Sari la conținut

ulei de vitezana


sacal
 Share

Postări Recomandate

repetitia e mama invataturii:

 

Prima cifra reprezinta vascozitatea la rece a uleiului.

Cu cat e mai mica, cu atat uleiul este mai fluid la rece si asigura o protectie mai buna a motorului in primele zeci de secunde dupa pornire.

Cu cat este mai mare (la uleiurile moderne, semi si full sintetice) uleiul are in compozitie un procent mai mare de lubrifiant in detrimentul aditivilor de constanta viscozitatii (care determina fluiditatea uleiului la rece si pastrarea viscozitatii la cald), ceea ce asigura o protectie superioara motorului in regimurile normale de functionare.

 

W vine de la "winter" si reprezinta un ulei multigrad, care poate fi folosit intr-o gama larga de temperaturi. Oricum, uleiuri monograd nu se mai gasesc/ fabrica

 

A 2-a cifra reprezinta vascozitatea la cald a uleiului si nu se masoara dupa acelasi tabel ca si cea "rece".

In mare, un ulei mai subtire opune o frecare mai redusa, dar si o rezistenta mai mica a peliculei, asigurand o rotatie mai libera a motorului, cu un avantaj (nesemnificativ) de putere. Unul mai gros asigura (in anumite limite) o protectie superioara.

Un ulei prea gros poate fi, insa contraproductiv daca se exagereaza in anumite cazuri. (ex 60)

 

In functie de aplicatie, de modul de utilizare si de starea motorului exista diferite solutii cit mai apropiate de ideal.

Ex. la un motor care sta afara, in temperaturi reduse, utilizat des in circulatia urbana, cu multe porniri la rece si cu distante parcurse de citiva km, convine un ulei cu prima cifra cit mai redusa, ex. 5.

La un motor tinut in garaj incalzit, cu porniri rare si cu atentie acordata timpului de incalzire, care va parcurge distante mari (mare, intilniri, alea-alea), convine un ulei cu prima cifra mai ridicata, ex. 15.

La un motor in stare perfecta convine un ulei cu o a 2-a cifra conform specificatiilor din manual, ex. 40.

La un motor uzat convine, ca o solutie de compromis si cu precautiile necesare, o a 2-a cifra cu o unitate mai mare, ex. 50.

 

Asa, ca idee, motorul atinge o temperatura de regim foarte asemanatoare (nu la fel de repede si nu identica...) si pe timp de iarna, pentru ca de asta se ocupa termostatul radiatorului, asa ca problema unui ulei special pentru iarna este mult mai mica decat se crede in general. A 2-a cifra poate, practic, sa ramana aceeasi (desi pana si in manualele originale scrie, uneori, altceva...). Cea care face diferenta in situatia asta e prima cifra, dar cu atentie la minutele de incalzire, poate fi folosit acelasi ulei, ca doar nu se merge chiar la minus 20..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 62
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Admin

Mai oameni buni, eu nu sint de acord cu voi. Ca nu aveti argumente.

Daca Honda zice la modelul meu sa schimb uleiul la 8000 mile sau 12800km, hai sa zicem 12 mii, de ce sa inventez eu roata si sa-l schimb la 5 mii? Ma dau banii afara din casa sau ce?

Compozitia uleiului este de asemenea un factor important. Daca producatorul recomanda un ulei, in mod sigur stie ce face, ca doar ei au produs motorul.

E drept ei pun in carte "meet or exceeds" unele specificatii, dar nu schimbi uleiul dupa ureche.

 

Hai sa-ti dau eu un argument mare cit Casa Scanteii care o sa-ti arate de ce este bine sa NU respecti mot/a/mot ceea ce scrie in manual:

Atat motocicletele cit si autovehiculele au unele specificatii tehnice care sunt valabile DOAR afara.De pilda consumul de benzina:niciodata,in nicio situatie-oricum ai merge-masina ta nu va consuma exact cum scrie in manual.De ce?

Simplu:In nicio tara din lumea asta producatoare de auto/moto nu exista praful care este la noi,ceea ce duce implicit la imbicsirea prematura a filtrului de aer,cu consecinte mari asupra consumului si scaderii puterii vehiculului,supraincalzirea motoarelor,ceea ce denota scaderea parametrilor tehnici ale unui ulei+lichid racire care duce unde:la uzura motorului!!

Acum gindeste-te ce inseamna sa schimbi consumabilele unui motor EXACT atunci cind iti spune manualul!

Exact din motivul asta(praful care este la noi din belsug)nu sunt recomandate filtrele de aer sport.Au porozitatea mai mare,creste debitul de aer,dar odata cu acesta...motorashul haleste si multa tarana din glia stramoseasca! :cheers:

Si nu stiu daca se merita pentru cativa caluti in plus(pe care noi oricum nu-i simtim-la modul in care exploatam motoarele..ma gindesc ca nu mergem ca la curse pe strada) sa Fhuti un motor :D

Cam asta ar fi.

Apropos,la Service Honda TOCMAI din motivul de mai sus ti se spune sa scurtezi durata de exploatare a unui ulei!

Bafta multa!

Luigi Vicol

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai atunci hai sa schimbam uleiul cind ungem si lantul. Ca doar deh, face bine.

Filtrele de aer sint de multe feluri, riscam sa intram in alta polemica.

Din ce am citit eu, uleiurile cu a doua cifra mai mare ofera protectie mai buna prin stabilitate mai buna a peliculei, asa ca intirzie uzura prematura a motorului. Nicidecum ca s-ar folosi in motoare uzate.

In manualul Honda sint trecute uleiuri 10w40, 15w50, 20w50 si chiar si din cele care nu sint multigrad. Daca nu s-ar putea folosi sau ar trebui folosite intr-un anume fel, cred ca ar spune ei ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lizuka: Da' te pricepi la uleiuri :D

ipman, eu nu ziceam ca 40 e bun pentru motoare noi si 50 pentru alea vechi.. Asta a fost un exemplu. Eu ziceam ca in functie de uzura motorului iti convine la un anume moment (si in anumite conditii) sa treci la o viscozitate mai mare cu o unitate decit uleiul de baza.. (a 2-a cifra indicind coeficientul de viscozitate si nu stabilitatea mai buna a peliculei, chiar daca ele nu pot fi separate total...)

Desi, normal, cea mai buna solutie e sa refaci motorul pina sa ajungi in situatia asta :cheers:

Editat de Taz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai oameni buni, eu nu sint de acord cu voi. Ca nu aveti argumente.

Daca Honda zice la modelul meu sa schimb uleiul la 8000 mile sau 12800km, hai sa zicem 12 mii, de ce sa inventez eu roata si sa-l schimb la 5 mii? Ma dau banii afara din casa sau ce?

Compozitia uleiului este de asemenea un factor important. Daca producatorul recomanda un ulei, in mod sigur stie ce face, ca doar ei au produs motorul.

E drept ei pun in carte "meet or exceeds" unele specificatii, dar nu schimbi uleiul dupa ureche.

 

 

 

politica de vanzari e argumentul meu,esti tentat sa cumperi motorul la care faci reviziile la 12.000 nu pe cel la care le faci la 6.000.asa-i si la auto de la 7.500 revizii la diesel au ajuns la 15.000,am auzit si de 30.000 intervale de revizii.doar renault micsoreaza intervalele.pt romania 6.000 8.000 cred ca e foarte bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu gresesti. :cheers: Daca vrei protectie la temperaturi extreme, atunci ar fi de dorit sa fie si full sintetic. Dar banuiesc ca uleiul la care te referi e din asta.

Singura chestie la uleiul full e ca trebuie schimbat relativ des, chiar daca ai facut sau nu numarul de km la care trebuie dat jos, din cauza ca o data trecut prin motor se depreciaza in timp. Dar daca faci multi km pe an, il schimbi oricum inainte sa "oxideze". De fapt asta e mai mult sau mai putin valabil la toate uleiurile...

Editat de Taz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt prea mic pentru discutia asta.

 

Am un prieten la BP Castrol

 

El zicea ca sinteticul este cel mai bun ulei.

 

De aia e mai scump.

 

Tine mult mai mult caracteristicile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are dreptate, isi mentine caracteristicile in perioada de viata. Nu intotdeauna.

Ce am cumparat eu este Motul 5100, semisintetic. Nu stiu de ce, dar pe forumurile IXXRA recomanda toti sus si tare semisintetic. Eu de obicei nu scot untul din ea, si nu o folosesc in oras. Intervalul de schimb este de 12 mii km sau un an, ceea ce pentru mine e suficient sa-l schimb din an in an.

M-am gindit ca daca are radiator de ulei incinge mai tare uleiul. De aici 10w50.

Pe de alta parte se anunta vara calduroasa si parade la intruniri :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

uleiul cel mai bun e cel pe care îl recomandă constructorul motocicletei.

uleiul se schimbă la câți km spune constructorul, în funcție de stilul de mers, dar nu mai târziu de un an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...