Sari la conținut

Rodaj IJ Planeta 5


topi
 Share

Postări Recomandate

Hello !!!!

 

La un IJ Planeta 5 am pus cilindru-piston-segmenti-bolt-bucsa noi, compresia e super patineza roata cind e impinsa in viteza a 2-a, am ridicat-o putin pe o roata fara sa vreau in viteza a 2-a dar ........ dupa 500 km de mers cu 50-55 km/h am gripat motoru la 70km/h noaptea (racoare), hiriala, 15 min trasa pe dreapta, apoi totu a fost ok. Dupa 1500km am incercat cu 15l benzina 1l de ulei (66 g/l) si iar la 70km/h (ziua) hiriala..... 15 min .... Mi se pare ciudat ca am mers destul de mult prin Constanta cu viteza 1-a si a 2-a + relanti ,aproape ca se inrosise motorul dar nu s-a gripat

 

 

Deci, cam dupa citi km ar putea sa mearga constant cu 100km/ ?

Sa merg in continuare constant cu 60 km/h 2500km cit scrie in carte si apoi acceleratia la maxim? Sau sa incerc sa merg la limita cit sa nu se gripeze ?

Mai aveti si alte sfaturi pentru rodaj?

 

 

1. Pistonu si cilindru au stantate cota 0

2. Distanta la capetele segmentilor am facut-o de 0.40 la cel de sus 0.35 la mijloc

si 0.30 la cel de jos (mm)

3. Avansul e intre 2.6-3 cam 2.8 mm

4. Pistonu se misca usor in cilindru inainte sa-l montez dar am uitat sa masor distanta piston-cilindru :rusinica:

5. Ulei 2T30 de la Petrom 30-35g/l

6. Boltul sta fix in bucsa (se invirte da nu are deloc joc)

7. Bujia arata bine

8. Consum la 55-60 km/h 4l/100km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca un 45-50 g la litru de ulei... 35-40 tre' sa ii pun in mod normal ijului. acum cand inca nu au jocul corespunzator piesele s-ar putea sa se incinga bine piesele si din cauza unei proaste ungeri. :rusinica: dar 66 g/litru este deja o exagerare :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

ij (jupiter si planeta): 50 ml/litru in rodaj, 2500 km

40 ml/litru dupa rodaj

 

in rodaj: vit. 1: 15 kmh

vit.2: 25 kmh

vit.3: 40kmh

vit.4: 60kmh

 

se caleaza din cauza ca nu are motorul tolerantele destul de mari inca! uleiul in exces nu-l ajuta cu nimic, dimpotriva il poate cala! se depune calamina in spatele segmentilor si ii impinge inspre cilindru din ce in ce mai mult! dar asta nu dupa 500 de km in nici un caz! baga 50 ml/litru si nu mai golosi cacao de ala de la petrom! baga un omv arol 2t cel putin cat esti in rodaj!

dupa rodaj (2500 km) desfaci motorul si il cureti cu decarbusolv sau diluant de calamina si il montezi la loc! dupa asta desfaci motorul la fiecare 1500 km ca sa-l cureti! (nu neaparat dar e mai bine sa faci asa)! mare grija sa folosesti garnituri de aceeasi grosime de fiecare data cand il desfaci! in afara de asta cumpara un aditiv de ulei (cu teflon de preferinta) si dupa rodaj baga-i 40ml ulei si 5 ml aditiv la litru! atentie sa amesteci bine uleiul cu aditivul inainte de a-l baga in rezervor si sa nu cumva sa bagi aditiv in rodaj!

daca faci toate astea iti spun eu ca nu se mai caleaza! a! si nu mai merge ziua prin oras! mergi noaptea sau pe racoare ziua pana iesi din rodaj si FARA BLANA! il turezi usor, treptat, nu tragi de acceleratie si o tii acolo pana ajunge la viteza pe care vrei tu s-o atingi!

bafta! :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu baga ulei semisintetic sau sintetic in rodaj.

Distanta de 0.4 mi se pare mare, ar trebui sa fie cam 0.2.

Nu e normal ca sa mearga asa de prost.

Normal ar trebui ca dupa atatia km sa fie deja lasat motorul si tu sa mergi usor doar asa pentru a termina rodajul. Usor adica in 70!! Este ceva in neregula de la montare. Adica ce sa mai am prieteni care si-au bagat p--- in rodaj si au dat 90 la ora la Planeta.

Sau este pistonul groaznic de prost. Teribil de prost.

Iti recomand sa scoti ansamblul si sa iti faci un piston nou la cineva bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vezi ca vrea sa caleze dai un pic mai mult gaz. Acum ca ai mers constant multi km e bine sa variezi mersul, ii face bine mersul in oras, sa nu il tii la o turatie constanta .

O alta chestie benefica la un rodaj este sa folosesti des mersul prin inertie: cand ai panta in fata sa tragi ambreiajul si s-o lasi sa se duca. Apoi accelerezi usor.

Cel mai misto rodaj l-a facut Zsolt Szilvester , asa zicea la 2Roti, ca a lasat motorul la relanti in camioneta . :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate sa fie de la carburator.. Amestec prea sarac..si atunci se incinge motorul si nu are ungere buna..

Amestecul este in functie de nivelul in carburator, si pozitia acului de dozaj..

In timpul rodajului deobicei se regleaza amestecul mai bogat..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de unde ati aflat voi ca rodajul se termina la 2.500 km. Asta e valabil pt un motor nou nout, abia iesit de pe poarta fabricii.

Atunci cind se schimba pistonul + celelalte, rodajul se face in cca. 700 km, tinindu-se cont de vitezele pe care le-a precizat stressu', fara pante f abrupte si incarcaturi f. mari.

Iar uleiul e bine sa fie de calitate cit mai buna(un semi/sintetic nu are cum sa strice); uleiul de la Petrom nu e tocmai indicat. Macar OMV 2T/Arol 2T, ca nu e o avere, 50-55 ml in rodaj, 40ml/l benzina in rest.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
nu baga ulei semisintetic sau sintetic in rodaj.

Distanta de 0.4 mi se pare mare, ar trebui sa fie cam 0.2.

Nu e normal ca sa mearga asa de prost.

Normal ar trebui ca dupa atatia km sa fie deja lasat motorul si tu sa mergi usor doar asa pentru a termina rodajul. Usor adica in 70!! Este ceva in neregula de la montare. Adica ce sa mai am prieteni care si-au bagat p--- in rodaj si au dat 90 la ora la Planeta.

Sau este pistonul groaznic de prost. Teribil de prost.

Iti recomand sa scoti ansamblul si sa iti faci un piston nou la cineva bun.

225454[/snapback]

 

gresit! sintetic/semisintetic e foarte bun! dupa aia poti sa bagi mineral daca vrei

dupa mineral nu poti sa bagi sintetic

ordinea fireasca pentru uleiuri este sintetic/semi-sintetic/mineral

de ce? pentru ca: uleiul sintetic face uzura mica, este subtire si pastreaza motorul! uleiul mineral face uzura mai mare la motor si este mai gros decat uleiul sintetic, decai daca bagi ulei sintetic dupa ce ai facut rodajul in mineral nu mai rezista mult! sau ii bagi mai mult sintetic dupa aia dar nu vad rostul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, pai tocmai de aia e mai indicat un ulei de buna calitate in rodaj. Asigura o pelicula de ulei pe piesele aflate in miscare si la temperaturi inalte, cum se intimpla in cazul unui motor in rodaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu Petrom! Poti sa bagi Mol ca nu e cu mult mai scump, dar e mult mai bun!

Aia cu desfacutul la 1500 km e tare! Mai bine mergi cu el in sacosa...

Pai ori iesit din fabrica ori piston+cilindru nou tot aia e! Mi se pare mult 2500 km.

Totusi cred ca e ceva care il supraincalzeste, o fi avans mic (habar n-am cat zice la carte, eu il reglam "urechioscopic") sau amestec sarac.

Ar fi bine sa eviti calarile pt ca raman urme pe suprafete, dar la ralenti fara curent de aer se incalzeste mai rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Nu Petrom! Poti sa bagi Mol ca nu e cu mult mai scump, dar e mult mai bun!

Aia cu desfacutul la 1500 km e tare! Mai bine mergi cu el in sacosa...

Pai ori iesit din fabrica ori piston+cilindru nou tot aia e! Mi se pare mult 2500 km.

Totusi cred ca e ceva care il supraincalzeste, o fi avans mic (habar n-am cat zice la carte, eu il reglam "urechioscopic") sau amestec sarac.

Ar fi bine sa eviti calarile pt ca raman urme pe suprafete, dar la ralenti fara curent de aer se incalzeste mai rau.

225582[/snapback]

 

nu glumesc! mareste muuuuuult durata de viata a motorului+ca nu se mai incalzeste asa de mult din cauza calaminei! cand il desfaci e bine sa-i si faci capul pistonului oglinda precum si chiuloasa in interior! se depune calamina mai greu si merge motorul mai bine, mi-a explicat un inginer mecanic ca are nush ce efect de oglinda...nu mai tin minte decat ca e bine! o sa-l intreb din nou!

 

este chiar asha mizerabil petromul? cam afuma el dar io am mers foarte bine cu el 40 ml/litrul de benzinica...

225587[/snapback]

 

ori petrom ori oloi de 40mii lei tot aia e! si nu-i vorba de afumat, e vorba de cat de bine se amesteca cu benzina si de cat de bine unge motorul... sincer am avut un valvoline la 230.000 litru (nu mai stiu daca era sintetic sau nu, dupa pret nu cred ca era sintetic) luat din pura curiozitate! mergea motorul mai rotund, se tura mai repede dar scotea un fuuuummm! valeeu! dar mergea bine! asta pe ij!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mers mult cu unulei canadian pt barci (e drept ca nu se pupa prea grozav racirea cu apa cu cea cu aer, dar il aveam "pe stoc") si dupa aia am luat Mol si o data Agip ca eram in criza si n-am gasit.

Tin minte acu' 20 de ani erau la Steaua niste baieti la motocros si cei care mai ieseau pe la Cupa Prieteniei isi mai luau un ulei din alte tari (socialiste). Dupa fiecare cursa desfaceam motoarele si la ei erau cilindri oglinda, iar la ceilalti cu romanesc se vedeau semne de gripaj (ciupituri). De cand am vz nu m-am mai atins de slobozuri made in Ro!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A, treaba cu oglinda e buna, dar sa desfaci motorul la 1500 inseamna ca mai mult surubaresti decat mergi! Planeta mea am luat-o la 23000 km si am dat-o la 30000 si nu am umblat in motor niciodata si merge si acum! Si nu cred ca a umblat nici primul prop.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
A, treaba cu oglinda e buna, dar sa desfaci motorul la 1500 inseamna ca mai mult surubaresti decat mergi! Planeta mea am luat-o la 23000 km si am dat-o la 30000 si nu am umblat in motor niciodata si merge si acum! Si nu cred ca a umblat nici primul prop.

225650[/snapback]

 

nu-ti ia mai mult de o ora sa dai jos chiuloasa(chiuloasele) si cilindrul si sa cureti capul pistonului si chiuloasa si pistoanele (mai ales santurile de la segmenti) insa exista un risc foarte mare sa rupi segmentii sau sa-i incurci intre ei cand pui cilindrul la loc! deci foarte mare grija!!!!! in schimb viata motorului va creste simtitor! dupa rodaj un aditiv de ulei (amestecat FOARTE bine cu uleiul), orice aditiv dar mai ales cu teflon (~120-130.000 lei vechi) se simte in mersul motorului! multi s-ar putea sa creada ca merge mai prost motorul din cauza aditivului care face arderea mai grea! GRESIT!!! uleiul nu mai arde asa de mult, ramanand mai mult ulei care sa unga motorul iar benzina arde mai usor! in plus ii mareste performantele reducand frecarea! tot secretul acestiu aditiv consta in adaugarea lui la cantitatea de ulei care se foloseste in mod normal in amestec NU in completarea unei cantitati mai mici de ulei (de ex. la ij in loc de 40 ml ulei sa-i pui 30 si 10 ml pana la 40! NU! la 40 ml. ulei se mai pun inca 10 ml aditiv!)!

 

exemplu: la ij ii pun 40ml mol arol 2t + 10 ml aditiv de ulei la litru

la jawa 25 ml ulei + 10 ml aditiv ulei la litru (la jawa pun mai mult acum ca e putin mai uzat motorul, de obicei 5 ml de aditiv pe langa cei 25ml de ulei sunt suficienti)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci repet,nu bagi semisintetic sau sintetic la un motor in rodaj.

Caci nu se mai rodeaza, ramane asa cu suprafetele virgine, n-are putere, consuma mult.

Si asta am citit-o scrisa de un reprezentant de la institutul Castrol.

Cat despre teflon si alteltele este bine a nu baga in cutie la ambreiaj multidisc. Sunt curios ce efect are mierea aia pe termen lung in motorul de 4T. Cred ca este una din cauzele generatoare ale jegului dens din cotloanele oricarui motor de Nipru.

 

Imi pare chiar rau de uleiurile romanesti, inainte de razboi nu vindeam doar benzina ci si uleiuri foarte bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa 2000km i-am dat 90 si vad ca merge bine :rusinica:

Chestia cu 2500 km la rodaj si distanta la segmenti e din cartea ei tehnica gasita pe net. E intr-o engleza stil Nea Nelu dar destul de utila.

Am incercat si eu Omv 2T x-bike la motorul vechi si mi s-a parut ca se incinge motoru fff tare. Am pus 20g/l cit scrie pe cutie apoi 30 si chiar 40 si nici o diferenta. Parca nu ar fi fost deloc ulei in benzina

manual_izh_p5_eng.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
deci repet,nu bagi semisintetic sau sintetic la un motor in rodaj.

Caci nu se mai rodeaza, ramane asa cu suprafetele virgine, n-are putere, consuma mult.

Si asta am citit-o scrisa de un reprezentant de la institutul Castrol.

Cat despre teflon si alteltele este bine a nu baga in cutie la ambreiaj multidisc. Sunt curios ce efect are mierea aia pe termen lung in motorul de 4T. Cred ca este una din cauzele generatoare ale jegului dens din cotloanele  oricarui motor de Nipru.

 

Imi pare chiar rau de uleiurile romanesti, inainte de razboi nu vindeam doar benzina ci si uleiuri foarte bune.

225884[/snapback]

 

eu vorbeam de aditiv pentru uleiul de amestec, pentru ambreiajul ud nu e bun! mierea aia e buna, ajuta la ungere! acum nush daca nipru are filtru de ulei sau nu :rusinica: dar mi se pare cuidat sa se stranga marcaz din motor din cauza aditivului!

p.s. inainte de care razboi vindeam noi benzina si uleiuri bune???

 

Dupa 2000km i-am dat 90 si vad ca merge bine  :unsure:

Chestia cu 2500 km la rodaj si distanta la segmenti e din cartea ei tehnica gasita pe net. E intr-o engleza stil Nea Nelu dar destul de utila.

Am incercat si eu Omv 2T x-bike la motorul vechi si mi s-a parut ca se incinge motoru fff tare. Am pus 20g/l cit scrie pe cutie apoi 30 si chiar 40 si nici o diferenta. Parca nu ar fi fost deloc ulei in benzina

226034[/snapback]

 

NU (a se lua in seama acest NUUUUUU!!!!!!) baga ulei in benzina in functie de ce scrie pe bidon! baga 40 respectiv 50 cat spune fabricantul motorului, nu cat spune fabricantul uleiului! ijul si asa are materiale proaste, nu are rost sa-l strici pentru ca-i pui mai putin ulei! (si asa se strica chiar daca n-are nik)! motoarele noi sunt facute din alte materiale care nu necesita ungere la fel de mare precum ijul care este de caca!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E hai ca nu e chiar asa de cacao! Eu am fost multumit de Planeta si repet: pana la 30000 (+cat o mai fi mers cel caruia i l-am dat) nu s-a umblat in motor!

"Pamantul" din motor se datoreaza in special aceluiasi ulei made in Ro si nu aditivului! Vezi Dacia cu Ro - pamant - iar daca ii pui ceva mai rasarit - curat!

Niciodata nu am pus mai mult de 3% ulei (bun) in benz la IJ, Cu cat e mai mult scade performantele si depune calamina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU (a se lua in seama acest NUUUUUU!!!!!!) baga ulei in benzina in functie de ce scrie pe bidon! baga 40 respectiv 50 cat spune fabricantul motorului, nu cat spune fabricantul uleiului!

226051[/snapback]

 

Pai si atunci cum e in final?!? :unsure:

Pui ulei sintetic in cantitate prescrisa de fabricantul motorului?!?

ho ho..asta costa frate!!! la 250.000 - 300.000 litru..auoleu mai bine nici nu calculez cat te costa la litru de benzina..

Eu oricum folosesc Arol 2T.. Sprint 2T care este in jur de 100.000 lei/litru..

Voi ce vreti de la motor..sa tina o vesnicie?!? :bounce:

 

:rusinica:

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Pai si atunci cum e in final?!?  :bounce:

Pui ulei sintetic in cantitate prescrisa de fabricantul motorului?!?

ho ho..asta costa frate!!! la 250.000 - 300.000 litru..auoleu mai bine nici nu calculez cat te costa la litru de benzina..

Eu oricum folosesc Arol 2T.. Sprint 2T  care este in jur de 100.000 lei/litru..

Voi ce vreti de la motor..sa tina o vesnicie?!?  :crack:

 

:rusinica:

226068[/snapback]

 

daca vrei sa tina pui cat trebuie! da, e scump dar te tine motorul! :drink: la un motor 2t chiar daca uleiul este de calitate dar este mai putin degeaba il pui! cantitatea conteaza pentru ca ungerea motorului a fost calculata in functie de cum ajunge in motor, dupa turbulente, etc. daca uleiul ramane unde intra prima data (sub piston) si unge numai busca si ambielajul (ai pe alea le unge precar daca e mai putin) ce mai ramane ca sa unga cilindrul si pistonul??? :bounce: eu oricum folosesc arol 2t cu aditiv cu teflon si merge beeeeton! :baldy: nu stiu acum cum se impaca uleiul sintetic cu aditivul, tre' sa citesc pe cutie ca daca merge o sa folosesc asa ceva! :wink:

 

:unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

maladet, maladet! :rusinica:

da, in cutie se baga ulei de motor sae 30, 40 sau 50 in funtie de anotimp! NU ulei de transmisie! de ce? o sa intrebi! simplu: uleiul de transmisie e facut pentru cutiile de masina care merg la o temperatura destul de joasa in comparatie cu cutia de ij, jawa, minsk, etc. care merge la o temperatura aproximativ egala cu cea a motorului, fiind foarte aproape de el! uleiul de transmisie se mucifica la temperaturi ridicate si de aici vin tot felul de problelme: ambreiajul nu mai merge cum trebuie, ungere precara, etc. pe cand cel de motor e facut sa lucreze la temperaturi mai ridicate!

eu la ij si jawa folosesc sintetic 10w40 iarna si 20w50 vara, mobil 1 dar nu conteaza de fapt! mai nou vreau sa le pun radiator de ulei la ij si jawa cu o pompa electrica ca sa-l ajut la racire (motorul in general)

avantajul pompei electrice este ca iarna pot s-o opresc (e destul de rece) si mai are un avantaj, ca e electrica! :unsure: nu ai unde sa pui la ij o pompa mecanica, nu de alta! in plus poti sa-i pui si filtru de ulei, marind durata de viata a cutiei in felul asta (cu totii stim ce marcaz iese din ij si efectul particulelor metalice in combinatie cu uleiul!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai dupa rodaj ,by all means,baga frate ulei sintetic,ca asa bagam si eu: OMW sintetic 3,5-4%.

Mierea aia nu e facuta sa fie arsa, cine stie cum se comporta cand o arzi, daca se depune in prostie in spate la segmenti.

Cu ulei bun am mers 10 000km si nu am stat sa demontez ca sa curat.

Am schimbat odata rulmentii,simeringurile , pus piston cu segmenti de Trabi, si tot atunci am curatat calamina si am lustruit oglinda totul: capul pistonului, chiulasa, galeriile, flansa.

 

Cat despre uleiul din cutie e deja obositor: io bagam si Petrom sau Petrotel de 2T in cutie si mergea la fel, nu e si ala ulei de lagare?(chiar daca nu e pt angrenaje hipoide). :rusinica: Important este sa il schimbi pe la 1000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...