c3h2o Postat Iulie 2, 2008 Share Postat Iulie 2, 2008 Am achizitionat de curand primul meu moto, un FZR 600. Am rezolvat toate marile si micile neplaceri care existau la el, insa mai am doar o problema, TUROMETRUL. Nu functiona cand am luat motocicleta si nu functioneaza nici acum. Am luat si un alt bord de la la altcineva care insa nu are vitezometrul, l-am pus pe motocicleta, surpriza .... nu merge nici asta. Sa fie amandoua defecte ? Va rog niste idei .... cum as putea sa probez turometrul sa vad daca e ok? Am citit prin posturile de pe forum legat de problemele turometrului. Nu am gasit nici un un contact imperfect sau slabit. Intr-un post am citit ca impulsurile catre turometru sunt trimise de CDI. Din ce am observat pe langa CDI e un fir rosu izolat. Sa fie asta oare problema? Atasez foto cu CDI-ul si firul suspect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SEBYK Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 Am achizitionat de curand primul meu moto, un FZR 600. Am rezolvat toate marile si micile neplaceri care existau la el, insa mai am doar o problema, TUROMETRUL. Nu functiona cand am luat motocicleta si nu functioneaza nici acum. Am luat si un alt bord de la la altcineva care insa nu are vitezometrul, l-am pus pe motocicleta, surpriza .... nu merge nici asta. Sa fie amandoua defecte ? Va rog niste idei .... cum as putea sa probez turometrul sa vad daca e ok? Am citit prin posturile de pe forum legat de problemele turometrului. Nu am gasit nici un un contact imperfect sau slabit. Intr-un post am citit ca impulsurile catre turometru sunt trimise de CDI. Din ce am observat pe langa CDI e un fir rosu izolat. Sa fie asta oare problema? Atasez foto cu CDI-ul si firul suspect. O idee ar fi sa iei instalatia electrica la verificat...ma refer la firele de la turometru...incepand de la bord catre CDI si ce mai ai pe acolo..sa nu fie intrerupt ceva undeva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 Am achizitionat de curand primul meu moto, un FZR 600. Am rezolvat toate marile si micile neplaceri care existau la el, insa mai am doar o problema, TUROMETRUL. Nu functiona cand am luat motocicleta si nu functioneaza nici acum. Am luat si un alt bord de la la altcineva care insa nu are vitezometrul, l-am pus pe motocicleta, surpriza .... nu merge nici asta. Sa fie amandoua defecte ? Va rog niste idei .... cum as putea sa probez turometrul sa vad daca e ok? Am citit prin posturile de pe forum legat de problemele turometrului. Nu am gasit nici un un contact imperfect sau slabit. Intr-un post am citit ca impulsurile catre turometru sunt trimise de CDI. Din ce am observat pe langa CDI e un fir rosu izolat. Sa fie asta oare problema? Atasez foto cu CDI-ul si firul suspect. Io zic sa iei manualul motorului, sa vezi unde trebuie sa ajunga firul de la turometru, si acolo sa il legi; treaba aia cu firul rosu ii o carpeala facuta in graba de catre un amator; ii motorul tau, trebuie sa ai grija de el, pentru siguranta ta, daca nu pentru altceva. Cele bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
karpatenwolf Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 Masoara odata si incarcarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c3h2o Postat Iulie 4, 2008 Autor Share Postat Iulie 4, 2008 Ia un aparat de masura si vezi daca nu e intrerupt traseul intre turometru si CDI. Exista continuitate intre firul gri care pleaca de la CDI la firul gri care ajunge la turometru. Masoara si firul de alimentare si masa al turometrului. Pe alimentare si masa la turometru am acelasi voltaj ca si pe baterie 12.7V. Masoara odata si incarcarea. Cu motorul oprit 12.7V, cu motorul pornit urca pana in 13,6 V. Sa fie oare turometrul? Cum pot proba daca turometrul e de vina ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
karpatenwolf Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 Exista continuitate intre firul gri care pleaca de la CDI la firul gri care ajunge la turometru. Pe alimentare si masa la turometru am acelasi voltaj ca si pe baterie 12.7V. Cu motorul oprit 12.7V, cu motorul pornit urca pana in 13,6 V. Sa fie oare turometrul? Cum pot proba daca turometrul e de vina ? Trebuie sa identifici mai intai exact care sunt firele ptr torometru.Urmatorul pas -ai curent,-ai masa,-iluminare nu conteaza si firul care da impulsurile de la bobina de inductie sau direct din CDI.Apoi iei orice turometru de moto sau auto si-l legi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c3h2o Postat Iulie 4, 2008 Autor Share Postat Iulie 4, 2008 pai firele le-am identificat, am curent, am masa, impulsuri daca da nush cum sa masor, sau daca se poate masura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 Cu un voltmetru. De preferat analogic. Tensiunea indicata ar trebui sa fie proportionala cu turatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c3h2o Postat Iulie 4, 2008 Autor Share Postat Iulie 4, 2008 Ce-am mai masurat eu astazi, cred ca ce imi zici tu. Cu un aparat din ala de masura electronic cu afisaj digital, nush cum ii zice ca nu ma pricep deloc la electronica am pus plusul pe alimentarea turometrului si minusul pe firul pe care vin impulsuri. Am obs. asha: - cu contactul pus si butonul pe STOP arata exact voltaj cat pe baterie 12.7V - cu contactul pus si butonul pe RUN 0.87V - cu motorul pornit undeva intre 6V si 7V dupa cum acceleram Acul insa nu se misca deloc, e mort...mort ...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 Ai masurat bine, dar pe dos... trebuia sa pui plusul aparatului de masura pe firul cu impulsuri de la CDI si minusul pe masa motocicletei sau masa turometrului.. Se pare ca ce vine de la CDI este OK, turometrul in sine are o problema.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c3h2o Postat Iulie 4, 2008 Autor Share Postat Iulie 4, 2008 Ai masurat bine, dar pe dos... trebuia sa pui plusul aparatului de masura pe firul cu impulsuri de la CDI si minusul pe masa motocicletei sau masa turometrului..Se pare ca ce vine de la CDI este OK, turometrul in sine are o problema.. 10x. o sa incerc maine. totusi se poate cumva testa si doar turometrul in sine? adika sa ii pot aplica o tensiune ceva sa vad daca misca? INCERC SI EU... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 Parca spuneai ca ai incercat deja un alt turometru si nu a mers nici ala. Eu zic ca cel mai probabil ai o intrerupere undeva pe traseu. Verifica fire, conectori etc. Verifica toate firele care merg la turometru (semnal, masa, alimentare uarever). Daca ai schema e mai simplu, daca nu poti sa o cauti aici: www.tanga-moteurs.ro/service O idee buna ar fi sa rogi pe cineva care se pricepe sa te ajute, cu instalatia electrica nu prea e loc de greseli. Mult succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 4, 2008 Share Postat Iulie 4, 2008 Bai, turometrul are 3 fire, alimentare: +12V si masa, si un fir care vine de la CDI. Ce vrei sa verifice mai mult de atat? Poti sa testezi turometrul, alimentandu-l normal cu 12V, si pe firul de semnal sa-i dai tot 12V, dar in prealabil sa-l deconectezi de la CDI. In cazul asta acul ar trebui sa se duca la capat de scala... sau macar sa se urneasca din loc. Sa nu uiti sa deconectezi CDI-ul (scoti mufele cu totul inainte de operatiune). Dar daca zici ca ai masurat si era tensiune si totusi acul mort... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c3h2o Postat Iulie 4, 2008 Autor Share Postat Iulie 4, 2008 kinzo_2004. cu firele am rezolvat. m-am uitat pe o schema electronica si am verificat cu aparatul de masura. de la cdi pleaca un fir gri care se bifurca si merge unul la turometru si unu la o bobina. am verificat si nu e intrerupt de la cdi catre turometru. belbody. asta vroiam sa stiu, daca pot testa turometrul exact cum ai zis tu. o sa incerc maine cred sa ii pun un 12V si sa vad daca se misca acul ala. 10x. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
karpatenwolf Postat Iulie 5, 2008 Share Postat Iulie 5, 2008 kinzo_2004. cu firele am rezolvat. m-am uitat pe o schema electronica si am verificat cu aparatul de masura. de la cdi pleaca un fir gri care se bifurca si merge unul la turometru si unu la o bobina. am verificat si nu e intrerupt de la cdi catre turometru. belbody. asta vroiam sa stiu, daca pot testa turometrul exact cum ai zis tu. o sa incerc maine cred sa ii pun un 12V si sa vad daca se misca acul ala. 10x. Turometrrul ala poti sa-l verifici si pe un autoturism cu aprindere electronica classic gen Golf 2. +12v -masa si un fir de pe - de la bob de ind. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daly_bike Postat Iulie 5, 2008 Share Postat Iulie 5, 2008 nu te mai zbate problema este din cd-i am avut aceas problema la un motor identic am schimbat cd-iul si mergea torometru incearca sa imprumuti de la cineva un cd-i inainte sa il arzi de tot pe ala al tau apropo cd-iurile se pot repara daca gasesti persoana potrivita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 8, 2008 Share Postat Iulie 8, 2008 Daca era de la CDI nu i-ar fi mers nici bobina de pe acel cilindru... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c3h2o Postat Iulie 8, 2008 Autor Share Postat Iulie 8, 2008 Poti sa testezi turometrul, alimentandu-l normal cu 12V, si pe firul de semnal sa-i dai tot 12V, dar in prealabil sa-l deconectezi de la CDI. In cazul asta acul ar trebui sa se duca la capat de scala... sau macar sa se urneasca din loc. Nu se misca acul ala .... zici ca e lipit ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 8, 2008 Share Postat Iulie 8, 2008 Atunci inseamna ca e chiar turometrul defect.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 8, 2008 Share Postat Iulie 8, 2008 Nu e neaparat defect, daca-i dai 12V pe firul de semnal nu e obligatoriu sa se miste acul, e posibil ca intrarea de semnal sa aiba o decuplare capacitiva si numai un semnal in impulsuri sa treaca; ai putea sa incerci sa simulezi impulsurile ( daca nu ai un generator de semnal) cupland si decupland cat mai repede posibil firul de semnal la 12V dar nici asa nu e sigur ca va functiona Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 8, 2008 Share Postat Iulie 8, 2008 Ar trebui macar sa se urneasca 1 mm. Chiar si la conectarea alimentarii, cand pune contactul, acul turometrului ar trebui sa aiba un mic zvac... cat de mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.