Lt. Navarro Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 (editat) Salutare salutare. Am si eu o problema cu ambreiajul de la Minskaraia mea. Ideea de baza (pentru cine cunoaste totusi tipul de motoreta) a ambreiajului e cam asa: Cablul de ambreiaj ajunge de la maneta, undeva in partea dreapta a motorului adica a cutiei de viteze, intrand prin capacul din dreapta. Si cablul asta trage de o parghie, care invarte un melc (ceva gen o bucata din din burghiu/sectionata); si melcul asta la invartire, impinge intr-o tija, care trece prin cutia de viteze, si ajunge tocmai in partea STANGA, la discuri. Cand tija aia IMPINGE, discurile sunt despartite. Mai departe, ambriejaul asta are si un sistem de reglare format din ax filetat, cu un canal (sau canel?) pt a putea fi rototit cu surubelnita, care trece "prin" melcul asta astfel putand fi controlat cat de "adanc" se infige tija aia care desparte discurile. Si mai are si o piulita care cand e stransa (pe acelaxi ax de care ziceam), opreste tija sa nu se miste. Ei bine, am strans piulita asta (care se strange in aceeasi directie in care se roteste si melcul la debraiere. DAR am strans-o, nu ghiolbaneste dar totusi PREA tare, caci ceva a "troznit" CRED. De ce zic asta, cand am dat jos capcul din dreapta, si implicit mecansimul ala cu melc, tija aia ramane la locul ei (iese DIN motor din "peretele" care se vede cand dai joc capcul. Nefiind nimica care sa apese pe ea, asta inseamna ca ambreiajul e cuplat - deci discurile sunt impreunate. Ei bine, asta nu se intampla, ca bag in viteza, si plimb inainte inapoi motorul si se invarte fara greturi. Pornesc motorul, bag iar in viteza - fara ambreiaj, si NU tinde sa o ia din loc (altfel nu "brutalizam" in halul asta motorul). De fapt nu se misca nici un mm. Ceea ce ma face sa cred ca ori au pleznit arcurile la ambreiaj, or altceva e troznit p-acolo. Alt "indiciu", maneta de ambreiaj nu mai era deloc greu de tras, si revenea inapoi doar prin forta unui mic arcusor care tragea gheruta din cealalata parte fata de cea de care tragea cablul ca sa invarta melcul. Sper ca am fost destul de clar, dar cine a mai vazut un Minsk mai "en-detail" ar trebui sa stie. CE (ALTCEVA) AR PUTEA FI? Are cineva idee? Multumiri anticipate. Editat Mai 30, 2008 de Lt. Navarro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metallbyker Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 man , ai strans prea mult si cand ai tras de ambreaj a impins prea mult placa de presiune si au sarit discurile din locul lor , nu e grav , desfa partea aia unde e oala de ambreaj si pune discurile la loc pe canalele lor am patit si eu o data asta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 (editat) Sau, e posibil sa fi crapat tija si sa blocheze ambreiajul decuplat. Da jos capacul de la ambreiaj si verifica Editat Mai 30, 2008 de Axa cu Scame Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Mai 31, 2008 Autor Share Postat Mai 31, 2008 Cred ca mai degraba e ce a zis Sabin - tija aia e intreaga si la locul ei - nu se misca de una singura. Cum necum, uleiul tot tre' sa-l scurg din motor odata. PS: Care aveti de imprumut o palnie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Iunie 6, 2008 Share Postat Iunie 6, 2008 Cred ca mai degraba e ce a zis Sabin - tija aia e intreaga si la locul ei - nu se misca de una singura. Cum necum, uleiul tot tre' sa-l scurg din motor odata. PS: Care aveti de imprumut o palnie? Poti chiar sa-l si schimbi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catul Postat Iunie 6, 2008 Share Postat Iunie 6, 2008 dezastrofalule tata, culca motoru pe dreapta ca merge, si lucreaza linistit la ambreiaj arcurile alea le rupi cam greu, pe bune... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Iunie 11, 2008 Autor Share Postat Iunie 11, 2008 (editat) Poi o sa schimb uleiu, da' tot imi trebe palnie! )) @Orelica : Nenea, n-are in clinica sau policlinca cu culcatu pe dreapta, nivelul de dificultate de proportii imense al operatiunii "scos capac stanga fara dat motor jos de pe cadru". Editat Iunie 11, 2008 de Lt. Navarro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 11, 2008 Share Postat Iunie 11, 2008 Poi o sa schimb uleiu, da' tot imi trebe palnie! )) @Orelica : Nenea, n-are in clinica sau policlinca cu culcatu pe dreapta, nivelul de dificultate de proportii imense al operatiunii "scos capac stanga fara dat motor jos de pe cadru". Daca nu ai palnie fa-ti provizoriu dintr-un carton...ceva in genul unei goarne si lipesti cumva cu scoci. Ca sa pui uleiul dureaza maxim 2 minute ,deci nu o sa treaca prin ea...apoi o arunci. O sa arate ca o tiganie,dar nu o sa te vada nimeni 2 min. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Iunie 12, 2008 Autor Share Postat Iunie 12, 2008 Stiu faza cu palnia din carton. Da' la ce talent am io... ultima oara cand am incercat sa pun asa ulei, am dat fo 200-300ml pe dinafara! Mama-mama, ce mai poluare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
badogistu Postat Iunie 13, 2008 Share Postat Iunie 13, 2008 eu de cate ori desfac motorul schimb si uleiul, chiar daca am doar o ora de functionare cu uleiul respectiv, la 3,5 ron litrul de ulei nu merita sa filtrez uleiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Iunie 13, 2008 Share Postat Iunie 13, 2008 unde gasesti tu ulei la 3,5 ron? si... chiar crezi ca e bun de ceva la banii astia?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Iunie 13, 2008 Autor Share Postat Iunie 13, 2008 (editat) 1litru de ulei de la Petrom (si sincer sa fiu, in afara de benzina poate, nu mi-au placut produsele petrom pana acum - dar poate oi eu mai nu-stiu cum) e cam 9-10 ron. Si petromu are printre cele mai ieftine produse comparativ cu Molu' sau chiar Lukoil - nu zic OMV - aia au chiar preturi "nesimtite". Si uleiul e bine sa-l schimbi intr-adevar, daca l-ai "frecat" ceva. (Da' mai mult de o orasau chiar zi ). Editat Iunie 13, 2008 de Lt. Navarro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 13, 2008 Share Postat Iunie 13, 2008 Uite vorbind despre ulei ,asa trece timpul in care tu puteai sa iti faci o palnie si acum te plimbai.... Ma gandesc al mine : nu cred ca as putea sa dorm stiind ca doar ulei mai trebuie pus ca sa fac proba si sa ma dau.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Iunie 13, 2008 Autor Share Postat Iunie 13, 2008 (editat) Aia cu "palnia" am zis-o asa, la misto! Relax! . Problema mea e alta. Ca nu pentru ca n-am / n-as putea face io o amarata de palnie nu ma pot plimba! Editat Iunie 13, 2008 de Lt. Navarro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Iunie 13, 2008 Share Postat Iunie 13, 2008 Faci rost de 10 cm de furtun cat degetul mic de gros si suficient de rigid. Dai o gaura in dopul de la bidonul de ulei si bagi putin fortat furtunul. Intorci bidonul cu fundul in sus si torni cantitatea necesara. Daca cumva nu gasesti o bucata de 10 cm de furtun mai poti incerca o skema. Culci motorul pe partea dreapta, scoti capacul de la cutie, torni ulei in cutie si apoi pui capacul la loc. Etansezi capacul fie cu garnitura de clingherit fie cu silicon rosu. Daca nu gasesti clingherit, iar siliconul rosu ti se pare prea scump poti incerca cu o garnitura din carton putin mai gros. Cat despre ambreiaj verifica daca mai ai semi-bila in gaura in care intra tija in melc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 Faci rost de 10 cm de furtun cat degetul mic de gros si suficient de rigid. Dai o gaura in dopul de la bidonul de ulei si bagi putin fortat furtunul. Intorci bidonul cu fundul in sus si torni cantitatea necesara. Daca cumva nu gasesti o bucata de 10 cm de furtun mai poti incerca o skema. Culci motorul pe partea dreapta, scoti capacul de la cutie, torni ulei in cutie si apoi pui capacul la loc. Etansezi capacul fie cu garnitura de clingherit fie cu silicon rosu. Daca nu gasesti clingherit, iar siliconul rosu ti se pare prea scump poti incerca cu o garnitura din carton putin mai gros. Cat despre ambreiaj verifica daca mai ai semi-bila in gaura in care intra tija in melc. cum arata si de unde iau si eu "semibila"?!? ca la mn la voshod merg fara...ca am bagat bila de rulment si mi-a uzat tija si s-a scurtat:(... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.