ramasese in neutru, desi era o treapta superioara (a5-a cred). problema e ca cutia a scos niste sunete infricosatoare pana am debraiat si cuplat in viteza din nou, de parca se distrusesera toate angrenajele inauntru - am crezut ca s-a rupt in doua vi s-a intamplat vreodata? care e motivul si ce se anume se intampla in cutie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Iunie 24, 2005 Share Postat Iunie 24, 2005 Am patit-o identic cu cea veche (GSX). M-am speriat asa tare ca am oprit motorul in mers. Dupa ceva vreme am crapat motoru. Fenomenul e simplu - ramane intre trepte. Tu percepi schimbarea ca fiind directa, dar de fapt intr-un anumit punct este intre, pinioanele au viteze diferite. Pinioanele stau pe doua axe. Pe una din axe exista pinioane flotante, pe care le plimba cautatorul. Cand schimbi viteza, pinioanele paralele de pe aceasta axa se cupleaza in alta configuratie. Daca imbinarile intre pinioane sunt tocite, ele nu "musca" imediat, ci pot scapa. Voila. Nu este o problema mare, nu inseamna ca va sari din viteza sau ca vei pierde complet o viteza (inteleg ca s-a intamplat pentru prima data). Pur si simplu angajaza treapta de viteza respectiva cu o miscare mai ferma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Carturaru' Postat Iunie 24, 2005 Share Postat Iunie 24, 2005 poate fi si de la ambreiaj, care pesemne s-a cam dus cat de cat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Iunie 27, 2005 Share Postat Iunie 27, 2005 Se cheama "puncte false de neutral" si le gasesti in multe cutii de viteze secventiale , e chestie de proiectare in primul rand. S-ar putea sa aiba legatura si cu lipsa sincroanelor in multe cutii de moto. Punctele astea false le gasesti cand te grabesti sa schimbi viteza si nu duci levierul pana la capatul cursei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Iunie 28, 2005 Share Postat Iunie 28, 2005 Trage bine de schimbator. Am patit si eu ieri! Un fals intre 4-5 parca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Iunie 28, 2005 Share Postat Iunie 28, 2005 La mine se intampla mai des la schimbarea din a 4-a in a 3-a daca nu sunt destul de hotarat. Numai ca o cutie dupa 110.000 de km cat are a mea... parca ii dau voie sa mai aiba unele scapari. Griji sa incepi sa iti faci daca "sare" din viteza, sau daca nu vrea deloc sa intre in viteza. Daca mai caraie la o schimbare... stai linistit! Ry. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arunescu Postat Iunie 28, 2005 Autor Share Postat Iunie 28, 2005 tot asa acompaniat de sunete infernale? nu cred ca raman fara urme angrenajele cutiei dupa aceste rateuri intr-adevar schimbatorul de viteze nu imi vine confortabil si trebuie sa ridic mai mult decat as vrea eu din picior. nu stiu cum sa-l ajustez c-as face-o, astept pana la service Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Iunie 28, 2005 Share Postat Iunie 28, 2005 Scoate niste sunete cand da astfel de rateuri de zici ca o sa scoti pilitura de fier in loc de pinioane din cutie... ti se pare ca s-au chelit de tot, ca au ramas fara nici un dinte. Dar, totusi, in mod surprinzator, nu e chiar asa. Si vorbesc in cunostinta de cauza, am schimbat uleiul in cutie saptamana trecuta dupa 18 luni si desi exista ceva pilitura de fier adunata in busonul cu magnet, nu e chiar ceva de speriat. Succes! Ry. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Iunie 28, 2005 Share Postat Iunie 28, 2005 Ai ceva detalii in poza, cred ca o sa te lamuresti. Cat despre reglat schimbatorul, este un din primele operatiuni pe care trebuie sa le faci. La fel si cu pedala de frana spate. Sunt operatiuni extrem de simple, care nu au nici un impact asupra garantiei (in caz ca ai). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Iunie 28, 2005 Share Postat Iunie 28, 2005 Cat despre reglat schimbatorul, este un din primele operatiuni pe care trebuie sa le faci. La fel si cu pedala de frana spate. Sunt operatiuni extrem de simple, care nu au nici un impact asupra garantiei (in caz ca ai). Adica la schimbator ai fie un reglaj pe filet in caz ca e sistem de parghii, fie e sistem simplu si scoti surubul de fixare pe ax, scoti levierul si il repozitionezi pe caneluri, sa-ti vina mai comod. P.S. In legatura cu desenul...la multe tipuri de cutii nici nu e nevoie de uzura, au puncte false de noi, pe care le gasesti mai greu sau mai usor. La asta se refera sintagma "precizia cutiei de viteze" intr-un test de moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Iunie 29, 2005 Share Postat Iunie 29, 2005 am avut si eu aceeasi probl. mi s-a intamplat chiar de multe ori. dar! ce poti sa faci sa nu mai apara acest fenomen. cei care folosesc motorul in regim de competitie ce fac? isi modifica cutia? si-o schimba complet? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Iunie 29, 2005 Share Postat Iunie 29, 2005 Cutia este unul din elementele care justifica diferenta intre pretul unei motociclete de SBK, MotoGP etc. si pretul unei motociclete super-sport de magazin. Cei care utilizeaza motocicleta in regim de curse PE CIRCUIT, probabil vor ajunge (cel putin in vis) si la schimbarea cutiei daca vor super performante. Cei care utilizeaza motocicleta in regim de curse PE STRADA - nu ma obosesc sa comentez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arunescu Postat Noiembrie 8, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 8, 2005 de cand am schimbat lantul & pinioanele si ajustat schimbatorul n-am mai avut probleme Axa probabil avea dreptate - nu duceam levierul pana la capat cand schimbam vitezele deoarece levierul era pozitionat prea sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Noiembrie 8, 2005 Share Postat Noiembrie 8, 2005 Cu ceva timp in urma cand se discuta despre schimbarea treptelor cu ambreiaj sau fara si tin minte ca tu ai zis ca schimbi fara ambreiaj. In concluzie am sa ma folosesc de experienta ta si voi utiliza ambreiajul cat mai corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reptile Postat Noiembrie 8, 2005 Share Postat Noiembrie 8, 2005 La mine e deraglat ambreajul si am probleme cand bag in a 2-a daca turez tare in 1-a.Ramane blocat intre a 2-a si a 3-a si nu vrea sa intre decat dupa 3-5 incercari.La tine nu cred ca e de la ambreaj daca zici ca schimbi fara el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Noiembrie 9, 2005 Share Postat Noiembrie 9, 2005 reptail ! nu cunva ai ambreiajul partial cuplat? adica ai cablul de ambreiaj prea stras? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arunescu Postat Noiembrie 9, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 9, 2005 Cu ceva timp in urma cand se discuta despre schimbarea treptelor cu ambreiaj sau fara si tin minte ca tu ai zis ca schimbi fara ambreiaj. In concluzie am sa ma folosesc de experienta ta si voi utiliza ambreiajul cat mai corect. am inceput sa schimb fara ambreaj DUPA ce am facut cunostinta cu primul "false neutral". n-am intampinat probleme cat timp nu am folosit ambreajul si intra ca unsa dar acum folosesc din nou ambreajul deoarece nu mai am probleme cu rateurile si mi-au spus mai multi "batrani" sa-l folosesc mereu - apesi ambreajul foarte foarte putin, cu un deget sau doua in secunda in care inchizi gazul si schimbi treapta sunt mai mult ca sigur ca rateurile veneau de la incapacitatea mea de a folosi levierul de schimbat viteze corect. deasemeni continui sa cred ca schimbarea treptelor in sus fara ambreaj nu produce nici o paguba transmisiei sau motorului, doar ca pentru linistea mea sufleteasca adaug si un pic de ambreaj in ecuatie. doar un pic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mr.magic Postat Martie 1, 2006 Share Postat Martie 1, 2006 am si eu o problema asemanatoare doar ca eu cand bag in a 2-a imi intra in viteza dar nu imi sta numai daca tin pedala de la schimbator cu piciorul in sus, daca las piciorul sare in liber. cineva imi spunea este prea mult loc intre pineoane si sa pun ceva distantier, altii zic ca e ghidajul. urmeaza sa desfac motorul si cutia va rog ceva sugestii. in rest toate vitezele intra normal si nu scoate sunete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 5, 2011 Share Postat August 5, 2011 Nu e chiar subiectul asta, dar sa nu mai deschid inca un topic in plus: 1. Cutie Vf1000F, '85 2. Intra in a 2-a usor, dar parca da in nas, da sa accelereze, da iar in nas, daca ii dai a 3-a, trage fara probleme (V4 deh) 3. piese de rezerva: pinioane in stare buna + furci E rezolvabila problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.