Sari la conținut

Parere Strict Personala


mircea_simson
 Share

Postări Recomandate

Admir curajul unora sa cumpere comuniste fara cunostinte de mecanica si sa umble la cresterea puterii si modificari serioase. Eu am inceput sa lucrez la motoare pe vremea cand nu era internet cu surubelnita in mana multa munca esecuri insa si satisfactii. Am incercat tot ce am vrut unele au mers altele nu segmenti suprapusi ( ziceam ca voi avea tot timpul compresie indfiferent de uzura segmentilor POVESTI ) am crescut puterea alezand motoare crescand turatia modificari la transmisie si va rog sa ma credeti rezultatele de multe ori nu au fost cele asteptate. Credeti ca inginerii din fabrici care-s specialisti nu ar fi facut aceste modificari?daca nu le-au facut inseamna ca au avut motive intemeiate. De exemplu firma Citroen a testat modelul DS 10 ani in concursurile cele mai grele inainte de al fabrica in serie. Credeti ca as putea eu sa- l imbunatatesc?. La simson scrie in cartea tehnica ca au pastrat cutia de viteza de la mult incercatul AWO deci este o cutie buna.

O modificare simpla frana pe disc pe fata sunt sigur ca duce la distrugerea telescoapelor si etc pt ca nu au fost construite pt o forta de franare asa de mare. Multa vreme m-am uitat la OCC pt. ca aveau scule f. misto dar fac si vorbesc prostii " am pus biele mai lungi ca sa cresc puterea" in visele lui de groaza poti pune de trei metri ca ramane aceeasi putere ( vor zice unii ca IJ ul are putere mare din cauza bielei lungi da insa au si ambielajul pe masura). Ale lor motociclete nu sunt facute sa le folosesti doar sa te mandresti la parada ca ai dat 100000$. Am rulat f. mult insa cu mainile ridicate deasupra capului nu as putea f. mult picioarele in fata mult mai greu le pui jos( probabil dupa ce ai picat) fara suspensie pe spate garantat se duce coloana vertebrala s-au in cel mai bun caz distrugi roata. Vor spune unii ca este f. comoda si practica pozitia un contra argument este cei de la curse de ce nu adopta aceasta pozitie?

Multi intreaba " Cat baga" demaraj fiabilitate etc . Aceste motoare au in jur de 50 de ani trebe sa te multumesti cu mai putin adica sa porneasca usor, sa mearga bine si altele.Sunt motociclete de strada nu de viteza un lucru este sigur ORICE crestere a puterii duce la scurtarea timpului de utilizare. O comunista este greu de reparat, lipsa de piese , reparatiile sunt facute in majoritatea cazurilor de amatori, Un ambielaj refacut de Simson la nemti face peste 200 de eur cine-si poate permite?Pentru a folosi zi de zi o comunista trebe sa o cunosti f. bine.Se cumpara comuniste pt. ca-s ieftine dupa reconditionare ajungi la concluzia ca puteai sa iei o japoneza SH. Deci nu va incurcati cu comuniste modificari etc. Trebe lasate asa cum au fost facute ca asta-i farmecul lor ( dentistul meu cam la 65 de ani opreste masina sa vada cum porneste simsonul dupa ce-l pornesc face semn sa trag putin de gaz ca nu- l aude a fost incantata ca suna cum stia el) au istoria si farmecul lor taiati japonezele ca-s destule.Banuiesc ca am suparat pe multi dar am specificat ca-i o parere personala.

Opresc straini cu motoare grozave ca n-au vazut comuniste si voi renuntati la placerea de a vorbi cu ei?.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate d-le si mai sunt multe de spus, dar parerea ta si a altora nu conteaza :D , important este ce cred ei ca pot face si nu-i poti opri. Le cioparesc, modificari de cadre, raciri inutile, apoi se plictisesc (pentru ca nu merg)si le abandoneaza sau le vand :lol: . Totusi mai sunt cativa mecanici care stiu ce si cum sa modifice atunci cand este cazul dar sunt putini (probabil 1-2%). Personal cunosc mai multe cazuri in care motoarele stau mutilate, modificate si abandonate decat cazurile in care motoarele merg foarte bine fara modificari. Asta este! :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer...la cocluzia asta am ajuns si eu... adica...daca vrei o stabilitate cat mai buna la drum lung...motorul trebuie lasat asa cum este...de fabrica :laugh:

 

Si chiar si aspectul motocicletei...cel mai frumos este cel din fabrica...cum i-ai pus ceva in plus...sudat,ridicat sa..indoit toba...etc ....se vede imediat ca e facut...si pe cuvantul mau daca nu strica tot aspectul!!!

 

Am un prieten cu un "scuter" paggio si ii place si lui sa improvizeze..sa il faca etc! a incercat sa il coboare din telescopul spate nu s-a putut..la ficare groapa dadea cu saua in carburator...a incercat sa il ridice...ei bine.....cand lasa cricul..nu ajungea la pamant ..statea pe roata din spate... :kiss: . Apus filtru sport... zgomot de la motor..ff mult...si pt ce? ca mai repede nu cred ca merge...cum i-a pus filtrul lui..si apectul motorului s-a schimbat...si mai silentios...etc! I-a luat aparatoarea spate..sa arate mai bine...prima ploaie...zbura noroiul din spate pe el..pe pasager...poate daca mergea mai tare..zbura si peste motor.. :D Si exemple ar mai fi! Am ramas si eu surprins cum este gandit fiecare detaliu...unele detalii la care nici nu te gandesti... iti dai seama de ele dupa ce ai facut o modificare...si noah...revi la "setarile initiale" :lol:

Editat de Nucleu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre, asta cu modificarile, nu-i prea indicata la un motor trecut de 40 de ani...in general au calculate toate cele, mai ales daca e in 2 timpi...cred ca singura modificare utila este trecerea pe o aprindere electronica, pe senzor...si si aia ii permite turatii mai mari, deci uzura a motorului mai mare, dar, e o modificare ok...

 

cat despre comuniste....totul se rezuma la feeling :kiss: io cand plecam cu 50-60 la plimbare pe mobra, eram cel mai fericit, chit ca aveam in fata 100 de km de parcurs, si stiam ca voi mai opri sa fumez o tigara, si pe langa mine treceau japoneze cu viteze la care nici 10 mobre puse una peste alta n-ar fi ajuns....dar, eram fericit :lol:

 

multi "lauda" ciclistica la motoarele comuniste ca fiind proasta...poate singura imbunatatire la aceasta treaba ar fi trecerea pe alta bascula cu amortizor central, si pe fata schimbarea furcii cu totul, si frana pe disc...dar, tot mai placuta e frana pe tambur cu pedala de frana spate montata astfel incat sa ridici picioru de pe scarita sa o poti apasa :P

 

si da..inginerii aia le-au calculat, de la cursa pistonului, pana la cutia de viteze si transmisia finala...cam orice modificare, strica echilibrul, si am vazut asta pe pielea mea... :laugh: (modificare facuta la nevoie, nu din dorinta de tuning)

 

daca e vb de un minsk, care se gaseste pe toate drumurile, mai zis, dar daca e oldtimer, e pacat sa se umble in el...doar e oldtimer :D

Editat de catul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevar graiesti :kiss:

Pe mine ma intreba un baiat de 20ani,cat baga max? de la o "comunista" nu trebuie sa ceri viteza ci fiabilitate.

RESPECT

ai dreptate,denis tata...la ani tai si la experienta acumulata in acest timp,esti cel mai in masura sa dai sfaturi tehnice..apropo,cati km ai facut pe doua roti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a incercat sa il coboare din telescopul spate nu s-a putut..la ficare groapa dadea cu saua in carburator

:kiss: tare

 

bre, nu vb aici de scutere, ca alea-s noi, si chiar merg unele modificari pe ele....mai ales date jos limitatoarele, montata o aprindere electronica mai babana, filtre, tobe, natia lor...etc...

 

dar aia cu amortizoru a fost tare, ca saracu nu vedea ca motoru e monobratu de la roata, si se misca hopa sus hopa jos :lol:

 

 

ai dreptate,denis tata...la ani tai si la experienta acumulata in acest timp,esti cel mai in masura sa dai sfaturi tehnice..apropo,cati km ai facut pe doua roti?

eu cred ca e in masura sa vb el de fiabilitate, ca la cate belele i-a adus mobra aia, cred ca pustiu are deja peri albi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu

Subscriu la tot ce s-a scris aici, Simsonul meu va fi foarte aproape de cel original, sunt cateva chestii pe care nu am incotro si va trebui sa le modific, carburator va fi de Minsk, saua va fi solo (asa imi place), far nu am original asa ca voi lua de pe Louis, daca gasesc intre timp voi pune original, aprinderea nu o am deloc asa ca voi baga de altceva. In rest va fi original.

Cat priveste comportamentul lui ca mobra pot spune ca este perfect la clasa si anii lui, vireaza mult, usor de condus, ideala de oras. Am mai avut unul acum 13 ani si imi pare si acum rau ca l-am dat.

Editat de lznicu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subscriu la tot ce s-a scris aici, Simsonul meu va fi foarte aproape de cel original, sunt cateva chestii pe care nu am incotro si va trebui sa le modific, carburator va fi de Minsk, saua va fi solo (asa imi place), far nu am original asa ca voi lua de pe Louis, daca gasesc intre timp voi pune original, aprinderea nu o am deloc asa ca voi baga de altceva. In rest va fi original.

Cat priveste comportamentul lui ca mobra pot spune ca este perfect la clasa si anii lui, vireaza mult, usor de condus, ideala de oras. Am mai avut unul acum 13 ani si imi pare si acum rau ca l-am dat.

Pune un magnetou original folosesti doar platina si avamsul centrifugal si o aprindere gotronic si esti rezolvat ieftin si bine. Daca n-ai magnetou spune( am mai multe).

Cu bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu
Pune un magnetou original folosesti doar platina si avamsul centrifugal si o aprindere gotronic si esti rezolvat ieftin si bine. Daca n-ai magnetou spune( am mai multe).

Cu bine

 

Nu am magnetou, de fapt acolo e un mare gol, cine l-a avut inainte modificase un delco de dacie. Pai zi cum facem.

Editat de lznicu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subscriu la tot ce s-a scris aici, Simsonul meu va fi foarte aproape de cel original, sunt cateva chestii pe care nu am incotro si va trebui sa le modific, carburator va fi de Minsk, saua va fi solo (asa imi place), far nu am original asa ca voi lua de pe Louis, daca gasesc intre timp voi pune original, aprinderea nu o am deloc asa ca voi baga de altceva. In rest va fi original.

Cat priveste comportamentul lui ca mobra pot spune ca este perfect la clasa si anii lui, vireaza mult, usor de condus, ideala de oras. Am mai avut unul acum 13 ani si imi pare si acum rau ca l-am dat.

 

 

Nu ai incercat sa il recuperezi...cine stie..poate ii dadeai de urma... :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu
Nu ai incercat sa il recuperezi...cine stie..poate ii dadeai de urma... :kiss:

 

Soarta a facut ca parti din el sa ajunga inapoi la mine, atunci aveam 17 ani si l-am dat ca nu-i dadeam de cap la incarcare, adaptasem un alternator de IJ, cel care mi-a sudat o piesa pe capacul din fata a gresit centrajul la o piesa. L-am dat atunci pe un CZ de 175 pt ca nu mai aveam rabdare si asta dupa ce-l facusem cap coada (motor, cutie, transmisie, electrica, vopsitorie glantz, cromaje).

 

Daca doresti fac unul dar pt aprindere pe baterie

 

Ok, dar mai intai zi-mi pretul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Soarta a facut ca parti din el sa ajunga inapoi la mine, atunci aveam 17 ani si l-am dat ca nu-i dadeam de cap la incarcare, adaptasem un alternator de IJ, cel care mi-a sudat o piesa pe capacul din fata a gresit centrajul la o piesa. L-am dat atunci pe un CZ de 175 pt ca nu mai aveam rabdare si asta dupa ce-l facusem cap coada (motor, cutie, transmisie, electrica, vopsitorie glantz, cromaje).

 

 

 

Ok, dar mai intai zi-mi pretul.

400000 + transportul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai dreptate,denis tata...la ani tai si la experienta acumulata in acest timp,esti cel mai in masura sa dai sfaturi tehnice..apropo,cati km ai facut pe doua roti?

 

De unde sa stiu cati kilometri am facut daca nu aveam kilometraj,nu am dat nici un sfat tehnic.

@Mr_ORL:ca bine zici,cu perii albi :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi permit sa scriu si eu la acest topic avand in vedere ca si eu is posesor de comuniata si cam aceleasi ganduri le aveam si eu putere mare viteza mare frumoasa si aspectoasa dar siguranta 0 din moment ce eu umblam la ea asa ca simsonul nu a primit decat modificari estetice alt rezervor alte sei si ceva comenzi avansate da nimic mai mult frane suspensie motor si transmisie originale iar cu M ul la fl voi face il voi lasa original iar daca vreau ceva mai bun imi voi lua ceva care sa concure cu vreaurile de azi asa ca merita sa ai una doua comuniste in garaj sau in fata blocului ,cu riscul ca omul e prost si iti va face rau la ele,dar si una buna asta find parerea mea.multa bafta celor care au comuniste si nu numai

:kiss: brm brm poc poc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi permit sa scriu si eu la acest topic avand in vedere ca si eu is posesor de comuniata si cam aceleasi ganduri le aveam si eu putere mare viteza mare frumoasa si aspectoasa dar siguranta 0 din moment ce eu umblam la ea asa ca simsonul nu a primit decat modificari estetice alt rezervor alte sei si ceva comenzi avansate da nimic mai mult frane suspensie motor si transmisie originale iar cu M ul la fl voi face il voi lasa original iar daca vreau ceva mai bun imi voi lua ceva care sa concure cu vreaurile de azi asa ca merita sa ai una doua comuniste in garaj sau in fata blocului ,cu riscul ca omul e prost si iti va face rau la ele,dar si una buna asta find parerea mea.multa bafta celor care au comuniste si nu numai

:D brm brm poc poc

bine-ai revenit pe forum mah nebune :kiss:

da, oameni rai exista, si taman d-aia mi s-a descompletat colectia de la metrom :laugh: asta-i viata

 

brm brm poc poc :lol:

Editat de catul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Admir curajul unora sa cumpere comuniste fara cunostinte de mecanica si sa umble la cresterea puterii si modificari serioase. Eu am inceput sa lucrez la motoare pe vremea cand nu era internet cu surubelnita in mana multa munca esecuri insa si satisfactii. Am incercat tot ce am vrut unele au mers altele nu segmenti suprapusi ( ziceam ca voi avea tot timpul compresie indfiferent de uzura segmentilor POVESTI ) am crescut puterea alezand motoare crescand turatia modificari la transmisie si va rog sa ma credeti rezultatele de multe ori nu au fost cele asteptate. Credeti ca inginerii din fabrici care-s specialisti nu ar fi facut aceste modificari?daca nu le-au facut inseamna ca au avut motive intemeiate. De exemplu firma Citroen a testat modelul DS 10 ani in concursurile cele mai grele inainte de al fabrica in serie. Credeti ca as putea eu sa- l imbunatatesc?. La simson scrie in cartea tehnica ca au pastrat cutia de viteza de la mult incercatul AWO deci este o cutie buna.

O modificare simpla frana pe disc pe fata sunt sigur ca duce la distrugerea telescoapelor si etc pt ca nu au fost construite pt o forta de franare asa de mare. Multa vreme m-am uitat la OCC pt. ca aveau scule f. misto dar fac si vorbesc prostii " am pus biele mai lungi ca sa cresc puterea" in visele lui de groaza poti pune de trei metri ca ramane aceeasi putere ( vor zice unii ca IJ ul are putere mare din cauza bielei lungi da insa au si ambielajul pe masura). Ale lor motociclete nu sunt facute sa le folosesti doar sa te mandresti la parada ca ai dat 100000$. Am rulat f. mult insa cu mainile ridicate deasupra capului nu as putea f. mult picioarele in fata mult mai greu le pui jos( probabil dupa ce ai picat) fara suspensie pe spate garantat se duce coloana vertebrala s-au in cel mai bun caz distrugi roata. Vor spune unii ca este f. comoda si practica pozitia un contra argument este cei de la curse de ce nu adopta aceasta pozitie?

Multi intreaba " Cat baga" demaraj fiabilitate etc . Aceste motoare au in jur de 50 de ani trebe sa te multumesti cu mai putin adica sa porneasca usor, sa mearga bine si altele.Sunt motociclete de strada nu de viteza un lucru este sigur ORICE crestere a puterii duce la scurtarea timpului de utilizare. O comunista este greu de reparat, lipsa de piese , reparatiile sunt facute in majoritatea cazurilor de amatori, Un ambielaj refacut de Simson la nemti face peste 200 de eur cine-si poate permite?Pentru a folosi zi de zi o comunista trebe sa o cunosti f. bine.Se cumpara comuniste pt. ca-s ieftine dupa reconditionare ajungi la concluzia ca puteai sa iei o japoneza SH. Deci nu va incurcati cu comuniste modificari etc. Trebe lasate asa cum au fost facute ca asta-i farmecul lor ( dentistul meu cam la 65 de ani opreste masina sa vada cum porneste simsonul dupa ce-l pornesc face semn sa trag putin de gaz ca nu- l aude a fost incantata ca suna cum stia el) au istoria si farmecul lor taiati japonezele ca-s destule.Banuiesc ca am suparat pe multi dar am specificat ca-i o parere personala.

Opresc straini cu motoare grozave ca n-au vazut comuniste si voi renuntati la placerea de a vorbi cu ei?.

Numai bine

biela mai lunga la aceeasi cursa a pistonului inseamna cuplu mai mare la turatii mici si medii.cresterea de putere este asadar in regimuri mici si medii de turatie.am incerrcat chestia asta pe un motor de jawa 175[lungime biela 145mm]pe care am montat un cilindru de cz 175 sport[lungime biela 135 mm].cu diagrama de distributie a cz-ului motorul dezvolta acum clar o putere mai mare si la turatii mai mari,dar cursa mai lunga a bielei a pastrat caracteristica de cuplu a motorului de Jawa care trage bine de la turatii joase.chestia asta in limbaj tehnic englez se numeste STROKING[de la termenul Stroke:cursa].lui Mr. ORL vreau sa ii spun ca motorul de IJ Planeta 5 dezvolta cam 20-21 CP[cel putin teoretic]si este practic acelasi motor ca cel de pe IJ 56 care insa nu depasea 15 CP[acelasi ambielaj,piston,aceleasi dimensiuni alezaj,cursa].ce au modificat a fost diagrama de distributie,marimea raportului de compresie ,un alt carburator si toba.cu modificari similare au fost construite inca de acum 40-45 de ani motoare derivate din cele de ij 56 care depaseau 20 CP si erau folosite in curse de anduranta,motocross etc.deci nu poti sa zici ca ce a gandit un inginer acum 45 de ani reprezinta maximul pe care acel motor il poate scoate[de ex. daca aduci toate piesele unui motor strict la dimensiunile si tolerantele din proiectul original acesta poate castiga 10-15% din puterea pe care o dezvolta in mod normal un motor produs pe banda rulanta[procesul se cheama Blueprinting si consta ce-i drept dintr-o munca extrem de laborioasa:toate micile protuberante trebuie indreptate,traseele gazelor trebuie lustruite,toate colturile trebuie rotunjite,sectiunile canalelor ce vin puse cap la cap cum ar fi carburatorul pe galerie trebuie sa coincida perfect etc. etc.].

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

biela mai lunga la aceeasi cursa a pistonului inseamna cuplu mai mare la turatii mici si medii.cresterea de putere este asadar in regimuri mici si medii de turatie.am incerrcat chestia asta pe un motor de jawa 175[lungime biela 145mm]pe care am montat un cilindru de cz 175 sport[lungime biela 135 mm].cu diagrama de distributie a cz-ului motorul dezvolta acum clar o putere mai mare si la turatii mai mari,dar cursa mai lunga a bielei a pastrat caracteristica de cuplu a motorului de Jawa care trage bine de la turatii joase.chestia asta in limbaj tehnic englez se numeste STROKING[de la termenul Stroke:cursa].lui Mr. ORL vreau sa ii spun ca motorul de IJ Planeta 5 dezvolta cam 20-21 CP[cel putin teoretic]si este practic acelasi motor ca cel de pe IJ 56 care insa nu depasea 15 CP[acelasi ambielaj,piston,aceleasi dimensiuni alezaj,cursa].ce au modificat a fost diagrama de distributie,marimea raportului de compresie ,un alt carburator si toba.cu modificari similare au fost construite inca de acum 40-45 de ani motoare derivate din cele de ij 56 care depaseau 20 CP si erau folosite in curse de anduranta,motocross etc.deci nu poti sa zici ca ce a gandit un inginer acum 45 de ani reprezinta maximul pe care acel motor il poate scoate[de ex. daca aduci toate piesele unui motor strict la dimensiunile si tolerantele din proiectul original acesta poate castiga 10-15% din puterea pe care o dezvolta in mod normal un motor produs pe banda rulanta[procesul se cheama Blueprinting si consta ce-i drept dintr-o munca extrem de laborioasa:toate micile protuberante trebuie indreptate,traseele gazelor trebuie lustruite,toate colturile trebuie rotunjite,sectiunile canalelor ce vin puse cap la cap cum ar fi carburatorul pe galerie trebuie sa coincida perfect etc. etc.].

Daca ai fi amabil sa-mi explici FIZIC cum obtii o putere mai mare la aceeasi cursa ti-as ramane indatorat. Daca are un suport fizic eu voi pune cilindrul deasupra rezervorului, biele nu functioneaza ca o parghie n-are cum creste puterea este o aberatie toate motoarele ar evea bielele lungi eu am scris foarte clar ca la biela mai lunga corespunde o cursa mai mare a pistonului asa este clar ceea ce zici este un fel de perpetuum mobile aceeasi cursa biela mai lunga putere mai mare(povesti) .Crestere puterii cu 10, 15 % nu-i o problema ca rezista toate insa unii spera la dublare triplare a puterii am citit pe forum ( daca bine-mi amintesc o Mobra minune adusa la 16 Cai ) IMPOSIBIL sa reziste ma refer la tot .

Am adus de multe ori motorul de Mobra la starea cea mai buna cu piese originale etc si sincer niciodata nu a tras asa de bine ca facuta de fabrica ( cand era noua si am facut multe , am pus 3 segmenti am pus 2 L segmenti etc) nu merita .

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai fi amabil sa-mi explici FIZIC cum obtii o putere mai mare la aceeasi cursa ti-as ramane indatorat. Daca are un suport fizic eu voi pune cilindrul deasupra rezervorului, biele nu functioneaza ca o parghie n-are cum creste puterea este o aberatie toate motoarele ar evea bielele lungi eu am scris foarte clar ca la biela mai lunga corespunde o cursa mai mare a pistonului asa este clar ceea ce zici este un fel de perpetuum mobile aceeasi cursa biela mai lunga putere mai mare(povesti) .Crestere puterii cu 10, 15 % nu-i o problema ca rezista toate insa unii spera la dublare triplare a puterii am citit pe forum ( daca bine-mi amintesc o Mobra minune adusa la 16 Cai ) IMPOSIBIL sa reziste ma refer la tot .

Am adus de multe ori motorul de Mobra la starea cea mai buna cu piese originale etc si sincer niciodata nu a tras asa de bine ca facuta de fabrica ( cand era noua si am facut multe , am pus 3 segmenti am pus 2 L segmenti etc) nu merita .

Numai bine

exista o formula[din pacate pe calculator nu o am]care o am scrisa intr-un vechi caiet si care e destul de complicata care iti permite sa calculezi deplasarea pistonului in mm avand ca date cursa acestuia[de fapt iti trebuie raza care e cursa/2] si unghiul de rotatie,precum si lungimea bielei de la ochi la ochi.daca te joci in aceasta formula cu diferite valori ale lungimii bielei[e logic ca nu poti sa iei valori exagerate ale lungimii bielei;aceasta in general este de 2 pana la 2,5 ori mai lunga decat cursa pistonului;exista si valori mai mari dar la motoare de vapor si tren,care nu ne intereseaza]o sa observi ca la aceeasi valoare a unghiului de rotatie[unghi la centru,cu varf in axul teoretic al ambielajului]deplasarea pistonului e mai mare sau mi mica functie de lungimea bielei:astfel la biele mai scurte deplasarea e mai mare ,iar la cele mai lungi e mai mica.subliniez ca acest lucru e valabil la unghiuri sub 35-40 de grade inainte si dupa PMI sau PME[adica punctele in care viteza liniara a pistonului e cea mai mica].e logic ca la aceeasi turatie un motor a carui piston trebuie sa efectueze o deplasare mai scurta o face la o viteza mai mica.este czul in care biela este mai lunga.daca viteza este mai mica e logic ca si timpul petrecut de piston in acest interval unghiular este un pic mai mare[gnditi-va la diferente de miimi de secunda]ceea ce permite o umplere mai buna[sau o evacuare]a cilindrului pentru ca tocmai acum admisia[sau evacuarea]este complet deschisa[supapa de admisie la 4 timpi sau canalele de baleiaj si fereastra de admisie la 2 timpi]si transferul de gaze este mai nestanjenit.acest lucru este si mai evident la motoarele care au curse diferite:cele cu cursa mai lunga au un cuplu mai mare la turatii joase si medii,iar cele cu cursa mai scurta au cuplu si putere mai mare la turatii mari.

 

cu pistonul si cilindrul original de Mobra eu sunt sigur ca nu se pot obtine mai mult de 7-8 CP[asta sacrificand fiabilitatea motorului].daca cineva a obtinut mai mult si o poate si dovedi il invit sa o faca[asta folosind cilindrul si pistonul original,ma repet].am facut aceasta interventie ca sa mai tai din entuziasmul unora care fac din motorul de Mobra racheta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt @mircea_simson! Are dreptate omul (@kyvacka), si este o logica in ceeace spune, nu stie sa-ti explice. Eu n-am timp sa scriu atat, insa nu-ti trebuiesc calcule decat daca doresti sa aplici aceasta adaptare. Pe scurt: plusul de putere apare din distributia unghiulara de forte (piston, biela, vilbrochen). Fabricantul alege solutia rentabila pt el, dimensiuni (in principal) in detrimentul performantei. Adica asta inseamna un motor mai mic in dimensiuni(economie de prelucrari, materiale, preturi, etc). In practica se face un compromis intre toti factorii enumerati mai sus. Se pare ca avantajele compenseaza pierderea de putere, care fie vorba intre noi nu este semnificativa. Sti foarte bine ce inseamna alimentarea cu aer a unui motor, ce inseamna forma si suprafetele unei galerii de admisie, ei bine cu toate acestea fabricantul alege solutia mai ieftina de productie. Te urmaresc in general in ceeace scri, motiv pt care am intervenit acum. Respectele mele! :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt @mircea_simson! Are dreptate omul (@kyvacka), si este o logica in ceeace spune, nu stie sa-ti explice. Eu n-am timp sa scriu atat, insa nu-ti trebuiesc calcule decat daca doresti sa aplici aceasta adaptare. Pe scurt: plusul de putere apare din distributia unghiulara de forte (piston, biela, vilbrochen). Fabricantul alege solutia rentabila pt el, dimensiuni (in principal) in detrimentul performantei. Adica asta inseamna un motor mai mic in dimensiuni(economie de prelucrari, materiale, preturi, etc). In practica se face un compromis intre toti factorii enumerati mai sus. Se pare ca avantajele compenseaza pierderea de putere, care fie vorba intre noi nu este semnificativa. Sti foarte bine ce inseamna alimentarea cu aer a unui motor, ce inseamna forma si suprafetele unei galerii de admisie, ei bine cu toate acestea fabricantul alege solutia mai ieftina de productie. Te urmaresc in general in ceeace scri, motiv pt care am intervenit acum. Respectele mele! :burnout:

Multumesc cresterile sunt nesemnificative si eu prefer sa nu-mi bat capul ca au facut-o cei din fabrica. Ijul spun toti batranii ca este f. tare din cauza bielei lungi insa are si un ambielaj mare mare si Jawa de 250 la fel . Deci biela lunga se asociaza normal si cu un ambielaj pe masura

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...