iamtheone Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Salut. Sunt praf in materie de mecanica moto, de-abia ce am invatat sa curat si sa ung lantul si am si eu o intrebare. Moto mea la mers foarte incet scoate un scartait de la roata fata. Am citit pe aici pe undeva ca si furcile "plang" ) Aici e vorba ca scapa ulei pe la simeringuri sau ca scartaie furca? Niste prieteni mi-au spus ca a fost incinsa tare pe frane la un moment dat si ca azbestul sau ce dreq se mai foloseste acum la placute s-a carbonizat si intarit si de acolo se aude. Mentionez ca nu scartaie la frana ci in mers incet, pur si simplu. Ce pot sa-i fac? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLD_moto Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 da-i cu niste ulei glumesc, verifica intai placutele daca mai au 'carne' si fa o aerisire la frane (mergi la cineva care stie daca nu te pricepi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
antenutza Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 ... si daca scartaitul e la tambur (roata spate) ? ce poci pentru ca sa ii fac? de franat franeaza ...tamburul - verificat de mecanic- e ok... tks si bafta maxima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iamtheone Postat August 13, 2008 Autor Share Postat August 13, 2008 da-i cu niste ulei glumesc, verifica intai placutele daca mai au 'carne' si fa o aerisire la frane (mergi la cineva care stie daca nu te pricepi) Placutele sunt bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 (editat) da-i cu niste ulei glumesc, verifica intai placutele daca mai au 'carne' si fa o aerisire la frane (mergi la cineva care stie daca nu te pricepi) pai nu vad ce legatura are aerul din circuitul hidraulic al sistemului de franare, asta in care exista, cu scartaitul rulmentilor rotii sau al placutelor de frana...... pentru initiator: nu inteleg de ce te deranjeaza asa de mult acest scartait slab in intensitate si numai la viteza mica. daca ar avea probleme rulmentii, in mers ar trebuie sa huruie urat daca placutele ar fi terminate, ar trebui sa huruie, sa scartaie cand franezi dar, cum ai spus in alt post, placutele nu sunt uzate cred ca acel scartait la viteza mica este produs de usorul contact dintre placute si disc. si? care e problema? merge infranata? daca nu, stai calm. Editat August 13, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 (editat) De unde mai exact vine zgomotul? suspenda roata fata si invarte-o cu mana. Daca e de la etrier scoate placutele si curata-le cu smirghel, aseaza cum trebuie arcul antivibratii. Daca nu-i de la etrier probabil ca trebuie unsi rulmentii. Daca nu se aude zgomotul cand invarti roata, verifica suspensia. Cu frana fata actionata comprima furca de cateva ori. Editat August 13, 2008 de invictus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 ... si daca scartaitul e la tambur (roata spate) ? ce poci pentru ca sa ii fac? de franat franeaza ...tamburul - verificat de mecanic- e ok... tks si bafta maxima probabil ferodoul este de proasta calitate sau s-a imbibat cu ceva vaselina. desfa mai intai si apoi vei afla singura ce este de facut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
antenutza Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 probabil ferodoul este de proasta calitate sau s-a imbibat cu ceva vaselina.desfa mai intai si apoi vei afla singura ce este de facut. daca era vaselina nu era cazul sa nu prea mai tina? zic si eu... mdap...desfac desfac..sper azi... proasta calitate... si eu cum aflu daca e bun sau nu? si daca scartie..pana la urma un zgomot in plus...ma aud conservarii (glumesc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 (editat) daca era vaselina nu era cazul sa nu prea mai tina? zic si eu... mdap...desfac desfac..sper azi... proasta calitate... si eu cum aflu daca e bun sau nu? si daca scartie..pana la urma un zgomot in plus...ma aud conservarii (glumesc) nu trebuie neaparat sa nu mai franeze daca tot tamburul e plin de vaselina, da, atunci nu mai franeaza dar, daca a sarit putina pe ferodouri, din cauza incalzirii datorata fortei de frecare, vaselina s-a carbonizat facand ferodoul dur, sticlos, rigid, ceea ce nu este bine si poate provoca si uzura prematura pe suprafata activa a tamburului. iti poti da seama daca este de proasta calitate daca este dur sau nu, adica, un material moale franeaza mai bine, unul dur mult mai prost. e posibil sa nu-ti dai seama daca tine un pic mai prost, in fond, trebuie sa apesi un pic mai tare pe pedala, dar, pana la urma tot blocheaza roata. ideea este ca pe spate, forta de franare este foarte mica. de asemenea, mai exista si posibilitatea ca sa nu mai existe mai deloc ferodou acolo si franarea sa se faca fier pe fier. am vazut chestia asta la un nissan teranno II la care se uzase pana si suportul metalic al sabotilor si s-a mers asa pana cand a aruncat afara pistonasele de la cilindrul receptor nimeni nu a bagat nimic de seama decat atunci cand a inceput sa curga lichidul de frana pe la roata. cred ca am facut vreo 2000 km prin tara, prin rape si vagauni in delegatii cu masina aceea cu lichid curgandu-i din roata stanga spate. era foarte frumos. trebuia doar sa ma asigur ca atunci cand alimentez cu motorina sa cumpar si un bidon de un litru de lichid de frana si, cam la vreo 2-300 km sa completez nivelul in rezervorul pompei de frana Editat August 13, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 daca era vaselina nu era cazul sa nu prea mai tina? zic si eu... mdap...desfac desfac..sper azi... proasta calitate... si eu cum aflu daca e bun sau nu? si daca scartie..pana la urma un zgomot in plus...ma aud conservarii (glumesc) Daca sabotii au suprafata lucioasa, curata-i cu smirghel. curata si tamburul de rugina si ce mai e pe acolo. De proasta calitate sunt sabotii care nu franeaza . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 (editat) pai nu vad ce legatura are aerul din circuitul hidraulic al sistemului de franare, asta in care exista, cu scartaitul rulmentilor rotii sau al placutelor de frana...... pai daca are aer pe instalatie in momentul cand apasa frana aerul se comprima si intr-un final frana ajunge sa tina, dar cand nu mai apasa frana aerul revine la presiunea initiala, din aceasta cauza placutele raman semiapasate ... cel putin asa vad eu problema ... Editat August 13, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 pai daca are aer pe instalatie in momentul cand apasa frana aerul se comprima si intr-un final frana ajunge sa tina, dar cand nu mai apasa frana aerul revine la presiunea initiala, din aceasta cauza placutele raman semiapasate ... cel putin asa vad eu problema ... aci o vezi gresit, tare, bre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
antenutza Postat August 14, 2008 Share Postat August 14, 2008 nu trebuie neaparat sa nu mai franezedaca tot tamburul e plin de vaselina, da, atunci nu mai franeaza dar, daca a sarit putina pe ferodouri, din cauza incalzirii datorata fortei de frecare, vaselina s-a carbonizat facand ferodoul dur, sticlos, rigid, ceea ce nu este bine si poate provoca si uzura prematura pe suprafata activa a tamburului. iti poti da seama daca este de proasta calitate daca este dur sau nu, adica, un material moale franeaza mai bine, unul dur mult mai prost. e posibil sa nu-ti dai seama daca tine un pic mai prost, in fond, trebuie sa apesi un pic mai tare pe pedala, dar, pana la urma tot blocheaza roata. ideea este ca pe spate, forta de franare este foarte mica. de asemenea, mai exista si posibilitatea ca sa nu mai existe mai deloc ferodou acolo si franarea sa se faca fier pe fier. am vazut chestia asta la un nissan teranno II la care se uzase pana si suportul metalic al sabotilor si s-a mers asa pana cand a aruncat afara pistonasele de la cilindrul receptor nimeni nu a bagat nimic de seama decat atunci cand a inceput sa curga lichidul de frana pe la roata. cred ca am facut vreo 2000 km prin tara, prin rape si vagauni in delegatii cu masina aceea cu lichid curgandu-i din roata stanga spate. era foarte frumos. trebuia doar sa ma asigur ca atunci cand alimentez cu motorina sa cumpar si un bidon de un litru de lichid de frana si, cam la vreo 2-300 km sa completez nivelul in rezervorul pompei de frana multam fain de lamuriri .... am ajuns aseara la doftor cu ea si nenea mecanicul mi-a zis ca e materialul tamburului f dur si ca scartaie ce reziduuri sunt p acolo din frecare.... mi-a zis ca tamburul e aproape nou (stie asta de la ultima verificare) si ca nu am de ce sa imi fac griji acum...am aflat si eu ca desi e chopper tot frana fatza conteaza mai mult...adica trebuie folosita mai des decat cea spate si ca cea spate doar corecteaza directia...sau cam asa ceva... eu stiu din ce am mers - frana spate mult si brusc fuge stanga dreapta...frana fata + frana spate = oprire normala ... frana fatza...o sa incerc sa vad... Daca sabotii au suprafata lucioasa, curata-i cu smirghel. curata si tamburul de rugina si ce mai e pe acolo. De proasta calitate sunt sabotii care nu franeaza . o sa ma uit la saboti daca o sa fie cazul sa ii desfac..deocamdata...cik e ok mersi inca o data si bafta maxima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iamtheone Postat August 14, 2008 Autor Share Postat August 14, 2008 cred ca acel scartait la viteza mica este produs de usorul contact dintre placute si disc.si? care e problema? merge infranata? daca nu, stai calm. Asa este, contactul dintre placute si disc, dar e destul de enervant scartaitul, mai ales la mers incet in oras, printre masini. Totusi placutele sunt Brembo si aveam mai multe pretentii. Oricum, se pare ca daca le incing un pic nu mai scartaie. @invictus Multumesc pt sfaturi, o sa le pun in aplicare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 16, 2008 Share Postat August 16, 2008 am ajuns aseara la doftor cu ea si nenea mecanicul mi-a zis ca e materialul tamburului f dur si ca scartaie ce reziduuri sunt p acolo din frecare.... aici cred ca vrei sa zici sabot, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
antenutza Postat August 17, 2008 Share Postat August 17, 2008 aici cred ca vrei sa zici sabot, nu? bine ca esti tu destept ---- sunt fomeie - bine ca stiu un pik mai mult de filtru de polen se pare ca scartiutal ala in pronuntat era si din cauza ca eu franam 90% cu spatele- s-a luat nenea mecanicul de mine si aq nu mai fluiera asa dupa orisicine ...mai are momente cand tace e ok mobra mea bafta maxima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 bine ca esti tu destept ---- sunt fomeie - bine ca stiu un pik mai mult de filtru de polen se pare ca scartiutal ala in pronuntat era si din cauza ca eu franam 90% cu spatele- s-a luat nenea mecanicul de mine si aq nu mai fluiera asa dupa orisicine ...mai are momente cand tace e ok mobra mea bafta maxima si care e problema daca franezi mai mult cu spatele??????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
antenutza Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 poi..se incinge?.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 poi..se incinge?.... nu cred ca asta e o problema...... sunt si sistemele acelea calculate, nu se incing daca franezi mai des ci daca stai permanent cu piciorul pe frana. daca cobori o panta si in loc sa controlezi viteza din frana de motor o controlezi din frana, e normal sa se incinga.....in rest, nu vad de ce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
antenutza Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 poi dar nu era vb de drum lung..ci in bucuresti...la trafic... si nu mai face...dar nici nu mai folosesc spatele atat de mult... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.