punker Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 Salut am si eu o problema nu stiu daca sa pun sau sa nu pun un releu de yamaha r1 pe un fzr de 600 ....nici macar nu am idee cat baga releu de r1(daca ma poate ajuta careva cu chestia asta) si nici macar nu stiu care sunt consecintele daca ar fii sa il pun si sa nu fie oke.rog un stiutor sa imi explice inclusiv cu amperajul (am auzit ,nu este sigura treaba,ca releu de r1 baga 12 volti 6 amperi iar releul meu original de fzr baga 12 volti 12 amperi dar s-a ars din pacate).Va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 Salut am si eu o problema nu stiu daca sa pun sau sa nu pun un releu de yamaha r1 pe un fzr de 600 ....nici macar nu am idee cat baga releu de r1(daca ma poate ajuta careva cu chestia asta) si nici macar nu stiu care sunt consecintele daca ar fii sa il pun si sa nu fie oke.rog un stiutor sa imi explice inclusiv cu amperajul (am auzit ,nu este sigura treaba,ca releu de r1 baga 12 volti 6 amperi iar releul meu original de fzr baga 12 volti 12 amperi dar s-a ars din pacate).Va multumesc Nu stiu cu exactitate cat "baga" releul de fzr600 dar cu siguranta nu 12A , sistemul de "incarcare" (cum il numim generic) trebuie sa asigure tot bilantul energetic al unui motor cu toti consumatorii in functiune (aprindere, pompa, faruri...etc). Din cate mi'amintesc la R1 (dar nu mai stiu anul) generatorul livra cca 560W la 14V adica un curent (intensitate) de 40A. "Releul" in principiu "reguleaza" doar tensiunea (V) undeva la max.14-14.5V, iar piesele componente trebuie sa reziste la curentul (A) maxim pe care alternatorul il poate debita. In principiu, nu cred ca fzr600 sa aiba un bilant energetic mai mare decat un r1 asa ca teoretic poti face inlocuirea. Pentru mai multa siguranta ar trebui totusi aflate specificatiile electrice ale celor doua modele de motoare... poate gasesti pe cineva "colectionar" de manuale de service. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 Regulatorul de R1 pe fezereu 600 e un bun upgrade . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
punker Postat Iunie 23, 2008 Autor Share Postat Iunie 23, 2008 omu mersi in primul rand ca ai raspuns...mi-a luat ceva timp sa primesc un raspuns...ok o sa incerc!te anunt ce rezolv.:)ceau ceau Regulatorul de R1 pe fezereu 600 e un bun upgrade . releu de fzr incarca 12 V si 12A asta pot sa iti zic sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sogard82 Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 eu mi-am pus releu de 600 la un fzr de 400 si merge fara nici o problema...acum nu stiu.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 releu de fzr incarca 12 V si 12A asta pot sa iti zic sigur De unde stii asa de sigur valorile astea? Alternatorul de fzr sigur are mai mult de 144W Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 Salut am si eu o problema nu stiu daca sa pun sau sa nu pun un releu de yamaha r1 pe un fzr de 600 ....nici macar nu am idee cat baga releu de r1(daca ma poate ajuta careva cu chestia asta) si nici macar nu stiu care sunt consecintele daca ar fii sa il pun si sa nu fie oke.rog un stiutor sa imi explice inclusiv cu amperajul (am auzit ,nu este sigura treaba,ca releu de r1 baga 12 volti 6 amperi iar releul meu original de fzr baga 12 volti 12 amperi dar s-a ars din pacate).Va multumesc nu "baga" nici unul nimic....... functionarea e alta: cand tensiunea la bornele bateriei depaseste 14,4V, cele trei tiristoare din acest regulator paralel de tensiune se vor deschide, punand, astfel, in scurt infasurarile statorice ale alternatorului, dupa ce tensiunea a scazut sub 13,5-13,8V, tiristoarele se inchid, dand voia sa creasca iarasi tensiunea, apoi, ciclul se repeta. in fine, ca sa poti pune un releu de la o motocicleta in locul altuia la o alta motocicleta, trebuie sa stii ce putere maxima genereaza alternatoarele celor 2 motociclete. daca puterile sunt aproximativ egale, merge fara probleme. in principiu, cred ca nu sunt mari diferente, asa ca nu vad de ce nu ar merge. incearca, dupa ce il schimbi, sa-i asiguri si un pic de ventilare, fortata sau nu. in felul acesta sigur nu se va mai arde. cu cat vei merge cu mai multi consumatori porniti, cu atat vei usura sarcina releului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 nu "baga" nici unul nimic.......functionarea e alta: cand tensiunea la bornele bateriei depaseste 14,4V, cele trei tiristoare din acest regulator paralel de tensiune se vor deschide, punand, astfel, in scurt infasurarile statorice ale alternatorului, dupa ce tensiunea a scazut sub 13,5-13,8V, tiristoarele se inchid, dand voia sa creasca iarasi tensiunea, apoi, ciclul se repeta. in fine, ca sa poti pune un releu de la o motocicleta in locul altuia la o alta motocicleta, trebuie sa stii ce putere maxima genereaza alternatoarele celor 2 motociclete. daca puterile sunt aproximativ egale, merge fara probleme. in principiu, cred ca nu sunt mari diferente, asa ca nu vad de ce nu ar merge. incearca, dupa ce il schimbi, sa-i asiguri si un pic de ventilare, fortata sau nu. in felul acesta sigur nu se va mai arde. cu cat vei merge cu mai multi consumatori porniti, cu atat vei usura sarcina releului. Indiferent daca esti bine intentionat, ai face bine sa mai recitesti fizica de prin liceu cand te aventurezi in "explicatii" dupa ureche... (nu de alta dar scrisul ramane!), in plus mai multi consumatori vor creste intensitatea curentului in circuit si respectiv vor solicita mai mult piesele regulatorului. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 Indiferent daca esti bine intentionat, ai face bine sa mai recitesti fizica de prin liceu cand te aventurezi in "explicatii" dupa ureche... (nu de alta dar scrisul ramane!), in plus mai multi consumatori vor creste intensitatea curentului in circuit si respectiv vor solicita mai mult piesele regulatorului. Ride Safe! Poate ca tu stii bine fizica de liceu dar asta nu prea are legatura cu sistemele de incarcare de pe moto, si cand vine vorba de electricitate nu cred ca are rost sa-l trimiti pe bogdanawo sa citeasca manualele de liceu In primul rand conteaza tipul alternatorului daca e cu magneti permanenti sau daca e cu excitatie. La cel cu excitatie consumatori mai multi inseamna solicitare mai mare a releului, insa la majoritatea motocicletelor japoneze ( nu la toate) alternatorul e cu magneti permanenti caz in care consumatori mai multi inseamna solicitare mai mica a releului. Totusi la majoritatea celor cu magneti permanenti releul si puntea redresoare se afla in aceiasi capsula, in acest caz ( cel mai des intalnit) consumatori mai multi inseamna solicitare mai mica a releului dar solicitare mai mare a puntii redresoare. Cum sunt amandoua in aceiasi capsula prea putin conteaza care cedeaza prima , dar tiristoarele sunt mai sensibile decat diodele asa ca mai bine solicit mai mult diodele din punte decat tiristoarii din releu..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 Din pdv al tiristoarelor regulatorului sarcina mai mare (consumatori mai multi) e benefica asa cum a spus Bogdanawo Din pdv al puntii redresoare sarcina va solicita mai mult diodele.Regulatorul original de fzr are probleme de racire al tiristoarelor si diodelor) In concluzie : Un regulator prevazut pt un generator mai puternic va functiona lejer pe un generator mai slab. Deci regulatorul de R1 e un bun upgrade pt fezereu Astea de mai sus fiind valabile pt generatoarele excitate de rotor cu magnet permanent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 (editat) Indiferent daca esti bine intentionat, ai face bine sa mai recitesti fizica de prin liceu cand te aventurezi in "explicatii" dupa ureche... (nu de alta dar scrisul ramane!), in plus mai multi consumatori vor creste intensitatea curentului in circuit si respectiv vor solicita mai mult piesele regulatorului. Ride Safe! ai inteles, pana la urma, care e shparla acolo? offtopic nu sunt bine intentionat, mi se spune Satanistu', ce dracu'? nu? Editat Iunie 24, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
punker Postat Iunie 24, 2008 Autor Share Postat Iunie 24, 2008 ai inteles, pana la urma, care e shparla acolo? offtopic nu sunt bine intentionat, mi se spune Satanistu', ce dracu'? nu? multumesc totur.o sa pun releu.ride safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 multumesc totur.o sa pun releu.ride safe! atentie mare sa nu incurci firele! ai 3 de aceeasi culoare care sunt fazele din alternator, unul de plus si unul de masa mai exista o versiune pe care o am la cx care mai are un fir in plus, unul negru, din care pleaca o bara de 12 V ce alimenteaza o parte din consumatorii de mica putere (alimentare indicatoare, iluminare bord, etc.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 25, 2008 Share Postat Iunie 25, 2008 Poate ca tu stii bine fizica de liceu dar asta nu prea are legatura cu sistemele de incarcare de pe moto, si cand vine vorba de electricitate nu cred ca are rost sa-l trimiti pe bogdanawo sa citeasca manualele de liceu In primul rand conteaza tipul alternatorului daca e cu magneti permanenti sau daca e cu excitatie. La cel cu excitatie consumatori mai multi inseamna solicitare mai mare a releului, insa la majoritatea motocicletelor japoneze ( nu la toate) alternatorul e cu magneti permanenti caz in care consumatori mai multi inseamna solicitare mai mica a releului. Totusi la majoritatea celor cu magneti permanenti releul si puntea redresoare se afla in aceiasi capsula, in acest caz ( cel mai des intalnit) consumatori mai multi inseamna solicitare mai mica a releului dar solicitare mai mare a puntii redresoare. Cum sunt amandoua in aceiasi capsula prea putin conteaza care cedeaza prima , dar tiristoarele sunt mai sensibile decat diodele asa ca mai bine solicit mai mult diodele din punte decat tiristoarii din releu..... Pentru ultima data repet, consumatori mai multi inseamna intesitate a curentului mai mare prin circuit, respectiv si prin bobinele alternatorului, si prin diode SI prin tiristori...etc., nu stiu de unde ai scos elucubratiile alea pseudotehnice de mai sus. Incearca sa justifici stiintific afirmatiile si probabil vei realiza eroarea. Nu constituie subiectul topicului asa ca nu o sa intru in amanunte insa principiile celor doua tipuri de "sisteme de incarcare" cu sau fara excitatie (sau daca vreti cu sau fara magneti permanenti) nu au nici o legatura cu distributia intensitatii curentului in circuit. In cazul motocicletelor este folosit principiul regulatorului de tensiune asadar "releul" care afirmi ca ar fi solicitat mai putin nici macar nu exista! Ride Safe! ai inteles, pana la urma, care e shparla acolo? Eu da, tu? Nu zic sa ma crezi pe cuvant ci sa'ti folosesti propriul creier inainte de a lua de bune afirmatiile tuturor "minitehnicusilor"! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 25, 2008 Share Postat Iunie 25, 2008 Inainte sa jignesti si sa faci afirmatii aiurea mai bine te documentezi asupra principiului prin care se face reglarea tensiunii in cazul alternatoarelor cu magnet permanent. Nu stiu ce pregatire ai tu dar in domeniul electricitatii nu sunt minitehnicus ci sunt chiar inginer electronist, la fel ca si bogdanawo. Daca esti chiar asa sigur pe tine eu sunt dispus sa pariez pe afirmatia mea, anume: solicitarea tiristoarelor din regulator este mai mica in cazul in care sunt cuplati mai multi consumatori. Tu ai curaj sa-ti sustii afirmatia intr-un pariu? PS. Stiu ca nu mai exista un releu de incarcare, denumirea a ramas asa din trecut cand reglarea tensiunii se facea prin intermediul unor relee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 25, 2008 Share Postat Iunie 25, 2008 PS. Stiu ca nu mai exista un releu de incarcare, denumirea a ramas asa din trecut cand reglarea tensiunii se facea prin intermediul unor relee. Un inginer electronist nu foloseste termenii aiurea, chiar daca "denumirea a ramas asa din trecut"! Releul e releu iar regulatorul de tensiune e cu totul altceva! Nu ne'am inteles pentru ca eu asta am si subliniat, ca rolul tiristorilor din circuit nu este de "releu" ci de "stabilizator de tensiune". Este mai mult decat logic ca mai multi consumatori vor face ca tensiunea pe baterie sa scada mai mult si respectiv tiristorii sa ai ba o mai putina "treaba" in a pune la masa valorile peste pragul dorit! Mai multi consumatori insa vor creste intensitatea curentului prin circuit! Cum cele doua componente, rectificator si regulator sunt in general in acelasi modul acesta se incalzeste (incinge) mai mult cand creste consumul si nu vad beneficiul faptului ca tiristorii sunt mai putini solicitati daca totusi se incing mai tare (indirect). Fiti mai exacti in exprimare si astfel evitam discutii inutile si situatii neplacute. Nu am nici o problema sa'mi cer scuze cand am jignit pe cineva, cel putin cand o fac fara intentie. Punctele de vedere insa se sustin cu argumente pertinente si nu cu titluri... din pacate, cel putin in RO sunt destui care si'au cumparat diplomele. In plus, eu nu m'am referit la tine neaparat cu apelativul de "minitehnicus", daca insa te'ai simtit vizat... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 25, 2008 Share Postat Iunie 25, 2008 Pai acum spui cam ce am spus eu in primul post. Dar aici Pentru ultima data repet, consumatori mai multi inseamna intesitate a curentului mai mare prin circuit, respectiv si prin bobinele alternatorului, si prin diode SI prin tiristori. spuneai altceva, o chestie neadevarata E clar ca si tiristorii se incalzesc o data cu diodele, dar nu crezi ca e mai daunatoare incalzirea directa a tiristoarelor in cazul in care trebuie sa "scurtcircuiteze" curent catre masa in cazul in care sunt consumatori mai putini? In interiorul capsulei piesele sunt separate intre ele de o rasina care nu are un transfer termic prea mare asa ca nu cred ca se incalzesc prea tare tiristorii din cauza diodelor(desi folosesc acelasi radiator) si se incalzesc considerabil mai mult atunci cand disipa putere. Asta e o parere personala, nu o pot dovedi decat empiric in urma mai multor teste care ar presupune distrugerea unor regulatoare pe care nu le am . Eu am patit o chestie din care am dedus afirmatia mea, si anume regulatorul meu de la vfr cand a cedat nu a cedat deodata, ci treptat, adica avea momente cand functiona si apoi dupa ce se incalzea nu mai functiona. Montasem si un voltmetru pt a-i supraveghea permanent functionarea, astfel am obs ca daca uitam si plecam cu farul stins regulatorul incepea sa faca figuri mai repede decat in cazurile in care plecam cu farul aprins. PS Daca o luam stiintific nici denumirea de "regulator" nu e corecta pt ca regulatorul in limba romana tehnica/automatizari inseamna altceva. Cred ca mai potrivit ar fi termenul de limitator pt ca defapt asta face, iar termenul de releu nu se refera neaparat la contact mecanic si bobina de comanda, mai nou exista termenul de releu "solid state"care nu are nici o legatura cu releul clasic, e alcatuit numai din componente electronice, fara piese in miscare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 25, 2008 Share Postat Iunie 25, 2008 Pai acum spui cam ce am spus eu in primul post. Dar aici spuneai altceva, o chestie neadevarata E clar ca si tiristorii se incalzesc o data cu diodele, dar nu crezi ca e mai daunatoare incalzirea directa a tiristoarelor in cazul in care trebuie sa "scurtcircuiteze" curent catre masa in cazul in care sunt consumatori mai putini? In interiorul capsulei piesele sunt separate intre ele de o rasina care nu are un transfer termic prea mare asa ca nu cred ca se incalzesc prea tare tiristorii din cauza diodelor(desi folosesc acelasi radiator) si se incalzesc considerabil mai mult atunci cand disipa putere. Asta e o parere personala, nu o pot dovedi decat empiric in urma mai multor teste care ar presupune distrugerea unor regulatoare pe care nu le am . Eu am patit o chestie din care am dedus afirmatia mea, si anume regulatorul meu de la vfr cand a cedat nu a cedat deodata, ci treptat, adica avea momente cand functiona si apoi dupa ce se incalzea nu mai functiona. Montasem si un voltmetru pt a-i supraveghea permanent functionarea, astfel am obs ca daca uitam si plecam cu farul stins regulatorul incepea sa faca figuri mai repede decat in cazurile in care plecam cu farul aprins. PS Daca o luam stiintific nici denumirea de "regulator" nu e corecta pt ca regulatorul in limba romana tehnica/automatizari inseamna altceva. Cred ca mai potrivit ar fi termenul de limitator pt ca defapt asta face, iar termenul de releu nu se refera neaparat la contact mecanic si bobina de comanda, mai nou exista termenul de releu "solid state"care nu are nici o legatura cu releul clasic, e alcatuit numai din componente electronice, fara piese in miscare Hai ca o dam in diverse! Exista si releu TV... care nici asta n'are nici o legatura cu releul "clasic"... in plus, nu trebuie sa fii inginer ca sa stii ca piesele ce impart acelasi radiator se incalzesc aproape la fel indifierent ca sunt despartite de rasina. Propun totusi sa ne oprim aici cu discutia, deja a luat tenta "avocateasca" si mai mult incurcam decat ajutam initiatorul topicului. Hai sa zicem ca a fost doar o neintelegere in folosirea unor termeni pentru care imi cer scuze. Pana la urma am cazut de acord ca da, "releul" (!?) de R1 merge pus pe FZR600, restul... "apa de ploaie". Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 25, 2008 Share Postat Iunie 25, 2008 (editat) Pentru ultima data repet, consumatori mai multi inseamna intesitate a curentului mai mare prin circuit, respectiv si prin bobinele alternatorului, si prin diode SI prin tiristori...etc., Este mai mult decat logic ca mai multi consumatori vor face ca tensiunea pe baterie sa scada mai mult si respectiv tiristorii sa ai ba o mai putina "treaba" in a pune la masa valorile peste pragul dorit! Ride Safe! ia uite cum te contrazici tu singurel! pupa mama pe el, sa citez din clasicele in viata ale forumului ps: si ce daca esti radioamatorist?!? Editat Iunie 25, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 26, 2008 Share Postat Iunie 26, 2008 ia uite cum te contrazici tu singurel!pupa mama pe el, sa citez din clasicele in viata ale forumului ps: si ce daca esti radioamatorist?!? Credeam ca justificat ulterior contradictia si anume ca prima afirmatie am facut'o avand in minte intrebarea initiala din topic - daca sistemul de incarcare (tip regulator) de pe un motor cu bilant energetic mai mic ar fi fost pus pe altul cu bilant energetic mai mare, curentul ar fi crescut in tot circuitul, inclusiv prin tiristorii care ar fi fost suprasolicitati, s'ar fi supraincalzit si in cele din urma s'ar fi strapuns. Mi s'a parut dubioasa explicatia voastra care pana la un moment dat corecta, poate am analizat'o superficial datorita termenilor folositi aiurea, "releu" in loc de regulator (sau stabilizator)...etc. Am incercat sa inchei subiectul deoarece si eu si voi ne'am legat mai mult de exprimare decat de problema de fond. Daca insa va plac disputele astea si credeti ca diplomele cu care defilati atata va justifica atitudinea, o sa intru in jocul vostru si o sa continui polemica teoretica, cu scuzele de rigoare de la abaterea de la topicul initial: "E clar ca si tiristorii se incalzesc o data cu diodele, dar nu crezi ca e mai daunatoare incalzirea directa a tiristoarelor in cazul in care trebuie sa "scurtcircuiteze" curent catre masa in cazul in care sunt consumatori mai putini?" Nu, personal nu cred ca este mai "daunatoare", tiristorii disipa o cantitate relativ mai mica de curent, tensiunea care depaseste pragul prestabilit (chiar si fara consumatori) este relativ mica in comparatie cu sarcina diodelor care, cu sau fara consumatori suplimentari vor taia alternantele negative TOT TIMPUL, iar in sarcina maxima curentul condus de diode va atinge valori de cateva zeci de amperi!!! Importanta" sau daca doriti, "sarcina" mai mare a diodelor este evidentiata si de faptul ca multe sisteme de incarcare de tip regulator folosesc tiristorii uneori pe doar 2 sau chiar o singura faza (cand circuitul este permanent incarcat static). "In interiorul capsulei piesele sunt separate intre ele de o rasina care nu are un transfer termic prea mare asa ca nu cred ca se incalzesc prea tare tiristorii din cauza diodelor (desi folosesc acelasi radiator) si se incalzesc considerabil mai mult atunci cand disipa putere." Piesele dispuse pe acelasi radiator se incalzesc relativ egal, indiferent care si cand, datorita disipatiei are nevoie de transfer termic. Domnii ingineri ar trebui sa nu mai faca presupuneri si sa realizeze practic mai multe montaje, asfel, daca ar dispune pe radiatoare separate diodele de tiristori ar sti care se incing mai tare! "Asta e o parere personala, nu o pot dovedi decat empiric ... Eu am patit o chestie din care am dedus afirmatia mea" Asta e de fapt greseala ta (voastra) majora, ca ati patit o "chestie" izolata de unde ati tras o concluzie pe care ati ridicat'o la rang de postulat. "si ce daca esti radioamatorist?!?" Corect se spune "radioamator" si eu unul in locul tau n'as face bascalie pe aceasta tema, sunt curios cate subiecte ai sti sa rezolvi din examenul de radiotehnica de clasa a-1a. Chiar, si ce daca? Am facut eu vre'o afirmatie in acest sens?... cum ca as avea vre'un avantaj ca atunci cand eu construiam prima sursa stabilizata de alimentare DC voi abia invatati sa scrieti ?!?! Ride Safe! P.S. Pupa "tata" la ei, ca tare le mai place sa se dea rotunzi!... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 26, 2008 Share Postat Iunie 26, 2008 (editat) Credeam ca justificat ulterior contradictia si anume ca prima afirmatie am facut'o avand in minte intrebarea initiala din topic - daca sistemul de incarcare (tip regulator) de pe un motor cu bilant energetic mai mic ar fi fost pus pe altul cu bilant energetic mai mare, curentul ar fi crescut in tot circuitul, inclusiv prin tiristorii care ar fi fost suprasolicitati, s'ar fi supraincalzit si in cele din urma s'ar fi strapuns. Mi s'a parut dubioasa explicatia voastra care pana la un moment dat corecta, poate am analizat'o superficial datorita termenilor folositi aiurea, "releu" in loc de regulator (sau stabilizator)...etc. Am incercat sa inchei subiectul deoarece si eu si voi ne'am legat mai mult de exprimare decat de problema de fond. Daca insa va plac disputele astea si credeti ca diplomele cu care defilati atata va justifica atitudinea, o sa intru in jocul vostru si o sa continui polemica teoretica, cu scuzele de rigoare de la abaterea de la topicul initial: "E clar ca si tiristorii se incalzesc o data cu diodele, dar nu crezi ca e mai daunatoare incalzirea directa a tiristoarelor in cazul in care trebuie sa "scurtcircuiteze" curent catre masa in cazul in care sunt consumatori mai putini?" Nu, personal nu cred ca este mai "daunatoare", tiristorii disipa o cantitate relativ mai mica de curent, tensiunea care depaseste pragul prestabilit (chiar si fara consumatori) este relativ mica in comparatie cu sarcina diodelor care, cu sau fara consumatori suplimentari vor taia alternantele negative TOT TIMPUL, iar in sarcina maxima curentul condus de diode va atinge valori de cateva zeci de amperi!!! Importanta" sau daca doriti, "sarcina" mai mare a diodelor este evidentiata si de faptul ca multe sisteme de incarcare de tip regulator folosesc tiristorii uneori pe doar 2 sau chiar o singura faza (cand circuitul este permanent incarcat static). "In interiorul capsulei piesele sunt separate intre ele de o rasina care nu are un transfer termic prea mare asa ca nu cred ca se incalzesc prea tare tiristorii din cauza diodelor (desi folosesc acelasi radiator) si se incalzesc considerabil mai mult atunci cand disipa putere." Piesele dispuse pe acelasi radiator se incalzesc relativ egal, indiferent care si cand, datorita disipatiei are nevoie de transfer termic. Domnii ingineri ar trebui sa nu mai faca presupuneri si sa realizeze practic mai multe montaje, asfel, daca ar dispune pe radiatoare separate diodele de tiristori ar sti care se incing mai tare! "Asta e o parere personala, nu o pot dovedi decat empiric ... Eu am patit o chestie din care am dedus afirmatia mea" Asta e de fapt greseala ta (voastra) majora, ca ati patit o "chestie" izolata de unde ati tras o concluzie pe care ati ridicat'o la rang de postulat. "si ce daca esti radioamatorist?!?" Corect se spune "radioamator" si eu unul in locul tau n'as face bascalie pe aceasta tema, sunt curios cate subiecte ai sti sa rezolvi din examenul de radiotehnica de clasa a-1a. Chiar, si ce daca? Am facut eu vre'o afirmatie in acest sens?... cum ca as avea vre'un avantaj ca atunci cand eu construiam prima sursa stabilizata de alimentare DC voi abia invatati sa scrieti ?!?! Ride Safe! P.S. Pupa "tata" la ei, ca tare le mai place sa se dea rotunzi!... bine, ma, fi-ti-ar 2n3055-ul sa-ti fie cu sursa ta stabilizata ......radioamatorist era cu tenta ironica.....cum adica diodele taie alternante negative tot timpul???? una e dioda redresoare si alta e dioza zenner, nu? sau, nu stiu ce ai vrut sa zici.....daca polarizezi o dioda redresoare invers, curentul prin ea este 0. cu alte cuvinte, nu se deschide..... in plus, nu vreau sa stau sa ma laud cu ce am facut eu pana acum.....lauda de sine nu miroase a bine.....io asa stiu. Editat Iunie 26, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 26, 2008 Share Postat Iunie 26, 2008 daca polarizezi o dioda redresoare invers, curentul prin ea este 0. cu alte cuvinte, nu se deschide..... Vad ca insisti sa te faci de ras cu orice pret, inteleg ca un om "obisnuit" sa faca astfel de afirmatii nu un "inginerist" electronist. Daca prima trimitere la manualele de fizica de liceu a fost metaforica, acum chiar ma obligi sa o fac literalmente. In cazul polarizarii inverse prin dioda circula totusi un curent neglijabil (micro-nanoamperi) care este definit ca si "curent invers" si care este foarte important deoarece in cazul cresterii tensiunii inverse peste un anumit prag, curentul creste brusc. Am definit asadar tensiunea de strapungere care este indicata intotdeauna de producator. Pentru binele tau personal te rog sa incetezi sa mai scrii definitii incomplete sau principii interpretate dupa ureche... Ride Safe! P.S. "Mah, fi-ti-ar 2n3055-ul sa-ti fie... tzie, eu folosesc 2N3771" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 26, 2008 Share Postat Iunie 26, 2008 (editat) Mi-ar placea sa fie si mr. Frangu in discutia asta... ) Ne-ar explica tuturor cum sta treaba. Mai bine zis le-ar explica... Eu cred ca una e ca tiristoarele sa fie incalzite din exterior (cazul de fata de diode) si alta sa se incalzeazca ele, intrinsec, datorita functionarii proprii.. Functionarea lor si de aici disiparea de caldura duce in timp la uzarea si distrugerea lor. Din afara poti sa le incalzesti cat vrei, ca nu le vei distruge... nu e nici pe departe acelasi lucru. Diodele redresoare nu se incing atunci cand sunt blocate, (curent ~0) prin ele, se incing atunci cand sunt parcurse direct de curent. Faptul ca ai mai multi consumatori in circuit, deci curent mai mare, nu afecteaza diodele pe alternanta negativa, tensiunea inversa suportata de ele este aceeasi indiferent de consum..., si este cu cativa V mai mica decat au fost ele proiectate sa reziste. Curentul de care zici tu, cel rezidual, va strapunge dioda numai in cazul in care tensiunea inversa va creste peste limita admisa, caz imposibil, atata timp cat partea regulatoare functioneaza. Mister Yoggi (scuze maxime, dar nu am retinut nick-ul, e prea complicat), te contrazici degeaba, ca nu ai dreptate. Regulatorul va functiona mai usor cu cat sunt mai multi consumatori in circuit. Editat Iunie 26, 2008 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 26, 2008 Share Postat Iunie 26, 2008 Mi-ar placea sa fie si mr. Frangu in discutia asta... ) Ne-ar explica tuturor cum sta treaba. Mai bine zis le-ar explica... Eu cred ca una e ca tiristoarele sa fie incalzite din exterior (cazul de fata de diode) si alta sa se incalzeazca ele, intrinsec, datorita functionarii proprii.. Functionarea lor si de aici disiparea de caldura duce in timp la uzarea si distrugerea lor. Din afara poti sa le incalzesti cat vrei, ca nu le vei distruge... nu e nici pe departe acelasi lucru. Diodele redresoare nu se incing atunci cand sunt blocate, (curent ~0) prin ele, se incing atunci cand sunt parcurse direct de curent. Faptul ca ai mai multi consumatori in circuit, deci curent mai mare, nu afecteaza diodele pe alternanta negativa, tensiunea inversa suportata de ele este aceeasi indiferent de consum..., si este cu cativa V mai mica decat au fost ele proiectate sa reziste. Curentul de care zici tu, cel rezidual, va strapunge dioda numai in cazul in care tensiunea inversa va creste peste limita admisa, caz imposibil, atata timp cat partea regulatoare functioneaza. Mister Yoggi (scuze maxime, dar nu am retinut nick-ul, e prea complicat), te contrazici degeaba, ca nu ai dreptate. Regulatorul va functiona mai usor cu cat sunt mai multi consumatori in circuit. Am pomenit tangential despre curentul invers si incalzirea relativ egala a pieselor ce impart acelasi radiator doar pentru a scoate in evidenta superficialitatea (ca sa nu spun gafele) cu care un "inginerist" isi sustine teoriile. Pe de alta parte nici nu tin sa am dreptate neaparat, lucrurile sunt prea evidente ca sa mai continuu aceasta disputa: tiristorii lucreaza partial, pe de o parte disipand o putere mica (diferenta dintre tensiunea de prag si cea de incarcare la un moment dat) iar pe de alta facand'o DOAR cand tensiunea din faze o depaseste pe cea de prag (de exemplu o baterie a carei viata se afla aproape de sfarsit aproape ca va pune in "somaj" tiristorii). Diodele in schimb lucreaza tot timpul, si cand sunt consumatori mici, de baza (aprindere, pompa... etc) si cand consumul este sporit fapt ce duce la solicitarea si mai mare a lor datorita cresterii curentului (intensitatii). Asadar Mister Bellybutton (nici eu nu ti'am retinut nick-ul), acestea fiind zise o sa'mi permit sa ma retrag din aceasta discutie care mi se pare ca s'a prelungit inutil, doar de dragul orgoliilor. Indivizii de acest gen ar trebui sa invete din bobarnacele ce le iau peste bot aici, pe un forum moto, si sa'si sustina mai serios afirmatiile pe viitor, la examene, in cariera... etc. Fie ca diodele sunt mai solicitate fie ca tiristorii, important este sa mearga sistemele de incarcare si restul de componente ale motocicletelor noastre iar cand mai apar probleme sa ne ajutam cu adevarat si sa lasam deoparte disputele de doi bani a caror menire e doar aceea de a ne impauna cu titlurile pe care le posedam (pe merit sau pe mai putin merit). Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
punker Postat Iunie 26, 2008 Autor Share Postat Iunie 26, 2008 Am pomenit tangential despre curentul invers si incalzirea relativ egala a pieselor ce impart acelasi radiator doar pentru a scoate in evidenta superficialitatea (ca sa nu spun gafele) cu care un "inginerist" isi sustine teoriile. Pe de alta parte nici nu tin sa am dreptate neaparat, lucrurile sunt prea evidente ca sa mai continuu aceasta disputa: tiristorii lucreaza partial, pe de o parte disipand o putere mica (diferenta dintre tensiunea de prag si cea de incarcare la un moment dat) iar pe de alta facand'o DOAR cand tensiunea din faze o depaseste pe cea de prag (de exemplu o baterie a carei viata se afla aproape de sfarsit aproape ca va pune in "somaj" tiristorii). Diodele in schimb lucreaza tot timpul, si cand sunt consumatori mici, de baza (aprindere, pompa... etc) si cand consumul este sporit fapt ce duce la solicitarea si mai mare a lor datorita cresterii curentului (intensitatii). Asadar Mister Bellybutton (nici eu nu ti'am retinut nick-ul), acestea fiind zise o sa'mi permit sa ma retrag din aceasta discutie care mi se pare ca s'a prelungit inutil, doar de dragul orgoliilor. Indivizii de acest gen ar trebui sa invete din bobarnacele ce le iau peste bot aici, pe un forum moto, si sa'si sustina mai serios afirmatiile pe viitor, la examene, in cariera... etc. Fie ca diodele sunt mai solicitate fie ca tiristorii, important este sa mearga sistemele de incarcare si restul de componente ale motocicletelor noastre iar cand mai apar probleme sa ne ajutam cu adevarat si sa lasam deoparte disputele de doi bani a caror menire e doar aceea de a ne impauna cu titlurile pe care le posedam (pe merit sau pe mai putin merit). Ride Safe! Fratilor eu zic sa concluzionam.....este bun sau nu?))Eu chiar nu vreau sa aflu de diode si din alea....nu mai vreau sa va certati am pus o simpla intrebare este naspa ca va certati...sunteti de acord amandoi ca este ok trecerea??si gata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.