Sari la conținut

O Mica Problema


Comyny
 Share

Postări Recomandate

Salutare.Vin pe forum cu o mica problema si anume relul de semnalizare.Stie careva de ce se duce asa repede.Nici 2 saptamani si se arde(nu mai falfaie semnalizarea).Am schimbat pana acum vreo 4 relee ..de pomana.Scurt nu am ca doar merge cateva zile.Care o fi problema?? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si ce se strica la el?

Bobina?

Contactele?

sau oscilatorul electronic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce becuti ai? toate sunt de 21W si ce intrerupe releul '+' sau '-'?

 

verifica firele ce duc la becuri si intrerupatorul de semnalizare functioneaza corect?

 

atasez o schema de semnalizare electonica fara releu, recomand utilizarea BUZ100(la frana il folosesc si merge super fara radiator) in loc de BUZ11.

 

post-22733-1213973059_thumb.png

 

personal nu am facut dar urmeaza in sezonul de iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si ce se strica la el?

Bobina?

Contactele?

sau oscilatorul electronic?

Pai nu stiu exact ce...dar iti spun cum isi da duhul...asa treptat

1.incepe sa nu se mai auda clantzanitul ala

2.incepe din ce in ce mai tare sa clipaceasca

3.incepe si clipaceste repede dar se opreste la 5 secunde apoi revine iar

4.moare definitiv

Editat de Comyny
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu stiu exact ce...dar iti spun cum isi da duhul...asa treptat

1.incepe sa nu se mai auda clantzanitul ala

2.incepe din ce in ce mai tare sa clipaceasca

3.incepe si clipaceste repede dar se opreste la 5 secunde apoi revine iar

4.moare definitiv

Masoara tensiunea de incarcare a bateriei nu este prea mare?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masoara tensiunea de incarcare a bateriei nu este prea mare?

imi baga 13.8 - 14V

 

ultima oara cand am pus aparatul de masura pe moto imi arata oscilatie defapt o lua razna bine aparatul...probabil era bulit aparatu sau imi baga curent alternativ :)

Editat de Comyny
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi baga 13.8 - 14V

 

ultima oara cand am pus aparatul de masura pe moto imi arata oscilatie defapt o lua razna bine aparatul...probabil era bulit aparatu sau imi baga curent alternativ :)

Releul precis sa arde daca are curentul si componenta alternativa . Invcarca bine bateria si ruleaza numai pe acumulator vezi se mai arde?

Cu bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu stiu cum e facut mecanismul de incarcare la motoare ...dar la masina ..daca la alternator e dusa o singura dioda s-ar putea sa nu mai ai ceva stabil pe acolo...! (diodele sunt componentele care fac sa vina + pe un fir si - pe alalalt pt cei care nu stiu...ca din alternator...sau dinam....el iese alternativ) Are diode mecanismul de incarcare????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca se arde o dioda nui problema mare, doar daca se strapunge dioda atunci ii buba si ai sanse mari sa se duca intrega punte respectiv alternatorul.

a zis bine @cristi 57, da o schema cum ai legat releul!

 

si cum ii cu variatiile de tensiune?tine la o anumita turatie si atuncea masoara, daca apar variati atunci ai ceva bube la incarcare(releul de incarcare nu acioneaza prompt, punte ii dusa).

 

 

pt inceput tind sa cred ca nu este conectat corect, da o schema.....desi nu pot imagina cu sa poate lega gresit, inca nu am incercat sa conetez invers releul adica (+ inversat cu -)...deci nu stiu daca o conexiune asemanatoare poate reprezenta problema.

 

ce releu ai?masinile straine au 3 (masa, +contact si iesire la bec, prin intrerupator), sunt unele cu 2 (masa si + il ia prin bec....eu prefer sa ii dau o alimentare separata deoarece pot fi sigur de functionarea corecta) si sunt de dacie cu 4 cred(masa, +kontact, si inca 2 care nu stiu precis ce sunt.....sa fie intrare/iesire gen universal(gen releu separat), adica poti aplica tensiuni '+' si '-' la intrare....nu stiu sigur doar o presupunere, din acesta am si eu dar niciodata nu ma facut curios..oricum am sa ma uit).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu stiu cum e facut mecanismul de incarcare la motoare ...dar la masina ..daca la alternator e dusa o singura dioda s-ar putea sa nu mai ai ceva stabil pe acolo...! (diodele sunt componentele care fac sa vina + pe un fir si - pe alalalt pt cei care nu stiu...ca din alternator...sau dinam....el iese alternativ) Are diode mecanismul de incarcare????

pentru cei care stiu din dinam iese curent CONTINUU la motocicleta si masina de la dinam direct la releu regulator fara redresare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca voltmetrul folosit e multimetru numeric (mai mult sau mai putin de duzina) inebuneste sigur si nu e de incredere (iar asta pentru ca respectivele aparate nu pot functiona decit in cc sau ac sinusoidal; in rare cazuri le-am vazut functionind in impulsuri). Cel mai sigur este de folosit un multimetru analogic clasic (cu ac indicator). Cine are MAVO e boier :)

 

Si oamenii au dreptate, fara schema nu putem decit sa ne dam cu presupusul. Daca inainte de a muri definitiv, ii creste frecventa de clipoceala, inseamna ca se duce electronic (multivibratorul). Prima probabilitate este o tensiune de alimentare prea mare (ori poate alternativa?), deci nu el e problema...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru cei care stiu din dinam iese curent CONTINUU la motocicleta si masina de la dinam direct la releu regulator fara redresare.

 

In Alternatorul de la masina exista niste diode...care au niste borne pe alternator...de acolo pleaca redresat la releul de incarcare(daca te uiti pe releu o sa vezi o borna cu semnul "+", acest "+" cu diode se face...etc)! La acele diode ma refeream!

 

La dinam .... cred ca este acelas principiu dar imi aduc aminte ca am incat o data unu si exteriorul era o borna si avea un surub care era alta...! Pobail ca exteriorul era masa...care merge si pe cadru....! :)

Editat de Nucleu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cominy, eu sunt stress_L&P, ti-am recomandat sa nu iei prostia aia de magnetou cu aprindere de pe mz-be. tu ai zis ca e buna. eu ti-am zis ca nu, e adevarat ca nu ti-am spus ca e magnetou prost dar tu ai zis ca ti-a recomandat cineva... ai dat mai mult decat face pt. ce? pt. un avans static si un rahat de sistem de incarcare.... multi nu m-au ascultat, de asta fac misto de majoritatea. nu stiu nimic dar asta nu e rau, nuci nu vor sa invete sau sa asculte de un om cu experienta practica, nu de prieteni sau de mosi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cominy, eu sunt stress_L&P, ti-am recomandat sa nu iei prostia aia de magnetou cu aprindere de pe mz-be. tu ai zis ca e buna. eu ti-am zis ca nu, e adevarat ca nu ti-am spus ca e magnetou prost dar tu ai zis ca ti-a recomandat cineva... ai dat mai mult decat face pt. ce? pt. un avans static si un rahat de sistem de incarcare.... multi nu m-au ascultat, de asta fac misto de majoritatea. nu stiu nimic dar asta nu e rau, nuci nu vor sa invete sau sa asculte de un om cu experienta practica, nu de prieteni sau de mosi...

aprinderea e boboc...degeaba zici tu ....merge foarte bine ....si incarcarea e buna...am mers multi km fara nicio problema.Am curajul sa plec cu ea oriunde.Mai am un coleg care are o jawa pe aprindere classica.Problema e ca si lui ii face lafel.Eu am incercat 2 relee romanesti de dacie..unu original al jawei care s-a ars dintr-o prostie de-a mea si un Bosch.

 

cominy, eu sunt stress_L&P, ti-am recomandat sa nu iei prostia aia de magnetou cu aprindere de pe mz-be. tu ai zis ca e buna. eu ti-am zis ca nu, e adevarat ca nu ti-am spus ca e magnetou prost dar tu ai zis ca ti-a recomandat cineva... ai dat mai mult decat face pt. ce? pt. un avans static si un rahat de sistem de incarcare.... multi nu m-au ascultat, de asta fac misto de majoritatea. nu stiu nimic dar asta nu e rau, nuci nu vor sa invete sau sa asculte de un om cu experienta practica, nu de prieteni sau de mosi...

aprinderea e boboc...degeaba zici tu ....merge foarte bine ....si incarcarea e buna...am mers multi km fara nicio problema.Am curajul sa plec cu ea oriunde.Mai am un coleg care are o jawa pe aprindere classica.Problema e ca si lui ii face lafel.Eu am incercat 2 relee romanesti de dacie..unu original al jawei care s-a ars dintr-o prostie de-a mea si un Bosch.

 

..nu ai scris ce releu ai utilizat, si schema dupaq care ai facut legaturile! Probabil ca nu ai facut bine conexiunile, nu avea cum sa se arda un releu degeaba :)

schema asta e :

conexiunile sunt bine facute din moment ce merge o vreme....nu se arde din prima

post-16215-1214028749_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

off-topic : fir-ar ale naibii de magnetouri : de Minsk,Mobra, MZ. Mie la magnetou nu imi place ca nu ai lumina dupa ce opresti motorul + ca ziua la relanti semnalizarile se vad slab si daca ai faza de intalnire aprinsa si dai o semnalizare, semnalizeaza si farul si stopul spate din lipsa de curent

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la o masina straina cam asa se leaga releul

post-22733-1214146332_thumb.jpg

 

Poti folosi schema anterioara pt conectarea releului de dacie(inafara de piciorusul R)

'+' ii alimentarea releului +12V

'-' masa

'C' - iesire spre butonul de semnalizare

'R' - iesire spre martor(nu este necesar sal conectezi)

post-22733-1214147034_thumb.jpg

Editat de christensen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Alternatorul de la masina exista niste diode...care au niste borne pe alternator...de acolo pleaca redresat la releul de incarcare(daca te uiti pe releu o sa vezi o borna cu semnul "+", acest "+" cu diode se face...etc)! La acele diode ma refeream!

 

La dinam .... cred ca este acelas principiu dar imi aduc aminte ca am incat o data unu si exteriorul era o borna si avea un surub care era alta...! Pobail ca exteriorul era masa...care merge si pe cadru....! :crack:

La alternator ai redresare la dinam nu. Colectorul alternatorului este format din 2 inele iar la dinam din mai multe placute care au exact rolul de redresare uita-te in manualul de fizica de liceu.

Cu bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Comyny, alternatorul, dinamul sau magnetoul sunt generatoarele de curent. Dinamul si alternatorul(care are incorporat o punte de diode) produc curent continuu, magnetoul in schimb da curent alternativ avand doua infasurari(una pt aprindere, alta pt consumatori: becuri etc). Acum si dinamul si alternatorul dau in functionare niste spaicuri, varfuri de tensiune indusa(tensiuni mari cu timpi foarte mici). Aceste varfuri care ajung la sute de volti de regula "bulesc" montajele electronice. Daca instalatia ta electrica nu are probleme atunci aceste varfuri sunt anulate de catre baterie. Mai ai si altceva electronic pe motor care functioneaza?

Din cate vad nu ai explicat si detailat suficent, iar cei care vor sa te ajute nu pot decat sa dea cu presupusul.

Repet un releu nu se arde imediat! :crack: Exista o problema pe care acum o ignori! Verifica si masele! Daca nu te pricepi asa bine la electrica, fa niste poze ca ceilalti sa inteleaga si sa te ajute.

Un multimetru digital poate sa o ia razna si datorita aprinderii (problema fise, bujii etc). Incearca si cu un aparat analog(cu ac), atunci cand faci masuratori.

Succes in continuare :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Comyny, alternatorul, dinamul sau magnetoul sunt generatoarele de curent. Dinamul si alternatorul(care are incorporat o punte de diode) produc curent continuu, magnetoul in schimb da curent alternativ avand doua infasurari(una pt aprindere, alta pt consumatori: becuri etc). Acum si dinamul si alternatorul dau in functionare niste spaicuri, varfuri de tensiune indusa(tensiuni mari cu timpi foarte mici). Aceste varfuri care ajung la sute de volti de regula "bulesc" montajele electronice. Daca instalatia ta electrica nu are probleme atunci aceste varfuri sunt anulate de catre baterie. Mai ai si altceva electronic pe motor care functioneaza?

Din cate vad nu ai explicat si detailat suficent, iar cei care vor sa te ajute nu pot decat sa dea cu presupusul.

Repet un releu nu se arde imediat! :crack: Exista o problema pe care acum o ignori! Verifica si masele! Daca nu te pricepi asa bine la electrica, fa niste poze ca ceilalti sa inteleaga si sa te ajute.

Un multimetru digital poate sa o ia razna si datorita aprinderii (problema fise, bujii etc). Incearca si cu un aparat analog(cu ac), atunci cand faci masuratori.

Succes in continuare :crack:

ok o sa vin cu cateva poze...acum nu prea am timp

 

ok o sa vin cu cateva poze...acum nu prea am timp

cam asta e toata partea electrica de pe moto.....aa si baterie de 12 v cu 4 Ah

post-16215-1214337223_thumb.jpg

post-16215-1214337253_thumb.jpg

Editat de Comyny
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) ..pai vezi d-le! Acolo-i un magnetou de toata frumusetea! Trebe sa-ti modifici putin alimentarea releului, modificare ce poate fi facuta chiar in releu. Mai cumpara un releu nou, electronic (ex: dacia), desfa-l si fa-i doua poze fata/spate, posteazale si-ti scriu ce trebe facut.

Sau daca nu vrei sa te complici, utilizezi un releu mecanic cu fir de nichelina(probabil ca la origine asa ceva avea, motorul tau)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) ..pai vezi d-le! Acolo-i un magnetou de toata frumusetea! Trebe sa-ti modifici putin alimentarea releului, modificare ce poate fi facuta chiar in releu. Mai cumpara un releu nou, electronic (ex: dacia), desfa-l si fa-i doua poze fata/spate, posteazale si-ti scriu ce trebe facut.

Sau daca nu vrei sa te complici, utilizezi un releu mecanic cu fir de nichelina(probabil ca la origine asa ceva avea, motorul tau)

de care releu sa cumpar??...din ala de dacie sunt 2 modele...unul patrat care nu merge deloc pe mobra si unu rotund care falfaie cateva zile.mersi mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de care releu sa cumpar??...din ala de dacie sunt 2 modele...unul patrat care nu merge deloc pe mobra si unu rotund care falfaie cateva zile.mersi mult

Pai, ai doua variante, asa cum am mai spus. Mecanic fara bataie de cap(acela cilindric de aluminiu cu fir) :) sau electronic in cazul in care te pricepi putin si sti sa sa folosesti un letcon pt. a intrerupe un circuit ca sa lipesti cateva diode :) . Modelul releului electronic conteaza mai putin atata timp cat vei pune 2 poze fata /spate dupa ce-l desfaci bine-nteles. Poti deasemeni sa-ti faci singur un montaj, un circuit bistabil din 2 tranzistori si un releu etc. Hotarestete si mai vedm! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...