Sari la conținut

Turometru Mort


Postări Recomandate

Am achizitionat de curand primul meu moto, un FZR 600. Am rezolvat toate marile si micile neplaceri care existau la el, insa mai am doar o problema, TUROMETRUL. Nu functiona cand am luat motocicleta si nu functioneaza nici acum. Am luat si un alt bord de la la altcineva care insa nu are vitezometrul, l-am pus pe motocicleta, surpriza .... nu merge nici asta. Sa fie amandoua defecte ?

 

Va rog niste idei .... cum as putea sa probez turometrul sa vad daca e ok?

 

Am citit prin posturile de pe forum legat de problemele turometrului. Nu am gasit nici un un contact imperfect sau slabit. Intr-un post am citit ca impulsurile catre turometru sunt trimise de CDI. Din ce am observat pe langa CDI e un fir rosu izolat. Sa fie asta oare problema?

 

Atasez foto cu CDI-ul si firul suspect.

 

post-36734-1215027804_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am achizitionat de curand primul meu moto, un FZR 600. Am rezolvat toate marile si micile neplaceri care existau la el, insa mai am doar o problema, TUROMETRUL. Nu functiona cand am luat motocicleta si nu functioneaza nici acum. Am luat si un alt bord de la la altcineva care insa nu are vitezometrul, l-am pus pe motocicleta, surpriza .... nu merge nici asta. Sa fie amandoua defecte ?

 

Va rog niste idei .... cum as putea sa probez turometrul sa vad daca e ok?

 

Am citit prin posturile de pe forum legat de problemele turometrului. Nu am gasit nici un un contact imperfect sau slabit. Intr-un post am citit ca impulsurile catre turometru sunt trimise de CDI. Din ce am observat pe langa CDI e un fir rosu izolat. Sa fie asta oare problema?

 

Atasez foto cu CDI-ul si firul suspect.

 

post-36734-1215027804_thumb.jpg

O idee ar fi sa iei instalatia electrica la verificat...ma refer la firele de la turometru...incepand de la bord catre CDI si ce mai ai pe acolo..sa nu fie intrerupt ceva undeva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am achizitionat de curand primul meu moto, un FZR 600. Am rezolvat toate marile si micile neplaceri care existau la el, insa mai am doar o problema, TUROMETRUL. Nu functiona cand am luat motocicleta si nu functioneaza nici acum. Am luat si un alt bord de la la altcineva care insa nu are vitezometrul, l-am pus pe motocicleta, surpriza .... nu merge nici asta. Sa fie amandoua defecte ?

 

Va rog niste idei .... cum as putea sa probez turometrul sa vad daca e ok?

 

Am citit prin posturile de pe forum legat de problemele turometrului. Nu am gasit nici un un contact imperfect sau slabit. Intr-un post am citit ca impulsurile catre turometru sunt trimise de CDI. Din ce am observat pe langa CDI e un fir rosu izolat. Sa fie asta oare problema?

 

Atasez foto cu CDI-ul si firul suspect.

 

post-36734-1215027804_thumb.jpg

 

Io zic sa iei manualul motorului, sa vezi unde trebuie sa ajunga firul de la turometru, si acolo sa il legi; treaba aia cu firul rosu ii o carpeala facuta in graba de catre un amator; ii motorul tau, trebuie sa ai grija de el, pentru siguranta ta, daca nu pentru altceva.

 

Cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia un aparat de masura si vezi daca nu e intrerupt traseul intre turometru si CDI.

Exista continuitate intre firul gri care pleaca de la CDI la firul gri care ajunge la turometru.

 

Masoara si firul de alimentare si masa al turometrului.

Pe alimentare si masa la turometru am acelasi voltaj ca si pe baterie 12.7V.

 

Masoara odata si incarcarea.

Cu motorul oprit 12.7V, cu motorul pornit urca pana in 13,6 V.

 

Sa fie oare turometrul? Cum pot proba daca turometrul e de vina ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista continuitate intre firul gri care pleaca de la CDI la firul gri care ajunge la turometru.

 

 

Pe alimentare si masa la turometru am acelasi voltaj ca si pe baterie 12.7V.

 

 

Cu motorul oprit 12.7V, cu motorul pornit urca pana in 13,6 V.

 

Sa fie oare turometrul? Cum pot proba daca turometrul e de vina ?

Trebuie sa identifici mai intai exact care sunt firele ptr torometru.Urmatorul pas -ai curent,-ai masa,-iluminare nu conteaza si firul care da impulsurile de la bobina de inductie sau direct din CDI.Apoi iei orice turometru de moto sau auto si-l legi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-am mai masurat eu astazi, cred ca ce imi zici tu. Cu un aparat din ala de masura electronic cu afisaj digital, nush cum ii zice ca nu ma pricep deloc la electronica :kiss: am pus plusul pe alimentarea turometrului si minusul pe firul pe care vin impulsuri. Am obs. asha:

- cu contactul pus si butonul pe STOP arata exact voltaj cat pe baterie 12.7V

- cu contactul pus si butonul pe RUN 0.87V

- cu motorul pornit undeva intre 6V si 7V dupa cum acceleram

 

Acul insa nu se misca deloc, e mort...mort ......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:kiss: Ai masurat bine, dar pe dos... trebuia sa pui plusul aparatului de masura pe firul cu impulsuri de la CDI si minusul pe masa motocicletei sau masa turometrului..

Se pare ca ce vine de la CDI este OK, turometrul in sine are o problema..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D Ai masurat bine, dar pe dos... trebuia sa pui plusul aparatului de masura pe firul cu impulsuri de la CDI si minusul pe masa motocicletei sau masa turometrului..

Se pare ca ce vine de la CDI este OK, turometrul in sine are o problema..

 

10x. o sa incerc maine. totusi se poate cumva testa si doar turometrul in sine? adika sa ii pot aplica o tensiune ceva sa vad daca misca? :kiss: INCERC SI EU...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca spuneai ca ai incercat deja un alt turometru si nu a mers nici ala. Eu zic ca cel mai probabil ai o intrerupere undeva pe traseu. Verifica fire, conectori etc. Verifica toate firele care merg la turometru (semnal, masa, alimentare uarever). Daca ai schema e mai simplu, daca nu poti sa o cauti aici: www.tanga-moteurs.ro/service

O idee buna ar fi sa rogi pe cineva care se pricepe sa te ajute, cu instalatia electrica nu prea e loc de greseli. Mult succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai, turometrul are 3 fire, alimentare: +12V si masa, si un fir care vine de la CDI. Ce vrei sa verifice mai mult de atat?

 

Poti sa testezi turometrul, alimentandu-l normal cu 12V, si pe firul de semnal sa-i dai tot 12V, dar in prealabil sa-l deconectezi de la CDI. In cazul asta acul ar trebui sa se duca la capat de scala... sau macar sa se urneasca din loc.

Sa nu uiti sa deconectezi CDI-ul (scoti mufele cu totul inainte de operatiune).

 

Dar daca zici ca ai masurat si era tensiune si totusi acul mort...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kinzo_2004. cu firele am rezolvat. m-am uitat pe o schema electronica si am verificat cu aparatul de masura. de la cdi pleaca un fir gri care se bifurca si merge unul la turometru si unu la o bobina. am verificat si nu e intrerupt de la cdi catre turometru.

 

belbody. asta vroiam sa stiu, daca pot testa turometrul exact cum ai zis tu. o sa incerc maine cred sa ii pun un 12V si sa vad daca se misca acul ala. 10x.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kinzo_2004. cu firele am rezolvat. m-am uitat pe o schema electronica si am verificat cu aparatul de masura. de la cdi pleaca un fir gri care se bifurca si merge unul la turometru si unu la o bobina. am verificat si nu e intrerupt de la cdi catre turometru.

 

belbody. asta vroiam sa stiu, daca pot testa turometrul exact cum ai zis tu. o sa incerc maine cred sa ii pun un 12V si sa vad daca se misca acul ala. 10x.

Turometrrul ala poti sa-l verifici si pe un autoturism cu aprindere electronica classic gen Golf 2. +12v -masa si un fir de pe - de la bob de ind.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu te mai zbate problema este din cd-i am avut aceas problema la un motor identic

am schimbat cd-iul si mergea torometru incearca sa imprumuti de la cineva un cd-i

inainte sa il arzi de tot pe ala al tau

apropo cd-iurile se pot repara daca gasesti persoana potrivita

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa testezi turometrul, alimentandu-l normal cu 12V, si pe firul de semnal sa-i dai tot 12V, dar in prealabil sa-l deconectezi de la CDI. In cazul asta acul ar trebui sa se duca la capat de scala... sau macar sa se urneasca din loc.

 

Nu se misca acul ala .... zici ca e lipit ..... :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e neaparat defect, daca-i dai 12V pe firul de semnal nu e obligatoriu sa se miste acul, e posibil ca intrarea de semnal sa aiba o decuplare capacitiva si numai un semnal in impulsuri sa treaca; ai putea sa incerci sa simulezi impulsurile ( daca nu ai un generator de semnal) cupland si decupland cat mai repede posibil firul de semnal la 12V dar nici asa nu e sigur ca va functiona

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui macar sa se urneasca 1 mm. Chiar si la conectarea alimentarii, cand pune contactul, acul turometrului ar trebui sa aiba un mic zvac... cat de mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...