knox Postat August 11, 2008 Autor Share Postat August 11, 2008 une' am inceput io cu insultele, ia da tu citat, voinicule hotu striga hotu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 11, 2008 Share Postat August 11, 2008 hotu striga hotu huh? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat August 11, 2008 Share Postat August 11, 2008 (editat) bre @knox, vezi ca era pe undeva prin strafundurile forumului un topic cu un dictionar de termeni, explicati...e indicat sa il cauti si sa mai arunci o privire acolo ca-i util...mie mi-a fost, recunosc, ca nu m-a nascut mama invatat sa stiu eu ce-i aia arbore cotit si axa cu came. vezi acolo denumirile exacte, si spune-ne apoi ce te intereseaza...carter vs lant nu prea se potriveste, si nu inteleg nimic din treaba asta daca e vorba de transmisia finala, e cardan vs lant, si chiar @awo a raspuns frumos referitor la diferentele dintre ele. iar daca e vorba de invelisul de inconjoara lantul, unele motorete vechi detin o cutie pe spate in care intra pinionul si lantul, iar in motor au pinionu acoperit tot de o incapere.intre cutia de e montata pe roata spate si carcasa ce acopera pinionul din motor exista niste burdufe prin care trece lantul, acesta fiind protejat de jeg e utila treaba, dar buba e ca trebuie sa verifici si sa strangi mai des lantul, ca daca se slabeste mult iti mananca din burduf. uite-i problema lu @Navarro referitor la burdufe, si ai acolo si un desen din manualul de minsk: /index.php?showtopic=250038 in general, mobrele care depasesc un anumit "tonaj" si putere au tractiunea pe cardan PS: pe o motoreta exista transmisia finala(aia de la roata spate) si transmisia intermediara(aia de leaga ambielajul de ambreiaj/cutie de viteze) si ambele sunt de mai multe tipuri. Editat August 11, 2008 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T Rex Postat August 11, 2008 Share Postat August 11, 2008 knox, de ce nu ne spui tu, ce mobra impingi ca sa te putem lamuri la fix? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat August 11, 2008 Share Postat August 11, 2008 knox, de ce nu ne spui tu, ce mobra impingi ca sa te putem lamuri la fix? aici e buba, daca ma intelegi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 11, 2008 Share Postat August 11, 2008 aici e buba, daca ma intelegi... nu e buba, e puroi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unnamed Postat August 11, 2008 Share Postat August 11, 2008 Nu stiti nimic referitor la cardan (a.k.a. carter (Vince Carter)) - nivelul la olei se verifica mult mai des - o data la 2 rotatii complete ale rotii din spate si se completeaza dupa nevoie(se poate verifica si odata la 4 rotatii, dar atunci trebuie sa completezi cu cantitate dubla de ulei de Castor - am inteles ca asta ii cel mai bun, face axul alb, ca de castor ) ). In majoritatea manualelor de mobra cu transmisie pe carter (acelasi vince carter), scrie ca uleiu de acolo se schimba o data la 2 ani. Semnaturile+autografe, mai tarziu Cele Bune. pariu pe o lada de bere ca-l completez la 24 de mii si il schimb la 70 si nu are nici pe dracu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 pariu pe o lada de bere ca-l completez la 24 de mii si il schimb la 70 si nu are nici pe dracu? cine dracu are rabdare sa faci tu 70 de mii de km?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata Dan Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 pariu pe o lada de bere ca-l completez la 24 de mii si il schimb la 70 si nu are nici pe dracu? Tine-o tot asa si o sa ajungi departe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Tine-o tot asa si o sa ajungi departe. sincer, nu cred ca ar fi asa o problema daca il schimba la 70000km. la urma urmei, este vorba despre o transmisie la 90 de grade, cu pinion conic si roata farfurie, dinti curbi, de obicei, pentru zgomot mic si ungere buna, klingenberg-palloid parca era denumirea consacrata, este, practic, acelasi sistem de transmisie folosit si in cutiile de viteze auto, pentru transmiterea miscarii de rotatie de la iesirea din cutia de viteze (trenul secundar) si grupul diferential. la toate masinile si motocicletele pe care le-am avut, nu am schimbat niciodata uleiul daca nu am fost nevoit vreodata sa desfac acel ansamblu. nu vad sa se uzeze foarte mult in timp uleiul acela, nu sunt nici temperaturi prea mari, etc. pe la cutiile de viteze auto, producatorii recomanda schimbarea uleiului pe la vreo 50000km, asa din principiu, as spune eu. nu cred ca are nici pe dracu' daca nu este schimbat si ansamblul functioneaza bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maa Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 (editat) carterul nu stiu ce e, stiu doar ca poate fi uscat sau innecat in ulei... sa te fereasca domnul de sus de carter uscat. e de naspa daca ajunge sa fie uscat si inseamna ca mobra are mari probleme, iar tu esti tare delasator. oricum, nici un carter nu cred ca ajunge sa fie uscat, moare mobra inainte de a fi uscat. a, btw, ala e ambreiaju', bre! Editat August 12, 2008 de maa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 sa te fereasca domnul de sus de carter uscat. e de naspa daca ajunge sa fie uscat si inseamna ca mobra are mari probleme, iar tu esti tare delasator. oricum, nici un carter nu cred ca ajunge sa fie uscat, moare mobra inainte de a fi uscat.a, btw, ala e ambreiaju', bre! Intai te intreb: STII CE ESTE ALA "CARTER"? De ce vorbesti aiurea daca habar nu ai? Stii de cate feluri poate fi carterul? Sa nu va mai mirati atunci cand sunteti luati la misto.Una este sa nu ai habar si sa intrebi si alta este sa dai peste nas unora, cand esti total paralel cu mecanica! a, btw, ala e ambreiaju', bre! De ambreiaj ce vroiai sa zici? Pun pariu ca nici de ala nu stii mare lucru.La ce dracu mai dai din tastatura? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maa Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Intai te intreb: STII CE ESTE ALA "CARTER"? De ce vorbesti aiurea daca habar nu ai? Stii de cate feluri poate fi carterul?Sa nu va mai mirati atunci cand sunteti luati la misto.Una este sa nu ai habar si sa intrebi si alta este sa dai peste nas unora, cand esti total paralel cu mecanica! De ambreiaj ce vroiai sa zici? Pun pariu ca nici de ala nu stii mare lucru.La ce dracu mai dai din tastatura? sa ma aflu-n treaba. da, recunosc ca de carterul lantului la comuniste nu stiam. so what? asta nu inseamna ca sunt total paralel cu mecanica si chiar apreciez daca, in loc sa imi spui ca sunt paralel cu mecanica mi-ai spune de cate feluri e carterul. data viitoare voi sti. @knox: eu am avut transmisie pe cadran (nu cardan) si pe cvartal. aia pe cadran era misto ca o ungeam rar si cu pipeta, deci nu cantitate foarte mare, deci mult mai economicos. mai naspa e sa gasesti ulei de-ala super fin, dar luam de obicei un litru de ulei normal si il fin-isam eu cu smirghel de apa. aia pe cvartal nu e buna deloc, se strica repede si nu se mai poate repara ca e capsulata. bre, knoaxe, ai facut un topic Lantz Vs Lantz. si nici cu carterele nu prea le ai, dupe cum vezi ce zice dixi, nici eu. dar sa mor io, tu le ai cu degetele si cu sfincterele. imi e si jena sa intreb cum de le ai asa de bine, ca numai de astea zici in topicul tau de lant contra lant. De ambreiaj ce vroiai sa zici? Pun pariu ca nici de ala nu stii mare lucru.La ce dracu mai dai din tastatura? voiam sa zic ca ambreiajul la motorete poate fi umed sau uscat. si stiu ce-i ala ambreiaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 sa ma aflu-n treaba. da, recunosc ca de carterul lantului la comuniste nu stiam. so what? asta nu inseamna ca sunt total paralel cu mecanica si chiar apreciez daca, in loc sa imi spui ca sunt paralel cu mecanica mi-ai spune de cate feluri e carterul. data viitoare voi sti. voiam sa zic ca ambreiajul la motorete poate fi umed sau uscat. si stiu ce-i ala ambreiaj. 1- ce inseamna "carterul lantului la comuniste"? Hai sa-ti dau definitia carterului, sa stii si tu ce este ala. In primul rand carterul este de 4 feluri si anume: -carter de diferential -carter de distributie -carter de motor: si aici sunt doua, superior si inferior -carter de punte motoare independenta Carterul de motor, ca asta ne intereseaza, este piesa cea mai voluminoasa a motorului, in interiorul caruia se monteaza arborele cotit si eventual arborele cu came.Este format din doua parti: carterul superior in care se afla cilindrii motorului si carterul inferior, acre inchide cilindrii la partea inferioara. De cele mai multe ori, carterul superior este turnatdintr-o bucata cu blocul cilindrilor, formand un organ mic numit bloc-carter. In acest caz, denumirea de carter se refera numai la carterul inferior.La majoritatea motoarelor, carterul inferior contine uleiul necesar ungerii motorului, fiind numit in consecinta si "baie de ulei". Fac exeptie de la aceasta denumire motoarele in doi timpi cu baleiaj prin carter, la care spatiul de sub piston este folosit pentru precomprimarea incarcaturii proaspete inainte de admisia ei in cilindru. O alta exeptie este intanlita la unele motoare cu rezervorul de ulei separat de carterul inferior, acesta fiind asa-numitul carter uscat. Si acum te intre iar, ce inseamna "carterul lantului la comuniste"? 2. Nu te-am inteles ce ai vrut sa zici mai sus de ambreiaj, ce legaturaare ambreiajul cu carterul?Totusi ai spus ca daca, carterul nu are ulei se duce dracu motoreta si pe urma a venit porumbelul cu : "ala e ambreiajul bre!".In fine, sunt sigur ca nu stii ce vorbesti, dar nu-i nici o problema, toti invatam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maa Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 1- ce inseamna "carterul lantului la comuniste"?Hai sa-ti dau definitia carterului, sa stii si tu ce este ala. In primul rand carterul este de 4 feluri si anume: -carter de diferential -carter de distributie -carter de motor: si aici sunt doua, superior si inferior -carter de punte motoare independenta Carterul de motor, ca asta ne intereseaza, este piesa cea mai voluminoasa a motorului, in interiorul caruia se monteaza arborele cotit si eventual arborele cu came.Este format din doua parti: carterul superior in care se afla cilindrii motorului si carterul inferior, acre inchide cilindrii la partea inferioara. De cele mai multe ori, carterul superior este turnatdintr-o bucata cu blocul cilindrilor, formand un organ mic numit bloc-carter. In acest caz, denumirea de carter se refera numai la carterul inferior.La majoritatea motoarelor, carterul inferior contine uleiul necesar ungerii motorului, fiind numit in consecinta si "baie de ulei". Fac exeptie de la aceasta denumire motoarele in doi timpi cu baleiaj prin carter, la care spatiul de sub piston este folosit pentru precomprimarea incarcaturii proaspete inainte de admisia ei in cilindru. O alta exeptie este intanlita la unele motoare cu rezervorul de ulei separat de carterul inferior, acesta fiind asa-numitul carter uscat. Si acum te intre iar, ce inseamna "carterul lantului la comuniste"? 2. Nu te-am inteles ce ai vrut sa zici mai sus de ambreiaj, ce legaturaare ambreiajul cu carterul?Totusi ai spus ca daca, carterul nu are ulei se duce dracu motoreta si pe urma a venit porumbelul cu : "ala e ambreiajul bre!".In fine, sunt sigur ca nu stii ce vorbesti, dar nu-i nici o problema, toti invatam. mersi de toate info-urile. pe unele le stiam, altele nu. de carter uscat chiar nu stiam. de acolo am crezut cand am citit "carter uscat" ca s-a facut o confuzie si am crezut ca se confunda cu ambreiajul, care si el poate fi umed sau uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 mersi de toate info-urile. pe unele le stiam, altele nu. de carter uscat chiar nu stiam. de acolo am crezut cand am citit "carter uscat" ca s-a facut o confuzie si am crezut ca se confunda cu ambreiajul, care si el poate fi umed sau uscat. Pai daca stiai de ambreiaj ca e uscat sau umed, totusi de ce ai zis: "sa te fereasca domnul de sus de carter uscat. e de naspa daca ajunge sa fie uscat si inseamna ca mobra are mari probleme, iar tu esti tare delasator. oricum, nici un carter nu cred ca ajunge sa fie uscat, moare mobra inainte de a fi uscat. a, btw, ala e ambreiaju', bre! " ? In fine, noi sa fim sanatosi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Si acum te intre iar, ce inseamna "carterul lantului la comuniste"? Salut! Definitia cf dex-ului (una din ele) e: CĂRTER, cartere, s.n. ÎnveliÂş metalic care acoperă anumite părți în miÂşcare ale unei maÂşini, pentru a le proteja, putând servi Âşi ca recipient pentru lubrifiantul necesar. – Din fr. carter. Definitia include cele enumerate de tine, dar e mai larga. La unele comuniste, cum ar fi mz 175 es, mz250 es, si probabil si altele, roata de lant e "incapsulata" intr-o carcasa relativ mare de aluminiu, si nu mai retin, cred ca si mansoanele alea care protejeaza lantul, si care la alte moto sint din cauciuc (de ex jawa), acolo erau de metal Numai bine mersi de toate info-urile. pe unele le stiam, altele nu. de carter uscat chiar nu stiam. de acolo am crezut cand am citit "carter uscat" ca s-a facut o confuzie si am crezut ca se confunda cu ambreiajul, care si el poate fi umed sau uscat. Carterul uscat e folosit mai ales la motoare de aviatie. Daca motorul e vertical, neinversat (cu arborele cotit jos, ca la un motor normal), in zbor normal, chiulasa e sus, iar uleiul e jos. La zbor pe spate, motorul ajunge cu chiulasa jos, si uleiul ar sta direct peste pistoane, cu toate problemele care ar decurge: Ar trebui sa invinga uleiul in miscare (pierderi de putere), plus ca s-ar produce socuri, care ar putea sparge pistonul (pistonul acum trebuie sa se loveasca de ulei). La un motor radial (in stea), ceea ce relativ la pistonul de sus e "jos", relativ la cel de jos e "sus". Deci nu prea poti tine uleiul intre ele. Eu nu am auzit de motor radial care sa nu fie cu carter uscat. Poate gresesc Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nick28 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 sa te fereasca domnul de sus de carter uscat. e de naspa daca ajunge sa fie uscat si inseamna ca mobra are mari probleme, iar tu esti tare delasator. oricum, nici un carter nu cred ca ajunge sa fie uscat, moare mobra inainte de a fi uscat.a, btw, ala e ambreiaju', bre! Eu zic daca habar nu aveti sa nu mai faceti glumite ca picati si voi de papagali. lasati-i pe cei care se pricep la mecanica sa faca mistouri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Salut!Definitia cf dex-ului (una din ele) e: CĂRTER, cartere, s.n. ÎnveliÂş metalic care acoperă anumite părți în miÂşcare ale unei maÂşini, pentru a le proteja, putând servi Âşi ca recipient pentru lubrifiantul necesar. – Din fr. carter. Definitia include cele enumerate de tine, dar e mai larga. La unele comuniste, cum ar fi mz 175 es, mz250 es, si probabil si altele, roata de lant e "incapsulata" intr-o carcasa relativ mare de aluminiu, si nu mai retin, cred ca si mansoanele alea care protejeaza lantul, si care la alte moto sint din cauciuc (de ex jawa), acolo erau de metal Numai bine Carterul uscat e folosit mai ales la motoare de aviatie. Daca motorul e vertical, neinversat (cu arborele cotit jos, ca la un motor normal), in zbor normal, chiulasa e sus, iar uleiul e jos. La zbor pe spate, motorul ajunge cu chiulasa jos, si uleiul ar sta direct peste pistoane, cu toate problemele care ar decurge: Ar trebui sa invinga uleiul in miscare (pierderi de putere), plus ca s-ar produce socuri, care ar putea sparge pistonul (pistonul acum trebuie sa se loveasca de ulei). La un motor radial (in stea), ceea ce relativ la pistonul de sus e "jos", relativ la cel de jos e "sus". Deci nu prea poti tine uleiul intre ele. Eu nu am auzit de motor radial care sa nu fie cu carter uscat. Poate gresesc Numai bine foarte bine pus punctul pe "i" ma inclin respectuos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 (editat) foarte bine pus punctul pe "i" ma inclin respectuos Iti multumesc Si eu, la rindul meu, ma inclin respectuos Editat August 13, 2008 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maa Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 Pai daca stiai de ambreiaj ca e uscat sau umed, totusi de ce ai zis: "sa te fereasca domnul de sus de carter uscat. e de naspa daca ajunge sa fie uscat si inseamna ca mobra are mari probleme, iar tu esti tare delasator. oricum, nici un carter nu cred ca ajunge sa fie uscat, moare mobra inainte de a fi uscat. a, btw, ala e ambreiaju', bre! " ? In fine, noi sa fim sanatosi! erau doua idei acolo. vorbisem de carterul - baia de ulei. apoi, nestiind de carter uscat, am crezut ca se confunda ambreiajul, in fine, my mistake, recunosc. mig, mersi pentru explicatii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unnamed Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 cine dracu are rabdare sa faci tu 70 de mii de km?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat August 21, 2008 Share Postat August 21, 2008 ete mah ca se poate, cardan vs carter vs lantz. nah, sa va intre apa-n cizme! intrebare...transmisia la caterinca cat de fiabila este? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorineluSPR Postat August 21, 2008 Share Postat August 21, 2008 fratilor nu stiu ce intelegeti voi prin carter dar carterul este defapt blocul motor dar la motoarele in 2 timpi se spune carter iar la 4t bloc motor!!!transmisia poate sa fie pe cardan cred ca ai vrut sa zici nu carter!!in fine io nu as opta pe transimise pe cardan pentru ca intradevar nu e munca de intretinere dar la astea au si ele punctele lor slabe!!spre exemplu se duc crucile care nu rezista mai mult de maxim 10000 de km daca ai noroc!!!am cunostinte care la 4000 de km sa facut praf cardanul si inca ceva la costat cam 150 de euro altul pentru ca nu putea schimba crucile!!!pe cand un lant e 150 ron si mi se pare mai practic!oricum la unele motoare chear nu isi au rostul pe cardan!!!ex la un cross nu ai cum sa ai cardan..etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata Dan Postat August 21, 2008 Share Postat August 21, 2008 fratilor nu stiu ce intelegeti voi prin carter dar carterul este defapt blocul motor dar la motoarele in 2 timpi se spune carter iar la 4t bloc motor!!!transmisia poate sa fie pe cardan cred ca ai vrut sa zici nu carter!!in fine io nu as opta pe transimise pe cardan pentru ca intradevar nu e munca de intretinere dar la astea au si ele punctele lor slabe!!spre exemplu se duc crucile care nu rezista mai mult de maxim 10000 de km daca ai noroc!!!am cunostinte care la 4000 de km sa facut praf cardanul si inca ceva la costat cam 150 de euro altul pentru ca nu putea schimba crucile!!!pe cand un lant e 150 ron si mi se pare mai practic!oricum la unele motoare chear nu isi au rostul pe cardan!!!ex la un cross nu ai cum sa ai cardan..etc alt mester mare atotstiutor; am cardan de 80.000 km si nu sa umblat in el, mai merge cel putin inca pe atata fara sa umblii in el; un lant ii 110 eur, nu 110 ron. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.