Jump to content

SMAEB - ziua a doua. Oameni si motociclete.


john17

Carantina
  • Content Count

    5,079
  • Joined

  • Last visited

About john17

Contact Methods

  • Website URL
    http://eptec.ro
  • Yahoo
    eptec1@yahoo.ro

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    sec XX
  • Motocicleta
    cu diapazoane
  • Numar Moto
    ioc cu y

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Mobrasaki, Sova, IJ, "Transplant"

Recent Profile Visitors

1,420 profile views
  1. Și marmota..? Ești ploieștean cumva? Că ai întors-o cam ca pe acolo, probabil văzând că marea majoritate a postacilor și-a manifestat oprobiul.
  2. Oricum, bad timing... Se termină cu pachețelele până ajungem noi. Hai cu lupii, măăă!!
  3. Este că valorile erau la fel fără consumatori? Orice fir e o rezistență, mică dar tot rezistență, iar cu cât trece mai mult curent prin el cu atât va fi mai mare căderea de tensiune! Fizică de liceu (sau de șc generală?), Legea lu' Om: IxR=U. Cereți ajutor, vă spun oamenii ceva - chiar la obiect în cazul de față - dar voi îi dați înainte "batman - batman"! Dacă se trece pe caterincă vă ofuscați, dacă sunteți sfătuiți competent vă pălește aura, nicicum nu-i bine pe forumul ăsta...
  4. Citat din articol: "Dedesubturile tehnice și manierele de abordare au fost poate mai interesante decât evoluțiile de pe pistă ale protagoniștilor". Chintesența f1 la momentul actual, "poate" ar putea lipsi din propoziție. În rest ce să zic, o analiză puțin mai amplă decât a lui Method.
  5. Analizorul dă amestecul în momentul măsurătorii și nu în sarcină. Informația referitoare la amestec se poate afla simplu după culoarea bujiilor, mergi 2-3km și oprești motorul fără să-lași să meargă la ralenti, scoți bujia/bujiile și vezi dacă sunt albicioase sau afumate. Problema e dacă e bogat de ce bogat! Iar dacă dereglarea apare sporadic e și mai greu de depistat cauza. Nu știu cum ai verificat tps, al meu ieșea bine oricum l-aș fi verificat (diagnoza din bord, indicația cu accelerația la 0 și la maxim conform manualului, valorile pe parcursul cursei care nu "săreau")! Doar că - presupun după cât am studiat logica de funcționare - că sporadic în mers se întrerupea semnalul, iar ecu intra în safe mode-ul lui pește cu amestec bogat, cică să nu topească pistoanele. Bine, cu lambda și map n-ar fi trebuit să se întâmple, dar sistemul de injecție e primitiv la fz6. Repet, mergea 15-20 min ok, după care îi dădea benzină ca la balamuc. După înlocuirea tps merge perfect de 3 ani și ~27kkm. Ai verificat filtrul de aer și priza pe unde trage din exterior? Să nu fie acolo ceva care obturează.
  6. Unii sunt speciali, n-avem ce face... "Vrem egalitate, dar nu pentru căței!" și "ce-i permis Cezarului nu-i permis măgarului". Eu propun să se introducă girofar și sirenă pe vehiculele agenților de vânzări! Pt că comision și pt că timpul lor e mai prețios decât al altora. Doar ăștia aduc banii, cei care produc să stea în plm în coloană! @Contabilule, nu-ți doresc să pățești ce am pățit eu pe vremea când nu era obligatorie purtarea centurii în oraș! Pe scurt am ieșit cu capul prin geamul ușii din dreapta (închis) al unui autoturism de 1.7t lovit fiind de o amărâtă de dacie. Nu mai zic că era și cu 1mm mai gros decât alea obișnuite întrucât ușa nu are ramă la modelul respectiv... Să vezi cum nu te va mai jena centura după aia! Chiar o să-ți placă s-o porți. Apropo, casca nu te jenează când ești pe motor? Întreb pt un prieten cu capu' mare. Până și la țiganii ăia de turci se circulă mai civilizat, dacă ar fi aceeași densitate de șmecheri și speciali ca în Ro s-ar bloca permanent și definitiv tot Istanbulul.
  7. Masurat PE BATERIE sau pe vreun fir al instalației unde ai găsit tensiune? Pt că pot fi diferențe MARI! Măsurătoarea corectă se face la bornele bateriei.
  8. La injecție pui contact, buton start și gata, indiferent că sunt 0° sau +45 afară, că motorul e rece, călduț sau cald, oprit de 15 secunde, 10 minute sau de 1h. La carburator toate astea necesită dozare a șocului, să știi dacă și cât deschizi accelerația pt pornire. O pui jos - se inundă carburatorul. Injecția are senzor de înclinare, se oprește și gata, o ridici, apeși butonul și pleci. Membrane coapte, cuie care nu închid, reglaje și curățări, asta înseamnă carbelitor. Repet, nou nu ar fi așa tragic, dar în 10 ani pot apărea uzuri mecanice și 1 milion de probleme. Sigur, or să spună mulți că au carburator și nu au probleme. True. Și eu am avut până în 2012. Probabil că sunt vreo 8-10 ani de când nu prea se mai fabrică mobre cu carburator, deci vezi mai sus ce am zis de vechime. Vezi pe aria de service câte sfaturi se cer pt că mobra a mers ieri și n-a mai pornit azi, uită-te cam câte sunt cu injecție și câte cu carburator. În mers, la condus, diferențele nu sunt mari. DACĂ totul funcționează corect și ai pornit-o. Într-un fel pornești moto cu carburator dacă ai oprit 3-5 min să alimentezi, 15-20 dacă ai făcut un popas sau 1h dacă ai și mâncat între timp. Benzina se vaporizează mult mai bine și ușor în cilindru dacă e pulverizată de injector decât aspirată cu chiu cu vai la turația de pornire prin efect Venturi în carburator. Cam asta e treaba, vrei să pricepi - bine, nu vrei - la fel de bine. Știu, te gândești că ai mai multe opțiuni cu carburator la bani mai puțini. Să zicem că unul cu experiență și care "simte" ce vrea motorul va rezolva mai simplu ecuațiile pornirii și nu-și va face probleme, dar, mai ales ca începător, șansele să o îneci sunt mari. Mai trebuie noroc să nu dai peste niște carburatoare uzate sau "bricolate" de vreun dorel și să găsești un mecanic competent care să le facă mentenanța și reglajele. Piece of cake, dar nu prea!
  9. Era burghez! Auzi la el, 4 cai, cat o mobră! Diferența între carburator și injecție?!? Enormă! Dacă ar fi vorba de o mobră 9 cu carb n-ar fi o tragedie, dar la 10-15 ani vechime poate fi diferența dintre a învăța mecanică sau a merge cu moto.
  10. Mai degrabă un TPS, bănuiesc că e răcită cu aer și nu are senzor de temperatură, și ăla ar putea fi o cauză dacă "damblagește". De la lambda ar trebui să aprindă bec în bord. Zic de tps pt că sunt pățit: moto mergea bine 15-20 min, după care, probabil atingând un nr prestabilit de "rateuri" ale senzorului, intra într-un mod "safe" cu amestec f bogat, similar celui de la pornirea la rece. Fum negru, gâtuire la ralanti, consum 12-14 l/100km (la FZ6). Fără bec aprins, la "diagnoza" din bord tps avea valori ok. Acum scoțând vacuumul de la regulatorul de presiune crește oricum consumul datorită presiunii mai mari a combustibilului. Dacă nu erau urme și miros de benzină la ștuț => membrana intactă.
  11. Neața! La mulți ani tuturor florilor! Întrebare: azi o sărbătorim și pe @Flower-Power???
  12. D'aia erau atâția plozi! Azi s-a scanat fain - frumos codul de pe biletul electronic, ba chiar mi s-a spus că (,) cel de ieri fusese folosit (eram curios dacă se verificase intr-adevăr și bifat ca atare ). Am făcut și ride test! Cu o trotinetă electrică, altceva n-am găsit. Măcar m-am lămurit, e-mobilitate să fie, dar în altă variantă! Troti nu e de mine (decât poate cu L la sfârșit ).
  13. La ce comoară are acasă, cred și eu! Până la urmă s-a săvârșit cu aparatul de bărbierit?
×
×
  • Create New...