Sari la conținut

Parerea Celor Mai "batrini" Si Intelepti


Postări Recomandate

va salut!in primul rind bine vam gasit,sint nou p forum!am categ A de la inceputul anului si sint mindru posesor al unui scooter de 150 cmc,yamaha prestige!nu am ce sa ii reprosez decit ca mi-a ramas mic!vreau sa imi cumpar un motor enduro touring,dar nu ma pot decide care anume dintre urmatoarele: honda transalp,dominator sau africa twin!imi place sa merg la drum lung si mai ales pe munte.

rugamintea mea la cei cu experienta in domeniu este,spunetimi si mie avantajele si dezavantajele modelelor mai sus mentionate!

Ceea ce vreau eu de la o motoreta este sa duca bagaje si un pasager pe asfalt sau prin padure fara sa trag eu de ea sau sa o imping :friends:

cu respect,toate cele bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa iti spun eu despre africa twin :friends:

 

super motor. nu am avut nici o problema cu el in multi km. am travesrsat europa dar si muntii in conditii bune. am facut si peste 1000km pe zi de mai multe ori fara probleme. eu am un rd04. problema : daca pica un releu de incarcare, ceea ce e normal il gasesti mai greu, dar il gasesti.

mie mi-a picat releu, a sulfatat bateria si cand si-a dat obstescul sfarsit a luat cu el cdiul.. aici am dat de dracu, stau cu mobra pe bara de 2 luni ca nu am gasit cdi (nou este cam 400 lire unde am gasit si nu imi permit).

 

eu as alege, prin prisma faptului ca am africa, si imi palce motorul un tarnsalp cat mai nou, urmat de africa. de ce transalp ? la aceeasi bani iei unu mai nou decat africa. daca as avea de ales intre doua vechituri, africa fara discutii.

 

despre cum se comporta in teren : este mare si grea pentru priceperea mea. nu ramai inpotmolit si treci peste orice dar eu daca o bag in noroi , acolo ramane. in conditii de drum (de orice fel) nu te va dezamagi niciodata dar daca incerci cu ea mai mult decat poti tu ca pilot acolo ramane. nu se pune problema cu ea de enduro.

 

africa nu este un motor sportiv, nu o sa facei ce face un ktm, sau monicilindru dar este un compromis foarte bun.

 

personal ma gandesc asa : fie transalp, fie f650 dupa 2005 cand vor fi bani, pana atunci africa mea isi face datoria.

 

repet : nici o problema mecanica in mai bine de 3 ani, numai o problema electrica ce se poate intampla si la un motor nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt multe criterii de luat in calcul.E clar ca africana duce pasagerul si cate bagaje vrei dar la gabaritul ei iti trebuie vana.Tinand cont de dorinta ta de a urca pe munti cred ca cel mai usor de strunit ar fi Dominatorul,care-la urma urmei-e cea mai "enduro" dintre ele si cea mai usoara.Transalpul e si asa si asa (ori nici asa nici asa),intre cele doua.

Cel mai bine ar fi sa cauti si sa le incerci pe toate trei,in diverse conditii,ceea ce te-ar ajuta foarte mult in alegere.

Oricum,lasa scuterul si ia-ti motor.Iar categoria asta e cea mai indicata in RO,unde pe majoritatea drumurilor faci enduro.

:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:friends: nu stiu cum arati fizic!!!!...dar africanul are handicapul vechimii dar merge mult mai bine ca taransalpul pe orice teren!!!!! la tarans gasesti piese dar moare sub greutatea pasagerului si a bagajelor!!!! depinde ce bani ai ......bagate la gs 650 asta nou este belea!!!! nu merge ca varadero dar este mult mai nou ,usor si mai economicos ca multe moto!!!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
va salut!in primul rind bine vam gasit,sint nou p forum!am categ A de la inceputul anului si sint mindru posesor al unui scooter de 150 cmc,yamaha prestige!nu am ce sa ii reprosez decit ca mi-a ramas mic!vreau sa imi cumpar un motor enduro touring,dar nu ma pot decide care anume dintre urmatoarele: honda transalp,dominator sau africa twin!imi place sa merg la drum lung si mai ales pe munte.

rugamintea mea la cei cu experienta in domeniu este,spunetimi si mie avantajele si dezavantajele modelelor mai sus mentionate!

Ceea ce vreau eu de la o motoreta este sa duca bagaje si un pasager pe asfalt sau prin padure fara sa trag eu de ea sau sa o imping :bounce:

cu respect,toate cele bune

 

Eu zic sa extinzi un pic plaja de modele. Iar daca nu vrei sa tragi de motor sau sa o impingi, ia-ti masina. Cu cat iesi mai mult de pe strada, cu atat sansele de a da pe jos un motor cresc.

Din ce am calarit eu (nu toate), din ce stiu de la prieteni/tovarasi care au/s-au plimbat sau din ce am citit, treaba ar sta cam asa :

 

Monocilindrele :

Sunt motoarele ideale daca esti solitar si iti plac locurile salbatice pana la care jumatate de drum este sosea si jumatate teren, de o dificultate de maxim 7,5 - 8.

 

AVANTAJE :

- Pot face si tura si off-road destul de serios. Chiar daca niciuna dintre ele la exceptional, oricum mult peste asteptari. Ai doua variante - pui gume cu profil mixt si ajungi aproape oriunde mergand pe sosea + teren (mai putin namoale crunte rau de tot) sau pui gume mai cramponate/cramponate total si ajungi si mai departe, dar vei merge 80 % teren sau 100 % teren in functie de ce gume pui. Nu vei ajunge unde ajunge un KTM Exc, dar aproape da (,) daca ai crampoanele potrivite si un pic de nervi si conditie fizica. Partea proasta e ca, daca ai crampoane, nu e prea inteligent sa faci 100 + km pana pe Valea Prahovei ca sa te dai 50 pe coclauri si inca 100 inapoi. Le vei toca instant pe asfalt si iti vei risca viata cu ele, nefiind recomandate pe sosea, mai ales pe una uda. Cu cat esti mai cramponat cu atat te duci mai mult spre varianta remorca sau mers cumintel 10 km din spatele blocului pana in camp si de acolo ii dai cat ai tu timp, benzina si chef.

- Sunt mai simple mult decat un bicilindru, deci mai usor de reparat daca iti place treaba asta (si daca, Doamne fereste !, va fi nevoie).

- Mai usoare decat un bicilindru, deci mult mai usor de manevrat.

- In oras - faine datorita cuplului pe care il au, a faptului ca sunt usoare si inguste (= manevrabilitate).

- Au o frana de motor incredibil de buna si de instanta. Batranica mea se taie in 2-3 secunde de la 100 + (depinde cat am) la aprox 80 in treapta V-a. Acesta este un avantaj de nepretuit al monocilindrului, care ma bucura si acum de fiecare data. Un accident este evitat 50 % din cauza acestei calitati, pe care nici un multicilindru nu o va avea niciodata atat de bine dezvoltata.

 

DEZAVANTAJE :

- Nu sunt motoare care sa imbina nevasta/prietena cu linistea posesorului. Poate numai daca au 110-120 de kg impreuna cei doi. Ori fara prietena/nevasta, ori schimbi motorul. Merg ele si cu pasager si bagaje, dar mie nu imi place. Am 100 de kg numai eu. Daca mai pun bagaje si pasager... :friends: am terminat povestea inainte de a o incepe.

- Nu sunt asa lineare si elastice ca un bicilindru. Nu iti inchipui ca dau cu tine in c.. si in cap dar trebuie sa schimbi mai des treapta sau sa le turezi mai mult si apoi sa decelerezi mai mult daca vrei sa stai in aceeasi trepta, fata de bicilindre care sunt mai elastice in aceeasi trepta

- La drum intins de pe la 120 incep sa nu mai fie safe iar de pe la 140 incep sa fie loterie - fiind usoare si avand cursa lunga la telescoape incep sa joace ca o barca pe valuri daca nu ai sosele tipla. Daca mai bate si vantul nu e fain deloc, fiind motoare usoare de spate. Ai senzatia ca ai pana spate pe vant foarte puternic, daca te prinde pe un varf de coama. Sansele de a experimenta astfel de situatii sunt insa destul de rare.

 

Bicilindrele :

Sunt motoarele ideale daca nu esti solitar si iti cari cu tine in permanenta bagajele si pasagerul.

 

AVANTAJE (fata de un monocilindru) :

- Sunt mai confortabile

- Merg mai rapid pe sosele, acoperind mai usor distante mari.

- Mai elastice in cutie, deci nu trebuie sa schimbi non-stop vitezele, avand o plaja de viteza permisiva in fiecare treapta.

 

 

DEZAVANTAJE

- Sunt mai mult orientate spre ture rutiere. Sunt motoare turistice. Fac enduro soft, fiindca sunt balene. Daca te roade de-o idila cu namoale de la 2 cm in sus, poti sa suni dupa un tractor sau la asigurari. Greutatea este dezavantajul lor enorm in teren. Nu te bagi in teren cu 200 kg +. Sau te bagi dar nu e fun deloc. Greutatea este un dezavantaj relativ si in oras (pana te obisnuiesti cu motorul).

- Sunt motoare pentru oameni care stiu ce si cum (sa nu ii crezi niciodata pe binevoitorii care iti recomanda Super Tenere fiindca te-ai dat tu cu scuterul) si nu pentru incepatori (exceptie Transalp-ul).

- Un pic mai complexe decat un bicilindru, dpdv mecanic. Trebuie sa ai un pic mai multi nervi si skill-uri cu reparatiile decat la un mono. Asta daca le faci tu.

 

In situatia ta eu iti recomand o Honda Transalp, modelul de dupa 1994. Cu cat mai nou cu atat mai bine.

 

Extended...la monocilindre ai urmatoarele variante(in ordinea asta) - Yamaha Tenere (modele de dupa 1990) / Yamaha XT600E, Suzuki Dr 650 RSE/SE, Honda Dominator, Bmw F 650 (dupa 2000) . Unii ar zice ca sunt nasol ca nu zic si de Aprilia Pegaso sau Bmw F 650 ante 2000 . Whatever.

La bicilindre (avand in vedere experienta ta, in ordinea asta) - Honda Transalp, Kawasaki KLE, Africa Twin NXR 650, Africa Twin XRV 750, Yamaha Super Tenere.

 

Mai discutam si maine in functie de cat de interesat vei fi.

Gandeste-te insa bine ca pentru a te da enduro (chiar si tura soft de tot - pe drumurile de camp de langa Bucuresti sa zicem) nu e o treaba deloc usoara cu pasager. Eu evit la maxim luatul de pasageri in afara soselei.

 

 

Iar chestia aia cu trasul si impinsul... imi vine si acum sa rad.

Nu fac misto de tine si nici nu ma dau grande :crack: , dar o sa vezi tu ca viata il bate pe Al Bundy.

Desi e greu de crezut, stiu...

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

modelele acele nu sunt pt padure sigur acolo o sa impingi si inca tare !!!!! cu un model de genu poti face chestii easy gen macadam si cam atat.... un motor de padure tre sa aiba cam la 100 kg sau mai putin....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc pentru raspunsurile voastre!se pare ca nu am explicat cum trebuie,nu vreau sa fac enduro hard!ci sa merg cu un pasager si bagaje,atit pe asfalt cit si pe drumuri forestiere sau sosele montane,adica vreau ceva puternic si de incredere!am de ales intre TA si AT.dominator nu se incadreaza in cerintele mele!apropo,eu am vazut TA-uri si la vf omu,erau anu trecut 3 baieti cu astfel de moto,drumu pina acolo nu e chiar usor!

referitor la tras si impins ma refeream la faptul ca vreau ceva vinos,nu hoinar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc pentru raspunsurile voastre!se pare ca nu am explicat cum trebuie,nu vreau sa fac enduro hard!ci sa merg cu un pasager si bagaje,atit pe asfalt cit si pe drumuri forestiere sau sosele montane,adica vreau ceva puternic si de incredere!am de ales intre TA si AT.dominator nu se incadreaza in cerintele mele!apropo,eu am vazut TA-uri si la vf omu,erau anu trecut 3 baieti cu astfel de moto,drumu pina acolo nu e chiar usor!

referitor la tras si impins ma refeream la faptul ca vreau ceva vinos,nu hoinar

Hehe... nu prea cred ca gasesti "hoinari" la categoria 600+ cmc (mono- sau bicilindrice)... :cheers:

Go Transalp! Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

soseaua pana la varful omu orice afirca o face fluierand (daca esti obisnuit cu ea). noi ne am dat cu parerea presupunand la enduro ceva mai agresiv.

avand in vedere ca nu ai experienta eu as merge pa transalp cat mai nou. africa desi mai puternica si mai rezistenta putin in teren, are totusi niste dimensiuni care pun un incepator in dificultate.

 

plus ca daca ai sub 180 atingi la limita pamantul cand stai la semafor.

 

as zice transalp. personal nu as opta pentru kle pentru ca desi biciclindru e motor de turatie si nu are cuplul atat de jos ca transalpul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deacord cu gaxel...ai nevoie de ceva experienta pt a te baga cu o vaca grasa off-road. La vaci nu asfaltul te pune in dificultate, ci manevra brusca la viteza mica(si pe asfalt e greu, dar pe forestier sau pe munte....). Recomandat este sa incepi sa te dai cu un enduro mic sa incepi sa faci derapaje si manevre violente la viteze mici si sa o iei progresiv cu greutatea si puterea motoarelor. (vorbesc din experienta).

Daca vrei direct enduro-tourer si vrei sa sari peste enduro mic...ia un transalp

 

p.s: daca incepi cu un enduro mic o sa fii intodeauna bantuit de fantomele trecutului :) . O sa ti se faca dor de padure si o sa vrei sa te f... in el de asfalt.

 

Nu vrea nimeni un super tenere?? :cheers:

Editat de Advrider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc pentru raspunsurile voastre!se pare ca nu am explicat cum trebuie,nu vreau sa fac enduro hard!ci sa merg cu un pasager si bagaje,atit pe asfalt cit si pe drumuri forestiere sau sosele montane,adica vreau ceva puternic si de incredere!am de ales intre TA si AT.dominator nu se incadreaza in cerintele mele!apropo,eu am vazut TA-uri si la vf omu,erau anu trecut 3 baieti cu astfel de moto,drumu pina acolo nu e chiar usor!

referitor la tras si impins ma refeream la faptul ca vreau ceva vinos,nu hoinar

Eu zic ca s-a spus aproape totul. MihailR a scos in evidenta pe larg comparatiile. Totusi eu asi accentua citeva elemente. Nu ai spus ce inaltime si ce greutate ai. Daca ai sub 1,75 inaltime si sub 80 kg greutate, da Transalpul este cea mai buna solutie. Doar ca un model inspre 2000 e cam scump. Asa ca si KLE-ul e o solutie foarte buna, e usor, turat si se intinde grozav la drum.In plus impecabila suspensie enduro. Transalpul nu impresioneaza prin nici un fel de performante, doar ca e Honda, e superfiabil si universal utilizabil. Daca vrei insa sa simti ca traiesti si iti plac turele lungi si in plus esti si cit de cit mare, atunci NIMIC NU SE COMPARA CU AFRICANA. Daca nu ar fi fost consumul relativ mare, nici nemtii nu dadeau africana pe GS.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am 1,85m si 98 kg,nu sint chiar prapadit!sint mai atletic de felul meu!din cit mam documentat eu,si TA-ul se comporta f bine la drum lung,adica se intinde ok la drum si ia virajele fara probleme!am vazut pe net ca au fost oameni care au facut inconjorul lumii,europei pe ea!deci nu e un moto prost sau slab.parerea mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am 1,85m si 98 kg,nu sint chiar prapadit!sint mai atletic de felul meu!din cit mam documentat eu,si TA-ul se comporta f bine la drum lung,adica se intinde ok la drum si ia virajele fara probleme!am vazut pe net ca au fost oameni care au facut inconjorul lumii,europei pe ea!deci nu e un moto prost sau slab.parerea mea!

Nimeni nu zice ca-i slab sau prost dar nu se compara nici pe departe cu AT . Dupa cum arati e clar ca africaqna te paste, TA-ul e doar un surogat de linistire pentru ai mai mici, care dau zadarnic din picioare fara sa atinga iarba pe AT :) Dar si pentru aia s-a inventat GS-ul :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimeni nu zice ca-i slab sau prost dar nu se compara nici pe departe cu AT . Dupa cum arati e clar ca africaqna te paste, TA-ul e doar un surogat de linistire pentru ai mai mici, care dau zadarnic din picioare fara sa atinga iarba pe AT :) Dar si pentru aia s-a inventat GS-ul :cheers:

 

esti rautacios si ma simt dator sa protestez:D

 

eu am africa si pentru acasa e perfecta. se intainde incluziv la 130 -140 croaziera cu pasager. eu cand e incarcata merg 110-120 maxim 130. are un demaraj frumos intre 120+ in viteza 5, si iesi la orice depasire in forta. viteza preferata de mine este a 3 a. poti sa stai usor subturat, un 2500-3000 ture si cand incepi sa accelerezi, inatai simti motorul ca prinde viata si ca tre sa tragi de ghidon ca ramai usor in urma..

 

in acelasi timp eu ma gandesc la un transalp nou pentru sosea. biciclindru care imi place, consum mai mic, greutate mai mica, mai comod in oras, face fata si cu pasager si daca e nou motorul trage cam ca al africii. africa, mult mai multa distractie dupa ce nu iti mai e frica de cazaturi prostesti.

 

dar sa nu uitam ca pentru un incepator e mai bun un transalp (macar un an doi) pentru ca in mod sigur africa o va culca pe loc. eu din neatentie am mai scapat-o in benzinarie si o data la semafor, plus ca atunci cand faci manevre pe loc, gen urci o bordura sau un pietroi, intr-o pozitia nu tocmai comoda cu un motor mai mic si mai usor iti faci mana mai bine.

 

vreau sa mai spun ca eram o data extrem de obosit si am oprit sa fac o poza.. am scos aparatul, fara sa descalec si mobra a inceput sa se incline, eram in camp , si ea aluneca incet dar sigur in noroi.. pana la urma a cazut, am pus aparatul si am zis sa o ridic.. bun.. pe scurt : daca nu aluneacam eu in noroi aluneca ea si era imposibil sa o pun pe roti (pe asfalt daca nu e incarcata rau o ridic). aproape ca imi dadeau lacrimile de nervi (singur, obosit, in mijlocul campului, nimeni sa treaca, in noroi). pana la urma am reusit sa o pun pe roti ...

si mai sunt mici prostii de genul asta care se intampla si efiresc..

 

dar.. incapator , merita transalp. eu voi trece de la africa fie la un f800gs, transalp nou sau un f650 cat mai nou. daca vor fi bani si o ocazie buna, o africa 2002 :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti rautacios si ma simt dator sa protestez:D

 

eu am africa si pentru acasa e perfecta. se intainde incluziv la 130 -140 croaziera cu pasager. eu cand e incarcata merg 110-120 maxim 130. are un demaraj frumos intre 120+ in viteza 5, si iesi la orice depasire in forta. viteza preferata de mine este a 3 a. poti sa stai usor subturat, un 2500-3000 ture si cand incepi sa accelerezi, inatai simti motorul ca prinde viata si ca tre sa tragi de ghidon ca ramai usor in urma..

 

in acelasi timp eu ma gandesc la un transalp nou pentru sosea. biciclindru care imi place, consum mai mic, greutate mai mica, mai comod in oras, face fata si cu pasager si daca e nou motorul trage cam ca al africii. africa, mult mai multa distractie dupa ce nu iti mai e frica de cazaturi prostesti.

 

dar sa nu uitam ca pentru un incepator e mai bun un transalp (macar un an doi) pentru ca in mod sigur africa o va culca pe loc. eu din neatentie am mai scapat-o in benzinarie si o data la semafor, plus ca atunci cand faci manevre pe loc, gen urci o bordura sau un pietroi, intr-o pozitia nu tocmai comoda cu un motor mai mic si mai usor iti faci mana mai bine.

 

vreau sa mai spun ca eram o data extrem de obosit si am oprit sa fac o poza.. am scos aparatul, fara sa descalec si mobra a inceput sa se incline, eram in camp , si ea aluneca incet dar sigur in noroi.. pana la urma a cazut, am pus aparatul si am zis sa o ridic.. bun.. pe scurt : daca nu aluneacam eu in noroi aluneca ea si era imposibil sa o pun pe roti (pe asfalt daca nu e incarcata rau o ridic). aproape ca imi dadeau lacrimile de nervi (singur, obosit, in mijlocul campului, nimeni sa treaca, in noroi). pana la urma am reusit sa o pun pe roti ...

si mai sunt mici prostii de genul asta care se intampla si efiresc..

 

dar.. incapator , merita transalp. eu voi trece de la africa fie la un f800gs, transalp nou sau un f650 cat mai nou. daca vor fi bani si o ocazie buna, o africa 2002 :)

Eh, rautacios, sper ca ai simtul umorului :bigstar: Normal ca am exagerat, e bun si transalpul, dar ramin la parerea mea, e departe de o africana ca performante. Ma rog bea mai putina benzina, normal. In schimb cu masele, ai dreptate. Din acest motiv nu se recomanda celor mai mici de 180 hai la limita 175 si mai slabi de 80 kg. Africana se ridica doar cu spatele, sper ca stii, te pui gug cu spatele la ea si asa o ridici, altfel nu prea ai cum, plingi asa cum ai descris linga ea.

 

Dar pe sosea, alta viata! Cuplul de cruiser si stabilitatea deosebita de care dispune AT nu le gasesti aproape la nici un motor. Am mers mult si cu TA, e full de ele in Romanica sint perfecte pentru conditiile noastre de off-road pe toate judetenele, dar cum ti-am spus in nici un caz nu ma dau jos de pe o africana. Prietenii care au stiu de ce. Nu contest ca ai nevoie de ceva experienta moto ca sa o stapinesti of-road si la viteza mica asa ca nu o recomand in nici un caz incepatorilor.

 

toate bune si asfalt uscat! si multi km pe africana! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuplul de cruiser si stabilitatea deosebita de care dispune AT nu le gasesti aproape la nici un motor.

africa twin-61nm

dr big-89nm

m-am dat mult pe africana lui ika, e un motor foarte fain, da' am ales big, pentru ca e mai manevrabil, ceva mai vanos si are un cuplu demential... si 2 contrabalansoare, chiar ika a zis ca vibreaza mai putin ca twin-u lui...

singuru dezavantaj la big cred ca e racirea, pe aer si oloi... ma rog, eu il prefer africanei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh, rautacios, sper ca ai simtul umorului :) Normal ca am exagerat, e bun si transalpul, dar ramin la parerea mea, e departe de o africana ca performante. Ma rog bea mai putina benzina, normal. In schimb cu masele, ai dreptate. Din acest motiv nu se recomanda celor mai mici de 180 hai la limita 175 si mai slabi de 80 kg. Africana se ridica doar cu spatele, sper ca stii, te pui gug cu spatele la ea si asa o ridici, altfel nu prea ai cum, plingi asa cum ai descris linga ea.

 

Dar pe sosea, alta viata! Cuplul de cruiser si stabilitatea deosebita de care dispune AT nu le gasesti aproape la nici un motor. Am mers mult si cu TA, e full de ele in Romanica sint perfecte pentru conditiile noastre de off-road pe toate judetenele, dar cum ti-am spus in nici un caz nu ma dau jos de pe o africana. Prietenii care au stiu de ce. Nu contest ca ai nevoie de ceva experienta moto ca sa o stapinesti of-road si la viteza mica asa ca nu o recomand in nici un caz incepatorilor.

 

toate bune si asfalt uscat! si multi km pe africana! :cheers:

fireste ca am simtul umorului si tocmai de asta am simtit dreptul la replica.

 

si ca sa continuam : am incercat la viteza mica un r1100, si nu mi se pare la fel de manevrabil ca africa.

puse una peste alta , acum, desi imi permit prefer sa tin o africa din 90 decat sa o dau, sa mai pun putin si sa iau un transalp neaccesorizat aproape de 2000. trebuie sa fie ceva pentru care africa isi tine pretul (daca te uiti atent si cele de 650, daca sunt in toate mintile sunt destul de scumpute in germania).

 

dar sa fim realisti, noi vorbim de o utilizare la care un incepator nu o poate supune. asa ca pentru inceput eu zic transalp fara discutii, cu crashbaruri ca sunt importante. si multi multi km si dupa, daca simti nevoia de ceva mai mare si mai salbatic sau mai mic, alegi.

 

eu pentru sosea si oras aleg transalpul (merg singur mereu, nu imi trebuie viteza mai mare de 120 croaziera) ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fireste ca am simtul umorului si tocmai de asta am simtit dreptul la replica.

 

si ca sa continuam : am incercat la viteza mica un r1100, si nu mi se pare la fel de manevrabil ca africa.

puse una peste alta , acum, desi imi permit prefer sa tin o africa din 90 decat sa o dau, sa mai pun putin si sa iau un transalp neaccesorizat aproape de 2000. trebuie sa fie ceva pentru care africa isi tine pretul (daca te uiti atent si cele de 650, daca sunt in toate mintile sunt destul de scumpute in germania).

 

dar sa fim realisti, noi vorbim de o utilizare la care un incepator nu o poate supune. asa ca pentru inceput eu zic transalp fara discutii, cu crashbaruri ca sunt importante. si multi multi km si dupa, daca simti nevoia de ceva mai mare si mai salbatic sau mai mic, alegi.

 

eu pentru sosea si oras aleg transalpul (merg singur mereu, nu imi trebuie viteza mai mare de 120 croaziera) ..

daca e incepator ai dreptate, fara discutie! Altfel risca ortopedia, trintele de incepator nu sint indicate sa le faci pe AT. Si cum ai spus , normal crashbaruri de la inceput. Apoi poate trece la Africa sau la ceva gs mare :) Nimeni nu te lipeste cu banda adeziva de un motor, le schimbi cu vremea si cind ai acumulat ceea ce trebuie :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine zis de crashbar-uri... De curand am dat si eu cu Dominatorul de asfalt si nu a fost prea placut (mai ales pt el)... Am fost in aceeasi dilema ca si tine, dar am ales monocilindru din varii motive.

 

Parerea mea e ca nu prea conteaza exact ce alegi intre transalp sau africana(doar ca la transalp gasesti piese mai usor). Singura diferenta e de cate ori o sa dai de pamant cu ea pana o sa o inveti bine... (eu momentan am 2 la activ si inca invat :cheers: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu

Eu am mers cu o Cagiva (nu mai stiu ce model, de prin '97, soft enduro) monociclindru si m-a incantat comportamentul ei, fiind usoara te jucai cu ea si mi-au placut mult franele, fata de VX-ul meu ingheta, e adevarat ca (,) cam mestecam in cutie din cauza lipsei de cuplu dar mergea bine, la drum ideal era 120 km/h.

 

La anul imi voi schimba motorul si aproape sigur imi voi lua un enduro si cred ca va fi un soft enduro din mai multe motive, manevrabilitate, intretinere usoara si ieftina, consum mai mic.

Chiar daca esti inalt o motocicleta grea te va obosi, te vei bucura de ea doar cand pleci la drum dar cand se va termina soseaua si incepe coclaul unde de baza este manevrabilitatea s-ar putea sa nu-ti mai placa.

 

Ar fi bine sa faci niste teste inainte sa le probezi, eu am 1,72 inaltime si 69 kg si totusi ma descurc foarte bine cu Suzuki VX800 (mobra mea) care este destul de grea (240 la gol), o singura data pe loc fiind a luat-o intr-o parte si nu am putut sa o tin si i-am spart oglinda.

Ca o comparatie Uralul care l-am avut inainte (200 kg) il tineam fara probleme, ma jucam cu el. Oricum este si o chestiune de atitudine, pana la urma se-nvata omul cu puscaria dar cu o mobra mai grea.

 

Per total as inclina spre o mobra mai usoara (nu din cauza staturii mele) ci pentru ca are niste avantaje de care te bucuri mai mult decat de avantajele uneia mai grele.

Editat de lznicu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...