jackel Postat Iulie 17, 2008 Share Postat Iulie 17, 2008 am o problema mi s-au rupt suruburile care prind toba in chiuloasa faza mai nasoala este ca unu dintre ele s-a rupt de la jumatate si nu se mai poate scoate exista vreo cale sa-l scot de acolo ca sa nu cumpar alta chiuloasa ca tocmai vroiam sa-l vand..si unde as putea sa gasesc pe cineva care sa-mi indrepte toba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazyahmed Postat Iulie 17, 2008 Share Postat Iulie 17, 2008 sunt doua solutii pentru scoaterea prezoanelor rupte: 1. se sudeaza cu grija o piulita de ciotul ala de prezon, dupa care cu rabdare si mult wd40 se va desface cu cheia. 2. in cazul in care nu avem ciot de care sa sudam piulita, se va gauri atent, cu un burghiu bine ascutit pe axul prezonului. atentie sa nu strici chiuloasa daca dai gaura stramba. daca vezi ca ai luat-o intr-o parte te opresti si chemi pe cineva mai dibaci sa-ti faca treaba. materialul prezonului este mai dur decat matrialul chiuloasei, astfel tendinta burghiului este de a o lua in laturi. apoi cu un tarod se taie alt filet mai mare. daca vrei sa faci treaba ca la carte, se bucseaza si vei folosi prezon de dimensiuni originale. spor la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iulie 17, 2008 Share Postat Iulie 17, 2008 Manualul spune asa: 1. Se da gaura in surub (cu un spiral mai mic, desigur, de preferabil in mijloc) 2. Se ia o "dalta in 3 sau 4 colturi" (in profil arata ca un triunghi sau patrat dar cu liniile ascutite) si se bate cu ciocanul in gaura facuta. 3. se ia o cheie si se roteste "dalta" cu tot cu surub afara. Dupa ce am explicat am gasit si poza, cred ca explicatiile sunt de prisos, imaginile vorbesc de la sine! Ce trebuie sa stii e ca prin manual tot scrie ca anumite suruburi se "combina" cu tot felul de solutii gen poxipol pentru a nu se dezfileta usor. Eu am apelat la o lampa cu gaz/combustibil pentru a incalzi puternic surubul inainte de a-l scoate. Toata afacerea a durat cam 1 ora, timp in care incalzeam si bateam cu ciocanul usor in el sa isi dea drumul SPOR! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Iulie 17, 2008 Share Postat Iulie 17, 2008 Ce trebuie sa stii e ca prin manual tot scrie ca anumite suruburi se "combina" cu tot felul de solutii gen poxipol pentru a nu se dezfileta usor. se numeste thread lock, metal-lock, solutie antivibratii etc., cele mai utilizate sunt Loctite sau Bison nu cred ca e cazul la prezoanele galeriei de evacuare, acolo problema este mizeria si rugina dalta respectiva (screw extractor) e piesa cea mai importanta. eu am avut o situatie similara, am rusit sa dau gaura, dar am fortat inauntru un bit torx, si nu am facut decat sa largesc surubul cu totul blocandu-l si mai tare. daca gasesc scula respectiv mi-o cumpar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iulie 17, 2008 Share Postat Iulie 17, 2008 Loctite..merci...mi-am amintit! Deci, prezonul la galerie la mine era lipit cu loctite! Nu stiu cum e la alte motoare...la mine asa fost. da, si scula e buna tare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vwg0lf Postat Iulie 17, 2008 Share Postat Iulie 17, 2008 cel mai usor e cu lampa cu combustibil cum a zis cineva mai sus. ca o completare incingi prezonul, il racesti (torni apa pe el)... si tot asa pina se desface. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Iulie 17, 2008 Share Postat Iulie 17, 2008 exista set de extractoare la bricostore. Dai gaura in surub cu mare atentie si bagi un extractor. Extractoarele din set sunt cu filet invers si in timp ce le insurubezi in gaura, desurubezi piesa blocata. bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Iulie 17, 2008 Share Postat Iulie 17, 2008 exista set de extractoare la bricostore.Dai gaura in surub cu mare atentie si bagi un extractor. Extractoarele din set sunt cu filet invers si in timp ce le insurubezi in gaura, desurubezi piesa blocata. bafta! si eu tot pe sfatul asta as merge.. ce pot sa te sfatiesc : am avut ceva asemanator si cat timp nu am avut ce sa fac, din doua in doua ore mai puneam putin wd40 pe el ... si gaura mica si extractor cred ca e cel mai indicat. atentie mare : unele aliaje de aliminiu nu sunt facute sa rezite la temperaturi foarte mari (incalzire cu flacara) si risti sa se dilate DAR sa nu se mai contracte la racire, deforarea sa fie plastica. nu stiu din ce este materialul chiuloasei tale dar stiu sigur ca anumite aliaje nu se inlazesc mai mult de X grade (in functie de aliaj). incearca cu extractor.. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 Atentie ca nici unul din noi nu am spus sa incalzeazca chiulasa!! Doar prezonul! Foarte buna ideea cu setul de extractoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 Atentie ca nici unul din noi nu am spus sa incalzeazca chiulasa!! Doar prezonul! Foarte buna ideea cu setul de extractoare. Si presupunand ca surubul are diametrul de 8mm si mai e si un ciot ramas in gaura, cum reusesti sa-l incalzesti numai pe el cu lampa de benzina? Poate cu autogenul da, cu o flacara bine directionata, dar si asa caldura se disipa imediat si in aluminiul chiulasei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 Asa este, corect. Depinde si de cat de scurt e surubul. Eu l-am avut lung (de fapt era un prezon si nu surub, rupa cam 5-6 cm) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.